PDA

View Full Version : Booster probleem



MJR
1 mei 2011, 21:26
Hallo,

sinds afgelopen donderdag ben ik in het bezit van een nieuwe amp (Marshall DSL50 met 1960 V30 cab). Ik speel op een Godin strat en maakte altijd gebruik van een SD Pickup Booster voor mijn leads, omdat m'n gitaar anders niet door de mix komt. Nu lijkt de booster echter niet meer te werken op m'n nieuwe amp. Het levert me geen extra volume op, alleen een extra vervorming. Op mijn oude versterker (Marshall TSL602) deed hij dit wel.

Ligt dit aan mijn nieuwe amp of cab, of is er iets mis met mijn booster? Ook met een nieuwe batterij doet hij het niet...

peter_heijnen
1 mei 2011, 21:58
Probeer het eens met minder gain op de amp.

Mitch
1 mei 2011, 22:08
Als je kanaal1 van de DSL al op crunch hebt staan dan wordt er al zoveel gain in de pre amp geknald dat een boost er vóór niet zoveel meer doet. Maar goed, als je de DSL ongeveer hetzelfde instelt als een TSL zou het verschil niet zo drastisch moeten zijn? Maar goed, wat Peter zegt: even cleaner instellen en kijken of -ie 't dan nog niet goed doet. Als blijkt dat je pedaal het gewoon doet moet je 'm in de loop zetten in plaats van vóór de input.

JER00N
1 mei 2011, 22:33
Of zet de booster in de effectsloop, dan krijg je een volumeboost ipv een gainboost.

MJR
2 mei 2011, 12:11
Bedankt voor jullie reacties.

Kanaal A staat bij mij op clean met de gain op 12u, en kanaal B staat op Ultra lead met de Gain op twee uur. De volumeboost werkt echter ook niet echt op kanaal A, ik krijg dan alleen een felle scheur. Ik probeer het vanavond even door mijn FX loop.

Blijft toch raar, want door m'n TSL combo kon ik m'n trommelvliezen laten scheuren met die booster en ik stelde die niet heel anders in..:S

Buzzel
2 mei 2011, 13:19
Dat heeft mede gitarist in mijn band ook met zijn vintage modern. Je kan hem boosten wat je wil, maar gaat niet harder en krijgt alleen meer gain. Maakt niet uit wat voor booster je neemt.

MJR
2 mei 2011, 15:59
Dat heeft mede gitarist in mijn band ook met zijn vintage modern. Je kan hem boosten wat je wil, maar gaat niet harder en krijgt alleen meer gain. Maakt niet uit wat voor booster je neemt.

En boosten via je FX loop werkt ook niet? Hoe kan zoiets dan? Bij mijn TSL ging het perfect, ik snap niet dat het dan niet werkt bij mijn DSL...:(

Mitch
2 mei 2011, 22:50
Boosten via de loop moet gewoon werken hoor, probeer dat nou eerst even. Een Vintage Modern in de low dynamics (of hoe heet het) zou ook vóór de input gewoon te boosten moeten zijn trouwens.

MJR
3 mei 2011, 10:41
Boosten via de FX loop werkt prima!:) Is dat probleem ook weer opgelost...;) Een ander probleem is dat mijn Big Muff ontzettend schel klinkt, ik moet de toneknop helemaal dicht draaien voor een fatsoenlijk geluid. Ligt dit aan de V30 speakers of aan de head?

the sure thing
3 mei 2011, 14:35
Boosten via de FX loop werkt prima!:) Is dat probleem ook weer opgelost...;) Een ander probleem is dat mijn Big Muff ontzettend schel klinkt, ik moet de toneknop helemaal dicht draaien voor een fatsoenlijk geluid. Ligt dit aan de V30 speakers of aan de head?Allebei. Een Marshall IN HET ALGEMEEN kan veel hoog weergeven en icm de V30 blijft dat in tact. Hiermee prik je wel goed door de mix heen :)

Daarbij komt het dat de EQ van een Marshall over het algemeen weinig doet (vergelijk dit met bijv. MESA).

HaroldA
3 mei 2011, 15:06
Allebei. Een Marshall IN HET ALGEMEEN kan veel hoog weergeven en icm de V30 blijft dat in tact.

"in tact" of wordt het nog extra geaccentueerd? De V30 vond ik verschrikkelijk fel onder mijn oude JCM800/JMP's.

Overigens krijg ik die ook amper in volume geboost, maar dat kan me niets schelen. FX-loops zitten er ook niet op.


Zou een andere preampbuis misschien meer headroom kunnen hebben?