PDA

View Full Version : G&L Legacy strat



Timotio
1 mei 2011, 22:24
Beste mensen,

de laatste tijd ben ik eens aan het rondkijken naar een nieuwe elektrische gitaar. Nu kwam ik in de winkel een G&L legacy strat in blueburst tegen; erg mooi!

Ik vroeg me af: hebben mensen ervaringen met deze gitaren? En om toch de vergelijking even van stal te halen; met welke fender strat zou je ze kunnen vergelijken?

het gaat om deze gitaar:
http://www.amazon.com/Tribute-Legacy-Guitar-Blueburst-Maple/dp/B0002DURF8


Dank!
Tim

YannickH
1 mei 2011, 22:37
heb je de g&l niet uitgetest?

Timotio
1 mei 2011, 23:07
jawel, maar nog niet op m'n eigen spullen

Bijl
1 mei 2011, 23:57
De L in G&L staat geloof ik voor Leo (Leo Fender himself) dus dan moet het wel goed zijn toch?

YannickH
2 mei 2011, 00:01
De L in G&L staat geloof ik voor Leo (Leo Fender himself) dus dan moet het wel goed zijn toch?

dus jij wilt daarmee zeggen dan alles van fender goed is?:seriousf:

beruk
2 mei 2011, 00:15
Ik kan em alleen vergelijken met een MiM strat omdat ik die zelf heb. En geen ervaring met het hogere segment. Uit de doos denk ik dat de G&L legacy tribute stukken beter is dan de MiM en ook met de highway one die toen in de winkel hing. Ik heb em echter vergeleken met mijn MiM toen die Hot Noiseless pickups had. Toen vond ik hem redelijk vergelijkbaar. De G&L resoneerde wél beter dan de Fenders.
Ik denk dat je met de G&L meer waar voor je geld hebt dan de genoemde Fender modellen.

Bijl
2 mei 2011, 11:25
dus jij wilt daarmee zeggen dan alles van fender goed is?:seriousf:

Ik wil daarmee zeggen dat ik denk dat Leo Fender wel verstand had van Stratocasters. En dat ik daarom verwacht dat een G&L minstens zo goed is als een Fender strat en waarschijnlijk beter :)

beruk
2 mei 2011, 13:26
Hoe goed moeten de music man gitaren wel niet zijn dan?


:soinnocent:

Gitaar4LifeDude
2 mei 2011, 16:05
Hoe goed moeten de music man gitaren wel niet zijn dan?


:soinnocent:

die zijn dan ook verdomd goed :) Leo wist wel wat hij deed.

mastermind
3 mei 2011, 09:19
Kun je (om je vraag te beantwoorden) vergelijken met een Fender Standard Strat.

Neem je eigen versterker mee naar de muziekzaak en test de G&L en de Fender uit.

G&L staat trouwens voor George Fullerton en Leo Fender. Fullerton was een goede vriend van Leo Fender en samen hadden ze G&L opgericht. G&L werd opgericht in de beginjaren 80. G&L bouwt in Californië al jarenlang gitaren voor iedereen. Dankzij de ervaringen die opgedaan zijn blijven ze zich steeds verder ontwikkelen, met een USA serie en de Tribute serie uit Indonesië.