PDA

View Full Version : bizar gitaarongeluk



rockgod69
1 mei 2011, 11:49
gisteren (koninginnedag) optreden op een buitenpodium, lekker windje...
terwijl ik een monitor sta te tillen zie ik mijn gitaarkoffer openwaaien....
vervolgens werkt de deksel als een geweldig zeil, want ik zie zo de hele koffer van het podium af zeilen...een hele reeks nieuwe vloekwoorden aan mijn vocabulair toegevoegd ! mijn (nieuwe) London City comet heeft haar eerste oorlogswond. verf en een hap hout weg:mad: Heb er verder nog niet naar durven kijken. ik haal haar zometeen maar eens uit de auto om verder te inspecteren. (lood in de schoenen)

Hendriks
1 mei 2011, 11:56
Shit happens , maar dit word nu wel een echte relic.
Wel even een plaatje posten.

rockgod69
1 mei 2011, 12:01
op het gevaar af dat ik voor mongool word versleten, hoe moet dat? plaatjes posten? ik zou het graag doen, maar ik heb geen idee...

geert1976
1 mei 2011, 12:02
Yep, kan gebeuren, vervelend, maar zo gaat dat en net wat Hendriks zegt, de gitaar krijgt nu echte "road relic"

LordSpeedyShit
1 mei 2011, 12:12
Shit happens inderdaad!


op het gevaar af dat ik voor mongool word versleten, hoe moet dat? plaatjes posten? ik zou het graag doen, maar ik heb geen idee...

Je moet de afbeelding(en) eerst uploaden bij een van de online diensten (e.g. photobucket) en dan kun je daar met de [IMG] tag naar linken.

johanh
1 mei 2011, 12:19
Wel even een plaatje posten.


Ramp toerist !! :D

rockgod69
1 mei 2011, 12:51
http://http://i1137.photobucket.com/albums/n511/therockgod69/01052011003.jpghttp://http://i1137.photobucket.com/albums/n511/therockgod69/01052011002.jpg

heb ik nou een fotootje gepost?

rockgod69
1 mei 2011, 12:54
ik dacht een foto te plaatsen voor de ramptoeristen, maar ik ben hier te dom voor denk ik...
vooralsnog lijkt de gitaar verder wel in orde. Dus we jengelen gewoon verder

Lexvandoef
1 mei 2011, 12:55
http://i1137.photobucket.com/albums/n511/therockgod69/01052011003.jpg

Nu heb je een plaatje ingevoegd :).

Je moet voor en achter je link plaatsen.

rockgod69
1 mei 2011, 13:05
wat zijn er toch aardige mensen op dit forum...
snap er nog steeds geen kont van, maar dank!

euroboy
1 mei 2011, 13:07
Het eerste krasje doet altijd pijn.... Bij jou is het wel wat meer als een krasje maar bekijk het zo. Dit is nu gepaseerd.... Volgende keer dat ze valt of je er ergens tegenstoot maakt het niet meer uit!

munkie
1 mei 2011, 13:18
Is dat alles? Zo heb ik mijn Comet in de winkel gekocht, na keiharde onderhandelingen over de korting uiteraard :seriousf:

Relic verhaal uit de oude doos. Ik had ooit een echte 1974 Kalamazoo Gibson Les Paul Custom, zwart, 20th anniversary. met van die straplocks. Ik speelde destijds in een band "die het helemaal ging maken" :seriousf: en dus echte Roadies had. Ik ging na het optreden cool aan de bar hangen terwijl de roadies de boel afbraken. Letterlijk, ze snapten niet hoe die straplocks werkten, ze hingen met hun volle gewicht aan de strap van mijn LP...:soinnocent:

Sinner1980
1 mei 2011, 13:20
Is dat alles? Zo heb ik mijn Comet in de winkel gekocht, na keiharde onderhandelingen over de korting uiteraard :seriousf:

Relic verhaal uit de oude doos. Ik had ooit een echte 1974 Kalamazoo Gibson Les Paul Custom, zwart, 20th anniversary. met van die straplocks. Ik speelde destijds in een band "die het helemaal ging maken" :seriousf: en dus echte Roadies had. Ik ging na het optreden cool aan de bar hangen terwijl de roadies de boel afbraken. Letterlijk, ze snapten niet hoe die straplocks werkten, ze hingen met hun volle gewicht aan de strap van mijn LP...:soinnocent:

:seriousf: Mooi verhaal.

Met een les paul hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken dat ze wegwaait.
Omwaaien is dan wel weer spannend:makeup:

Hendriks
1 mei 2011, 13:25
wat zijn er toch aardige mensen op dit forum...
snap er nog steeds geen kont van, maar dank!

Maakt niets uit ,ik kwam er pas na 3 jaar achter hoe het moest.
Ik vind het trouwens een 'mooie" beschadiging , bij Fender betaal je hier gewoon voor.

Mitch
1 mei 2011, 13:27
Dat valt nogal mee inderdaad. Ook nog de achterkant! En goed, een nieuwe LC... iedere nieuwe gitaar is je dierbaar natuurlijk, maar het is ook niet dat er ineens een maandsalaris door de plee wordt getrokken, toch?

Anyway, bij Photobucket is het zo dat als de foto in je overzicht staat en je er met de muis op gaat staan zonder te klikken, dan verschijnt er een extra schermpje onder met een aantal verschillende soorten linkjes om te kopiëren. De onderste daarvan is de link photobucket.plaatje.blabalabla.
Als je daarop klikt dan is -ie al meteen gekopiëerd en kun je 'm hier plakken in een post.

Mr. Dynamite
1 mei 2011, 13:28
Tja das natuurlijk niet leuk, zeker als je hem net hebt.
Maar wees maar blij dat het met zo'n gitaar is gebeurd en niet met je dure Fender oid ;)

Pepe
1 mei 2011, 13:36
You Lucky Bastard! Een prachtige eerste battlescar ontmaagding waar on top een leuke anekdote aan vast zit.
Wij stervelingen moet het doorgaans doen met sullig losschietende riemen..

rockgod69
1 mei 2011, 13:52
I feel so much better now!:seriousf:

Mitch
1 mei 2011, 13:58
De duidelijkste battle scars zitten bij mij gelukkig op de koffer in plaats van op de gitaar :D Tenminste, dat is het type gitaar dat niet mooier wordt van beschadigingen. Qua type al niet en dan ook nog een poly finish zoals je LC. Dat slijt/beschdigt nou eenmaal niet mooi, dat breekt gewoon af.

rockgod69
1 mei 2011, 14:13
de gitaar was trouwens, in tegenstelling tot mijzelf, nog wel goed gestemd :rockon:

Pepe
1 mei 2011, 14:32
Kijk, nog een grapje erbij ook, DAT is de ware rock'n roll spirit!:rockon:

Eko
1 mei 2011, 14:57
Dat doet zeer , en is leergeld. Al jaren de gewoonte om geen losse zaken op een podium te hebben. kabels met ducktape vast op de vloer en uit de weg. Rek met gitaren uit de looproute , amp vast op de grond en niet op verrijdbare onderkanten van flightcase ( wel eens iemand tegen een amp aan zien lopen die daarna graag het podium was afgerold......) , en het liefst alles buiten bereik van dronken idioten.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand , dronken en boos , even naar je toe wil komen om een liedje aan te vragen ( ben ik ook discjocky dan....?) en dan gelijk even een gitaar om mikt , om daarna gewoon weg te lopen.
Denk ook om microfoonstandaard , plaats die net buiten het bereik van gitaarrek en amp......... ( wederom dronken idioten die na vijftien jaar bankzitten even gaan dansen net als vroeger.......).
De lijst is eindeloos.
Voordeel van de eerste wond is dat je nu gewoon voluit op dat ding ramt!

JGD
1 mei 2011, 15:29
ik ben het met de meesten eens:
een mooi verhaal, een mooie beschadiging, wat wil je nog meer.

voor zo'n foute fabrieksroadworn gitaar betaal je je bont en beurs en nichteriger dan dat kan niet.

beschadigingen moet je ZELF maken, eens hard vloeken en dan genieten.
Ik heb een mooei Dean From Hell waar de eerste butsen en beschadigingen al weer in zitten.
Maar wel allemaal zelf gedaan en per ongeluk ook (want express is net zo erg als roadworn kopen)

Braindead
1 mei 2011, 15:51
Tja balen voor je maar je moet het maar positief bekijken.

-Het had veel erger af kunnen lopen, gelukkig kan een telecaster wel tegen een stootje.
-Je weet nu in ieder geval zeker dat het een mooie massief body is ipv multiplex.
-En je hebt op een traditionele wijze een zeer vette echte relic plek gecreeerd waar customshops erg veel tijd geld, kennis en energie in steken.
-Er zit nu een verhaal achter de relic gitaar en dat doet het altijd goed op party's!

LesPaul1612
1 mei 2011, 16:54
ik ben het met de meesten eens:
een mooi verhaal, een mooie beschadiging, wat wil je nog meer.

voor zo'n foute fabrieksroadworn gitaar betaal je je bont en beurs en nichteriger dan dat kan niet.

beschadigingen moet je ZELF maken, eens hard vloeken en dan genieten.
Ik heb een mooei Dean From Hell waar de eerste butsen en beschadigingen al weer in zitten.
Maar wel allemaal zelf gedaan en per ongeluk ook (want express is net zo erg als roadworn kopen)

Hey man, niet zo negatief over roadworn. Tis verrekte praktisch, zo'n gitaar. je hoeft niet meer bang te zijn om te krassen te maken(die zitten er al op) en hij wordt nooit gejat(wie neemt zo'n lelijk ding nou mee??).

Ik moet wel zeggen dat vanuit esthetisch oogpunt zo'n roadworn wat tegenvalt, maar dat weegt niet op tegen de voordelen:)

JGD
1 mei 2011, 17:38
:seriousf:

Wabbie
1 mei 2011, 18:27
En daarbij, ze klinken verrekte goed die Roadworns. Daar gaat het toch uiteindelijk om!

Verder on topic. Jammer van die battlescar, maar het geeft zo wel weer karakter nietwaar ;-)

episua
1 mei 2011, 18:48
Ach ja, heel lullig voor je. Maar het gebeurd, dat soort dingen. Toen ik mijn Gretsch duo jet net twee dagen had gooide iemand van een afstand een paar munten in de opstaande koffer. Helaas had diegene er niet bij nagedacht dat de gitaar nog in de koffer lag en ik tijdens het optreden op een andere gitaar speelde. Nou moet ik moet ik zeggen dat ik ook behoorlijk heb lopen vloeken tijdens het spelen! Maar goed wat de rest zegt, het eerste krasje doet het meeste pijn...

macwilliams
1 mei 2011, 23:00
Niks meer aan doen. Is helemaal goed zo:ok:

Maak er anders een traditie van, voor elk optreden je LC van het podium laten donderen.

JGD
2 mei 2011, 13:31
En daarbij, ze klinken verrekte goed die Roadworns. Daar gaat het toch uiteindelijk om!

ja, een knalroze Ibanze in de vorm van een suikerspin met groene stippen en een vierkante headstock zal ongetwijfeld ook heel mooi kunnen klinken hee.....:soinnocent:

Maar dat maakt nog niet dat de de bespeler niet 50 inwaardse stokslagen verdient als straf voor zijn/haar monsterlijke smaak. "Ieder zijn eigen smaak" is niet onbeperkt, er is ook nog zoiets als de grens van het onbetamelijke overschrijden.

FruscianteFan
2 mei 2011, 13:51
Hey man, niet zo negatief over roadworn. Tis verrekte praktisch, zo'n gitaar. je hoeft niet meer bang te zijn om te krassen te maken(die zitten er al op) en hij wordt nooit gejat(wie neemt zo'n lelijk ding nou mee??).

Ik moet wel zeggen dat vanuit esthetisch oogpunt zo'n roadworn wat tegenvalt, maar dat weegt niet op tegen de voordelen:)
Inderdaad. Gister Thomas Dybdahl gezien en die speelde ook de helft van de tijd op een Roadworn Tele (de rest van de tijd op een mooie witte Artcore). Klinkt geweldig :)

Wabbie
2 mei 2011, 14:24
ja, een knalroze Ibanze in de vorm van een suikerspin met groene stippen en een vierkante headstock zal ongetwijfeld ook heel mooi kunnen klinken hee.....:soinnocent:

Maar dat maakt nog niet dat de de bespeler niet 50 inwaardse stokslagen verdient als straf voor zijn/haar monsterlijke smaak. "Ieder zijn eigen smaak" is niet onbeperkt, er is ook nog zoiets als de grens van het onbetamelijke overschrijden.

Man, gaat toch "true: metal spelen op je knalroze puntgitaar :stop:. Ik heb tot twee keer toe een gitaar gekocht die ik lelijk vond maar die geweldig klonk en ik heb er nog steeds geen spijt van. En wie ben jij trouwens om de grens van het onbetamelijke te bepalen?
Prima dat je het lelijk vindt en prima dat je dat meldt, maar dat mag wel wat genuanceerder hoor!

JGD
2 mei 2011, 19:25
tut tut tut, wat een gekoer....
t was toch wel meer dan duidelijk dat ik niet serieus was?

als jij zo nodig op een lelijke sigaar wil spelen, terwijl dr ook tig mooie zijn, be my guest hoor, kalm aan

Mike999999999
2 mei 2011, 19:37
Dat doet zeer , en is leergeld. Al jaren de gewoonte om geen losse zaken op een podium te hebben. kabels met ducktape vast op de vloer en uit de weg. Rek met gitaren uit de looproute , amp vast op de grond en niet op verrijdbare onderkanten van flightcase ( wel eens iemand tegen een amp aan zien lopen die daarna graag het podium was afgerold......) , en het liefst alles buiten bereik van dronken idioten.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand , dronken en boos , even naar je toe wil komen om een liedje aan te vragen ( ben ik ook discjocky dan....?) en dan gelijk even een gitaar om mikt , om daarna gewoon weg te lopen.
Denk ook om microfoonstandaard , plaats die net buiten het bereik van gitaarrek en amp......... ( wederom dronken idioten die na vijftien jaar bankzitten even gaan dansen net als vroeger.......).
De lijst is eindeloos.
Voordeel van de eerste wond is dat je nu gewoon voluit op dat ding ramt!

Ik denk niet dat veel mensen er blij van worden als je ductape gebruikt, gaffa is iets beter voor je kabels en fijner bovendien.

Ow, en je bent zelf vast ook wel eens een dronken idioot geweest:P Dat is nou eenmaal vaak toch wel leuk publiek:cheerup:

Muchachooo
2 mei 2011, 19:39
Inderdaad een beschadiging met een geweldig verhaal erachter. De beschadiging op mijn eerste gitaar kwam omdat ik hem op mijn rug had hangen zonder straplocks toen ik iets uit de koelkast pakte, waarna hij heel de keuken door stuiterde :seriousf:

Doe mij dan jouw verhaal maar ;)

Mike999999999
2 mei 2011, 19:41
Een gitaar die vanuit de fabriek vintage gemaakt is klinkt echt niet beter als een gewone om de reden dat hij 'gereliced' is.:seriousf:

budje
2 mei 2011, 19:49
Dat is een gitaar om te koesteren, die een flinke wond neemt zonder stemproblemen. Ik heb mijn london city comet al een keer laten stuiteren zonder een spoor van schade. Die van jou moet hard gegaan zijn!

En bij de fender-achtigen is dit soort schade eigenlijk best koel ja :rockon:

rockgod69
3 mei 2011, 10:20
Eigenlijk ben ik er al weer overheen hoor, toen na inspectie bleek dat er verder niks mee is, mwoah valtwelmee, was de gedachte. En nu er afgelopen zondag iemand op gespeeld heeft die het echt kan....topgitaartje!!

wireman
6 mei 2011, 11:13
Oi... veel gasten BETALEN voor gitaren met zulke mooie schades... Ik vind het een verrekt coole scar!! Geeft je gitaar karakter man!! Je hebt m niet voor de sier om je nek! Echter ben ik ook zo'n dickhead die zich druk maakt om krasjes en butsjes en dingetjes en.... Dit is een nachtmerrie voor iedere gitarist die zuinig is op zn gitaar.. echter.. is jouw gitaar er echt wel mooier op geworden!!! Moet je m over een paar jaar zien!! met wat slijtage en misschien wel meer oorlogswonden.. SWEEEET!! Dit hoor er nou eenmaal bij.. Ik loop ook nog krampachtig met mn nieuwe strat te klooien.. Ik hoop binnenkort ook een goeie buts op te lopen.. dan ben ik er vanaf.. (stom eigenlijk...)

guitarkid
6 mei 2011, 13:16
Ik hoop binnenkort ook een goeie buts op te lopen.. dan ben ik er vanaf.. (stom eigenlijk...)

Geef mij maar even....!!!! ;)

@TS: ik sluit me aan bij de meesten, gewoon accepteren (doe je al!) en blij zijn dat het zo'n lekkere gitaar is!
Ik heb dezelfde schade aan mijn 1970 Tele door een val en was er (even) goed ziek van. Maar, het hoort er bij......

Gr. Coos

macwilliams
6 mei 2011, 15:39
Geef mij maar even....!!!! ;)

Gr. Coos
Ga je hem dan van de trap af relicen? :D

guitarkid
6 mei 2011, 16:01
Ga je hem dan van de trap af relicen? :D

Bijvoorbeeld......! :)

geertjan
6 mei 2011, 17:34
Oei, oei Rockgod...dat is het begin van het einde..geloof me

http://www.tdpri.com/telephoto/data/500/wearntear.jpg

wireman
7 mei 2011, 09:10
Ff voor de duidelijkheid... MIJN GITAAR WORDT NIET VAN EEN TRAP GEFLIKKERD!!!! Jullie zijn boeven met snode plannen met mijn maagdelijk witte dame...

Als er een maagdelijk witte dame van de trap gelazerd moet worden... kan iemand mn vrouw op komen halen :seriousf:

rockgod69
7 mei 2011, 12:14
vanavond weer spelen, op een bruiloftsfeest, kijken wat we nu weer voor schade gaan oplopen...het is deze keer in ieder geval wel indoor!

macwilliams
7 mei 2011, 12:31
Hopen op een beetje hoog podium & betonnen vloertje, dan kan het nog wel goed komen.

guitarkid
7 mei 2011, 12:45
Ff voor de duidelijkheid... MIJN GITAAR WORDT NIET VAN EEN TRAP GEFLIKKERD!!!! Jullie zijn boeven met snode plannen met mijn maagdelijk witte dame...

Als er een maagdelijk witte dame van de trap gelazerd moet worden... kan iemand mn vrouw op komen halen :seriousf:

Foto's....!! ;)

Mitch
7 mei 2011, 15:11
Die heeft best een gezond kleurtje toch??

rockgod69
7 mei 2011, 21:53
begrijp ik nou dat iemand je vrouw moet relicen?:crazyhappy:

JohnLord
7 mei 2011, 22:02
Dat gaat over het algemeen vanzelf...

Sinner1980
7 mei 2011, 23:58
Dat gaat over het algemeen vanzelf...

:seriousf:

Dr Schumacher doet 'refinishes',wel duur

frander
8 mei 2011, 00:31
Oei, oei Rockgod...dat is het begin van het einde..geloof me

http://www.tdpri.com/telephoto/data/500/wearntear.jpg



Ooit een sunburst geweest? Zie geloof ik wat bruin aan de randen. Nee, nee, zit niet op de plee met een spiegel naar mijn eigen aars te koekeloeren!