PDA

View Full Version : Fender twin reverb silverface



marijnkliphuis
2 mei 2011, 20:35
Goedendag,

ik heb de mogelijkheid om een fender twin reverb silverface te kopen.
ik heb nu zelf een twin reverb 65 ri.
echter heeft die silverface een zwart kleed volgens de verkoper. ik heb dit nog nooit gezien. het gaat om een twin reverb met het serienummer A980112.
volgens de verkoper is dit kleed origineel.
weet iemand of dit klopt?

the sure thing
2 mei 2011, 21:51
Op basis van je nummer komt ie uit 1979. Met "kleed" bedoel je het speakerdoek? Nee, die is standaard "grijs" en niet zwart.

Er is wel een Fender Twin reverb met origneel zwart speakerdoek: maar dat is de " Super Twin" reverb. Deze is gemaakt van 1975 t/m 1980. Dit is niet zo'n populair model (6 eindbuizen), afwijkende EQ en ook een aparte distortion-knop. Het paneel is bij deze ook geen "silverface" meer maar zwart gekleurd.

Mike999999999
9 mei 2011, 01:28
Ben wel benieuwd wat je beter gaat vinden klinken, de jouwe of de oude silverface, die dan wel echt vintage is, maar toch wel anders klinkt als een blackface. Minder populair.

marijnkliphuis
9 mei 2011, 17:47
Hey

ik vond het ook al raar van het zwarte speakerdoek:S
heb hem dan ook niet gekocht, heb inmiddels een silverface uit 1973 gekocht met orange jbl speakers. en ik moet wel echt zeggen dat ik hem echt beter vind dan mijn blackface reissue. Wel meer ruis maar goed dat heeft ook wel wat.

nico verduin
9 mei 2011, 17:55
Hey

ik vond het ook al raar van het zwarte speakerdoek:S
heb hem dan ook niet gekocht, heb inmiddels een silverface uit 1973 gekocht met orange jbl speakers. en ik moet wel echt zeggen dat ik hem echt beter vind dan mijn blackface reissue. Wel meer ruis maar goed dat heeft ook wel wat.Met die JBL's wil dat ook wel:crazyhappy:

marijnkliphuis
9 mei 2011, 19:32
hehe, ik moet ook zeggen dat ik er vrij(zwak uitgedrukt) blij mee ben!
heb hem uiteindelijk gekocht voor 900 euro. buizen zijn een jaar geleden vervangen met 6l6 quartet buizen. de verkoper raadde mij aan om betere kabels te kopen omdat die van mijn veel ruis veroorzaakten(icm de versterker uiteraard)

nico verduin
10 mei 2011, 07:20
hehe, ik moet ook zeggen dat ik er vrij(zwak uitgedrukt) blij mee ben!
heb hem uiteindelijk gekocht voor 900 euro. buizen zijn een jaar geleden vervangen met 6l6 quartet buizen. de verkoper raadde mij aan om betere kabels te kopen omdat die van mijn veel ruis veroorzaakten(icm de versterker uiteraard)Ik weet niet wat voor kabels je nu gebruikt. Maar neem kabels met een zo laag mogelijke capaciteit. Hoe lager, hoe minder demping je van het hoog (dof) je krijgt.

master99
10 mei 2011, 08:06
Ik weet niet wat voor kabels je nu gebruikt. Maar neem kabels met een zo laag mogelijke capaciteit. Hoe lager, hoe minder demping je van het hoog (dof) je krijgt.


Hoe wil je dat doen ? Met je c-meter naar de muziekhandel om elke kabel door te meten? Ik heb nog maar weinig pre-fab kabels gezien waarbij de kabelcapaciteit gegeven is.

Goet,
Erik

marijnkliphuis
10 mei 2011, 19:08
Ik weet niet wat voor kabels je nu gebruikt. Maar neem kabels met een zo laag mogelijke capaciteit. Hoe lager, hoe minder demping je van het hoog (dof) je krijgt.

dit vraag ik mij ook wel af idd..

nico verduin
10 mei 2011, 19:30
Hoe wil je dat doen ? Met je c-meter naar de muziekhandel om elke kabel door te meten? Ik heb nog maar weinig pre-fab kabels gezien waarbij de kabelcapaciteit gegeven is.

Goet,
ErikDat is ook de ironie van het geheel. Veel fancy woorden en we kopen het zonder meer. Maar sommigen geven die waardes wel op. Eigenlijk zouden ze dat standaard op moeten geven. En niet alle kabels zijn direct bij de muziekhandel verkrijgbaar. Daar zou je nog kunnen luisteren.

marijnkliphuis
10 mei 2011, 19:58
Dat is ook de ironie van het geheel. Veel fancy woorden en we kopen het zonder meer. Maar sommigen geven die waardes wel op. Eigenlijk zouden ze dat standaard op moeten geven. En niet alle kabels zijn direct bij de muziekhandel verkrijgbaar. Daar zou je nog kunnen luisteren.

klopt, fancy woorden doen het tegenwoordig helaas goed. daarom ben ik ook wel benieuw wat nou echt goede kabels zijn..

Speeddemon
16 augustus 2011, 09:59
daarom ben ik ook wel benieuw wat nou echt goede kabels zijn..

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Magazine/Issue/2008/Jun/Guitar_Cable_Roundup_Part_Two.aspx