PDA

View Full Version : Is de prijs goed?



maxo0295
4 mei 2011, 10:20
Hallo,

ik had even een vraag aan jullie,
gaat over deze gitaar http://link.marktplaats.nl/445542252
ik had de eigenaar gemaild, en hij zei dat 90 euro (dat is inclusief de verzendkosten) een goede prijs was.

vinden jullie dit ook?

zoon van Piet
4 mei 2011, 10:55
ik vind het 80 euro teveel... ;)
( liet afgelopen Koninginnedag een vergelijkbaar ding voor een tientje liggen..)
Maar anderzijds.. ik zou zo'n gitaar graag voor 90 euro verkopen. ;)

maxo0295
4 mei 2011, 10:59
mhhh oké,
maar ik heb nu een sterk gevoel dat ik het moet doen haha. en trouwens hij is maar 70 euro, dat verzenden is ook zo duur. Maar dan is ie nog 60 euro te veel. Maar goed, ik denk dat ik het ga doen.

bedankt voor je antwoord;)

zoon van Piet
4 mei 2011, 11:12
tja, ik hou je niet tegen...
Maar je kent het spreekwoord: wat de gek ervoor geeft.
met jou in de rol van.... ;)

Maar verzenden kan echt goedkoper, je hoeft zo'n kreng toch niet te verzekeren, of onder rembours of aangetekend te versturen?

maxo0295
4 mei 2011, 11:16
Nee daar heb je volkomen gelijk in, verzekerd hoeft eigenlijk helemaal niet, misschien zie ik er van af, bedankt dat je me even goed hebt laten nadenken haha.
zeg is dithttp://link.marktplaats.nl/443077989 voor 75 euro beter, het is in ieder geval een bekender merk? ik moet dan alleen even vervoer vinden naar den Helder;)

weer bedankt voor je reactie.

Bert Gitaar
4 mei 2011, 11:24
Ik denk dat je met die Framus een heel leuk gitaartje kan scoren.
Was in zijn tijd toch ook niet echt goedkoop.

http://www.framus-vintage.de/modules/modells/instruments.php?modellID=383&katID=4628&cl=EN

zoon van Piet
4 mei 2011, 11:27
k ken het merk Palmer niet, maar het lijkt me een Nnederlands product uit de 50er jaren. Wellicht kunnen Saf of Wietse daar meer over zeggen. Het ziet er niet uit als een 'echte' bespeelbare gitaar. En hoewel je met goeie wil en wat kennis van zaken een heel eind komt in het restaureren en bespeelbaar maken, voorzie ik problemen met de hals, want er is geen versteviging in aangebracht. het is een mooi-aan-de-muur gitaar, meer niet.
De Framus is ook mooi aan de muur, maar heeft misschien nog de potentie om een echt instrument te zijn. Met wat geluk kan het zelfs een redelijk tot goede gitaar zijn/worden. Blijft moeilijk in te schatten, dit is ene goedkoop model (*)en ik heb geen idee wat je eigenlijk wilt met zo'n gitaar..

(*: goedkoop ivm hoog aangeschreven modellen van Framus. maar altijd nog veel mooier en duurder dan palmer..)

maxo0295
4 mei 2011, 11:40
ja ik dacht al zoiets, de Framus zag er op de foto ook veel beter uit, bedankt voor alle informatie, heeft me toch weer goed geholpen.:ok:

maxo0295
9 mei 2011, 08:13
ik kom weer even met deze vraag, de gitaar uit Den Helder heb ik niet gedaan, te ver weg..

deze 2 zijn allebei 75 euro.

welke zou het beste zijn?
[URL="http://link.marktplaats.nl/446764232"] (is een merkloze gitaar, de verkoper vermoed dat het een famos gitaar is, maar hij speelt heel goed zegt hij.

óf http://link.marktplaats.nl/445155706 (( gaat over de rechter gitaar!!!!) deze gitaar heeft enkel wat beschadigingen, en is een bekender merk, maar ik vind de eerste er wel mooier uitzien)

ik hoop dat een van jullie wat informatie kan geven, vooral ook welk merk de eerste gitaar is

Bert Gitaar
9 mei 2011, 09:38
Zoek je nou een gitaar om op te spelen of alleen als wand decoratie voor je huis.
Een leuk bespeelbare EKO ben ik nog niet tegen gekomen. Ziet er allemaal heel leuk uit maar je kan er niet meer mee dan er na kijken. Net zoiets als Egmond gitaren. In grote hoeveel heden gemaakt maar voor wie eigenlijk.
Een "Famos" heb ik nog nooit vast gehouden maar ik vermoed dezelfde kwaliteit.
Leuk voor bij het kampvuur in 't bos lijkt mij.
Is mijn gedachte erover.

zoon van Piet
9 mei 2011, 10:08
Ik heb dezelfde vraag als Bert: wat wil je met je gitaar?
Want je hebt de beste optie laten lopen.. ;)
In tegenstelling tot Bert heb ik genoeg goed bespeelbare Eko's in handen gehad. Hals en fretwerk was vaak prima, ook op goedkopere modellen. En door de geschroefde hals zijn ze vaak goed af te stellen - al begin ik te twijfelen of dat nodig is in jouw geval. Eko's zijn echter erg degelijk - lees: te degelijk- gebouwd en klinken meestal nergens naar. Zo'n Eko Mascot ( want dat is het) heb ik wel eens gehad en het is leuk, maar niet bijzonder.
Die ander lijkt me helemaal niks, gezien de geverfde toets en binding, dat is een ( nog)veel goedkopere gitaar dan de Eko. Maar dat zegt niks als je m alleen maar aan de muur wilt hangen, want je vindt deze ietske mooier, zeg je..

maxo0295
9 mei 2011, 16:05
bedankt voor de reacties,
ja ik wil er wel een beetje op kunnen spelen, hoeft niet perfect te zijn, ik ben gewoon gek op die jaren 60 modellen.
Het is zeker niet om aan de muur te hangen, ik ga het denk ik gebruiken om gewoon een beetje te spelen, bijvoorbeeld wat Bert zegt, bij het kampvuur,

Het is natuurlijk jammer dat ik die framus had moeten laten lopen, die was vele malen beter geweest, maarja Den Helder...;)

Maar ik denk dat ik de Eko doe, aangezien daar wat meer over te vinden is, en meestal degelijk gebouwd is en ohjaa.. hij kan ook worden verstuurd:)