PDA

View Full Version : Twijfel tussen Ibanez S570 of duurdere PRS SE custom 24



Aadje
3 mei 2011, 13:25
Hallo, ik ben Aadje en nieuw hier. Ik wil namelijk m'n overdenkingen eens delen.

Het zit zo, ik wil een elektrische gitaar kopen van ongeveer 600 eu. Ik had al eens een epiphone SG, maar die vond ik te lomp, te grote hals en ik mistte een tremolo. Het geluid was, na een elementwissel wel prachtig (Seymour duncan JB bij de brug) Dus...

Mijn oog is gevallen op een Ibanez S570, 24 frets, dikke tremolo en ranke body. 2 humbucker en 1 singlecoil, veelzijdig te schakelen Bovendien lekker betaalbaar.

Maar bijvoorbeeld de PRS SE custom 24 heeft ook 24 frets, een eigen minder lompe tremolo, 2 humbuckers en is ongeveer 200 eu duurder. En is volgens mij ook een fijne ranke gitaar.

Maar mijn vraag is, is de PRS de 200 euro meer waard? En wat is het verschil tussen de twee tremolo's? Wat is jullie mening daar over?

Bijl
3 mei 2011, 13:53
Die twee gitaren zijn allebei goed, maar zo ontzettend verschillend dat je ze beide moet proberen voordat je een beslissing kan nemen. Vooral de halzen van die twee zijn twee werelden apart.

sjaak1990
3 mei 2011, 14:08
Als ik een ibanez s zou nemen, zou ik een japanse nemen, hoeft geen prestige te zijn maar moet een F in het serienummer staan, 2e hands hoeft dat niet duur te zijn.

Aadje
3 mei 2011, 14:33
Bedankt voor de repliek, maarreh, waar zou ik zo'n gitaar 2ehands moeten zoeken?

Venlonaer
3 mei 2011, 14:36
www.gitaarmarkt.nl
www.marktplaats.nl
www.tweedehands.nl
www.speurders.nl

:ok:

Aadje
3 mei 2011, 14:48
Gitaarmarkt kende ik nog niet, bedankt!

En een F in het serienummer is dus een S670FM? Dat heb ik de goede te pakken?

Sorry for my ignorance . . . :(

Thyrif
3 mei 2011, 14:55
Het zijn compleet verschillende gitaren! Hier zul je toch echt beide moeten uitproberen, en hopen dat je op eentje verliefd wordt ^^
Beide zijn van prima kwaliteit voor het geld. Zelf ben ik erg weg van de PRS SE serie, prima dingen, maar de Ibanez S spelen ook erg lekker. Er is echt groot verschil in geluid, gevoel, nekvorm, gewicht, dikte (S is heel dun) en tremolo (de s is locking, dat kán een beetje moeilijk zijn met afstellen als je er nog niet aan gewend bent). Kortom: SPELEN DIE HANDEL!

Aadje
3 mei 2011, 15:25
Bedankt voor de tips. M'n voorkeur gaat denk ik uit naar de (goedkopere) ibanez.

S670FM's gaan voor zo'n 400 eu weg, een S570 kost nieuw zo'n 500, dan is de 670 tweedehand denk ik wel de moeite waard. Maar eerst eens een tripje naar de gitaarwinkel om een en ander uit te proberen. Tenzij iemand met een S in de buurt van Enschede woont...

JGD
3 mei 2011, 18:20
wat voor muziek wil je ong. maken ermee?
ook belangrijk!

qua looks, das zo persoonlijk, dat moet je jezelf uitmaken.
ik denk persoonlijk dat de PRS tremolo waardeloos is, als ik dat zo zie...

ooit een Jackson overwogen...?
da's wel zo'n merk waarbij je eigenlijk bijns nooit echt ernaast kan zitten...

Aadje
3 mei 2011, 19:32
Beetje metal, vooral rock en blues. En een beetje soleren en fret-tappen :)

Maar ik moet eerst nog veel leren en ophalen. Ik heb 8 jaar geleden een jaar les gehad. En wie weet neem ik weer les.

Een Jackson, nog niet echt naar gekeken, heb je een specifieke in gedachten?

edit: er is trouwens voor 400 a 450 euro genoeg te vinden aan jacksons en ibanezzen op de bovengenoemde sites :)

Mesjoggah
3 mei 2011, 19:41
Met F in serienummer wordt bedoelt dat op de achterkant van de headstock een serienummer staat zoals F402054 bijvoorbeeld.