PDA

View Full Version : Actieve subwoofer (doorlinken)



Dribbel_
4 mei 2011, 12:47
Misschien niet helemaal het juiste subforum hiervoor maar wel de grootste kans met mensen met een antwoord waarschijnlijk.

Om m'n muziek te mixen heb ik een setje KRK Rokits de 8 inch serie. Voor m'n muziek is meer dan voldoende bas weergave dus dat is prima.

Hiernaast gebruik ik dit setje ook om gewoon muziek mee te luisteren in m'n kamer maar voornamelijk met de wat meer Elektro achtige muziek mis je die beukende sub wel een beetje.

Ik ben dus opzoek naar een subwoofer voor hierbij. Het moet dus sowieso een actieve zijn aangezien alles wordt aangestuurd via m'n Saffire interface dus er zit geen versterker tussen. En de KRK\s zijn uiteraard ook al actief.

Maar ik vraag me af aan wat voor soort woofer ik moet gaan denken, de eerste die ik tegen kwam was een 10 inch woofer van KRK. Geen immens verschil natuurlijk met die 8 inch die er nu staan, maar die is waarschijnlijk dan wel juist gericht op de basweergave of zie ik dat verkeerd?

Nouja zoals jullie zien ben ik er niet zo zeker van wat ik moet hebben dus maar even op een rijtje:

-Actieve Subwoofer
-Merk/looks maakt niet zoveel uit
-Hoeft geen studio kwaliteit te zijn omdat het puur voor luisteren gaat
-Moet de optie hebben om 2 actieve monitoren door te linken
-Mijn huidige monitoren hebben dit bereik 45Hz - 20kHz
-De prijs zo ongeveer tot z'n €300,- zit wat speling in maar om een indicatie te geven.

Alvast bedankt :)

harrie-beton
6 mei 2011, 21:08
krk maakt volgens mij een sub die tot 35 hz gaat.
Hij is wel 400 euro?

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=10S

Iceman
12 mei 2011, 09:00
Dribbel,

Ik heb de KRK RP8 (2de serie moet ronde hoeken) en de KRK 10s.
Tijdens het mixen staat de subwoofer uit omdat de RP8 al meer dan genoeg laag heeft.
Soms zet ik de subwoofer aan om de lage frequenties te checken.
Als je de combi wilt checken moet je een keer langskomen in Zwolle met je eigen muziek.

Gr,

Tom

rvdwerf
17 mei 2011, 21:11
Beste dribbel,
Een 10 inch woofer is meestal voldoende.
De conus is toch 5 cm groter en je stuurt er alleen bassignaal mee uit.

Standaard PA sets hebben een 18 inch subwoofer met 15 inch toppen.
Dit om het verschil aan te geven.

Belangrijk is wel om het vermogen in de gaten te houden.