PDA

View Full Version : nieuwe gitaar (bc rich maybe...)



Retinite
20 mei 2003, 20:33
Hey, ik be nieuw hier, dus hallo allemaal

Ik speel nu ong 7 maanden elek gitaar. Ik heb een Squier Stratocaster, zo een zwart witte je weetwel, en ik vind t super om dingen als heavy/death metal te spelen.
nu heb ik de B.C. Rich gitaars gezien en ik wilde toch al een nieuwe gitaar kopen, dus zou een beast of warlock uit de NJ series beter geluid geven dan mijn (relatief goedkope) Squier Stratocaster? want daar gaat t me eigenlijk om, of de kwaliteit va nt geluid beter wordt... (en de vorm :razz:)
en ik zie mensen in oude topics zeggen dat ze in t "begin" (toen z ebegonnen met gitaar) ze de warlock (bijvoorbeeld) goed vonden, maar later (toen ze ver gevorderd waren) niet meer, hoezo dat? iig bedankt!

patrick
20 mei 2003, 20:34
men je stinkt

Retinite
20 mei 2003, 20:35
oh, ik stel alleen maar n vraag hoor ,dus als je slecht of geen commentaar hebt zonder enige zin zeg dan niks, of zeg t normaal

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Retinite op 2003-05-20 20:36 ]</font>

Theije
20 mei 2003, 20:38
Precies! als er nix zinnigs uit je mond kan komen Patrick houd hem dan alsjeblieft dicht.

Swan
20 mei 2003, 20:55
ik heb n NJ Warlock...t was mn 2e gitaar na de Squier...was er errrrrrg tevreden over, t is een erg grote vooruitgang, nu met mn Jackson (die ook stuk duurder is) merk ik wel dat t niet top is maarja.....ga ervoor!

ps. hoeveel bied je? :razz:

lord bean
20 mei 2003, 21:21
hoi Retinite, jij ook komt ook uit ede zie ik dus misschien kan ik je op weg helpen. Ik heb net zoals jij als 2e gitaar een bc rich warlock gekocht. (eentje uit de platinum series) Hij heeft wel aangepaste elementen maar dat terzijde. mijn eerste gitaar was ook bagger dus ik ging voor uiterlijk en wat meer kwaliteit. dus ik een bc rich gekocht.

In het begin is het inderdaad een lekker gitaartje maar later (zeker als je wat anders in je handen hebt gehad en wat gevorderd bent) merk je al gauw dat het ehelemaal niet zo'n fijn plankie is.. tenminste dat was mijn ervaring.

- snaren staan strak en zijn relatief moelijk te buigen
- onstemd snel na regelmatig gebruik tremolo
- de balans is niet lekker.. de hals kukelt naar beneden als je staat te spelen.

Ik wil het je niet afraden maar probeer een aantal gitaren uit van verschillende merken en neem dan je beslissing.

o ja, ik heb nu een japanse jackson kelly en die speelt een stuk beter dan die bc rich..

Swan
20 mei 2003, 21:24
haha wtf lord bean ik heb nu ook n Jackson KE3 :wink: t enige verschil is dat mijn warlock n NJ is :wink:

Soulflyhigh
20 mei 2003, 21:29
Volgens mij moet je een NJ serie niet met een platinum vergelijken. Volgens mij zijn die NJ series een stukje beter. Maar volgens mij kan je beter voor zo'n neck trough of een Mick Thomson (de goedkope variant zonder de hate inlay) gaan en er betere elementen in stoppen, dan heb je wel een prachtgitaar.

Swan
20 mei 2003, 21:32
ja die NJ Neckthrough is erg mooi, mooie bindings enzo

FNaRK
20 mei 2003, 23:15
weet nog wel een mooie BC RICH BEAST te koop (NJ serie) incl een case voor weinig...

FNaRK
20 mei 2003, 23:17
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&amp;md=details&amp;id=9545

Theije
20 mei 2003, 23:27
Het BEAST model benk niet zo'n fan van, volgens mij is dat geen spelen gelijk die vorm.

FNaRK
20 mei 2003, 23:31
is ook de reden dat 'ie weg moet, bij (langere) gigs is het niet echt comfortabel :grin:
Op zich wel jammer want de hals en het geluid zijn zeer behoorlijk !!

punchdrunk
21 mei 2003, 09:06
oei wat een lelijkerd!

daar haal je jezelf toch helemaal mee open tijdens het spelen..?

of zijn die punten om afgebeten duivenhoofden op te spiezen... want volgens mij moeten we het met zo'n gitaar muzikaal wel in die hoek zoeken.. :smile:

FNaRK
21 mei 2003, 10:57
nee hoor, wordt keurige jazz mee gespeelt,
je hebt inderdaad wel bekijks op het podium...

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 11:13
de BC Rich beast is et man... die punten zijn cool

Aspa123
21 mei 2003, 16:27
Hmm als je toch een Bcrich wil kopen...Ik heb nog een mooie Japanse!! BCRich Stealth (moeilijk vindbaar) liggen evt met EMG81...mail for info.

Retinite
21 mei 2003, 16:43
lord bean: thx, en zit jij toevallig ook op het Marnix College in ede :razz:? en roadkill: bedankt voor da aanbieding

Aspa123: heb je plaatje

MAAAR nu weet ik nog steeds niet zeker of er echt veel kwaliteitverschil is tussen BC-Rich NJ gitaren en mijn Squier... iig thx allemaal nog meer info altijd welkom

Aspa123
21 mei 2003, 17:23
Mischien heb je wat aan bovenstaande link..

Wat betreft die foto: Heb er ng geen pics van gemaakt maaruh zie de site van BCRich (American Handcrafted Guitar Line-up)voor het model:

http://www.bcrich.com/bich/index.html

Aspa123
21 mei 2003, 17:25
http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=14554&amp;forum=1

deze dus :wink:

SymphonY-X
21 mei 2003, 19:26
Hey,
Ja ik zit er ook een beetje mee in m'n maag, kwa uiterlijk ben ik allang verkocht...'k vind alle warlocks mooi :smile:
Maar de kwaliteit, is zo'n usa warlock z'n 900 euro waard??
En nog even voor de duidelijkheid, de neck thru series zijn dus uit de usa?

Swan
21 mei 2003, 19:31
n USA Warlock voor 900 euro is een koopje!
er zijn ook Neck thru japanners en ik denk dat die van 900 ook n jap is

Retinite
21 mei 2003, 20:28
Als je zit, speelt dan en "beast" niet heel erg irritant? met dat ding in je buik

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 20:31
dat is vet black metal joh :wink:


nee sorry, geen idee, maar met zo'n gitaar moet je eigenlijk op de planken staan

SymphonY-X
21 mei 2003, 20:34
Maar waar herken je dan een usa bijv. warlock aan?? wat is daar de aanduiding van?

Aspa123
21 mei 2003, 20:52
Toen ik mijn Japanse BCrich NJ kocht waren er zowel neck-true als bolt-on versies te koop in deze klasse. Echter Japanse BCRich gitaren worden naar mijn weten al enkele jaren niet meer gemaakt.
Heb toen ik 'm kocht ook die Amerikanen uitgetest maaruh vondt ze nou niet echt beter klinken dan die Japanse. Dit geld natuurlijk niet voor de duurdere Amerikaanse BCRich gitaren natuurlijk (lijkt me).

lord bean
22 mei 2003, 10:51
Op 2003-05-21 16:43, schreef Retinite:
lord bean: thx, en zit jij toevallig ook op het Marnix College in ede :razz:? en roadkill: bedankt voor da aanbieding



Nee, ik zit niet meer op school.

Een vriend van mij heeft een squier telecaster en dat verschilt wel een stuk met een bc rich. Dan is die bc rich een stuk fijner.
Met name de sustain is een stuk beter.

gerjo1980
22 mei 2003, 12:32
Kom ik ook ff over bc rich. Ben zelf ook op zoek naar een BC RIch Mockingbird Deluxe (oftewel een handgemaakte.
JE hebt met BC RIch idd meerdere series:
de bronze series (goedkope elementen en een vastgeschroefde hals)
De platinum series (zelfde als bronze, net ff betere elementen)
De NJ-series (weer net ff betere elementen en een fast-lock systeem voor de hals)
Bovenstaande series worden in Korea gemaakt en zijn overal verkrijgbaar voor goedkoop prijsje, maar verwacht niet te veel kwaliteit. De niet geoefende gitarist merkt hier weinig van, maar doordat de hals is vastgeschroeft heb je minder sustain, wat de klank niet ten goede komt.

Uit Japan komen de NJ neck through series. Deze bestaan dus uit 1 stuk hout, maar net als de goedkopere series uit multiplex, op het fingerboard na dan. De elementen zijn goed te noemen. De oudere NJ neck through gitaren hebben een Rich met grote R op de kop staan.

Als ik het goed heb, hebben al deze modellen een floyd rose tremolo systeem. Beter zou een kahler tremolo zijn, want die zijn stukken degelijker.

Ga je voor de handgemaakte krijg je altijd een gitaar uit 1 stuk hout en dat is dan maple (esdoorn), DiMazio elementen en normaalgesproken geen tremolo systeem (wel een optie). Alle handgemaakte komen uit de USA en hebben zo'n geile R op de kop staan.
De prijzen zijn vanaf de $1700 nieuw ongeveer en dan moet je nog transportkosten en invoerrechten betalen, want deze zijn niet in Europa verkrijgbaar voor minder dan €3000, dus importeren die zooi (maar dan wel superieure zooi).

Je kan ze ook tweedehands op bijvoorbeeld ebay.com kopen. Dan koop je als je geluk hebt gitaren uit begin jaren 80 en eind 70 (heel soms begin 70) en dan heb je een investering gemaakt die steeds meer waard worden, want de nieuwe handgemaakte zijn niet hetzelfde als de oudere handgemaakte. De oudere hebben nog de originele elementen die de eerste bouwers gebruikten en dit heeft toch wel enige historische waarde.
Voor zo eentje ga ik dus en dan betaal ik ongeveer $1250 plus transport en invoerrechten. Transportkosten zijn ongeveer €200 en de invoerrechten, tja dat hangt af van de nieuwwaarde van het model dat je importeert.
Hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, maar mijn advies is, als je meteen een echt goede bc rich wil, koop dan een handgemaakte.

Aspa123
22 mei 2003, 12:50
-----------------------------------------
"Uit Japan komen de NJ neck through series. Deze bestaan dus uit 1 stuk hout, maar net als de goedkopere series uit multiplex, op het fingerboard na dan. De elementen zijn goed te noemen. De oudere NJ neck through gitaren hebben een Rich met grote R op de kop staan."
----------------------------------------


Niet alle Japanse BCRich gitaren waren neck-trough, en ze waren al helemaal niet van multiplex. Verder heeft mijn Stealth (ongeveer 4 jaar oud) ook gewoon een "R" op de kop.

Retinite
22 mei 2003, 16:08
Thx voor de lap tekst, ik denk dat een prijs van 1500 (of iets meer) euro nog wel kan... maar kan ik m dan ook naar mijn eigen wensen laten maken, of wordt hij dan noooooog duuder?

Static-M
22 mei 2003, 16:48
-----
Als ik het goed heb, hebben al deze modellen een floyd rose tremolo systeem. Beter zou een kahler tremolo zijn, want die zijn stukken degelijker.
-----

Is nogal een kwestie van smaak...

Swan
22 mei 2003, 18:54
Retinite had je mn prive bericht

FNaRK
22 mei 2003, 20:17
&lt;spam>

*kuch kuch* mooie BC RICH Beast kopen ? *kuck kuch*

&lt;/spam>

Swan
22 mei 2003, 20:40
&lt;spam>

*kuch kuch* mooie BC RICH Warlock met doodskist kopen ? *kuck kuch*

&lt;/spam>
:grin:

gerjo1980
23 mei 2003, 08:36
ALs je hem custommade laat maken wordt hij uiteraard duurder en heb je over het algemeen een wachttijd van een maand of 8 a 9.
In nederland kan je hem ook laten maken door een persoon. Ben de naam ff kwijt, maar die kan ik wel voor je achterhalen, of je moet het ff navragen op http://www.bcrich.nl wie die persoon is.
Het voordeel van in Nederland laten maken, is dat je kan zeggen dat de hals ff dunner moet of wat dan ook, maar dat kost ook rond diezelfde prijzen ongeveer. Een vriend van mij gaat een beast laten maken bij die persoon en die is dan rond de 4000gulden destijds kwijt en nu dus rond de €1900. Maar dan heb je wel je EIGEN gitaar.

Retinite
23 mei 2003, 18:40
Swan, ik heb je allang (2 keer zelfs) terruggestuurd (privébericht)!

Roadkill, jou heb ik ook privébericht gestuurd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Retinite op 2003-05-23 18:46 ]</font>

Patrick M.
23 mei 2003, 18:56
Voor een custom BC Rich moet je rekenen op minstens een jaar, misschien wel anderhalf.

hoofd
23 mei 2003, 18:58
Nu het hier toch over BC Rich's gaat, wie weet wat de prijs van een neck-thru Mockingbird in Nederland is? Komt deze gitaar eigenlijk wel voor hier, want ik heb hem nog nooit gezien hier?

maarten
23 mei 2003, 19:17
Op 2003-05-22 20:17, schreef roadkill:
&lt;spam>

*kuch kuch* mooie BC RICH Beast kopen ? *kuck kuch*

&lt;/spam>




pssst, roadkill.... verkoop je misschien toevallig ook die mooie roze gitaar van je? :wink: :grin:

FNaRK
23 mei 2003, 23:41
en welke mooie roze gitaar mag dat wel dan niet zijn ??

maarten
23 mei 2003, 23:46
http://www.angelfire.com/alt/5150


i dunno... deze misschien? :wink:

FNaRK
24 mei 2003, 00:08
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH

WHO FUCKED WITH MY JACKSON


Godskolere man, dat zijn geen geintjes :grin:

Cool gedaan ! Maar ik geef toch de voorkeur aan mijn zwarte Jackson KE3

maarten
24 mei 2003, 00:11
tjsa, dat is even zweten he? :grin:

MOEHAHAHAHA

gerjo1980
28 mei 2003, 13:36
Nu het hier toch over BC Rich's gaat, wie weet wat de prijs van een neck-thru Mockingbird in Nederland is? Komt deze gitaar eigenlijk wel voor hier, want ik heb hem nog nooit gezien hier?

Deze zijn niet zomaar te koop in Nederland. Voerman (ned. importeur bc rich) importeert ze niet standaard en moeten dus speciaal voor je worden besteld, maar dan kan je een hele hoop geld betalen. Ik heb er ook ooit eens naar gevraagd bij music maniacs (dealer bc rich Haarlem), maar het was niet mogelijk om deze te bestellen.

Je moet hem dan importeren vanuit Amerika en das niet duur nu met de huidige dollarkoers. www.guitarasylum.com is volgens bc rich.nl wel een goede winkel en ze geven ook snel gehoor aan je vragen. Was met hun in onderhandeling over een handmade mockingbird deluxe, maar helaas auto ging kapot. transportkosten zijn ongeveer €200 en invoerrechten ongeveer 20% van de nieuwwaarde, heb ik ooit ergens gelezen.
Dus voor NT's moet je importeren of toevallig een tweedehands tegen het lijf lopen. :wink:

gerrekat
28 mei 2003, 17:48
USA Neckthru BC RICH is praktisch niet et krijgen hier!

de prijs van een nieuwe Mockingbird Supreme is ongeveer € 3500-4000 op ebay Duitsland staat er momenteel een (hele mooie)

Ik ken een aantal mesnen die er 1 of meerdere hebben, maar ze zijn behoorlijk zeldzaam hier in NL!

Ik zoek me rot naar oude DEANs en BC RICHen maar tot nu toe is het resultaat hier in Nl HEEL mager!

hoofd
28 mei 2003, 18:11
Okay, bedankt voor de antwoorden...dan zal ik maar gaan sparen...
*zegt onmiddelijk zijn reis naar Hongarije af, bied zusje aan op marktplaats en trekt de zilveren oorbellen uit mama's oren* ;)

Naja....misschien dat ik dan eerst maar zo'n platinum series mockingbird koop, die zijn toch wel normaal verkrijgbaar neem ik aan?

Patrick M.
28 mei 2003, 20:32
USA Neckthru BC RICH is praktisch niet et krijgen hier!

de prijs van een nieuwe Mockingbird Supreme is ongeveer ? 3500-4000 op ebay Duitsland staat er momenteel een (hele mooie)

Ik ken een aantal mesnen die er 1 of meerdere hebben, maar ze zijn behoorlijk zeldzaam hier in NL!

Ik zoek me rot naar oude DEANs en BC RICHen maar tot nu toe is het resultaat hier in Nl HEEL mager!

Mijn custom BC Rich Bich supreme heb ik bij www.drumcityguitarland.com gekocht voor $1800 (ex btw en invoerrechten), dus een mockingbird supreme zal ook wel zoiets kosten. Valt dat ff mee! Meteen bestellen!

Aspa123
28 mei 2003, 22:29
Naja....misschien dat ik dan eerst maar zo'n platinum series mockingbird koop, die zijn toch wel normaal verkrijgbaar neem ik aan?


Wellicht, maar waarom zou je in hemelsnaam een platinumversie kopen als je een US versie op het oog heb? Als looks van die gitaar belangrijker zijn dan de kwaliteit dan zou ik het alleen maar doen als je je muur ermee wilt decoreren.... heb ik ook gedaan met mn Platinum PRO Ironbird :-D

...Nee dan nog liever zo'n Koreaanse NJ..

Retinite
28 mei 2003, 23:30
ja je kan beter een NJ kopen als je een USA model op t oog had, die komen er het dichts bij in de buurt, neck thru models kan je ook in nederland kopen ook van de mockingbird d8 ik!

hoofd
29 mei 2003, 00:36
Het gaat mij erom dat ik er geen tremolo op wil, en volgens mij (zo zie ik het op de BC Rich site dan) is de NJ serie met tremolo. Dus een goedkoper alternatief voor de tremoloze neckthru leek mij dan de platinum, maar die is bagger van kwaliteit begrijp ik?

Retinite
29 mei 2003, 11:17
blijkbaar is t verschil tussen platinum en NJ groot, maar tussen NJ en NT (=neck thry) niet echt veel, maar ik ga nu waarschijnlij kvoor de Warlock NJ :D 630 oiro

Swan
29 mei 2003, 12:20
verschil tussen platinum en NJ schijnt niet zo groot te zijn als je t bc rich forum mag geloven...
heb ze beide geprobeerd en ik vond er wel groot verschil in zitten, platinum voelt cheap aan

Retinite
29 mei 2003, 19:53
jee, iemand die t met me eens is

Swan
29 mei 2003, 20:01
ben t met iets anders niet eens :-D

Retinite
30 mei 2003, 19:32
:cry:

Retinite
31 mei 2003, 10:46
nog een vraagje over de NJ Warlock

op: http://www.musicgearreview.com/review-display/1964.html

zegt iemand:
Dislikes: There is really nothing wrong with this guitar, the only reason i had a few disapointments was becuase I didn't know the bad sides of the floyd rose. I was unaware that with a floyd rose tuning to differnet tunings is very tedious and messes up the spring tension. This made me decide to swap it in for a platinum warlock (normal tremolo) and a stop block. I also didn't like the fact that there was no pick guard, but i guess that can be fixed easily.

wat bedoelt hij precies met "pick guard"?????
[/i]

Aspa123
31 mei 2003, 11:01
Das zo'n plastic plaatje op de bovenkant van de body...net zoals je die bij alle Fender Stratocasters tegenkom. Beetje overbodig bij een BCRich gitaar.

Retinite
1 juni 2003, 09:35
ah, ik neem aan dat dat op mijn Z/W squier dat grote witte plastice vlak is...

Soulflyhigh
1 juni 2003, 10:38
Pickguard = slagplaat = dat grote plastic vlak op je Squier tenzij je hele Squier wit is naturlijk. Ik heb zelf nog nooit een slagplaat op een Warlock gezien en ik moet er ook niet aan denken ook! Bah :cry:

Retinite
2 juni 2003, 16:50
zoerg heb je ze toch niet nodig, als je nou gewoon rustig je powechords aanslaat en niet keihard door je snaren heen ramt :p en t zou sowieso niet staan op een bcrich...