PDA

View Full Version : MXR badass 78 distortion



Einzeln
4 mei 2011, 07:55
http://www.jimdunlop.com/?utm_source=Subscribers&utm_campaign=c759791567-Custom_Badass_In_Stores_Now_Consumers_5_2_2011&utm_medium=email

Klinkt wel grappig

kassie
4 mei 2011, 12:13
doet me beetje denken aan de Jimmy Page sound. Wel leuk idd.

Jan Buurman
5 mei 2011, 11:13
Ik moet zeggen dat mijn interesse gewekt is... Helaas is er (nog) heel weinig over te vinden.
Wie is er in de gelegenheid om hem in een goede set-up te testen?

Jan Buurman
5 mei 2011, 11:40
Ik heb een berichtje richting Gearmanndude gestuurd met de vraag om de Badass eens te vergelijken met een RAT en een Distortion+...
Wie weet.....?

tomdiedom
5 mei 2011, 11:45
oeeeeh spannend!

Jan Buurman
5 mei 2011, 12:17
Vind je? Maar wel leuk als het gedaan wordt. Uiteraard begrijp ik dat hij dood gegooid wordt met dit soort verzoeken maar niet geschoten is altijd mis.

tomdiedom
5 mei 2011, 12:46
dat bedoel ik ook, benieuwd of het verzoek doorkomt.

Jan Buurman
5 mei 2011, 13:39
OK :ok: Ik las wat sarcasme... :makeup:

Einzeln
5 mei 2011, 19:21
Hij gaat voor 99 euro bij de webshops hier in Nederland maar is nog niet verkrijgbaar.

tomdiedom
5 mei 2011, 20:32
OK :ok: Ik las wat sarcasme... :makeup:

was ook semi-plagend bedoeld ;), maar nog steeds oprecht benieuwd.

rocker_71
6 mei 2011, 18:25
Klinkt best vet!
Zie voor meer info: http://www.jimdunlop.com/blog/?p=3210

Sinner1980
29 mei 2011, 17:42
Ik heb m net besteld; €60,- op Ebay dus wel het gokje waard.
Jullie horen mijn bevindingen binnenkort.

Dit effect wordt er één uit een langere reeks custom Badass,ben benieuwd wat er nog meer komt

Sinner1980
29 mei 2011, 19:05
Ik heb er trouwens meteen zo'n nieuwe analog chorus bij gedaan.
Mooie deal hoor gezien ik nu voor 2 pedalen betaal wat ik hier alleen al voor die analog chorus zou moeten betalen.
Allebei apart verpakt en verstuurd dus grotere kans dat ze langs de douane glippen. Laatst ook gelukt met mn MXR eq dus komt vast goed

Jan Buurman
29 mei 2011, 20:25
Ik heb een berichtje richting Gearmanndude gestuurd met de vraag om de Badass eens te vergelijken met een RAT en een Distortion+...
Wie weet.....?

Antwoord!

gearmanndude heeft je een bericht gezonden:
Re: MXR Badass 78 distortion
To:janbuurman

posting a 78 clip this weekend for ya


ROCK!
GMD


Ben benieuwd...

Sinner1980
29 mei 2011, 20:40
Antwoord!

gearmanndude heeft je een bericht gezonden:
Re: MXR Badass 78 distortion
To:janbuurman

posting a 78 clip this weekend for ya


ROCK!
GMD


Ben benieuwd...

Cool! Toch aardig van Jack Black

Tias
30 mei 2011, 10:15
Cool! Toch aardig van Jack Black

Nu je het zegt.
Hij klinkt echt net als xD.
Of is het hem ook echt =O?

Thomk
30 mei 2011, 17:43
Ik WAS geintreseerd in dit pedaal. Toen kwam ik de mi audio crunch box tegen. Ik vondt dit luxer, duurder klinken dan de badass

Tim..
30 mei 2011, 19:32
Cool! Toch aardig van Jack Black

Kon het niet laten om het even te googlen, en het schijnt deze gast te zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=gelDeT5MlTs
Op 1:36

Sinner1980
30 mei 2011, 19:32
Ik WAS geintreseerd in dit pedaal. Toen kwam ik de mi audio crunch box tegen. Ik vondt dit luxer, duurder klinken dan de badass

Je hebt m dus wel gechecked (mag ik hopen)?

Jan Buurman
31 mei 2011, 13:33
Van Gearmanndude:

http://www.youtube.com/watch?v=CKRbeeas1UY&feature=uploademail
met een strat...

http://www.youtube.com/watch?v=lXZFHf7WWcQ&feature=uploademail
met een SG...

http://www.youtube.com/watch?v=-tWsEr_4Prk&feature=uploademail
MXR Custom Badass 78 Distortion versus Distortion + pedal shootout
Ik had hem liever naast een RAT oid gehad....

HaroldA
31 mei 2011, 14:01
Ik WAS geintreseerd in dit pedaal. Toen kwam ik de mi audio crunch box tegen.

MI Audio Crunchbox. Meest waardeloze distortion ooit. Een MT-2 is zelfs transparant in vergelijking met een Crunchbox.

Jan Buurman
31 mei 2011, 14:36
@Thomk:
Ik heb de CB ook gehad maar imo een totaal ander pedaal dan deze MXR....
Heb je ze naast elkaar getest?

tomdiedom
31 mei 2011, 15:02
Van Gearmanndude:

http://www.youtube.com/watch?v=CKRbeeas1UY&feature=uploademail
met een strat...

http://www.youtube.com/watch?v=lXZFHf7WWcQ&feature=uploademail
met een SG...

http://www.youtube.com/watch?v=-tWsEr_4Prk&feature=uploademail
MXR Custom Badass 78 Distortion versus Distortion + pedal shootout
Ik had hem liever naast een RAT oid gehad....

Gaat die vent in op je verzoek en levert wat reviews/vergelijkingen af, ben je nog aan het zeuren! Ontzettende nederlander:crazyhappy:

HaroldA
31 mei 2011, 15:46
Ik speel op een Ross Distortion (70's MXR Dist+ clone) en die 78 distortion klinkt inderdaad zeer ok!

Het is dat ik nu al enorm tevreden ben, maar anders...

Jan Buurman
1 juni 2011, 11:44
Gaat die vent in op je verzoek en levert wat reviews/vergelijkingen af, ben je nog aan het zeuren! Ontzettende nederlander:crazyhappy:

Nee, ik wil niet zeuren. Ik vind het juist erg tof!!
Ik had gevraagd om de Badass naast een Distortion+ of een RAT te zetten om zo de Badass met een echte "oude" distortion te vergelijken.
Hij heeft gekozen voor de D+ en achteraf gezien vind ik de D+ te veel een ander pedaal. Dan had ik liever de RAT ernaast gezien... Maar ja,... achteraf....

Maar ik vind die Badass wel erg lekker klinken. 't is dat ik geen drive meer nodig heb... (Hoewel... ipv mijn Barber Direct Drive...??) :soinnocent:
GMD heeft nog een drive pedaal geupload en die is ook wel erg vet!!! De Weehbo Effeckte JCM Drive. zie http://www.youtube.com/watch?v=iyOnjcXt6UU&feature=uploademail

Sinner1980
4 juni 2011, 16:31
Net mijn pedaaltjes binnen gekregen:

MXR 78 Custom badass distortion
MXR analog chorus

Ik had mazzel en hoefde geen invoerrechten te betalen...beter

Eerste indruk van beide pedalen is erg goed.
De 78 badass geeft een lekkere scheur óf een lekker randje aan je clean.
Ik ga nog even flink klooien met settings maar vooralsnog is het een lekker veelzijdig beestje.

De chorus is geweldig en doet precies wat je van een chorus mag verwachten. Hoop instellingsmogelijkheden dus ook nog even verder onderzoeken. Ze geeft in ieder geval een mooi leslie achtig effect...ben er erg content mee:crazyhappy:

Thomk
8 juni 2011, 11:44
Net mijn pedaaltjes binnen gekregen:

MXR 78 Custom badass distortion
MXR analog chorus

Ik had mazzel en hoefde geen invoerrechten te betalen...beter

Eerste indruk van beide pedalen is erg goed.
De 78 badass geeft een lekkere scheur óf een lekker randje aan je clean.
Ik ga nog even flink klooien met settings maar vooralsnog is het een lekker veelzijdig beestje.

De chorus is geweldig en doet precies wat je van een chorus mag verwachten. Hoop instellingsmogelijkheden dus ook nog even verder onderzoeken. Ze geeft in ieder geval een mooi leslie achtig effect...ben er erg content mee:crazyhappy:


Beste Sinner en dropsgenoot:P,

Die invoerrechten waar jij het over heb dat is toch de 2,5 tot 5 % ? Je blijft 19% btw betalen over je aankoop toch?:???:

RoelSmoel
21 juni 2011, 18:23
Vandaag dit wonderbaarlijke kastje eens tussen gitaar en versterker gehangen, in de gitaarzaak, en hij beviel me ontzettend goed!
Een vette oversturing die toch nog erg helder blijft. Zo zouden meer fabrikanten ze moeten maken.
Zodra mijn loon binnen is ga ik hem ophalen, kan niet wachten.. De Youtube-filmpjes klopten toch.. Normaal willen die wel eens een vertekend beeld geven..

Mijn doel is dan bereikt, een Fender clean en een Marshall scheur combineren..

Tias
21 juni 2011, 19:32
MI Audio Crunchbox. Meest waardeloze distortion ooit. Een MT-2 is zelfs transparant in vergelijking met een Crunchbox.

Wat is er mis met de Crunchbox?

movo.
21 juni 2011, 23:25
Mijn doel is dan bereikt, een Fender clean en een Marshall scheur combineren..

Hoooow. Niet ZOOO snel aub!

Maar idd, goede combo, hier een Fender Bandmaster met Xotic BB (BluesBreaker) Preamp. Magisch goed. Nu nog goede speakers. :P

HaroldA
21 juni 2011, 23:53
Wat is er mis met de Crunchbox?

Achterlijke hoeveelheid gain, geen mids en irritant hoog. De tone-knop doet ook niet veel.

Als je weg wil vallen in de mix dan moet je overigens wel een Chrunchbox kopen!

Tias
22 juni 2011, 10:34
Achterlijke hoeveelheid gain, geen mids en irritant hoog. De tone-knop doet ook niet veel.

Als je weg wil vallen in de mix dan moet je overigens wel een Chrunchbox kopen!

Joepie, dan heb ik een ongelovelijke miskoop gedaan.
Maar ik houd van die crunchbox.

Daarnaast kan je je toon ook op de versterker instellen, of met losse eq.

HaroldA
22 juni 2011, 10:46
Daarnaast kan je je toon ook op de versterker instellen, of met losse eq.

Omdat je een slechte distortion hebt moet je er een EQ naast zetten of je geluid zonder die distortion vernachelen?

Liever gelijk een goede distortion...

Tias
22 juni 2011, 22:10
Omdat je een slechte distortion hebt moet je er een EQ naast zetten of je geluid zonder die distortion vernachelen?

Liever gelijk een goede distortion...

Tis wel een verschil van smaak he.
Want ik vind hem best lekker.

the sure thing
22 juni 2011, 22:11
TOen de crunchbox net uitkwam, was "iedereen" er volgens mij heel enthousiast over....

Lexvandoef
22 juni 2011, 22:43
Nou ik herrinner me een paar mensen die er niet zo over te spreken waren, oa ik...

RoelSmoel
27 juni 2011, 14:56
En ik heb 'm hier, wat een VET pedaal:crazyhappy:

Hier ga ik nog heel veel plezier aan hebben..

the sure thing
27 juni 2011, 15:15
En ik heb 'm hier, wat een VET pedaal:crazyhappy:

Hier ga ik nog heel veel plezier aan hebben..

Volgens mij bestaat er een correlatie tussen net aangeschafte pedalen en de kans dat het als "een geweldig pedaal" wordt ervaren :)

RoelSmoel
27 juni 2011, 15:37
Volgens mij bestaat er een correlatie tussen net aangeschafte pedalen en de kans dat het als "een geweldig pedaal" wordt ervaren :)

Ik heb een tijdje tussen uitproberen en aanschaf gewacht, om me er bewust van te zijn of het wel een goede keuze zou zijn..

rocker_71
29 juni 2011, 19:18
De eerste MXR Badass distortion staat al weer op marktplaats ;)

RoelSmoel
29 juni 2011, 20:27
Alleen niet van mij:)

Wabbie
29 juni 2011, 22:59
Dacht dat jij graag een OCD wilde?

RoelSmoel
29 juni 2011, 23:32
Dacht dat jij graag een OCD wilde?

Is weer overgewaaid.. Ook kostenplaatje.
Ben nu erg tevreden met dit MXR pedaal:)

TimS
29 juni 2011, 23:39
TOen de crunchbox net uitkwam, was "iedereen" er volgens mij heel enthousiast over....
Het is ook best een goed pedaal voor de prijs. Ik heb hem nu al een hele tijd en ben er nog steeds wel tevreden mee. Je merkt na een tijdje wel dat sommige dingen niet helemaal perfect zijn. Ik ga hem nog wel een keer vervangen, maar dan wel voor iets duurders waarschijnlijk. Ik kan niet zo snel een pedaaltje bedenken van onder de 80 euro tweedehands dat veel beter klinkt. De Catalinbread DLS zal nog het meest bij die prijs in de buurt komen.

HaroldA
29 juni 2011, 23:42
Ik kan niet zo snel een pedaaltje bedenken van onder de 80 euro tweedehands dat veel beter klinkt.

Blues Pro, MXR Badass, MXR Distorion III, zelfs de Digitech Bad Monkey klinkt beter dan de crunchbox!

En duurder hoeft echt niet beter te zijn hoor!

TimS
29 juni 2011, 23:53
De Badass heb ik nog niet geprobeerd, maar de rest is toch niet echt dezelfde soort distortion als als de Crunch Box? Misschien had ik ze niet goed ingesteld hoor, de Crunch Box is de enige die ik lange tijd heb gebruikt en ook echt mee heb opgetreden. Distortion III heb ik trouwens nooit geprobeerd.

EDIT: Als ik dit zo terug lees is het best een domme post, ik heb er dus maar 2 van de 4 geprobeerd :seriousf:

tomdiedom
30 juni 2011, 00:24
Blues Pro, MXR Badass, MXR Distorion III, zelfs de Digitech Bad Monkey klinkt beter dan de crunchbox!

En duurder hoeft echt niet beter te zijn hoor!


yeah! +1

plus dix

HaroldA
30 juni 2011, 00:34
De Badass heb ik nog niet geprobeerd, maar de rest is toch niet echt dezelfde soort distortion als als de Crunch Box?

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ken je de Boss MT-2? :soinnocent:

Jan Buurman
2 oktober 2011, 18:46
Even een vraagje aan Badass bezitters:
Hoe doet hij het voor een overstuurde versterker? Ik vind alleen demo's waar hij over een cleane versterker te horen is.
Ik speel met mijn Custom over een JCM800 4010. Ik zou de Badass willen gebruiken voor een dikker, meer distortion-achtig geluid zodat ik drie sounds heb: "clean" (volumeknop terug), stevige overdrive (uit mijn amp) en vette, "Wylde-achtige" scheur (amp + pedaal)...