PDA

View Full Version : Budget probleem



petpas
4 mei 2011, 09:41
Luitjes,

Ik zit met een probleempje. Ik heb binnenkort een aardig budget te besteden. Zo tussen de 2000 a 3000 euro. Maar ik weet even niet wat ik evoor kopen moet. Ik wil graag een top gitaartje hebben. Heb mijn collectie uitgedund met de modellen waar ik zeer weinig op speel.

En ja ik weet dat ik veel moet gaan testen maar ik ken mijzelf en wordt verliefd op elke gitaar die ik ga testen.

De modellen waar ik over na zit te denken zijn:
- Gibson les Paul (welk type .... geen idee)
- Gibson ES...
- PRS (welk type .... geen idee)
- Fender David Gilmour sig
- Fender John Mayer Sig
- Fender custom deluxe strat
- ander voorstel???

Qua muziek die ik momenteel in mn band speel: soul, funk, pop. Eigenlijk van alles. Een van onze setlijstjes staat in de rubriek live muziek

Please help....

peter_l
4 mei 2011, 09:51
Ga 's op zoek voor een oude Galama, niet te vergelijken met wat jij zelf allemaal opnoemt. Is héél anders en een werkelijke topgitaar :-).

Midwolda
4 mei 2011, 09:57
Je zegt "ik heb mijn collectie uitgedund", welke heb je nu nog over dan?

Harry
4 mei 2011, 09:58
ga ze toch allemaal testen, en wordt er desnoods verliefd op. Maar neem iemand mee die je tegenhoudt als je de eerste de beste wilt kopen. En dan op naar de volgende. Dan kom je er ook achter dat er meer leuke meisjes op het bal zijn. En dan voel en hoor je de verschillen, en uiteindelijk kun je de beste kiezen.
Het zou wel heel toevallig zijn als net dat exemplaar ineens weg blijkt te zijn. En anders is er wel een soortgelijk exemplaar te krijgen, waarbij de kans groot is dat die je ook zodanig bevalt.

Zo ben ik ook aan mijn DeArmond gekomen, en jaren daarvoor aan mijn Squire uit 1986. Heb toen diverse strats uitgeprobeerd (o.a. verschillende, veel duurdere Fenders).

Hendriks
4 mei 2011, 10:19
Ik zou mij eens rustig gaan orienteren , hier en daar wat proberen en dan komt er vanzelf wel iets bovenborrelen. Wat je opnoemt verschilt nogal.
Dus eerst maar eens uitvogelen wat je het liefst hebt , humbucker - singlecoil , solid-hollow en ga zo maar door.

zoon van Piet
4 mei 2011, 10:24
.. en vraag vooral niet aan anderen om advies, maar vertrouw op je eigen oren...

smullie
4 mei 2011, 10:32
Ik wou dat ik hetzelfde budgetprobleem had... ;)


welke gitaren heb je eigenlijk weggedaan? Terug zo een gitaar kopen zou vreemd zijn, dus die kan je al uitsluiten.
Welke gitaren heb je nu nog liggen? Als je nu 4 strats en een ukelele hebt liggen, dan zou ik eerder voor een LP kiezen dan nog een 5de strat. :soinnocent:

clover
4 mei 2011, 11:06
Is de FENDER 62 JAGUAR RW 3TSB al eens bij je opgekomen ? Als je toch de luxe hebt van een ruim budget dan moet je daar natuurlijk optimaal van profiteren !!

( zoals gewoonlijk is genoemde gitaar letterlijk verre toekomdstmuziek voor mij !!):lovelove:

JGD
4 mei 2011, 11:10
Ik zit met een probleempje. Ik heb binnenkort een aardig budget te besteden. Zo tussen de 2000 a 3000 euro.


brrrrr, da's inderdaad een verschrikkelijk vervelend probleem.... ;)

Liquid_Metal
4 mei 2011, 11:13
Als je niet weet wat je moet kopen moet je je geld opzij zetten in plaats van te bedenken waar je het aan uit wilt geven.


Als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niets nodig

Ik kon bij mijn vorige belastingteruggave ook niets bedenken, maar ik was maar al te blij dat ik wat heb gehouden want in augustus kwam ik de mooiste amp van m'n leven tegen.

En anders: koop een Mayones :blast:.

petpas
4 mei 2011, 11:13
Ik heb inmiddels verkocht: een Gibson les paul standard faded. Momenteel staat op marktplaats een fender usa strat met emg DG 20 elementen en een reversed jimi hendix mex hals (zoeken op fender 1987).

wat heb ik nog over: De strat die op marktplaats staat, een fender usa standard strat uit 95, een fender usa tele uit 95, een gibson les paul studio uit 93.

Goeie tips allemaal. bedankt. Ik ga de komende maanden even flink wat gitaartjes testen. Of is nu single coils of humbuckers wil ben ik nog niet uit.

Mike999999999
4 mei 2011, 11:44
als ik dat lijstje zie zou ik denken aan een es 335, voor je band ook heel bruikbaar en compleet iets anders. Of en gibson iets met p-90's een lp ofzo. Ook een compleet andere bruikbare sound.

Buzzel
4 mei 2011, 11:58
Zie mijn sig ;)

Ik zou gewoon naar de winkel gaan en dan gewoon alles en nog wat proberen. Er zit vast iets tussen waar je dan verliefder op wordt dan de rest :lovelove: Misschien moet je gaan kijken naar iets wat je ook nog niet hebt kwa sound.

Rooker
4 mei 2011, 12:02
Ik weet niet wat je nu hebt, maar je zou ook een hele bruute versterker kunnen kopen en mocht je dan nog wat centen over hebben koop je er nog een hollow body bij, dan ben je denk ik van alle markten thuis.

Maar wat een heerlijk probleem lijkt me dat:ok:

petpas
4 mei 2011, 12:07
De versterker die ik gebruik is een fender hotrod deluxe. 40watt buizenbakje waar ik mij prettig bij voel en luid genoeg is.

Duhsjaak
4 mei 2011, 12:11
.. en vraag vooral niet aan anderen om advies, maar vertrouw op je eigen oren...

En handen.......

En rug, voor het geval je een LP overweegt!

Succes.
Vriendelijke groet, Gus

SaferSephy
4 mei 2011, 12:22
De versterker die ik gebruik is een fender hotrod deluxe. 40watt buizenbakje waar ik mij prettig bij voel en luid genoeg is.

Dude! Dus je gaat dadelijk bijvoorbeeld een Fender Custom Shop Strat van 3000 euro, door een Mexicaans massaproduct van 500 euro laten lopen. Je ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Verkoop die Hotrod voor 400 euro, leg 400 euro bij voor een tweede hands Deluxe Reverb of 600 voor een Super Reverb en koop van wat je over hebt een dikke gitaar, win win!

Ik had ooit een Blues Deluxe (hetzelfde als een HotRod maar dan met kleine verschilletjes in het circuit), Verkocht en daarvoor een Fender '65 Blackface Deluxe Reverb RI voor terug gekocht, tweede hands voor 750. Serieus het beste wat m'n geluid ooit heeft meegemaakt. Dit was een groter verschil dan welke gitaar switch ooit!

Venlonaer
4 mei 2011, 13:18
Dat ben ik ook van mening.

Je versterker moet je tegelijkertijd (of kort erna) 'upgraden' naast je gitaar. Anders heeft het ook niet zo veel nut, en schiet je nog niet veel op met je geluid. :ok:

Rooker
4 mei 2011, 22:17
Dat ben ik ook van mening.

Je versterker moet je tegelijkertijd (of kort erna) 'upgraden' naast je gitaar. Anders heeft het ook niet zo veel nut, en schiet je nog niet veel op met je geluid. :ok:

Ben ik met jullie eens. Maar bespeelbaarheid vind ik ook heel belangrijk en daar zul je met een dergelijk duur instrument wel flink mee vooruit gaan. Dit vond ik zegmaar wel erg opvallen toen ik van mijn mex naar een usa ging. Ik ben persoonlijk ook niet zo gek van die Hot Rod amp. Ik vond hem wat donker klinken. Net of het geluid er niet uit wil. Echter was ik wel helemaal weg van de Blues deluxe. Heel mooi open fender geluid. Ik zou daar dus persoonlijk ook in investeren ( als het kon haha).Moet trouwens allebij haalbaar zijn. En anders koop je toch alleen een bruute gitaar en heb je weer wat te sparen:crazyhappy:

Eric van Esch
4 mei 2011, 22:26
Een hele andere, Framus Panthera

http://www.framus.de/modules/produkte/produkt.php?submenuID=21340&katID=22937&cl=EN

Weer eens wat anders dan de afgezaagde en geijkte gitaren:soinnocent:

SaferSephy
4 mei 2011, 22:54
Ben ik met jullie eens. Maar bespeelbaarheid vind ik ook heel belangrijk en daar zul je met een dergelijk duur instrument wel flink mee vooruit gaan. Dit vond ik zegmaar wel erg opvallen toen ik van mijn mex naar een usa ging. Ik ben persoonlijk ook niet zo gek van die Hot Rod amp. Ik vond hem wat donker klinken. Net of het geluid er niet uit wil. Echter was ik wel helemaal weg van de Blues deluxe. Heel mooi open fender geluid. Ik zou daar dus persoonlijk ook in investeren ( als het kon haha).Moet trouwens allebij haalbaar zijn. En anders koop je toch alleen een bruute gitaar en heb je weer wat te sparen:crazyhappy:

hmm klopt wat je zegt over de blues deluxe. Het enige nadeel van die tone is dat hij al vrij veel laag standaard met zich meebrengt waardoor je, als je wat stevigere drive pedalen er voor hangt, het erg snel zompig wordt. Een deluxe reverb daarintegen is veel beter in balans.

Braindead
4 mei 2011, 22:59
Check ook eens Music Man

HUESSEN
4 mei 2011, 23:23
Of een Jack and Danny.

petpas
5 mei 2011, 18:34
Dude! Dus je gaat dadelijk bijvoorbeeld een Fender Custom Shop Strat van 3000 euro, door een Mexicaans massaproduct van 500 euro laten lopen. Je ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Verkoop die Hotrod voor 400 euro, leg 400 euro bij voor een tweede hands Deluxe Reverb of 600 voor een Super Reverb en koop van wat je over hebt een dikke gitaar, win win!

Ik had ooit een Blues Deluxe (hetzelfde als een HotRod maar dan met kleine verschilletjes in het circuit), Verkocht en daarvoor een Fender '65 Blackface Deluxe Reverb RI voor terug gekocht, tweede hands voor 750. Serieus het beste wat m'n geluid ooit heeft meegemaakt. Dit was een groter verschil dan welke gitaar switch ooit!

Goed advies. Ik ga dit zeker overwegen. Thnx

petpas
9 mei 2011, 15:10
Is een twin reverb een goed alternatief als vervanging van mijn hotrod deluxe????

Over de gitaar ben ik er ongeveer wel uit. Donderdag nog even een prs custom 24 testen, morgen de gilmour strat. Tot nu toe ben ik zeer gecharmeerd van de fender custom deluxe strat. Geweldig ding.

Duhsjaak
9 mei 2011, 15:53
Hi
Als je je streefbedrag goed voor het snotje hebt, en je weet dus welke gitaar je wil kopen, dan bereid je je voor. Je zorgt voor een mooie grote plaat van de beoogde nieuwe aanschaf (lenen van je gitaarboer) en die hang je op bij de eerstkomende verjaardag. Niet op een trouwerij, dat wordt meestal niet zo op prijs gesteld.
Wat ook werkt, is het ten gehore brengen van een mooie korte cleane opname van die gitaar. Geen bloedstollend gescheur, daar krijg je geen hand voor op elkaar.

En na dat circus, tijdsduur niet meer dan een minuut of twee, drie (je kent die verhalen over die grijze tijgers en hun korte aandachtsboog - dus dat wat ze de jeugd verwijten) stel je de vraag of iedereen een bepaald bedrag (vast, anders gaan ze afdingen, de schrapers) aan het goede doel zouden willen bijdragen. Je laat enveloppen rondgaan met de naam van de gulle gever er al op.

Moet je eens kijken wat je noig binnenhengelt! Vroeger werd dat georganiseerd bietsen genoemd, nu crowd funding. Uebermodern! Same difference. En omdat je het op een verjaardag doet, durven ze niet voor elkaar onder te doen!!! De voorpret is het halve werk.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

rockgod69
10 mei 2011, 11:06
ik vind wel dat je topics een juiste naam moet geven...
budgetprobleem?! doe mij jouw probleem maar!:crazyhappy:

Rock Bottom
10 mei 2011, 12:21
Grandioos, zo liet ik als klein mannetje op verjaardagen van mijn ouders altijd aan iedereen de oude sinterklaasfolders zien met het verhaal dat ik al bijna genoeg geld had gespaard voor een bepaalde transformer. Succes verzekerd de volgende dag kon ik naar de intertoys om hem te halen.



Hi
Als je je streefbedrag goed voor het snotje hebt, en je weet dus welke gitaar je wil kopen, dan bereid je je voor. Je zorgt voor een mooie grote plaat van de beoogde nieuwe aanschaf (lenen van je gitaarboer) en die hang je op bij de eerstkomende verjaardag. Niet op een trouwerij, dat wordt meestal niet zo op prijs gesteld.
Wat ook werkt, is het ten gehore brengen van een mooie korte cleane opname van die gitaar. Geen bloedstollend gescheur, daar krijg je geen hand voor op elkaar.

En na dat circus, tijdsduur niet meer dan een minuut of twee, drie (je kent die verhalen over die grijze tijgers en hun korte aandachtsboog - dus dat wat ze de jeugd verwijten) stel je de vraag of iedereen een bepaald bedrag (vast, anders gaan ze afdingen, de schrapers) aan het goede doel zouden willen bijdragen. Je laat enveloppen rondgaan met de naam van de gulle gever er al op.

Moet je eens kijken wat je noig binnenhengelt! Vroeger werd dat georganiseerd bietsen genoemd, nu crowd funding. Uebermodern! Same difference. En omdat je het op een verjaardag doet, durven ze niet voor elkaar onder te doen!!! De voorpret is het halve werk.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
10 mei 2011, 14:08
Hi
Fijn dat je de toekomst weer rooskleurig tegemoet ziet. En je ziet, niks nieuws onder de zon. Ik kan je alleen maar leren wat je allang weet.

Succes!
Vriendelijke groet, Gus