PDA

View Full Version : tweede gitaar



matsgitaar
2 mei 2011, 17:12
ik ben pas begonnen met gitaarspelen en heb een ibanez beginners pakket.
je kan er niet zo erg veel mee dus ik wil graag een nieuwe kopen.
ik weet alleen niet welke goed zijn dus kunnen jullie mij een beetje adviseren?

greetz;)

Basileia
2 mei 2011, 17:17
Tsja, om een advies te geven zullen we toch wat meer informatie moeten hebben. Zaken als muziekstijl en budget zijn van groot belang in de keuze.

Bedenk ook dat over het algemeen de gitaren in de beginnerspakketjes nog best aardig zijn, maar de versterkertjes echt prut. Met een mooie gitaar over zo'n 10 watt transistorradiootje gaat het niet veel worden, dus bedenk dat je je budget beter kunt splitsen in gitaar en versterker.

Bert Gitaar
2 mei 2011, 17:48
Welk type/soort gitaar heb je nu op dit moment.
Ik vermoed een strat model met 2 humbuckers en een single coil in 't midden met een tremelo systeem. Met een 10W. Ibanez versterkertje.
Stel deze eerst heel goed af zou ik zeggen. Misschien wil je dan geen andere meer. Dat mankeert er meestal aan gitaren in pakketten waardoor je misschien een andere wil.
En welk model had je eventueel in je gedachte als 2de gitaar.

Joreeen
2 mei 2011, 18:13
Als je nog niet zo lang speelt, ga je weinig verschil horen, of altans heel weinig...

Misschien een budget uitdenken, en kan je nog verder kijken :cheerup:

Mike999999999
2 mei 2011, 18:43
Wat kun je er dan precies niet mee?

JGD
2 mei 2011, 18:57
zeg sowieso eerst eens wat je ermee wil.

wil je blues spelen, metal, van alles wat, jazz, rock?
maakt ook nog uit he...

macwilliams
2 mei 2011, 19:10
Meer info, hier hebben we niks aan.

Joreeen
2 mei 2011, 19:42
Wat kun je er dan precies niet mee?

Ik zal het zo zeggen; je skills staan ongeveer gelijk aan je stuff, als je nog maar net speelt ga je "bij manier van spreken" het verschil niet horen tussen een Squier Affinity en een Fender Custom Shop... Ik zeg wel bij manier van spreken. Als de autor ons eerst verteld wat je graag speelt en naar wat je eventueel naartoe wilt, dan zijn wij al een heel stuk verder....