PDA

View Full Version : Monster Rock Cable. Ook voor akoestische gitaar?



Portel
3 mei 2011, 22:58
Heey,

Ik hoor heel veel goeds over 'Monsters cables'.
Ik heb op het moment een heel goedkoop kabeltje en treed regelmatig op als singer/songwriter.
Ik ben toe aan een goede kabel want mijn huidige stoort af en toe.

Het merk 'monster' werd mij dus aangeraden.
Dit merk produceert verschillende types kabels.
Ze hebben een 'Monster rock cable', een 'monster jazz cable', een 'monster bass cable' en een 'monster acoustic cable'.

Logisch zou voor mij zijn om de 'acoustic' te nemen, maar die is behoorlijk duur.
Goedkoper is de 'rock'-variant, die zo'n 50% goedkoper is.

Daarnaast héb ik wel 2 elektrische gitaren en als ik een kabel koop die speciaal is voor mijn akoestische gitaar is dat misschien niet zo mooi bij mijn elektrische gitaren.

Mijn vraag is dus:
Is zo'n 'Monster rock cable' ook aan te raden voor gebruik bij een akoestische gitaar?

TimS
4 mei 2011, 00:12
Ik zal niet een discussie beginnen over de prijs/kwaliteit verhouding van Monster, maar je hebt geen dure kabel nodig om storingen te voorkomen. Een kabel van 1,50 per meter en een paar goede pluggen zijn ook prima, vooral als het voor live gebruik is.

Als je de kabel liever niet zelf maakt, zou ik gewoon even zoeken naar een kabel met neutrik pluggen, dat is eigenlijk altijd wel goed.

Madcow
4 mei 2011, 01:12
Precies. Dikke +1 voor Neutrik pluggen.

RoelSmoel
4 mei 2011, 01:24
Ik gebruik zelf ook al een tijd Monster Cable, maar gewoon de Rock variant pakken, is grote onzin, dat bass, acoustic en jazz gebeuren, dat zit tussen de oren.