PDA

View Full Version : VOX Cambridge 30 Reverb Twin



juicyguitar
3 mei 2011, 22:09
Ey allemaal,

ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel in een band en treed regelmatig op. (open lucht/zaaltjes) Is de versterker VOX Cambridge 30 Reverb Twin wat? http://www.voxshowroom.com/korean/amp/nu_camb30_twin.html
Denken jullie dat ie hard genoeg kan voor optredens? Wat is een mooie prijs? Ik hoop snel van jullie te horen :crazyhappy:

Swaag
4 mei 2011, 13:09
30 watt transistor eindbak, dus kleine gigs moet wel lukken.
Leuke versterker op zich, ik vind het redelijk qua klank in de buurt komen van een "echte" Vox volledige buizen.
Een prijs van rond de 250,- max zou ik er wel voor over hebben.

Maar.... is die versterker gemodificeerd? Zo niet dan krijg je geheid een keer last van "Cambridgitis"

Zie dit draadje, ook over de voetschakelaars:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?140124-Vox-cambridge-30-twin-reverb-Switch&p=2495899#post2495899

juicyguitar
4 mei 2011, 13:32
Hij is in originele staat. Wat is cambridgitis dan precies?

Hendriks
4 mei 2011, 14:03
Robin Berlijn(nu Kane) gebruikt(e) altijd een Cambridge 30 reverb, zal dus best wel goed zijn.

Swaag
4 mei 2011, 14:13
Hij is in originele staat. Wat is cambridgitis dan precies? Lees het draadje in die link even, daar leg ik uit wat Cambridgitis is.
En verder kan ik alleen maar zeggen dat het echt een leuke versterker is. Ik gebruik 'm eigenlijk net zo vaak als mijn Fender Blues Deluxe. Ik kan niet zeggen welke ik beter vind; ze hebben allebei hun eigen klank en karakter.

juicyguitar
4 mei 2011, 15:13
Bedankt voor alle info. Nu zit ik erg te twijfelen of ik hem ga nemen. Ik zat ook te denken aan de Marshall valvestate 8080 of 8280. Welke van de drie is dan het beste voor 'warm' en clean geluid met af en toe wat distortion ertussendoor? : )

Swaag
4 mei 2011, 16:39
Die Marshalls ken ik niet goed genoeg, dus ik kan de vraag ook niet eerlijk beantwoorden.
Maar wat betreft je twijfels: De Vox is een mooie versterker, met helaas één mancootje: de originele optocoupler. Maar dat is voor een paar euro te verhelpen.

juicyguitar
4 mei 2011, 17:04
Ik heb net gevraagd hoe het zat met de optocoupler , en het blijkt dat ie vervangen is. Dan lijkt het mij een hele mooie versterker. Dan kan ik bij optredens gewoon in de PA. Dan lijkt mij de VOX een goede keuze toch? Wat vinden jullie een mooie prijs? 150,- ? (tweedehands)

juicyguitar
4 mei 2011, 18:56
Ik heb toch voor de VOX gekozen. Ik heb er 180 euro voor geboden. Hoop dat de verkoper er mee akkoord gaat. : )

Swaag
4 mei 2011, 20:44
Goeie keus!!

juicyguitar
4 mei 2011, 22:28
Het bod is geaccepteerd en ik ga 'm morgen halen. Maar dan nog een twee vraagjes: Welke buis zit er standaard in? Ik had ook gelezen dat de 12AX7 mooi klonk (of zat die er al in?) En stel dat ik hem ooit wil upgraden qua wattage, (ik las dat dit naar 56 Watt kon) hoe moet ik dat dan doen? Kost dit veel en scheelt dit veel qua geluid?
:strat::gitarist:

Swaag
14 mei 2011, 08:56
En? Heb je 'm? Bevalt 't?
Die upgrade weet ik niet, ik ken het wel van diverse fora (ff googelen), maar heb het zelf niet gedaan.
Je kan idd met 12AX.. buizen varieren, de klank wordt er anders van.
Bij mij zit er nu een Sovtek 12AX7WA in, in mijn beleving levert dat een ietsjes warmere klank op.

juicyguitar
14 mei 2011, 09:23
Jazeker, hij bevalt super!! Vanavond ga ik er dan ook mee optreden. Tnx voor alle hulp.

Swaag
18 mei 2011, 10:02
Ik heb nog een tip voor je:
http://cgi.ebay.com/VOX-Amp-Cover-NEW-Cambridge-Reverb-Reverb-Twin-30-/110606143571?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c0a3d053