PDA

View Full Version : Voeding: DC i.p.v. een AC?????



groovieguitarguus
4 mei 2011, 09:07
Kan ik straffeloos een DC voeding toepassen op een apparaat die vraagt om een AC voeding?

Het gaat namelijk om een Voodoolab GCX 19" Switching unit.
Deze vraagt 1,0 ampere... via een zeer lompe voeding.
Mijn idee was om deze te vervangen door een One-Spot 1700 Ma

gr. Guus

tommus42
4 mei 2011, 09:45
Neen, dat kan niet. Maar het kan zijn dat ie wel DC is, maar dat er een AC-adaptor vereist is, dwz een omzetter van AC naar DC.

groovieguitarguus
4 mei 2011, 10:02
Hoi Tommus...

Ik ben een electra-leek... Stel ik 'probeer' of het wel werkt... help ik dan de boel 'om zeep'???

tommus42
4 mei 2011, 10:14
Weet ik niet zeker, maar wat staat er precies op de switcher?

iWishmaster
4 mei 2011, 10:14
Werken zal het sowieso niet. Wat is dan het nut van proberen? Er is een risico dat je iets om zeep helpt.

Vergelijk het maar met diesel in een benzine motor gooien.

interessander
4 mei 2011, 10:20
Ik heb het wel eens gehad met mijn Rocktron midi mate die AC vraagt maar die ik zonder er bij stil ter staan met een onespot heb gevoed.
Als je een minder lompe AC voeding wil dan kun je er ook zelf een maken met een ringkerntrafo, is vrij makkelijk en scheelt in gewicht en ruimte met de meeste fabrieks AC voedingen.

tommus42
4 mei 2011, 10:31
.....Als je een minder lompe AC voeding wil dan kun je er ook zelf een maken met een ringkerntrafo, is vrij makkelijk en scheelt in gewicht en ruimte met de meeste fabrieks AC voedingen.

Als ie AC voeding nodig heeft zal ie op zijn gunstigst niet werken. Bij de electronicaman kun je een compacte AC/AC-adaptor kopen voor een euro of 8, gaan tot 1000mA.

interessander
4 mei 2011, 10:35
Als ie AC voeding nodig heeft zal ie op zijn gunstigst niet werken. Bij de electronicaman kun je een compacte AC/AC-adaptor kopen voor een euro of 8, gaan tot 1000mA.