PDA

View Full Version : Ibanez 2616



Mike999999999
3 mei 2011, 20:32
Ik heb een tijdje terug een ibanez 2616 op de kop getikt, zoals de gene op de foto maar ik moet nog een keer foto's van de mijne maken.

Nu had ik op internet gevonden dat er modellen zijn met een ijzere tune-o-matic brug en een met de houte, zoals de mijne. Weet toevallig iemand of het verschil in de brug te maken heeft met het geboorte jaar of wat dan ook? Alle informatie is welkom.

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKn!E1S)vR130BNfT+IT+Tg~~_1.JPG?set_id=880 0005007

peter_l
3 mei 2011, 21:26
Hier vind je vast wat je zoekt: http://www.ibanez-vintage-page.de/

Mike999999999
3 mei 2011, 22:38
Nee, had ik al gekeken. Hier staan bij zowel 1973 als 1974 dezelfde foto van de 2616

Braindead
3 mei 2011, 22:56
Vette gitaar Mike

Little Jay
4 mei 2011, 09:35
Ik denk niet dat daaruit het produktiejaar af te leiden is bij Ibanez.
Bovendien is het een erg makkelijk te vervangen onderdeel, dus garantie dat het origineel is heb je eigenlijk nooit...
Zowiezo zijn er altijd zoveel willekeurige variaties bij die jaren '70 Japanners, ook omdat er veel verschillende fabrieken betrokken waren bij de produktie. Bij Ibanez zie je dat erg goed: veel subtiele variaties in body-shape, gebruikte onderdelen, positie van de knoppen, halsvormen, etc. Maar het is volgens mij nergens gedocumenteerd dus weinig bruikbare info uit af t eleiden.

Is de brug trouwens helemaal van hout? Bij mijn Condor ES175 (waarschijnlijk uit een factory waar ook Ibanez gemaakt werd) is de voet wel van hout, maar het bovenste deel van een bakeliet-achtig plastic met een houten stripje waar de snaren over lopen. Heel apart, je ziet het ook alleen van heel dichtbij.

Midwolda
4 mei 2011, 10:02
Heb ooit een 1976 sunburst 2616 gehad, en voor zover ik me kan herinneren zat daar ook zo'n houten brug op.
Geweldige gitaar, vasthoudertje (heb zwaar spijt van de verkoop... :( )

Mike999999999
4 mei 2011, 11:38
Ja het is een hele fijne gitaar, ook zo'n zeker te vergelijken met gibson kwaliteit gitaar, die ik overigens zelfs net iets lekkerder vind klinken. Alleen het enige jammere vind ik die star inlays. net iets te rock n roll voor een jazzbak.

Het is wel echt een helemaal houten brug. Misschien is het idd wel ooit vervangen ofzo, want alle catalogus plaatjes hebben een tune-o-matic bridge.

Wilson
6 mei 2011, 12:44
Tegenwoordig worden de duurdere ibanez archtops geleverd met zowel houten als tune-o-matic brug. Wellicht bij deze ook het geval geweest? Anders is het waarschijnlijk idd vervangen door een vorige eigenaar.