PDA

View Full Version : Ruby Tuesday cover door Bibi



BibixMusic
1 mei 2011, 18:00
Ik ga nu echt leren voor mijn eindexamen hoor, maar hier is toch nog even een cover om mijn belofte aan Han S in te lossen.

Een moeilijk nummer, dat wel.. Maar ik heb m'n best gedaan! :)

Veel dank weer aan mijn broer voor de gitaarpartij en het afmixen van het geheel.

Gus, ik heb het weer gered binnen de 14-dagen termijn.. Dus als ik het mag zeggen; Pure chocola van Pierre Marcolini uit Antwerpen met 300 gram bonbons gemixt s.v.p.

:D


http://www.youtube.com/watch?v=YM4OrIIwpx4

Duhsjaak
2 mei 2011, 03:40
Hi
Ik heb geprobeerd een foto te uploaden naar Photobucket, maar kennelijk vinden ze hem daar te groot. Is dus niet gelukt.
Die benadering heb ik voor gekozen omdat een paar personen zich ongerust lijken te maken.

Maar laat ik beginnen met je van harte te feliciteren met het fair winnen van de weddenschap. Ooit komt er een manier om mijn deel van de deal in te lossen. Jij hebt daar zonder meer recht op. Dat gaat dus nog gebeuren.

Een vriendje van mij, Sjaak, heeft ooit een fanclub opgericht voor een bandje. De eerste single van dat bandje moest ik uit Engeland importeren, omdat Phonogram NL (Decca) het waardeloos vond en aanvankelijk er niets in zag om het uit te brengen.
Het was 'Come on' van The Rolling Stones. April 1964.

Op die foto is dat vriendje te zien. Hij staat voor de gouden platen van de Stones en voor een ingelijste, opgeblazen versie van mijn New Musical Express artikel waarin de oprichting van de Rolling Stones is aangekondigd.
Zang Mick Jagger, gitaar Keith Richards/Elmo Lewis (artiesten naam van Brian Jones), bass Dick Taylor (is er maar kort bij gebleven en naar The Pretty Things gegaan) en drums Mike Avery (is er maar kort bijgeweest en naar de Kinks gegaan).

Overigens hadden niet The Rolling Stones een eerste top 10 notering met een R.S. nummer, maar Gene Pitney. That girl belongs to yesterday was dat.

Dat vriendje was nog veel gekker van The Stones dan ik. En weet zo veel van die band (zeggen The Stones - hij is er behoorlijk normaal onder gebleven), dat hij nog ieder jaar een deel van een tour meemaakt. Op kosten van de heren zelf. Hij is ongeveer even oud als ik, maar als je naar zijn gezicht kijkt dan weet je dat het touren een slijtend beroep is.

Hij heeft dankzij de matigende invloed van zijn vrouw ermee geleerd om te gaan, dat andere mensen niet helemaal zo enthousiast zijn als hij over die band.

Ik dat stukje/hij de fanclub. Leek toen een heel normale verdeling. Hij is dus niet helemaal objectief. Zeker niet over The Stones.

En ik niet over jouw muziek! Ben je 17? Heeft er niets mee te maken! En ik durf nog een stap verder te gaan: Of je zelf achteraf tevreden bent over een opname: Daarmee heb ik niets te maken. Ik luister naar wat mij wordt geboden en ik vind het mooi of niet.

Men vindt mij te lief. Dat ben ik niet. Ik vind het professioneel gedrag om mij, als fan, niet teveel lastig te vallen met jouw overwegingen bij bepaalde liedjes. En dat ik fan ben staat vast. Groot fan.

Wat ik me wel kan voorstellen dat je wat restrictiever wordt in wat je publiceert! Het lijkt mij een goede gedachte om alleen dat op het net te zetten wat jouw goedkeuring heeft. Omdat er altijd grapjassen zijn in deze branche die je je jeugdzonden nog heel lang na zullen dragen. En zo heb je er twee keer verdriet van. Een keer omdat het niet is geworden wat je ervan verwacht en een keer omdat het je betere werk overschaduwt.

Wat je ervan kunt leren weegt niet op tegen het gevoel dat er dingen staan of circuleren waar je ontevreden over bent. En je weet als geen ander waarom je er niet tevreden over bent, dus je hebt de mening van een ander daarvoor niet nodig. Je bent daar slim genoeg voor.

Als ik naar de opnames kijk TOT deze post, dan heb je drie opnames, waarvoor je (achteraf?) geen goed cijfer zou geven. Tegenover een, waarover je een goed gevoel hebt. Die balans zou ik nog eens rustrig over denken.

Ik ben er persoonlijk vast van overtuigd, dat goede ideeën alleen tot stand kunnen komen door er vooral heel veel te hebben. Twee ideeën per jaar is te weinig. De kans dat je twee ideeën hebt, maar geen goede is zeker aanwezig. Als je er tweehonderd hebt weet je zeker, dat er ook goede ideeën tussen zitten.
Dit geldt zeker ook voor liedjes. En voor liedjes zingen.

Ik hoop (en eerlijk gezegd: ik denk) dat je deze bij zult schrijven bij de liedjes waarop je zeer tevreden terug zult kijken.
Ik ben niet jouw coach. Maar als ik dat wel zou zijn, zou ik het advies geven op zoiek te gaan naar een stuk of tien liedjes waarbij je je lekker thuisvoelt. Dat zullen zeker de wat 'kleinere' liedjes zijn. Heb je die onder de knie, dan kun je van daar uit op zoek gaan naar dingen die wat meer de grenzen opzoeken. Dit is niet een advies inplaats van dat, wat je van je zangcoach moet doen bij wijze van oefening, maar wat je er naast zou kunnen doen. Heel rustig. Een mooi repertoire en je eigen stem (de eigenheid van jouw manier van zingen) bouw je niet op in 14 dagen of door je speelbal te laten zijn van honderd - vaak tegenstrijdige - adviezen.

En op het gebied van The Rolling Stones ben ik een stuk objectiever dan over jouw muziek: Ik vind het gewoon GEWELDIG!!!

(Echt waar hoor; gewoon GEWELDIG!!!)

En jouw versie is beter dan van de Stones.
Ook dat nog. Hoe leg ik dat uit aan Sjaak?

Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
2 mei 2011, 10:53
http://dl.dropbox.com/u/13906770/Stones%20geroteerd.pdf

Ondertussen een paar uur verder. Het schijnt dat het plotselinge overlijden van een zekere persoon in de V.S. alle seinen op rood heeft gezet, want roteren is er niet bij momenteel.

Voorstel: Zet je beeldscherm op zijn kant en bekijk de foto.
Photobucket is al vanaf vannacht half drie aan het uploaden! Het is geen eleektronische snelweg, maar een elektronisch fietspad.

Vriendelijke groet, Gus

Han S
3 mei 2011, 10:51
Het is weer heel mooi, zonder meer. In het begin heb je wat onzuiverheidjes en dat is je vergeven. Uiteraard vergelijk je onwillekeurig een nummer als dit met de uitvoering van vrouw Safka en dat moet ik niet doen, want die mevrouw is een fenomeen.

Wat je moet doen is proberen er je eigen nummer van te maken. De Stones zijn ook niet vergelijkbaar met Safka en de Beatles zijn net vergelijkbaar met Cocker, al gaat mijn voorkeur naar de uitvoeringen van Cocker.

Je gaat goed Bibi, ga je eigen weg, laat je inspireren door anderen, maar maak er je eigen ding van. Gus heeft dat ook al mooi aangegeven, ga nummers doen, maken, bedenken waar je je helemaal in thuis voelt. Dat je veel talent hebt is intussen meer dan duidelijk.

Duhsjaak
3 mei 2011, 16:23
In de herkansing:

http://i1111.photobucket.com/albums/h474/Duhsjaak1/Stones.jpg


Prachtig toch, zo'n foto?
Met vriendelijke groet, Gus

Thyrif
3 mei 2011, 17:00
Prachtig! Ga zo door, en zorg dat je kunt genieten van de dingen/liedjes die je doet, dat hoor je meteen!

BibixMusic
4 mei 2011, 10:05
@ Gus;
Wat een verhaal over je vriend Sjaak! Gelukkig ziet hij er nog steeds beter uit dan Keith Richards :mmmm:

Eigenlijk (je zult dit wel niet willen horen) ben ik nooit tevreden over de opname. Ik ben vrij perfectionistisch (af en toe een beetje te) en het frustreert me dat ik niet genoeg tijd kan besteden aan het inzingen van liedjes. Als ik die tijd had gehad was het zoveel beter geworden.
Maak je geen zorgen: het doet me geen verdriet als ik kritiek krijg (en veel dingetjes die ik te horen krijg weet ik zelf wel als ik eerlijk ben).
De kritiek helpt me om beter te worden en af en toe er flink onderuitgaan is niet erg. Het houdt me met beide benen op de grond. Dat de mindere nummers me later nagedragen gaan worden.. So what? Iedereen moet ergens beginnen en niemand is in een keer goed (behalve Justin Bieber).
Doordat ik twee keer zoveel steun en lof krijg maakt het me eigenlijk alleen maar blij. De balans hiertussen is gewoon goed.

@ Han;
Je vergeeft me de onzuiverheden :cheerup:

In juni gaat het allemaal beginnen!
Ik ben bezig met de laatste dingetjes te regelen en ga beginnen in twee bandjes.
De eerste is in een akoestische setting waarin naast mij alleen twee gitaristen zitten. We gaan eigengeschreven werk spelen. Vooral rustige balladachtige nummers waarin ik mijn eigen geluid kwijtkan.

Daarnaast komt er een volledige band waarin wat stevigere muziek gespeeld gaat worden. We beginnen met Lover you should have come over van Jeff Buckley om te oefenen en gaan daarna starten met eigengeschreven werk. In deze band kan ik me meer muzikaal ontwikkelen en word ik uitgedaagd om mijn grenzen te verleggen.

Nog even mijn eindexamen doen en dan is het zover!

@ Thyrif;

Zie bovenstaande, ik heb nu echt een muisarm :seriousf:

Han S
4 mei 2011, 10:22
In de herkansing:

http://i1111.photobucket.com/albums/h474/Duhsjaak1/Stones.jpg


Prachtig toch, zo'n foto?
Met vriendelijke groet, Gus

Is dat Sjaak J uit H?

Duhsjaak
5 mei 2011, 06:05
Hi
Even off topic (sorry B.):
In het dagelijks leven, in je gezin, bij het coachen en in het bedrijfsleven, noem maar op; overal zie je dat er mensen zijn die streven naar een koele, afstandelijke benadering. Analytisch. Wanneer je een bedrijf doorlicht, wat in feite (bedrijfsleven) een deel van mijn werk is doe ik dat vanzelfsprekend.
Bij het coachen, wat ik betaald en niet betaald doe, zijn vaak heel leuke resultaten te halen met een strikt persoonlijke aanpak. Dit past ook bij mijn karakter.

Ik heb niet de illusie dat ik Bibi of wie dan ook hier op GN zou coachen. Neemt niet weg dat mijn verhalen vaak erg persoonlijk getint zijn.

Kennelijk ben ik hierin in dit topic een beetje doorgeschoten. Dat dit met alleen maar goede bedoelingen is gebeurd, doet hieraan niets af.
Mijn verontschuldiging voor dit doorschieten dus

You live, you learn!
Vriendelijke groet, Gus