PDA

View Full Version : 4 tot 6 Bands gezocht 9 of 10 Juli 2011



scoobcsi
1 mei 2011, 14:50
Ter gelegenheid van de Vlaamse feestdag op 11 juli 2011 zijn wij op zoek naar 4 tot 6 bands die beschikbaar zijn op zaterdag 9 of zondag 10 juli van pakweg 10 uur 's morgens tot 1 uur 's nachts indien zaterdag, 20u indien zondag.

Wij zoeken bands van verschillende genres: bluesbands, jazzband, rockband, metal, coverband,... zo is er voor elk wat wils.

Meer info ? stuur een mailtje naar zelzate@n-va.be en wij beantwoorden spoedig uw vragen.

FruscianteFan
3 mei 2011, 13:46
Niet dat het voor mij van belang is, maar misschien wel handig om er een locatie bij te noemen...

Tristan
3 mei 2011, 16:36
Ik wist niet dat de Geert Wilders van Vlaanderen opgestaan was, je moet het maar net willen om daarvoor te spelen natuurlijk.
De werkuren zijn in ieder geval wel voorbij-Chinees te noemen. :seriousf:

SantaX
1 juni 2011, 13:57
Ik wist niet dat de Geert Wilders van Vlaanderen opgestaan was, je moet het maar net willen om daarvoor te spelen natuurlijk.
De werkuren zijn in ieder geval wel voorbij-Chinees te noemen. :seriousf:

Vandaar ook dat de vlaamse nationalisten 'Ollanders zoeken gok ik zo! Harde werkers :seriousf:
@vraagsteller.
Jazz en blues kun je vergeten, dat zijn over het algemeen intelligente liefdevolle mensen die een tyfushekel hebben aan racisten.

MaxVMH
1 juni 2011, 15:16
Jazz en blues kun je vergeten, dat zijn over het algemeen intelligente liefdevolle mensen die een tyfushekel hebben aan racisten.'k Weet niet hoe de situatie in Nederland is met Wilders, ben zelf geen Vlaams nationalist, maar de N-VA is verre van een racistische partij ... Mocht je 't over Vlaams Belang hebben, oké, maar N-VA ...

SantaX
1 juni 2011, 15:17
Mwaw, nationalisme en racisme gaan toch hand in hand hoor. Ook even de site bekeken. Allemaal leuk gedaan, maar opmerkingen als onder immegratie 'desnoods onder dwang' zeggen me genoeg. Ze verpakken de boodschap netjes. Dat is waar. Veel geleerd van het Vlaams Blok denk ik dan.

Edit: zo gek als het vlaams blok maken ze het trouwens zeker niet. Dat ben ik helemaal met je eens. Dat zijn inderdaad pure racisten en dat kan ik deze partij met het beetje wat ik ervan weet niet in de schoenen schuiven.

MaxVMH
1 juni 2011, 15:19
Mwaw, nationalisme en racisme gaan toch hand in hand hoor. Ook even de site bekeken. Allemaal leuk gedaan, maar opmerkingen als onder immegratie 'desnoods onder dwang' zeggen me genoeg. Ze verpakken de boodschap netjes. Dat is waar. Veel geleerd van het Vlaams Blok.Racisme en homohaat gaan ook hand in hand, maar toch is de N-VA voor meer holebi-rechten ...
Niet dat het voor mij van belang is, maar misschien wel handig om er een locatie bij te noemen...Zelzate@n-va.be ... 3x raden waar 't zou kunnen zijn :p Meteen ook de reden waarom ze ook op een Nederlands forum gaan: Zelzate ligt aan de grens.

SantaX
1 juni 2011, 15:26
Racisme en homohaat gaan ook hand in hand, maar toch is de N-VA voor meer holebi-rechten ...

Neh, daar zit verschil weer in. Racisme is op basis van 1 of meerdere kenmerken. Sommige hebben iets tegen buitenlanders, andere tegen homo's. En de echt 'uitgedaagde' medemens haat alles wat hem vreemd is.

Maar ben het met je eens dat ze niet te vergelijken zijn met VB. Had ook nog een kleine edit gemaakt.
(voor de Nederlanders: holebi = homo lesbisch en biseksueel, een term die we hier niet kennen, maar in Belgie heet wat het coc hier is zo, inclusief jongerenvereniging (santax heeft nog eens in brussel mogen wonen))

MaxVMH
1 juni 2011, 15:28
Neh, daar zit verschil weer in. Racisme is op basis van 1 of meerdere kenmerken. Sommige hebben iets tegen buitenlanders, andere tegen homo's. En de echt 'uitgedaagde' medemens haat alles wat hem vreemd is. Ik beweer niet dat racisme 't zelfde is als homohaat, net zoals jij niet beweert dat nationalisme 't zelfde is als racisme ;)

SantaX
1 juni 2011, 15:29
Ik beweer niet dat racisme 't zelfde is als homohaat, net zoals jij niet beweert dat nationalisme 't zelfde is als racisme ;)

Heej maar dat beweerde ik min of meer wel :sssh:
Homohaat is wel racisme, maar je kunt prima buitenlanders haten en toch homo zijn :P

Nationalistisch zijn en niet racistisch zijn is daarentegen weer onmogelijk, anders zou je geen nationalist zijn.
Edit: als nationalist geef je immers toch voordelen aan mensen van jouw 'komaf' en benadeel je dus anderen en dat is racisme. Maar nogmaals, ik ben het met je eens, dit is geen extreem rechts. Dit zijn geen kaalkopjes.

MaxVMH
1 juni 2011, 15:34
als nationalist geef je immers toch voordelen aan mensen van jouw 'komaf' en benadeel je dus anderen en dat is racisme.'k Denk dat het daar 'mis' loopt :p N-VA is Vlaams-nationalistisch, ze willen de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Catalonië en Baskenland zijn ook 2 regio's die de onafhankelijkheid willen, maar zijn daarom de Catalanen en Basken die pro-onafhankelijkheid zijn (nationalisme dus), racisten? Was België racistisch in 1830? door zich af te scheuren van Nederland? :p

FruscianteFan
1 juni 2011, 15:36
Racisme en homohaat gaan ook hand in hand, maar toch is de N-VA voor meer holebi-rechten ...Zelzate@n-va.be ... 3x raden waar 't zou kunnen zijn :p Meteen ook de reden waarom ze ook op een Nederlands forum gaan: Zelzate ligt aan de grens.
Ik ken de plaats Zelzate niet, en ik zou aanraden om dergelijke essentiële info expliciet te melden.

racisme en homohaat gaan ab-so-luut niet hand in hand. Ja, Hitler wilde van joden en homo's af. Maar Wilders ziet homorechten als een westerse verworvenheid waar de islam een bedreiging voor is. Hoewel hij me waarschijnlijk de mond zou willen snoeren als ik hem een racist noem, is hij dus een racist die juist opkomt voor homorechten.

Kortom: je zegt dat N-VA pro-lgbt is en daarom niet racistisch is, maar die redenering is zo wankel als een Stagg.

Overigens heb ik me niet verdiept in de Vlaamse politiek, ik ben niet zo bekend met het N-VA. Ik ga dus ook niet beweren dat het wel racistisch is ofzo. Ik wil alleen zeggen dat je homo-argument kul is.

SantaX
1 juni 2011, 15:50
'k Denk dat het daar 'mis' loopt :p N-VA is Vlaams-nationalistisch, ze willen de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Catalonië en Baskenland zijn ook 2 regio's die de onafhankelijkheid willen, maar zijn daarom de Catalanen en Basken die pro-onafhankelijkheid zijn (nationalisme dus), racisten? Was België racistisch in 1830? door zich af te scheuren van Nederland? :p

Ach zo, ja ok... dat is wel een hele belangrijke nuance. Ik had toen ik in Brussel zat ook wel eens last van de Walen hahaha. Lieve mensen hoor, maar zo... zo traag met alles :seriousf:

SantaX
1 juni 2011, 15:51
De bewering dat een nationalistische partij in regel ook racistisch is ook ... Trouwens, Vlaams Belang, een partij die eerder veroordeeld is voor racisme, is tegen het homohuwelijk. Hoe het er in Nederland aan toe gaat weet ik niet, maar toevallig of niet zijn de Belgische partijen die voor de kiezers verwant zijn met racisme (Front National, Vlaams Belang,) zijn hier ook tegen holebi-rechten ...

In Nederland is de grootste extreem-rechtse partij de PVV, van Geert Wilders. Die haten moslims, dus die zijn weer pro-homo, want de vijand van je vijand is je vriend. Als de moslims ooit allemaal weg zijn zal hij zich trouwens ook tegen de homo's keren, want daarvoor is ie dan weer iets te bevriend met Israel waar homoseksualiteit volgens het Joodse geloof nog steeds bestraft zou moeten worden met de dood door steniging. Al wordt dat gelukkig in Israel niet uitgevoerd.

MaxVMH
1 juni 2011, 15:54
In NederlandBelgische politiek verschilt nu eenmaal van Nederlandse politiek. In België zijn de rechtse partijen die een racistisch imago hebben, tegen het homo-huwelijk. Wil je hier op je eentje over discussiëren, doe maar.

SantaX
1 juni 2011, 16:07
Ik wilde het verduidelijken omdat er een vraag zat :S
maareh, als ik zo een antwoord krijg... dan stopt het heel snel. Succes verder.

FruscianteFan
1 juni 2011, 16:27
Belgische politiek verschilt nu eenmaal van Nederlandse politiek. In België zijn de rechtse partijen die een racistisch imago hebben, tegen het homo-huwelijk. Wil je hier op je eentje over discussiëren, doe maar.
Dan nog kun je niet zeggen dat pro-homo per se niet-racistisch.

Weet trouwens niet zeker of de PVV uiteindelijk ook anti-homo zou zijn. Israël is niet per se homo-onvriendelijk, volgens mij alleen Jeruzalem.

SantaX
1 juni 2011, 16:37
Dan nog kun je niet zeggen dat pro-homo per se niet-racistisch.

Weet trouwens niet zeker of de PVV uiteindelijk ook anti-homo zou zijn. Israël is niet per se homo-onvriendelijk, volgens mij alleen Jeruzalem.

Toch wel hoor, je kunt in Israel niet openlijk als homo leven. In het Joodse geloof is het niet ongebruikelijk om homoseksuele kinderen letterlijk te verstoten. Dat is meer regel dan uitzondering. Nu is het wel zo dat er in Israel ook zat mensen zijn die minder fanatiek geloven en er zijn ook homo's die daar openlijk ervoor uitkomen. Maar op dit moment heeft Israel een extreem rechtse zionistische regering, en die zijn niet blij met homoseksuelen. Je wil als homo niet klem komen te zitten tussen zionisten. Echt niet. Officieel mag het allemaal, maar in de praktijk is het heel lastig.

Nu zeg ik dat wel, maar ik wil er ook dit ana toevoegen:
jaar of 8 geleden vroeg mijn neef en zijn man me of ik mee ging naar de kermis in Maastricht. Ik geloofde namelijk niet dat homo zijn hier nog een probleem was. Dus ik mee. Nichterige kleertjes aan, en met mijn neef en zijn man over die kermis. Ik ben geschrokken. Doodsbedreigingen, tikjes, duwtjes, schelden, schreeuwen. Wat het meeste opviel was dat al dat geklier en gedreig voornamelijk in het limburgs werd gesproken.

Nee, mij zijn de ogen toen wel open gegaan. In het homo-vriendelijke Nederland kun je niet veilig over een kermis lopen. En het kwam overwegend door blanke limburgers, waar ik er zelf eentje van ben. Laat staan in het midden oosten waar het homo-huwelijk nog steeds ondenkbaar is.

Moeilijk voor te stellen, maar ik kan het iedereen aanraden, ga met een stel nichten naar een willekeurige kermis (ok niet die van tilburg) toe en maak het een keer mee. Leerzame ervaring. Net zo leerzaam als een dag in een rolstoel proberen te doen wat je normaal zou doen.

FruscianteFan
1 juni 2011, 16:43
Ik ben misschien wat naïef omdat ik in (omgeving) Nijmegen woon. Zag in elk geval eens een aflevering BNN (3 op reis? niet zeker) over homoseksualiteit in Israël en het contrast tussen Jeruzalem en Tel Aviv was wel extreem.

Verder heb ik inmiddels wel door dat de meeste mensen die opmerkingen maken ofzo niet eens echt homofoob zijn. Tegelijkertijd weet ik dat in Limburg veel domme en conservatieve mensen zitten.

SantaX
1 juni 2011, 17:07
Nou Limburg is juist helemaal niet conservatief hoor. Echt niet, dat is het rare juist. En zeker maastricht niet. Maar echt van die groepjes weet je, tussen de 16 en 24 jaar, trainingspakjesvolk. Maar zwarte kousen en gereformeerden heb je hier amper. Ik geloof verder wel dat er best verschil zit tussen tel aviv en jeruzalem trouwens. Tel Aviv is wel een hele moderne grote stad.

FruscianteFan
1 juni 2011, 17:23
Ik had het ook niet over streng gelovigen, maar meer van die katholieken die niet weten waarom ze eigenlijk katholiek zijn.

maar goed... ik heb eigenlijk helemaal geen echte ervaringen met homofobie.

SantaX
1 juni 2011, 17:26
Achja, wees blij :ok:
Goed, ik geef jullie het topic weer terug ;)

pasqual
2 juni 2011, 11:52
Tegelijkertijd weet ik dat in Limburg veel domme en conservatieve mensen zitten.

en hoe weet je dat? is dit ergens op gebaseerd? ik denk dat er evenveel domme en conservatieve mensen in Limburg wonen als in de rest van Nederland, ook in Nijmegen.:cooler:

FruscianteFan
2 juni 2011, 12:12
en hoe weet je dat? is dit ergens op gebaseerd? ik denk dat er evenveel domme en conservatieve mensen in Limburg wonen als in de rest van Nederland, ook in Nijmegen.:cooler:
Ik kom wel eens ergens. En ik ken het stemgedrag van Limburgers een beetje. Verder is het natuurlijk een verschrikkelijk ongenuanceerde uitspraak.

Mitch
2 juni 2011, 16:10
Meneer is dus Limbofoob? :listen:

Mensen, a.u.b. stoppen met deze totaal off topic discussie. Als je nog wil bakkeleien doe je dat maar via PB. Het festival gaat al niet eens door, dus daar hoeven we ons ook niet druk over te maken.

ResurrectionNL
29 maart 2012, 19:10
www.resurrectionmusic.weebly.com
resurrectionmusic@hotmail.com

Wij zouden graag komen spelen als jullie het dit jaar weer organiseren.

Stillborn
6 april 2012, 20:27
Mogelijk ook interesse:

Ofwel Alan And The Walnuts: Klassiekers (50ies, 60ies, 70ies, 80ies) in een punkjasje.
Ofwel Pincers On A Pig: Korte, hevige punkrock.

We zijn van Belgisch Limburg.