PDA

View Full Version : Nog kerkgangers hier?



Bates15
20 mei 2003, 19:37
Zijn er nog gasten die in een kerk spelen? Gospel spelen? Christelijk zijn? Hoef je niet te vertellen hoor maar ik zit ook in een forum die zich speciaal richt op christenen. Lekker gezellig, niet echt druk nog maarwie weet. T'is wel in het engels:

http://www.guitardiscussion.com

Wilson
20 mei 2003, 19:52
ik geloof niet in fabeltjes, sorry

marc_o
20 mei 2003, 19:57
helaas, hier zit alleen Satansgebroed

Hankey
20 mei 2003, 20:00
100% Atheïst, helaas :smile:

Wilson
20 mei 2003, 20:01
trouwens? gitaar in een kerk? wat speel je dan?? ave maria?? of sta je daar dan heftig te shredden?? Ik kan me er eigenlijk niet echt een voorstelling van maken....

wietse
20 mei 2003, 20:02
negk3 speelt toch wel eens in de kerk?
kunnen jullie elkaar sprookjes vertellen.
maar ik ben een rasheiden.

Swan
20 mei 2003, 20:03
op watvoor n gitaar speelt god?

@iro
20 mei 2003, 20:05
bc Rich beast :razz:

Swan
20 mei 2003, 20:05
"My husband and I are musicians and we have recently been convicted to sell our equipment made by music companies that portray women disrespectfully and inappropriately. We are trying to find a Christian luthier or company that makes ELECTRIC guitars and/or amps."

jesus hoe moeilijk kan je doen

wietse
20 mei 2003, 20:07
dit topic is wel wat verdwaald hoort volgens mij meer in biertje erbij.

Soulflyhigh
20 mei 2003, 20:12
Zouden deze lieve Gristenen het soms over deze gitaarfabrikant hebben:
http://www.deanguitars.com/wallpaper.html

:smile: :wink:

Wilson
20 mei 2003, 20:12
Op 2003-05-20 20:05, schreef Swan:
"My husband and I are musicians and we have recently been convicted to sell our equipment made by music companies that portray women disrespectfully and inappropriately. We are trying to find a Christian luthier or company that makes ELECTRIC guitars and/or amps."

jesus hoe moeilijk kan je doen


Jezus dat zijn wel echt vreselijke idioten zeg. Stomme christenhonden. godsdienst zuigt, en ik snap niet dat er mensen zijn die in zulke grote onzin geloven.....

gerrekat
20 mei 2003, 20:34
http://www.deanguitars.com/wallpaper/custom2/twins1.jpg

HAHAHA de DEAN girls wat is daar nu mis mee!

http://www.deanguitars.com/NAMM/images/girl7_jpg.jpg

met david Vincent (ex Morbid Angel ooeeeppps)

http://www.deanguitars.com/NAMM/images/fuzz_jpg.jpg

maar effe serieus, ik heb niets tegen christenen.
En zal mij niet horen zeggen dat het sprookjes zijn dat is net zo'n domme opmerking als beweren dat de Islam het enige ware geloof is!

Nee, 1000 x liever naar de kerk dan naar de Moskee!

maar goed dat over vrouwen vind ik raar als de dean girls ermee bedoeld worden zo "disrespectful" is dat toch niet, eerder aantrekkelijk!

Electrical Storm
20 mei 2003, 20:34
Sommige christenen zijn inderdaad wel heel extreem, vooral in de VS. In Nederland is het merendeel erg nuchter (behalve gereformeerden), dus niet met alle christenen is wat mis.
Ik geloof ook in God, maar als een band zingt over de satan heb ik er scheit aan en koop ik de cd nog. Het gaat immers om de muziek...

hoofd
20 mei 2003, 20:38
Hey, thx voor die Dean Girls wallpapers, had me vorige wallpaper al veels te lang :smile: (wat overigens ook bestond uit tieten en gitaren :wink:).

Verder speel ik niet in de kerk (en nee, ook niet in de Moskee). Ik kan ook niet zo goed tegen het geloof, en dit onderwerp hoort hier godverdegodver niet.

e_lukather
20 mei 2003, 20:38
Hee mensen...Kben ook christen en jullie vragen je natuurlijk af wat voor muziek ze spelen. Nou kzal ff samenvatten. Kspeel zelf ook in de kerk enne over een Ibanez/Gibson i.c.m. Fender en Marshall. Maar ff ter zijde.

Als iemand ff ruimte geeft om mp3tjs up te loaden laat ik jullie horen wat ik speel in de kerk. Deal?

Theije
20 mei 2003, 20:41
Ahh een discussie over geloof hebben we nog niet gehad, gezellig :grin:

e_lukather
20 mei 2003, 20:42
Hierbij discussie geopent. En laten we het sportief houden en niet dat het met schelden afloopt.

wietse
20 mei 2003, 20:42
Op 2003-05-20 20:34, schreef gerrekat:
http://www.deanguitars.com/wallpaper/custom2/twins1.jpg

HAHAHA de DEAN girls wat is daar nu mis mee!

http://www.deanguitars.com/NAMM/images/girl7_jpg.jpg

met david Vincent (ex Morbid Angel ooeeeppps)

http://www.deanguitars.com/NAMM/images/fuzz_jpg.jpg



maar goed dat over vrouwen vind ik raar als de dean girls ermee bedoeld worden zo "disrespectful" is dat toch niet, eerder aantrekkelijk!



krijg je die meiden erbij als je een dean koopt?
dan moet ik maar snel er één bestellen .

wietse
20 mei 2003, 20:44
Op 2003-05-20 20:41, schreef Theije:
Ahh een discussie over geloof hebben we nog niet gehad, gezellig :grin:

nee worden er alleen maar mee doodgegooid, ga aub ergens anders de zendeling uithangen.

gerrekat
20 mei 2003, 20:47
Mensen, laten we wel een beetje tolerant blijven ik bedoel er is toch niets mis mee als iemand er voor kiest een christelijkleven te lijden!

Ik vind het op een bepaalde manier best bewonderenswaardig, en bepaalde waarden en normen uit de bijbel kan ik me ook zeker in vinden!

En NEE ik ben geen kerkganger, maar ik ken hele goed christelijke (death) metal bands!
Dus het hoeft echt geen orgel muziek te zijn!

gerrekat
20 mei 2003, 20:49
Hier zitten echt toffe wallpapers tussen, kijk maar ook mooie vrouwen!

http://www.deanguitars.com/wallpaper.php

gerrekat
20 mei 2003, 20:50
Deze is echt geil!

http://www.deanguitars.com/wallpaper/wallpaper_april/girls1024.jpg

e_lukather
20 mei 2003, 20:51
Discussie gesloten...ik ga ff die dean girls checken :grin: :grin: :grin:

gerrekat
20 mei 2003, 20:54
Nou en hoe vind je ze??

die laatste link die ik gepost heb is echt super!

e_lukather
20 mei 2003, 20:59
WHAJOOO...hoe vind je die dingen men. Dik relaxed!!! Doe ff meer van de sites...is KOEL

iam
20 mei 2003, 21:01
http://www.deanguitars.com/wallpaper/wallpaper_april/caddyback800.jpg

deze is ook wel best te ****** :wink:

gerrekat
20 mei 2003, 21:03
gewoon effe op http://www.deanguitars.com kijken onder Namm 2002 en wallpaper section ach de dean girl pics zijn allover de site, dat is het hele image HAHAHAHAHA

gerrekat
20 mei 2003, 21:04
Geloof me er zitten playboy topmodellen tussen (echt waar!) maar vind niet dat ze disrespectful afgebeld worden zijn best mooie foto's!

iam
20 mei 2003, 21:08
http://www.deanguitars.com/wallpaper/custom2/twins800.jpg


aiaiaiai

gerrekat
20 mei 2003, 21:11
Je zal ze 's ochtends maar in je bed vinden!

iam
20 mei 2003, 21:13
coyote beauty :grin:

henksjaak
20 mei 2003, 21:16
Op 2003-05-20 19:37, schreef Bates15:
Zijn er nog gasten die in een kerk spelen? Gospel spelen? Christelijk zijn? Hoef je niet te vertellen hoor maar ik zit ook in een forum die zich speciaal richt op christenen. Lekker gezellig, niet echt druk nog maarwie weet. T'is wel in het engels:

http://www.guitardiscussion.com


Hey thnx man hier zit een die hard Christelijke gitarist :smile:
Hey waar woon je dan kunnen we misschien een keer jammen

Negative K3 fan
20 mei 2003, 21:23
100% atheist maar speel toch wel misntens 1s in de 2 maanden in de kerk, beetje akkoorden rammen.

Swan
20 mei 2003, 21:25
atheist zoekt andere atheist om mee te jammen

Negative K3 fan
20 mei 2003, 21:25
Op 2003-05-20 20:34, schreef Electrical Storm:
(behalve gereformeerden

veel gereformeerdedn vallen op zich nog wel mee, ik ben ook gereformeerd :smile:

wietse
20 mei 2003, 21:29
Op 2003-05-20 21:11, schreef gerrekat:
Je zal ze 's ochtends maar in je bed vinden!

dan zie je mij niet op m'n werk.
meld ik me acuut ziek.

wietse
20 mei 2003, 21:36
Op 2003-05-20 21:25, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-05-20 20:34, schreef Electrical Storm:
(behalve gereformeerden

veel gereformeerdedn vallen op zich nog wel mee, ik ben ook gereformeerd :smile:

en ook nog atheist, je bent of gereformeerd of atheist maar niet allebeide dat is erg tegenstrijdig.
maar je staat vast in het bevolkings register als gereformeerd te boek alleen omdat je ouders het ook zijn.
zo ben ik ook hervormd ,maar m'n ouders zijn ook al minstens 30 jaar niet meer gelovig na een voorval met de kerk.
met ziekte konden ze wel wat steun gebruiken maar niks, ze kwamen pas langs toen m'n ouwe lui hun contributie niet meer betaalden alleen voor geld kwamen ze langs te zeuren.

Negative K3 fan
20 mei 2003, 21:40
mijn ouders gaan ngo wel naar de kerk, en zijn erg actief met allerlei kerkdingen enzo. Ik hoef sinds een jaar ofzo gelukkig niet meer mee, ik meot alleen af en toe wat akkoordeen rammen.

Ic3gl0vE
20 mei 2003, 22:04
Op 2003-05-20 21:25, schreef Swan:
atheist zoekt andere atheist om mee te jammen


oeh dat is moeilijk tegenwoordig :wink:

Ik ben toetsenist bij 2 koren maar ben echt niet gelovig. Wat ze in de kerk verkondigen vind ik echt niet zinvol en heb er ook zeker geen boodschap aan.

Maar het salaris is natuurlijk een leuke bijkomstigheid :smile:

Bates15
20 mei 2003, 22:16
Huh? ff niet gekeken en dan al zoveel reactie's? Mooi. Ik zit in Amsterdam, speel op een POD II met mijn ineartjes. Ik speel inderdaad alles van opwekking (vrijrustige aanbidding, meesterlijke gitarist overigens) Speel samen met een bassist die een combi Wooten/Laboriel wil zijn, een drummer die veel weg heeft van jeff Pocaro en Steve Gadd en een toetsenist die uhhhh, uhhhh Orgel speelt (soms).

Jammer enkelen van jullie niet meer gaan. Helaas heeft men vaak een verkeerd beeld van het woord kerk. Kerk zijn de mensen. Kerk is niet een saai gebouw met een Orgel. Kerk moet je maken. Helaas hebben veel mensen het geloof iets voor mietjes en meisjes gemaakt. Ik geloof in God, en ben daar zeker blij mee. Ik heb een relatie met God.

Net als cola drinken. Als je het niet probeert, weet je ook niet hoe het smaakt !:)

Die quote uit GD was erg extreem inderdaad. Ik heb zoiets nog nooit gehoord hoor.

Verder zijn er inderdaad errug vette gospel bands en muziekanten. Kijk op Kazaa maar ff naar Phil Keaggy, DC Talk enz enz enz/

Verder ben ik best normaal hoor. Heb geen besmettelijke ziekten, twee mooie Kids, rij in een Subaru Legacy en verdien meer dan genoeg pm om een aantal mooie hobbys te hebben...... Nu die Agile nog !:)

Bates15
20 mei 2003, 22:16
Huh? ff niet gekeken en dan al zoveel reactie's? Mooi. Ik zit in Amsterdam, speel op een POD II met mijn ineartjes. Ik speel inderdaad alles van opwekking (vrijrustige aanbidding, meesterlijke gitarist overigens) Speel samen met een bassist die een combi Wooten/Laboriel wil zijn, een drummer die veel weg heeft van jeff Pocaro en Steve Gadd en een toetsenist die uhhhh, uhhhh Orgel speelt (soms).

Jammer enkelen van jullie niet meer gaan. Helaas heeft men vaak een verkeerd beeld van het woord kerk. Kerk zijn de mensen. Kerk is niet een saai gebouw met een Orgel. Kerk moet je maken. Helaas hebben veel mensen het geloof iets voor mietjes en meisjes gemaakt. Ik geloof in God, en ben daar zeker blij mee. Ik heb een relatie met God.

Net als cola drinken. Als je het niet probeert, weet je ook niet hoe het smaakt !:)

Die quote uit GD was erg extreem inderdaad. Ik heb zoiets nog nooit gehoord hoor.

Verder zijn er inderdaad errug vette gospel bands en muziekanten. Kijk op Kazaa maar ff naar Phil Keaggy, DC Talk enz enz enz/

Verder ben ik best normaal hoor. Heb geen besmettelijke ziekten, twee mooie Kids, rij in een Subaru Legacy en verdien meer dan genoeg pm om een aantal mooie hobbys te hebben...... Nu die Agile nog !:)

marc_o
20 mei 2003, 22:25
Op 2003-05-20 20:42, schreef wietse:


Op 2003-05-20 20:34, schreef gerrekat:
http://www.deanguitars.com/wallpaper/custom2/twins1.jpg

HAHAHA de DEAN girls wat is daar nu mis mee!

http://www.deanguitars.com/NAMM/images/girl7_jpg.jpg

met david Vincent (ex Morbid Angel ooeeeppps)

http://www.deanguitars.com/NAMM/images/fuzz_jpg.jpg



maar goed dat over vrouwen vind ik raar als de dean girls ermee bedoeld worden zo "disrespectful" is dat toch niet, eerder aantrekkelijk!



krijg je die meiden erbij als je een dean koopt?
dan moet ik maar snel er één bestellen .


Verdomme, eer dat ik met hun klaar ben is het Christendom allang weer uit de mode.............caramba

wietse
20 mei 2003, 22:31
Op 2003-05-20 22:25, schreef marc_odijk:
Verdomme, eer dat ik met hun klaar ben is het Christendom allang weer uit de mode.............caramba

sinds wanneer is het christendom in de mode?
ja in amerika is bijna iedereen gelovig maar die weten niet beter.

Barret Wallace
20 mei 2003, 22:32
edit:

zucht laat ook maar

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret wallace op 2003-05-20 22:35 ]</font>

Swan
20 mei 2003, 22:41
Op 2003-05-20 22:04, schreef Ic3gl0vE:


Op 2003-05-20 21:25, schreef Swan:
atheist zoekt andere atheist om mee te jammen


oeh dat is moeilijk tegenwoordig :wink:



DUH....t ging er over dat die christenen direct met elkaar willen jammen...beetje vreemd

JanPieter
20 mei 2003, 22:42
Op 2003-05-20 20:01, schreef Wilson:
trouwens? gitaar in een kerk? wat speel je dan?? ave maria?? of sta je daar dan heftig te shredden?? Ik kan me er eigenlijk niet echt een voorstelling van maken....
Je moest eens weten hoe verschillend gospel is. Dat gaat van hardrock, Heavy metat tot dance en worship

Swan
20 mei 2003, 23:14
ze spelen voornamelijk Fender

Theije
20 mei 2003, 23:17
Dat Christelijke Deathmetal gedoe dat snap ik dus echt niet he, ik bedoel deathmetal blijft gewoon vet evil klinken of je er nou wel of geen christelijke teksten onder gooit, beetje naïv!

Verder heb ik helemaal nix tegen gelovige mensen, daar ben ik veel te 'live and let live' voor, maar ik ben wel tegen ALLE vormen van georganiseerd geloof.

Ibanez RuleZ
21 mei 2003, 00:02
leuk, al die vooroordelen over Christenen en gitaar. hoop "genuanceerde" reacties (de kroon wordt gespannen door WILSON).

Ok, ik ben zelf ook christen, en een die er normaal tegenaan probeert te kijken. tegen het leven en muziek. Bij ons in de kerk komt er niet zomaar een gitaar in, logisch, want ik zit in een vrij conservatieve kerk (ja, kom maar met alle cliche's). Mij hoor je er niet over klagen, behalve als ze niet snel dat kutorgel uit de kerk slopen :grin:.
een van de punten die mensen niet door elkaar moeten halen is kerkmuziek en gewone muziek. het verschil is dat het doel anders is: kermuziek is ter ondersteuning van de dienst en ter ere van God. gewone muziek is anders, dat is voor jezelf en christelijke muziek is misschien ook wel bedoelt voor God, maar op een heel ander vlak dan kerkmuziek. Ik verwacht niet dat iedereen dat in een keer snapt, of wil snappen, want daarvoor moet je er wat beter naar kijken en het willen snappen. Het is dus in de kerk niet ter meerdere eer en glorie van de gitarist, muzikant of whatever, maar voor God. daar zit m het verschil. Ik speel in 2 bands, en in beidde bands schrijf ik muziek, beidde christelijk getint. de ene valt te omschirjven als symphometal/neoklasiiekshredmetal en de andere straight forward zware rock. Ik denk niet dat Christelijk aan een stijl gebonden is, kerkmuziek heeft echter wel een bepaalde lading, omdat het een ander doel heeft, en metal past daar misschien minder in. Dat is een kwestie van aanvoelen.
Het is niet een stijl die fout is, het is wat er mee gedaan wordt dat afgekeurd wordt, en sommig stijlen brengen foute assosiaties mee. noem ff metal, verschillende soorten, hardcore dance, punk etc.

enne, als mensen nog eens wat leuke opmerkingen hebben, deze Christenhond (aldus WILSON, nogmaals bedankt voor deze geweldig genuanceerde opmerking!) zou mensnen willen aanraden om eerst eens verder dan hun neus lang is te kijken voor ze opmerkingen maken!

Harrald

edit: mijn excuses aan wietse voor het verkeerd lezen van de naam voor de post. de naam wietse is bij deze veranderd in WILSON

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-05-21 10:25 ]</font>

FragDaddy
21 mei 2003, 00:07
Stomme christenhonden. godsdienst zuigt,


sorry? tijd voor je pilletje? ik ben ook christelijk en durf daar gewoon voor uit te komen, het wil niet zeggen dat ik de hele dag in de kerk zit te bidden, shit.. de laatste keer dat ik in de kerk was is ehm... 2 maanden terug.

het gaat om een manier van denken, een manier van jezelf en anderen gelukkig maken. (sounds cheesy right?)

het wil ook niet zeggen dat ik alleen maar gospel-liedjes speel (want dat doe ik dus niet, ik ben een ouwe hardrock en heavy-metal freak: dus AC/DC, Guns, Aerosmith, Metallica, Megadeath etc.)

er wordt altijd zo raar over het christendom gedaan, komop zeg. ik ben echt niet anders als de buurman, alleen omdat ik ergens in geloof..

P.S. je kunt in sommige kerken best hardrock spelen, als het maar opbouwend is. luister voor de grap eens naar de tekst van creeping death van metallica. daar wordt dus gewoon even een compleet bijbelverhaal gezongen.. zou zeer toepasselijk zijn om zo'n nummer eens in een kerkdienst te gebruiken.



ik bedoel deathmetal blijft gewoon vet evil klinken

Sommige stukken in de bijbel zijn ook aardig EVIL hoor. het is geen hippieboek dat alleen maar over liefde en geluk gaat. er staan zat verhalen in over bloederige oorlogen, offeringen, vernietigingen van legers, vernietiging van steden en zelfs van compelete landen. net fantasy! alleen dan juist niet.


en ook bedankt voor de wallpapers. ik had ze nog niet allemaal :smile: lekkur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-05-21 00:16 ]</font>

woutB
21 mei 2003, 01:01
Vraag mij alleen af of het daadwerkelijk interesse in medegitaristen is of toch weer een aanzet tot...

Je mag alles van me geloven, zolang je mij maar met rust laat(niets opdringt)

Theije
21 mei 2003, 01:23
Sommige stukken in de bijbel zijn ook aardig EVIL hoor. het is geen hippieboek dat alleen maar over liefde en geluk gaat. er staan zat verhalen in over bloederige oorlogen, offeringen, vernietigingen van legers, vernietiging van steden en zelfs van compelete landen. net fantasy! alleen dan juist niet.


Dat weet ik, aangezien ik zelf ook delen van de bijbel gelezen heb, ik ben namelijk niet zo'n type die 'gewoon' ergens tegen is zonder te weten waar hij nou eigenlijk tegen is.
Wat ik bedoelde is dat je van die blackmetal bands hebt maar dan niet 'black' en 'evil' maar met bijbelse teksten e.d. terwijl ze gewoon wel keihard blackmetal spelen en er ook zo uitzien, dan denk ik van ja.....

wietse
21 mei 2003, 06:47
zeg ibanez effe goed lezen voortaan het was wilson die stomme christenhond zij, niet ik ik ga namelijk niet schelden .
dat jij gelooft en/of kerkelijk bent moet jij weten.
ikzelf geloof ook wel ergens in maar ga niet achter een georganiseerde religie aanlopen.
maar waar ik hier ziek van word dat de christenen altijd hun mening op willen dringen aan niet christenen.
hetzelfde is dat als je met een gezelschap uit eten bent en 1 van die 40 man is gelovig
dat we dan allemaal stil moeten zijn voor het eten zodat hij kan bidden.
laat hij zich aanpassen aan de meerderheid
in dit geval( doe ik andersom ook),maar dat is voor de meeste christenen teveel gevraagd ze kunnen vaak maar niet begrijpen dat er mensen zijn die anders denken dan hun.
dit geldt trouwens voor praktisch elke religie ,boedhisme uitgezonderd.
en van welke andere religie lopen er soms hele groepen in de stad rond die mensen aanspreken met van "mogen we u iets vragen".
dan beginnen ze over god en jezus te zanikken, daar heb ik geen zin in en ik vind het ook onbeschoft om je denkwijze zo aan mensen op te dringen.

Nocki
21 mei 2003, 07:23
Hee. leuke draad.

ja ik geloof ook. en daar ben ik blij mee. mijn band heeft een christelijke grondslag en ik heb vershilledne praises mee gedaan en ben voor dit jaar ook al gevraagd voor een aantal. ik speel uit opwekking, youth for christ en de E&amp;R bundel. in evangelische gemeentes is er lekker veel plaats voor gitaren enzo maar ik voel me wat meer op me gemak in de geref. vrijg. kerk. is lekker rustig al zijn sommige discusies en het niet toelaten van andere muziek instrumenten dan piano en orgel niet echt iets waar ik blij mee ben. gelukkig is er toch wel een leuk gemeente leven waar dat wel allemaal kan buiten de ere diensten om.

de discussie ga ik verder niet aan. iedereen die het vervelend vind dat christenen vertellen over hun geloof moet een sdenken wat ie doet als tie een nieuwe gitaar heeft.
dat vertel je ook aan iedereen en iedereen oet weten wat voor amp je hebt als je daar heel blij mee bent. dus wat is het verschil?

wie oren heeft moet horen.

Nocki

Bates15
21 mei 2003, 07:37
Jaja...... mooie thread. Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat opdringerige Christenen vervelend kunnen zijn. Daar heb ik ook wel eens last van.

Ik zou jullie graag een keer uitnodigen voor een dienst of concert, maar dan mail je me maar. Ik ga hier geen reclame maken voor een of andere kerk.

Mooie reactie's trouwens. Nu ga ik weer hard nadenken voor een topic die ook zo goed scoort.

wietse
21 mei 2003, 08:59
je doet maar , maar dan wel voortaan het onder de goede afdeling plaatsen zoiets als dit onder biertje erbij en niet onden el gitaren e.d.

gerrekat
21 mei 2003, 09:13
Ik vond sommige reacties ook veel te ver gaan om dat ik op een bepaalde manier mezelf ook wel christen zou willen noemen!

NIet dat ik naar de kerk ga, nooit vloek, etc.
Ik heb ook mijn problemen met de kerk, maar niet met het geloof op zich, alhoewel ik bepaald niet vroom ben ofzo en ik laat me er niet door ""belemmeren"....

Ik bedoel ik hou er best van om naar mooie vrouwen te kijken HAHAHAHAHA, en ik lust ook graag een biertje (teveel), maar ik denk persoonljik dat het geen zonde is om lol te hebben mits je er maar geen anderen mee schaadt!

Het woord "christenhonden" stoot me ook behoorlijk voor de borst, je bent toch geen fundamentalistische moslim ofzo!

Dara heb ik wel een aartshekel aan aan orthodoxe beknepen vormen van geloof zoals de Islam of de orthodoxe joden (en ook christenen voor zover die er nog zijn!), maar in nederland is het christendom toch niet meer zo te omschrijven.

henksjaak
21 mei 2003, 10:12
Op 2003-05-20 20:12, schreef Wilson:


Op 2003-05-20 20:05, schreef Swan:
"My husband and I are musicians and we have recently been convicted to sell our equipment made by music companies that portray women disrespectfully and inappropriately. We are trying to find a Christian luthier or company that makes ELECTRIC guitars and/or amps."

jesus hoe moeilijk kan je doen


Jezus dat zijn wel echt vreselijke idioten zeg. Stomme christenhonden. godsdienst zuigt, en ik snap niet dat er mensen zijn die in zulke grote onzin geloven.....


Ik ben Christen maar dit is idd wel onzin.

Het is maar een instrument :S

Bates15
21 mei 2003, 10:19
Ik ben zeker geen fundementalist, wel radicaal :wink:
Ik zal idd een andere forum gebruiken voor een dergelijke topic.

Ibanez RuleZ
21 mei 2003, 10:24
oops, sorry wietse, mijn welgemeende excuses, de post is bij deze ge-edit. sorry...

Harrald

hoofd
21 mei 2003, 11:19
God kolere, wat een slap gelul allemaal weer. Wat ik me afvraag is, welke christenen hier hebben ook de andere kant van het christendom bestudeert en belezen? En de kritiek erop? Denk dus aan de kruistochten (en lees dan ook de arabische kronieken en beschrijvingen), de inquisitie, de heksenvervolgingen, en recentelijk het kleine jongetjes neuken in Amerika. En qua boeken, bijvoorbeeld de Satanic Bible van Lavey (een vrij gedateerd boek, en amerikaans gericht, maar het heeft wel wat goede punten van kritiek in zich).

Als ik dat zo lees enzo, over die slachtpartijen in de naam van God, dan wil je daar toch geen deel van zijn? Daar kan je toch niet trots op zijn? Maar goed, dat is mijn mening, dat vind en denk ik. Geloof verder wat je wil, maar laat mij/ons ermee met rust (en post dit dus bijvoorbeeld onder gezocht als je een jammaatje zoek, of onder biertje erbij als je wilt discussieren).

En verder vind ik dat wietse ook een goed punt heeft, dat ze zich moeten aanpassen aan de meerderheid, dat doe ik ook (ik eet uit een bepaald principe geen varkensvlees, maar als varkensvlees het enige geserveerde is ga ik niet moeilijk doen).

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 11:26
Op 2003-05-20 22:41, schreef Swan:
DUH....t ging er over dat die christenen direct met elkaar willen jammen...beetje vreemd


Ja dat weet ik. Maar ik snap het niet; wat maakt het nou uit met wat voor iemand je jamt? Als hij/zij maar aardig is en een beetje samen kan spelen toch? Zou me echt geen flikker uitmaken wat voor geloof mijn bandleden hebben. Zolang het maar geen nazi's of vervelende extremisten zijn.

FragDaddy
21 mei 2003, 12:21
mtlhead, jah die achtergronden ken ik allemaal. 'tuurlijk, ik zei al: net fantasy.

waarom zou je er geen deel uit van willen maken? zijn langvervlogen en rare tijden. net zoals wij nederlanders vorige eeuw (een stuk dichterbij) de grootste/beste slavenhandelaars ter wereld waren! zeg je toch ook niet: ik wil niet meer bij het nederlandse volk horen?!

en dan over dat aanpassen? hoe bedoel je dat, ik vind toch dat ik me altijd aanpas en mijn geloof niet opdring aan anderen.. hoe moet ik me aanpassen en wat doe ik nu verkeerd dan? ik kan me voorstellen dat je redelijk gek word van die kerkklokken op zondagochtend (ik ook, want ik wil ook wel es uitslapen).. maar dat lijkt me het enige puntje. wees blij dat je niet in een moslim-land woont.. daar gaat zo'n pipo elke ochtend vroeg bovenop een moskee staan zingen.. dat hoor je door de hele stad. en dat zijn geen top40 hits :smile:

wietse
21 mei 2003, 12:34
dan doe jij het goed fragdaddy maar ken zat anderen die het niet zo doen.
je moet iedereen in z'n waarde laten zolang ze dat bij mij doen ,doe ik dat ook bij hun.
ik zal mijn overtuigingen niet aan een ander opdringen want de meesten snappen er toch niks van dat ik in het occulte geintreseerd ben.
en zelf ook wel tarot leg e.d.
dat beschouw ik als mijn verbinding tot hogere machten.
de christenen kiezen daarvoor de kerk en de vastgelegde formules daar voor.
op het eind is er toch maar één god maakt niks uit hoe je die aanbidt en noemt.
als de manier die je gebruikt voor jou goed is dan moet je het doen .
ik leef maar volgens één regel en daarmee kunnen alle tien geboden overboord.
dat is wat u niet wilt dat u zelf geschied doe dat ook een ander niet.

alhambra
21 mei 2003, 12:37
Op 2003-05-21 12:21, schreef FragDaddy:
mtlhead, jah die achtergronden ken ik allemaal. 'tuurlijk, ik zei al: net fantasy.

waarom zou je er geen deel uit van willen maken? zijn langvervlogen en rare tijden. net zoals wij nederlanders vorige eeuw (een stuk dichterbij) de grootste/beste slavenhandelaars ter wereld waren! zeg je toch ook niet: ik wil niet meer bij het nederlandse volk horen?!

en dan over dat aanpassen? hoe bedoel je dat, ik vind toch dat ik me altijd aanpas en mijn geloof niet opdring aan anderen.. hoe moet ik me aanpassen en wat doe ik nu verkeerd dan? ik kan me voorstellen dat je redelijk gek word van die kerkklokken op zondagochtend (ik ook, want ik wil ook wel es uitslapen).. maar dat lijkt me het enige puntje. wees blij dat je niet in een moslim-land woont.. daar gaat zo'n pipo elke ochtend vroeg bovenop een moskee staan zingen.. dat hoor je door de hele stad. en dat zijn geen top40 hits :smile:

En waarom is dat nu weer een PIPO ??????

Ibanez RuleZ
21 mei 2003, 12:45
Op 2003-05-21 11:19, schreef mtlhead:
God kolere, wat een slap gelul allemaal weer. Wat ik me afvraag is, welke christenen hier hebben ook de andere kant van het christendom bestudeert en belezen? En de kritiek erop? Denk dus aan de kruistochten (en lees dan ook de arabische kronieken en beschrijvingen), de inquisitie, de heksenvervolgingen, en recentelijk het kleine jongetjes neuken in Amerika. En qua boeken, bijvoorbeeld de Satanic Bible van Lavey (een vrij gedateerd boek, en amerikaans gericht, maar het heeft wel wat goede punten van kritiek in zich).

Als ik dat zo lees enzo, over die slachtpartijen in de naam van God, dan wil je daar toch geen deel van zijn? Daar kan je toch niet trots op zijn? Maar goed, dat is mijn mening, dat vind en denk ik. Geloof verder wat je wil, maar laat mij/ons ermee met rust (en post dit dus bijvoorbeeld onder gezocht als je een jammaatje zoek, of onder biertje erbij als je wilt discussieren).

En verder vind ik dat wietse ook een goed punt heeft, dat ze zich moeten aanpassen aan de meerderheid, dat doe ik ook (ik eet uit een bepaald principe geen varkensvlees, maar als varkensvlees het enige geserveerde is ga ik niet moeilijk doen).


wat ik altijd zo grappig en tegelijk triest vind, is dat altijd het verleden van het christendom erbij wordt gehaald als zijnde een relevant excuus om het Christendom zoals het vandaag de dag beleden wordt als slecht af te schilderen. Het is vergelijkbaar met de huidige generatie Duitsers nog slecht te vinden, om de dingen die hun grootouders hebben uitgespookt. dat slaat toch ook als een lul op een drumstel, en dat doen we dus ook niet.
Die dingen die gedaan zijn door MENSEN (houd dat wel ff in de peiling) in de naam van de KERK (dat is iets anders dan Christendom) of misstanden als dat kleine jongetjes neuken zoals je netjes zegt, zijn echt gewoon te erg voor woorden. overigens, als die mannen die dat hebben uitgehaald eens geen priesters waren geweest, maar allemaal kantoorbedienden, had je dan ook in ene een hetze gehad tegen kantoorbedienden? NO WAY. Overigens snap ik het verband wel, het is geen toeval dat het priesters betreft, maar om gelijk de kerk (zeker zoals die in Nederland is, die grotendeels niet rooms katholiek is, want daar heb je het dan over priesters = rooms katholiek) als zodanig slecht af te beelden, is geen goede vergelijking.

Die dingen als kruistochten, heksenvervolgingen waren ronduit verschrikkelijk. overigens, de kerk in de middeleeuwen (midden of late) is niet te vergelijken met die zoals we dat nu hebben. Ik zeg niet dat ie nu perfect, goed of volmaakt is, het is verre van dat. Maar het is altijd hetzelfde liedje, altijd maar weer teruggrijpen naar vroeger en dingen die fout gaan. Misschien moet ook eens naar de goede kant gekeken worden, dat wordt nl nogal eens vergeten. mtlhead, heb JIJ je daar wel eens in verdiept? (ik wel in de kruistochten, heksenvervolgingen etc)

Harrald

Bates15
21 mei 2003, 12:57
Ik heb mij zeker daarin verdiept. Ik heb ook de antin bijbels gelezen, waarin zogenaamde tegenstellingen van God worden genoemd. leuk allemaal, maar het blijft een discussie. Tot je hem een keer zelf mee maakt. Ik wilde niet dat we hier een ellenlange discussie zouden beginnen. Mensen blijven mensen, ookal doe je iets in de naam van God. Mensen maken alijd fouten, foute beslissingen enz enz... Maar bespaar mij de discussie dat God dat heeft gedaan. Heel jammer als dit hier op uitloopt.

Mischien kan de Admin dit allemaal verplaatsen naar de bier-thread.

Ik ga ook zeker de discussie niet aan over wat er allemaal fout is met het Christendom. Als je wilt kletsen over vette gospel tunes of gitaristen, het wel en wee van de kerk of andere dingen ben ik je man. Als we gaan zitten vitten op enig geloof dan ben ik weg. even goede vrienden.

Mitch
21 mei 2003, 13:06
Ik lees dit nu voor het eerst, maar ik ben echt stomverbaasd. Vraagt Bates alleen maar of er meer reli-rockers zijn hier, beginnen er schrikbarend veel forummensen te zeiken en klagen over opdringerige christenhonden met hun kutgeloof blablabla.
Ongelofelijk.
En lekker zagen over de middeleeuwen... moeten we ons nu dan ook maar gaan schamen voor het feit dat we Nederlands zijn omdat NL zich in 1940 meten overgaf en de NSB werd opgericht ? Kleinkinderen van NSB'ers mogen we de daden van hun grootouders niet aanrekenen; Maxima kan er niks aan doen dat haar vader in een fout regime zat, maar alle christenen zijn debielen omdat er een eeuw of 8 geleden rare dingen werden uitgehaald.
Héél logisch allemaal.

Ik ga dus niet naar de kerk, maar hou er een aantal principes op na die overeenkomen met de christelijke (en een paar boeddhistische, etc). Voor de duidelijkheid. :cool:

Bates15
21 mei 2003, 13:08
jaja, in 2 dagen 5 pagina's ! Zelfs de Agile thread kon dat niet. :smile: :smile:

Theije
21 mei 2003, 13:39
Ik vind dat Mtlhead een heel goed punt heeft, dit is precies de reden waarom ik strikt tegen alle vormen van georganiseerd geloof ben omdat het in het verleden tot op de dag van vandaag meer kwaad heeft gedaan dan goed. En de meest verschrikkelijke dingen altijd onder de mantel van god gebeuren, zo zijn zeker 80% van alle oorlogen ooit gevochten, onder het motto van geloof uitgevochten.

En om even aan te geven dat het zeker niet allemaal tot het verleden behoord maar dat ook vandaag de dag geloof nog enorme schade aanricht, zo liggen er in enorm gelovige delen van Afrika tien duizenden mensen te verrekken van de aids omdat een of andere ouwe dwaas in een jurk (lees: Paus) heeft gezegd dat ze van god geen condooms mogen gebruiken.

Georganiseerd geloof is in de begin tijden van de mens ooit bedacht uit angst, mensen kwamen in het dagelijkse leven allemaal dingen tegen waarvoor men geen verklaring had, en dingen die men niet kent is men bang voor en gaat op zoek naar verklaringen om die angst weg te nemen en voila.

Dus zeg ik georganiseerd geloof is naïv en gevaarlijk en zou de kop ingedrukt moeten worden.
Let wel op, ik heb het hier over georganiseerd geloof, iedereen mag van mij voor zichzelf geloven wat hij/zij wil.

FragDaddy
21 mei 2003, 15:12
als de manier die je gebruikt voor jou goed is dan moet je het doen .


dit vind ik de beste zin die tot nu toe gepost is.

laat de medemens toch in zijn waarde, als iemand ergens in wil geloven moet ie dat doen en als iemand dat niet wil moet ie het vooral niet doen.

ieme
21 mei 2003, 16:05
t lijkt mij wel es super om VET HARD TE ROCKEN in een grote kerk! wat een sound!

hoofd
21 mei 2003, 16:16
Ha fijn, ik heb weer 's wat op touw gezet hoor :grin:.

Ten eerste, de vergelijking tussen het verleden van christenen en dat van Duitsers gaat hier niet op. Nazis en NSB'ers zijn iets anders dan Duitsers, waarom? Omdat het nazisme ook gewoon verdomd veel weg had van een geloof (leef en zie eruit zoals wij het willen, anders ga je naar de hel (concentratiekamp), en bekritiseer onze god (Hitler) niet). Bij Duitsers denk ik daarintegen eerder aan het grote keizerrijk dat het ooit was, en aan de bijdrage in de literatuur, muziek en wetenschap. Kort gezegd, Duitsers zijn een volk, nazis zijn een sekte.

Verder, naar welke goede kant van het christendom moet ik kijken? Naar het aantal zieltjes dat zich verlicht en verheven voelt dankzij de aanwezigheid van god (als die al bestaat)? Naar het fijn afkopen van zondes en opbiechten zodat je plekje in de hemel toch gereserveerd is? Het enige goede wat ik zie in de kerk zijn de kerken zelf. De architectuur en kunst hebben erg veel geprofiteerd van de welvaart en het overvloed aan geld van de kerk, daar geniet ik van als ik bijvoorbeeld de Notre Dame of andere grote kathedralen zie (i.t.t. die saaie kutkerkjes van die refo's en potestanten). Maar goed, dat heeft voor mij meer met kunst dan met geloof te maken.

En als je beweert dat ik de goede kant van het christendom alleen kan begrijpen door me ervoor open te stellen, bedank ik. Ik heb nou eenmaal een mening over het christendom en zal daarbij blijven. Dat kan aan de ene kant zijn dat ik me niet openstel, aan de andere kant kan het zijn dat ik wel andere dingen heb waar ik plezier aan beleef en hoop uit put et cetera.

Overigens noemde Fragdaddy nog de nederlanders als vergelijkingmateriaal, maar hey, tot welk volk kan je dan wel behoren? De IJslanders hebben volgens mij nog nooit zoveel kwaad gedaan, maar om daar nou bij te horen (volgens mij erg saaie mensen, en nogal koud daar).
En je noemde moslimlanden, grappig want ik heb bij elkaar opgeteld toch wel een jaar of langer in een moslimland doorgebracht :wink: (wel verspreid over 18 jaar hoor, en van de zomer waarschijnlijk weer 1 a 2 weekjes). Maar goed, dat gepreek van de Imam valt daar niet zo op tussen al het lawaai van de straat en barren :wink:. Overigens heb ik ook een schijthekel aan (fanatieke) moslims, maar das het punt nu niet hier (het punt hier zijn christenen).

Neals
21 mei 2003, 16:25
Het geloof en de kerk hebben me altijd wel geboeid, maar heb eigenlijk meer gekeken vanaf de zijlijn dan dat ik meedeed.

Een kerk maak je, want ik heb kerkdiensten meegemaakt die reuzegezellig waren, helaas niks mis mee want het was in de naam van god ook nog..

wietse
21 mei 2003, 16:30
ijslanders een saai volk??
denkt een vroegere buurman van me toch anders over die heeft er 2 jaar gewoond.
het zijn echte feestbeesten daar en ze zuipen als kerkratten.
als je geen alcohol neemt (zoals ik) dan heb je het er zwaar.
en het wemelt er van de mooie vrouwen verhouding vrouw man is 3 op 1.
hmmm... moet er toch maar eens heen met zoveel vrijgezelle vrouwen is voor mij als vrijgezel toch wel een leuk idee.
en het is er wel koud dat klopt en winters slaan ze allemaal aan het lezen.

elke religie heeft wel goede en slechte kanten mtlhead helaas komt alleen het slechte in het nieuws en vooral van de islam de laatste tijd.
als je de koran een keer doorgeworsteld hebt
,heb ik een keer gedaan namelijk kom je er achter dat het eigenlijk een heel vrij geloof is.
alleen de machthebbers daar waren zo bang dat ze de controle kwijt zouden raken dat ze er allemaal extra regeltjes bij verzonnen hebben,en de invloeden van oudere natuurgodsdiensten zitten er ook nog heel sterk in verweven.
3 a 400 jaar geleden deed de christelijke kerk precies hetzelfde zorgde ervoor dat de gewone man dom bleef en dus gemakkelijk te controleren.

hoofd
21 mei 2003, 16:40
Hmmm, ik zal mijn mening over de ijslanders dan maar eens herzien :grin:.

En wat betreft de islam heb je helaas gelijk. Ik weet zelf ook het een en ander erover, en de huidige stand van zaken is echt niet best (ik kan min of meer spreken uit persoonlijke kennis, daar de helft van mijn familie islamitisch is). Ik ben ook vaak genoeg in discussie gegaan met zo'n wandelende tent, maar het leid tot niks. Dat vind ik erg jammer, daar de Islam eerst stond voor een cultuur van de wetenschap en vrijheid (voor een deel dan). Dat is nu jammer genoeg bijna volledig verdwenen...

Ibanez RuleZ
21 mei 2003, 16:59
hmm mtlhead, we praten langs elkaar heen.

1. ik had het bij de duiters niet over geloof, maar over de duitsers zelf. ik vergeleek de duitsers ff met christenen op de manier van: wat de duitsers TOEN hebben uitgespookt etc. Je moet Christenen nu niet veroordelen over wat voorgangers in lang vervlogen tijden hebben uitgespookt! dat bedoelde ik ermee.

2. met positieve kanten van het christendom bedoelde ik de maatschappelijke dingen. waarom alleen naar de (lang geleden) maatschappelijke missers die ze hebben gemaakt kijken en de positieve dingen die de kerken in de wereld doen vergeten? ga overigens nu niet aankomen met iets als: ze hebben ook wat goed te maken, want dat zou ik gewoon banaal vinden en dat zou het gesprek gelijk beeindigen, want ik zal er dan niet meer over posten.

dat je geen christen bent vind ik prima, dat is jouw keuze, maar ik vind het jammer dat mensen het christendom niet zoals het bedoelt is, en zoals ze in ieder geval bij mij in de kerk proberen na te leven, beoordeelt. Christenen zouden tolerant moeten zijn en niet moeten oordelen over anderen. Ga de Bijbel maar eens lezen, en voornamelijk wat Jezus heeft gezegd (zonder zo'n bril van, is toch bullshit) en je zal er achter komen dat het belangrijkste van christenen "liefde" is. Liefde naar de medemens, en naar God toe. dat mensen dat niet lukt, is triest, maar christenen horen dat na te streven.

harrald

edit: stom zinnetje gewijzigd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-05-21 17:00 ]</font>

Patrick M.
21 mei 2003, 17:09
Voor Christelijke gitaren moet je bij Warrior Guitars zijn:

http://www.warriorinstruments.com/company_info.asp

Waanzinning mooie en dure gitaren.

Theije
21 mei 2003, 17:10
Ik denk dat we het punt een beetje verliezen, waar ik heel erg in geïnteresseerd ben is wat mensen bezielt om met zoiets bezig te zijn en waarom je zo iets een plek geeft in je leven?
Ik bedoel is het een veilig gevoel ofzo? ben je bang om alleen in het leven te staan en alleen je leven te leiden?
Geloof je nou werkelijk dat er zoiets is als een god?
Het heeft volgens mij ook gewoon met koppigheid te maken, wetenschappers blijven met verklaringen voor van alles en nog wat komen en gelovige mensen blijven die dingen maar ontkennen want het is allemaal het werk van god.

Zet eens een of andere Award uitreiking aan op TV, dan hoor je in het bedankt woordje altijd van "I would like to thank god..." dan denk ik altijd van, jij hebt ervoor gewerkt om dit te bereiken en dan ga je als eerste een mythologisch figuur bedanken.

Ik vind het wel vrij fascinerend hoe mensen tot zoiets gekomen zijn ooit. Ik heb veel psychologie tijdens mijn studie en ik moet zeggen dat ik daardoor er wel een steeds beter beeld van krijg waarom mensen zoiets als godsdienst nodig hebben in hun leven.

Verder ben ik blij dat ik zelf een nuchtere, heldere kijk op het leven heb en de gebeurtenissen en mijn akties en verantwoordelijkheden bij mijzelf neer leg en niet uit handen geef aan een 'hogere macht'.

hoofd
21 mei 2003, 17:18
Beste Harrald, denk wel dat we langs elkaar heen lullen ja.

1. Wat ik bedoelde is dat je duitsers en nazis los van elkaar moet zien, puur omdat duitsers gewoon totaal andere mensen zijn dan nazis. Als je duitsers en nazis hetzelfde vindt, zou je ook katholieken en italianen hetzelfde moeten vinden, terwijl er toch veel katholieken niet italiaans zijn (ergo, veel nazis zijn niet duits).

2. Ik zou dan graag wat positieve maatschappelijke punten zien die dankzij het christendom zijn ontstaan, momenteel kan ik niet op veel komen. Er zijn wel degelijk veel ontdekkingen gedaan door christenen, maar niet veel in de naam van het christendom, of door het christendom gemaakt met de gedachte erachter dat het de maatschappij zal helpen. Voorbeelden zou ik dus graag willen zien.
En dat afwegen tussen positief en negatief hoort er nou eenmaal gewoon bij. Stalin heeft bijvoorbeeld de Russische economie gigantisch verbeterd, maar heeft tegelijkertijd miljoenen mensen de dood ingejaagt. Is hij dan een held of misdadiger?

Ik heb de bijbel overigens gelezen, persoonlijk vind ik het oude testament boeiender. Jezus Christus zijn gebabbel over liefde en verbroedering enzo vind ik vrij saai eigenlijk. Hetzelfde verhaal hebben velen voor en na hem ook gehouden in verschillende culturen. Dan heb ik liever het oude testament, maar das dan misschien weer te joods.

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 17:22
Op 2003-05-21 16:05, schreef ieme:
t lijkt mij wel es super om VET HARD TE ROCKEN in een grote kerk! wat een sound!


ooooh ja ik heb op een concertvleugel van Steinway gespeeld in een kerk, DAAAAAAAAAMN wat een sound! dat was echt gaaf :smile: en dan ging het nog om een klein kerkje (waterstaatskerk in Hengelo, daar is de muziekschool aanvast gebouwd)! kan me niet voorstellen hoe dat in een grote kerk moet zijn

hoofd
21 mei 2003, 17:24
Check Paradiso in Amsterdam, dat was vroeger een kerk, nu (mooiste) concertzaal.
Heb ik overigens een keer gespeeld, en toen voor de voorstelling ff soundchecken in m'n eentje, man wat een geluid! Dat klinkt echt lekker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-21 17:25 ]</font>

Electrical Storm
21 mei 2003, 17:27
Mtlhead -> Stalin heeft ook een dikke rage tegen christenen in gang gezet omdat volgens zijn ideologie christendom opium voor het volk was. Er zijn zeker duizenden christenen in de Goelag omgekomen (moet jij nu toch weten) en dat zijn echt wel meer dan die paar heksjes van in de middeleeuwen

hoofd
21 mei 2003, 17:32
Dat weer ik ook, maar het ging hier om het afwegen tussen positieve en negatieve dingen. Overigens zijn die 'paar' hekjes ook enkele duizenden (inquisitie bijvoorbeeld).

Bates15
21 mei 2003, 17:56
Ik vindt mijzelf ook vrij nuchter. Ik werk op het drukste politie buraeu van Nl, in Amsterdam west, osdorp. Ik heb heel veel elende meegemaakt, ook veel leuke dingen. Ik heb voor deze baan ook een hoop shit meegemaakt persoonlijk, maar ook enorm veel lol gehad. (dat was een intro)

Voor je gaat vragen, ik heb geen jeugd trauma's, ben nooit het slachtoffer geweest van..... Ik ben nooit verslaafd geweest.

Ik vindt dat ik een relatie met God heb. ik kan fijn met hem kletsen over van alles en nog wat. Hij antwoord mij door zijn woord, de bijbel. Niet gaan lachen voordat je het geprobeerd hebt. Ik kan legio aan voorbeelden geven wat 'de kerk' nu doet.

Ik zit zelf in de Victory Outreach te Amsterdam. Wij hebben wereldwijd honderden rehabilitatie centra. Daar komen drugsverslaafden en prostitues van hun verslaving af en worden het volwaardige mensen, helemaal midden in de samenleving. De een wordt voorganger, de ander afdelingschef bij de KvK. Mensen die uit de prullenbak aten maken nu in hun eigen restaurant eten klaar voor jan en alleman. is dit goed genoeg?

Clinton en Bush jr hebben onze organisatie hoog op hun agenda staan. 70% van de jongens die bij ons in de rehab gaan slagen an blijven clean. Als je nu gaat kijken naar andere organisaties, die niet vertrouwen op God als De heelmeester, zie ja dat die precentage veel lager ligt.

Onze rehab zit nu prop vol. in Arnhem, rotterdam, Den Haag, Utrecht en Almere zijn ze ook hard bezig. We doen in Los Angeles musicals en toneelstukken die zo populair zijn dat ze in stadiums van 30.000 personen moeten houden, anders kunnen ze het publiek niet meer aan. (sponsored by Pepsi !)

meer weten?
http://www.victoryoutreach.org

Blijft een leuk onderwerp, God of geloof !

Bates15
21 mei 2003, 17:56
Zion guitars zijn ook van een christelijke bouwer !!!

Wilson
21 mei 2003, 18:21
pffffffffffff jezus zeg, weer zon geloofsdiscussie... de hoeveelste is dit wel niet??

maar ff tegen die mensen die zich geergerd hebben aan mijn uitspraak over christenhond enzo:

jullie hebben gelijk, het was niet een erg genuanceerde uitspraak, het is ook niet zo dat ik christenen echt honden vind ofzo. Christenen beschouw ik als gewone medemensen. Ik erger me alleen altijd aan ditsoort idiote, oneindige discussies. Ik erger me ook altijd aan die drang van bijvoorbeeld christenen (geld ook voor veel andere geloven) om zich te gaan organiseren in dingen als de EO of mensen te gaan bekeren. Verder is het zo dat ik totaal niet kan snappen dat er mensen zijn die geloven in zoiets ongrijpbaars en onwaarschijnlijks, tegen alle natuurwetten ingaand en nooit bewezen iets, namelijk een god. En verder ook nog hun leven laten bepalen door een boek waar nog veel meer onverklaarbare en nooit bewezen feiten in staan, wat bovendien meer dan 2000 jaar geleden geschreven is door een onbekende schrijver. Het zou echter kunnen dat dit door mijn eigen nuchterheid komt. Kortom, ik erger me vaak aan gelovigen, en aan hun redenaties, zoals die mensen uit amerika met hun anti dean girls actie, die ik vaak compleet niet snap en vaak verre van logisch zijn. Nog korterom, ik ergerde me aan dit topic en plaatste daarom een nogal harde uitspraak, als mensen zich hierdoor gekwetst voelen, mijn excuses hiervoor, maar het is wel zeer kort door de bocht en zeer beledigend hoe ik erover denk.

wietse
21 mei 2003, 18:52
de redenaties van amerikanen zijn toch vaak niet logisch of ze nu gelovig zijn of niet,
ze hebben zo'n vreemd wereldbeeld daar of liever gezegd ze zien alleen zichzelf.
met bewijzen van het bestaan van god ,ook het bestaan van buitenaardse wezens is nooit officieel bewezen maar iedereen die nadenkt beseft wel dat de kans astronomisch klein is dat we de enigste planeet in het heelal zijn met leven.
een absolute god zoals de meeste religie's hebben vind ik ook zeer twijfelachtig.
maar wezens die zich op een hoger nivo bewegen zou me niks verbazen mischien zijn we wel een mislukte bacterie kweek van één van die wezens en heeft hij ons allang door het riool gespoeld.
tot voor kort wisten we ook niet dat virussen bestonden ,en denk je dat die ons kunnen zien?
ze leven op en in ons maar voor hun zijn wij gewoon het universum.(ik weet wel ze denken niet na maar dit is puur hypotetisch)
maar hier kan je oneindig over discusieren en de die hards van beide partijen zullen toch nooit tot elkaar komen.

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 19:17
bates15: het is erg goed dat jullie dat werk doen! Maar denk je nou dat jullie 'slagingspercentage' om het maar even zo te noemen hoger ligt omdat jullie God als basis voor de behandeling zien? Jij en je collega's zijn de mensen die ervoor zorgen dat het zo goed gaat! geen kracht van buitenaf...

hoofd
21 mei 2003, 19:38
Nee Iceglove, daar heb je het fout. Dat is iets van ik Bates15 toch moet nageven, veel ex-verslaafden (ken er enkelen) zien door dit soort instanties 'het licht', bekeren zich en kicken af. Dat heeft waarschijnlijk ook voor een groot gedeelte te maken met de geest van zo'n verslaafde, die heeft gewoon iets nodig om zich mentaal op vast te bijten, en dan is God, in welke vorm dan ook, beter dan een portie coke of crack. Die zullen dan ook clean blijven.
Ander punt is waarschijnlijk ook dat de werknemers christenlijk zijn op de lievende manier, en dus door hun christenlijke moraal beter gemotiveerd zijn dan mensen die niet christenlijk zijn. Andere goede sociale werkers zijn overigens ex-verslaafden, omdat die alle shit zelf hebben meegemaakt.

HMmmm....dit klinkt waarschijnlijk wel raar uit mijn mond (of vingers for that matter :wink:)...maar ik blijf verder ook wel bij mij (negatieve) standpunt tegen het christendom.

Pegasus
21 mei 2003, 19:49
Dat is dan vooral jouw probleem.

Bates15
21 mei 2003, 20:01
Ik denk echt dat God het is ja. Als je ziet dat er maar Heeeeeel winig gasten afkicken (allemaal cold turkey( met afkickverschijnselen dan doet mij dat wat.

Ik denk dat zij juist blijven omdat het God is. Zij weten wat echt is. Coke, Heroine, de oude milkshake die in de prullenbak lag op CS. dat was echt. En nu hebben ze iets gevonden wat ook echt is. God dus.

Swan
21 mei 2003, 20:08
of ze zijn zo doorgedraaid en hebben zoveel hersencellen verbrand door de drugs dat ze denken dat ie echt is.

alhambra
21 mei 2003, 20:11
Hmmmmmm ja ja en zei die niet kunnen afkicken weten niet wat "echt" is en geloven dus te weinig en daarom lukt het niet.
Je zal het wel bullshit vinden maar ik borduur maar ff verder op jouw overtuiging.

tis natuurlijk onzin wat je zegt ik sluit me eerder bij Mthead aan dat jullie inzet waarschijnlijk beter zal zijn en dat mede daarom het "slagings percentage hoger zal zijn, overigens die cijfers zijn leuk maar wie komt daar mij en wie controleerd dat ????

wietse
21 mei 2003, 20:15
of het echt is of niet doet er niet toe. mensen die met nep medicijnen (placebos) worden behandeld en geloven dat ze het echte spul hebben gekregen genezen vaak net zo snel als diegene die het echte spul geslikt hebben.
als een mens ergens in gelooft dan is hij tot wonderlijke dingen in staat de menselijke geest heeft veel meer invloed op de omgeving en het lichaam dan men denkt.
ze hebben iets wat steun geeft en dat zoeken ze anders in drugs e.d. en dat geeft ze kracht het idee alleen al dat het wel goed komt als ze maar doorzetten.
bij veel verslaafden is het gebrek aan wilskracht juist één van de redenen dat ze in problemen komen ,ze kunnen geen nee zeggen als iemand ze voor het eerst drugs aanbied en dan begint de elende.

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 20:21
Op 2003-05-21 19:38, schreef mtlhead:
die heeft gewoon iets nodig om zich mentaal op vast te bijten, en dan is God, in welke vorm dan ook, beter dan een portie coke of crack. Ander punt is waarschijnlijk ook dat de werknemers christenlijk zijn op de lievende manier, en dus door hun christenlijke moraal beter gemotiveerd zijn dan mensen die niet christenlijk zijn.

ze hebben 'iets' nodig om op vast te bijten ja, en wat dat dan is maakt niet zoveel uit, als ze zich er maar echt op vast kunnen zetten.
En die instelling van de medewerkers, komt uit hunzelf vind ik, niet van buitenaf (Dus wederom God).

Mijn punt is eigenlijk dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor de dingen die ze doen, en niet een God/Allah/Jawe/Fender( :smile: en ze ook beloond (of juist gestraft) moeten worden voor wat zij ZELF doen, en niet al het lof naar een god/allah/jawe/fender (wederom :wink: ) moeten laten gaan

hoofd
21 mei 2003, 20:25
Je snapt het volgens mij niet. Doordat de helpende mens in God gelooft, en volgens de christenlijke moraal leeft, is hij/zij beter gemotiveerd en zal dus beter presteren, en de lof aan hun God zal geven, omdat die hun volgens hun heeft geholpen. Natuurlijk is het de mens zelf die het werk doet, maar als zij geloven dat God hun erbij heeft geholpen, vind ik dat best zolang er maar weer een paar junks van de straat zijn.

sander666
21 mei 2003, 20:30
Het is heel mooi als je ergens in gelooft en steun in kunt vinden, maar dat is voor mij niet weggelegd, omdat ik me niet druk kan maken over iets wat voor MIJ een fictie lijkt, en op die fictie ook geen problemen ed wil afschuiven.
Bij sommige mensen veroorzaakt het geloof alleen maar haat, (tegenover andere geloven)
Je moet maar eens nagaan hoeveel oorlogen er beginnen door het geloof,

Grtz

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 20:36
Mtlhead, ik snap het wel, het klopt ook wel wat je zegt, maar ik ben het gewoon niet eens met 'de manier waarop'.
zo zei de pastor tijdens een mis laatst iets over 'je plicht als christen om mensen te helpen'. Dat vind ik gewoon nergens op slaan, het is je plicht als MENS om anderen in nood te helpen als je dat kunt. je bent éérst een individu en dàn eventueel gelovige

Bad Habits
21 mei 2003, 20:36
Kan kloppen maar ik vind dat heel dit eigenlijk alleen maar neer komt op jezelf. Je kunt zelf goed genoeg beslissen wat goed of fout is en wat realiteit is. Geloof kan je dat niet leren alleen maar met regels en over het algemeen worden regels gebroken. Dus ik vind dat iemand zonder geloof net zo goed kan leven als iemand met.

grtz

P.S. Iemand die zondag's naar de kerk gaat en zich vervolgens de hele zondag klem zuipt op de bank is dus beter als iemand die werkt op zondag om z'n kinderen te kunnen financieren???

FragDaddy
21 mei 2003, 21:39
of ze zijn zo doorgedraaid en hebben zoveel hersencellen verbrand door de drugs dat ze denken dat ie echt is.

dus je wilt zeggen dat mensen die in een god geloven dom zijn en geen hersens hebben? nou dan kan ik je nog wel eens verrassen. heb je wel eens een echte IQ test gedaan? post je score! ik zit op 145. trouwens je opmerking getuigd niet echt van enig intelect, dus ik gok dat jij ongeveer op de 80 zit?



P.S. Iemand die zondag's naar de kerk gaat en zich vervolgens de hele zondag klem zuipt op de bank is dus beter als iemand die werkt op zondag om z'n kinderen te kunnen financieren???


de zondagsrust is niet 'uitgevonden' om de mensen te pesten, maar juist om ze te helpen. je voorkomt daardoor dat je altijd maar keihard blijft werken. door een dag vrij te nemen, kun je weer wat ontspannen. het maakt dan ook niet uit of je dat op zondag doet, of dat je dat op zaterdag doet (samen met het wassen van de auto en het spitten in de tuin). het is alleen belangrijk dat een mens ook es wat rust krijgt! vandaar dus.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-05-21 21:41 ]</font>

Swan
21 mei 2003, 21:40
Op 2003-05-21 21:39, schreef FragDaddy:


of ze zijn zo doorgedraaid en hebben zoveel hersencellen verbrand door de drugs dat ze denken dat ie echt is.

dus je wilt zeggen dat mensen die in een god geloven dom zijn en geen hersens hebben? nou dan kan ik je nog wel eens verrassen. heb jij ooit wel eens een goede IQ-test gedaan? dat vergelijkt lekker makkelijk. post je score maar es hier :smile:

Swan
21 mei 2003, 21:40
Op 2003-05-21 21:39, schreef FragDaddy:


of ze zijn zo doorgedraaid en hebben zoveel hersencellen verbrand door de drugs dat ze denken dat ie echt is.

dus je wilt zeggen dat mensen die in een god geloven dom zijn en geen hersens hebben? nou dan kan ik je nog wel eens verrassen. heb jij ooit wel eens een goede IQ-test gedaan? dat vergelijkt lekker makkelijk. post je score maar es hier &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">




dat jij mijn opmerking zo opvat is eerder n blijk van jou gebrek aan intelligentie...ik stel enkel t idee van het gaan geloven in god na t afkicken van drugs op een andere manier voor dan degene waarop ik reageerde, en nee ik ga geen iq test maken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Swan op 2003-05-21 21:43 ]</font>

hoofd
21 mei 2003, 21:43
Inderdaad, zoals de moslims de vrijdag en de joden de zaterdag hebben. Waar ik me dan wel pissed om kan maken is dat die zondagsrust opeens als algemeen geld, dus zondags geen winkels open en et cetera. Ook algemeen vrij op christenlijke feestdagen moet maar 's afgelopen zijn (ter illustratie, helft van mijn school neemt ook nog 's vrij op de islamitische feestdagen, dan mis je veels te veel les, vind ik).

Bedoeld als reactie op Fragdaddy.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-21 21:44 ]</font>

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 22:08
Op 2003-05-21 21:39, schreef FragDaddy:
ik zit op 145. trouwens je opmerking getuigd niet echt van enig intelect, dus ik gok dat jij ongeveer op de 80 zit?



Ook iemand met een heel hoog IQ kan dom zijn. Ik val jou hier niet mee aan, echt niet, maar zie bijvoorbeeld de nazi leiders (lijers :wink:) in de 2e wereldoorlog; daar zat ook niemand bij met een IQ onder de 130 en toch waren ze allemaal compleet fucked-in-tha-head.
Ik ken mensen die VMBO hebben gedaan en die slimmer zijn dan mensen op het VWO. Achterlijke gekken zitten namelijk overal tussen.
Dat je iemand anders probeert 'neer te halen' om het maar even botweg te zeggen, op zijn intelligentie vind ik ook nogal lullig...
"God" was namelijk niet zo lief met zijn plan om de ene mens heel intelligent te maken en de andere een zo laag IQ mee te geven dat die persoon nog niet eens zindelijk kan zijn.



Volgens mij gaat deze post ook nergens naartoe... sorry jongens, ik ben moe en gefrustreerd

hoofd
21 mei 2003, 22:12
Ik ben ervan overtuigd dat Hitler een achterlijk hoog iq heeft gehad, evenals Stalin, om maar ff icegloves post onderuit te halen :grin:. Iq staat namelijk nogal los van je mening en manier van denken. Iemand als Hitler of Stalin kan ik ook gewoon niet als dom bestempelen. Maar goed, daar gaat het hier niet over.

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 22:17
je haalt mijn post niet onderuit maar je ondersteunt mijn punt: mensen met een achterlijk hoog IQ kunnen heel dom zijn. Dom in de zin van compleet irrationeel of ronduit STOM bezig zijn.
Voorbeeldje: Hitler vond dat iedereen arisch moest zijn maar zelf was 'ie dat niet. Zoiets is gewoon DOM, ookal heb je een IQ van 170

edit: je IQ is dus niet het enige wat je slim maakt... behalve op papier dan

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-05-21 22:18 ]</font>

Swan
21 mei 2003, 22:22
precies...ik denk dat de opleiding die je doet heel wat meer zegt over je intelligentie dan n score op n test

raar dat iemand met n iq van 145 het niet snapt als je n reply geeft met net een zo zwart wit antwoord als de andere maar dan net de andere kant....ach

JV
21 mei 2003, 22:28
wow. over dat iq ging vandaag precies een examentekst bij men engels examen

hoofd
21 mei 2003, 22:28
Nee Ice, Hitler was niet dom bezig, en stom is daar te subjectief voor (laat het duidelijk zijn, ik heb een intense schijthekel aan nazis en andere vormen van rascisme, maar ik probeer hier objectief te redeneren). Hitler wist precies waar hij mee bezig was, wist precies wat hij wilde bereiken en wat hij moest doen om dat te bereiken, inclusief anderen manipuleren en de schuld op anderen af te schuiven. Stalin was daar nog beter in, en daar durf ik ook wel voor te zeggen dat ik veel respect heb voor de man.

Zowel Stalin als Hitler zijn NIET dom of stom, en waren wel degelijk slim, dan wel niet hoog intelligent. En opleiding zegt verder niks over je intelligentie (Hitler deed een kunstopleiding, Stalin deed geen opleiding).

Swan
21 mei 2003, 22:34
ja we kunnen t beter bepalen aan de hand van de posts op dit forum :lol:

denk ook dat stalin en hitler intelligent moeten zijn geweest om voor elkaar te krijgen wat ze hebben gedaan....dat zegt niet dat ik t met ze eens ben trouwens

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 22:36
Op 2003-05-21 22:28, schreef mtlhead:
en stom is daar te subjectief voor

Ok.. dat is waar. Dan komen we nu bij ethiek uit: is het verkeerd om hele volkeren uit te moorden om je doel te bereiken?

Ik heb ook in zekere zin wel respect voor de grote dictatoren... maar ik waardeer ze niet.

hoofd
21 mei 2003, 22:41
Op 2003-05-21 22:36, schreef Ic3gl0vE:


Op 2003-05-21 22:28, schreef mtlhead:
en stom is daar te subjectief voor

Ok.. dat is waar. Dan komen we nu bij ethiek uit: is het verkeerd om hele volkeren uit te moorden om je doel te bereiken?


Nee, we komen helemaal niet bij de ethiek uit. We hadden het hier over intelligentie, en jij beweerde dat Stalin en Hitler dom en stom waren, dat ontkrachte ik ff. Je probeert de discussie nu een hele andere wending te geven, maar het ging hier om het geloof. Overigens hadden zowel Stalin als Hitler een schijthekel aan het geloof, dus zo komen we toch weer op het goede spoor.

Wilson
21 mei 2003, 23:09
Op 2003-05-21 18:52, schreef wietse:
de redenaties van amerikanen zijn toch vaak niet logisch of ze nu gelovig zijn of niet,
ze hebben zo'n vreemd wereldbeeld daar of liever gezegd ze zien alleen zichzelf.
met bewijzen van het bestaan van god ,ook het bestaan van buitenaardse wezens is nooit officieel bewezen maar iedereen die nadenkt beseft wel dat de kans astronomisch klein is dat we de enigste planeet in het heelal zijn met leven.
een absolute god zoals de meeste religie's hebben vind ik ook zeer twijfelachtig.
maar wezens die zich op een hoger nivo bewegen zou me niks verbazen mischien zijn we wel een mislukte bacterie kweek van één van die wezens en heeft hij ons allang door het riool gespoeld.
tot voor kort wisten we ook niet dat virussen bestonden ,en denk je dat die ons kunnen zien?
ze leven op en in ons maar voor hun zijn wij gewoon het universum.(ik weet wel ze denken niet na maar dit is puur hypotetisch)
maar hier kan je oneindig over discusieren en de die hards van beide partijen zullen toch nooit tot elkaar komen.


Ja zo kan je nog wel ff doorgaan met dingen bedenken "die mischien zouden kunnen" Daar kun je dagen mee doorgaan. Ik redeneer volgens de algemeen geldende regel in de wetenschap, iets bestaat niet, tot dat het bewezen is. En dus niet: het bestaat wel, tot het tegendeel bewezen is. Uitzonderingen zijn hier natuurlijk wel op, zoals die buitenaardse wezens, bijvoorbeeld. Maar hogere levensvomen als goden of dergeliijke dingen? neuh...

Theije
22 mei 2003, 00:06
Mensen we dwalen volgens mij weer af, buitenaardse wezens? Hitler? ik dacht dat we het over geloof hadden?

plukker
22 mei 2003, 00:38
Op 2003-05-21 21:43, schreef mtlhead:
Inderdaad, zoals de moslims de vrijdag en de joden de zaterdag hebben. Waar ik me dan wel pissed om kan maken is dat die zondagsrust opeens als algemeen geld, dus zondags geen winkels open en et cetera. Ook algemeen vrij op christenlijke feestdagen moet maar 's afgelopen zijn (ter illustratie, helft van mijn school neemt ook nog 's vrij op de islamitische feestdagen, dan mis je veels te veel les, vind ik).

Bedoeld als reactie op Fragdaddy.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-21 21:44 ]</font>

plukker
22 mei 2003, 00:40
[ Waar ik me dan wel pissed om kan maken is dat die zondagsrust opeens als algemeen geld, dus zondags geen winkels open en et cetera. Ook algemeen vrij op christenlijke feestdagen moet maar 's afgelopen zijn (ter illustratie, helft van mijn school neemt ook nog 's vrij op de islamitische feestdagen, dan mis je veels te veel les, vind ik).

foutje hierboven,

sorry, en ik bedoel het ook niet racistisch ofzo, maar mogen we dat kleine beetje cultuur wat we hier als Nederlander in NEDERLAND nog hebben alsjeblieft behouden?

plukker
22 mei 2003, 00:43
Ik ga trouwens wel naar de kerk, niet iedere zondag maar toch! ( om me maar een beetje te houden aan het originele topic )
( waar mensen zich al niet druk over kunnen maken!)

Ibanez RuleZ
22 mei 2003, 01:06
die zondagsrust komt inderdaad niet echt uit de lucht vallen. In italie hadden ze dat al in het romeinse rijk (onder constantijn is dat ingesteld). Ik kan me zo voorstellen dat wij dat kennen vanaf 900 of 1000 na christus. En ik vind zeker dat we die zondag niet moeten afschaffen. De mens heeft een 7 daags ritme. Dat wil zeggen, op 6 dagen werken is 1 dag rust nodig om optimaal te kunnen presteren. de communisten in rusland hebben het met 14 dagen, 10 dagen en nog een paar tests om maar van die 7 dags cyclus af te komen, maar daardoor zakte de productie dramatisch inelkaar. En die zondag, dat moet je dan maar als een stukkie cultuur zien. Ik moet er niet aan denken dat dat de vrijdag wordt, want dan is Nederland Nederland niet meer, en benik waarschijnlijk al lang met de ZUIDERzon vertrokken naar australie ofzo.

Harrald

AntY
22 mei 2003, 01:29
Op 2003-05-22 01:06, schreef Ibanez RuleZ:
die zondagsrust komt inderdaad niet echt uit de lucht vallen. In italie hadden ze dat al in het romeinse rijk (onder constantijn is dat ingesteld). Ik kan me zo voorstellen dat wij dat kennen vanaf 900 of 1000 na christus. Harrald


ja maar wat bedoel je hiermee te zeggen? er werd gezegd dat het stom is dat het christendom zijn zondag rustdag aan ons opdringt. Het heeft inderdaag niks met cultuur te maken, maar met religie.

Constantijn was de keizer die het christendom invoerde in het Romeinese Rijk. God rustte ook op de 7e dag, weet je nog? Dus moeten wij dat ook.

Bates15
22 mei 2003, 07:33
In 1980 waren er geen enkele winkels open op zondag. Dat is echt iets van de laatste jaren.

Zondag is inderdaadeen rustdag maarik werk me af te toe ok in het schompes om een dienst aan de gang te krijgen. Ik moet voor mijn baas ook wel eens op zondag werken.

Zoals al eerder in de topoc vermeld zijn het gasten die al 20/30 jr verslaaf zijn geweest. Somige van die gasten komen dus weer helemaal terug, trouwen, gaan werken enz enz. Dat somige idd hun hele herseninhoud verdampt hebben klopt ook ja. Er zitten soms gasten tussen die eehh, nouja, laat maar. Ik heb hoop. :smile:

Ik dwing niemand om in God te geloven. Ik vertel je gewoon dat God van je houdt. Daarmoet je genoegen mee doen. Ik heb een enmail adres dus als je wilt praten over God of juist niet dan mail je maaar. Ik heb ook een tel.nr van de home zodat je het zelf kunt vragenaan die ex-verslaafden.

Stel je voor dat we allemaal doodgaan en we komen elkaarergens tegen en het zou blijken dat God niet bestaat..... Dan zou ik nog Christen zijn, just for the fun of it all!

Latrz

henksjaak
22 mei 2003, 09:36
Op 2003-05-22 01:29, schreef AntY:


Op 2003-05-22 01:06, schreef Ibanez RuleZ:
die zondagsrust komt inderdaad niet echt uit de lucht vallen. In italie hadden ze dat al in het romeinse rijk (onder constantijn is dat ingesteld). Ik kan me zo voorstellen dat wij dat kennen vanaf 900 of 1000 na christus. Harrald


ja maar wat bedoel je hiermee te zeggen? er werd gezegd dat het stom is dat het christendom zijn zondag rustdag aan ons opdringt. Het heeft inderdaag niks met cultuur te maken, maar met religie.

Constantijn was de keizer die het christendom invoerde in het Romeinese Rijk. God rustte ook op de 7e dag, weet je nog? Dus moeten wij dat ook.


Tsss maar die COnstantijn is wel een echte sjaak. Hij heeft allemaal dingen aan het Christendom toegevoegd zodat zij meer macht konden uitoefenen. hierut zijn ook die leuke kruistochten ontstaan en blablalbalbalbl en al de slechte shit over het christendom.
Oja en de paus of constantijn heeft de rustdag van zaterdag naar zondag veranderd. Eigenlijk is zaterdag de 7e dag dus de rustdag.
Maar waarom gaat het in elektrische gitaren hierover?
Het ging toch over: 'zijn er nog kerkgangers hier?'

Bates15
22 mei 2003, 11:18
Jaja. Ik heb de admin al gevraag deze thread te verplaatsen. Het was inderdaadeen vraag of er nog gitaristen waren die in een kerk of gospelbandje speelden. Kennelijk zijn wij als NL toch wel bezig met iets van God, of religie of Fender :wink:

Latrz

hoofd
22 mei 2003, 11:30
Op 2003-05-22 00:40, schreef plukker:
sorry, en ik bedoel het ook niet racistisch ofzo, maar mogen we dat kleine beetje cultuur wat we hier als Nederlander in NEDERLAND nog hebben alsjeblieft behouden?



Ik zie de zondagsrust niet als de Nederlandse cultuur, als je dat zelf persoonlijk wilt op zondag vind ik dat best, blijf je lekker thuis zitten de hele dag. Ik wil gewoon op zondag voedsel kunnen halen als ik honger heb, en dan niet voor een gesloten Albert Heijn komen te staan. Het voorbeeld van de islamitische feestdagen noemde ik als voorbeeld van dat er zoveel verschillende culturen in Nederland leven dat je niet volgens 1 religie de zondagsrust in kan voeren, en de andere vrije (feest)dagen kan bepalen, dat klopt gewoon niet. Als je dan zelf vrij wilt nemen vanwege hemelvaart of pinksteren of whatever doe je dat dan maar net zoals de moslims, joden, hindoes, boedhisten en al het ander grut wat er in Nederland woont doet als er een religieuse feestdag is, namelijk ruim van tevoren briefje inleveren bij de baas of administratie.

alhambra
22 mei 2003, 12:39
Ik vind de zondags rust eigenlijk wel prettig, voor zover die er nog is dan, en dan bedoel ik niet dat iedereen rustig thuis moet zitten of naar de kerk moet gaan.

Koopzondag sjesus heb je wel is gekeken welke mongolen daar op af komen. dat zijn de zelfde eikels die b.v. naar Tellsell kijken en die leuke spelletje op rtl4 ofzo s'middags. Kortom van die gasten met zo'n fijn inhoudsloos leven en daar moeten de winkels dan ook nog op zondag voor op zijn anders moeten ze zelf gaan nadenken wat ze nu weer met hun vrijetijd gaan doen. Ik snap winkels ook niet hoor denken ze nu echt dat ze door een koopzondag meer verkopen, tja meneer ik heb eigenlijk al een stereo maar vooruit het is koopzondag dus doe me er maar 1. De enige reden dat winkels open zijn op koopzondag is omdat ze wel moeten omdat de concurrent het ook doet en dan verliezen ze wel omzet tenopzichte van hen.

Wat is er mis met 1 dag in de week waarop er een beetje rust is en je niet mee hoeft te gaan in de molen van de 24 uurs-economie ????

hoofd
22 mei 2003, 12:51
Juist wel! Een van de redenen dat de grote steden in Nederland economisch achterlopen en niet zo aantrekkelijk zijn voor bedrijven als andere steden is omdat ze niet meedraaien in de 24uurs economie. En het gaat mij er niet om of die winkels wel of niet open zijn, het gaat mij erom dat de openings en sluitingstijden door de winkeliers en bedrijven zelf bepaald wordt, en niet door de (christenlijke) overheid. Want face it, kerk en staat zit nog te verbonden met elkaar, en dat zuigt.
Als de openings en sluitingstijden helemaal vrij zijn, en 24/7 open zijn mogelijk is, zal er zeker een (positieve) economische verandering optreden in de grote steden.

alhambra
22 mei 2003, 13:02
Dat is nu net het probleem mthead dat iedereen alles maar moet doen voor de economie, meer meer meer.
Ben het wel met je eens dat het eigenlijk niet zo moet zijn dat dat door de overheid bepaald moet worden maar dat dat gewoon door de winkelier bepaald moet worden.
Overigens denk ik idd dat je als bedrijf (zeker 1 die internationaal opereerd) wel mee MOET gaan, maar ik heb het nu over winkels en daar ligt dat anders voor die hebben te maken met lokaal pupliek.

pimmetje
22 mei 2003, 13:08
Hoofd, je ziet een paar dingen over het hoofd :grin:

Het grootste deel van de nederlandse bevolking is nog christelijk opgevoed. Niet gelovig misschien, maar de zondag als 'rustdag' zit redelijk in de cultuur. Als andere mensen op andere dagen vrij willen, moeten ze dat met hun werkgever overleggen of - in geval van eigen zaak - zelf beslissen.

Dat met de werkgever overleggen wordt moeilijk. Het leuke komt nu zelfs dat wordt moeilijk voor ALLE dagen als de overheid geen banden legt aan winkelsluiting.

Als we 't alleen al over de winkels hebben:
Grote ketens kunnen altijd genoeg goedkoop personeel van enigerlei overtuiging vinden om op IEDERE dag open te gaan. Als de kleinere winkels dat dan niet doen, verliezen ze direct een dag aan het grootwinkelbedrijf. Die klanten kunnen ze na 1x 'vreemdgaan' al kwijt zijn. Alleen hele gespecialiseerde zaken zullen hier geen of minder last van hebben.

Dus ook in de kleinere winkels zal de eigenaar er op moeten staan dat personeel gewoon op zondag (of hun eigen andere vrije dag) komt werken. Er is bij veel van die kleinere winkels echt geen geld om nog een extra personeelslid aan te nemen voor dat soort dagen.

Kortom... door die dag rust niet wettelijk te regelen, pak je de kleine ondernemer EN de kleine (ongeschoolde) werknemer. Dit principe geldt niet alleen bij winkels ook bij andere takken van sport.

De winst die eruit wordt gehaald is aanwezig, maar minder dan je denkt. Je ziet veel mensen bijvoorbeeld op zondag kleding kopen... denk je echt dat ze dat niet zouden kopen als er geen koopzondag zou zijn?

Bates15
22 mei 2003, 13:56
Aha, er zijn dus Gospel schredders op deze forum. Bedankt voor de ractie's !

:wink:

henksjaak
22 mei 2003, 15:11
Op 2003-05-22 13:02, schreef alhambra:
Dat is nu net het probleem mthead dat iedereen alles maar moet doen voor de economie, meer meer meer.
Ben het wel met je eens dat het eigenlijk niet zo moet zijn dat dat door de overheid bepaald moet worden maar dat dat gewoon door de winkelier bepaald moet worden.
Overigens denk ik idd dat je als bedrijf (zeker 1 die internationaal opereerd) wel mee MOET gaan, maar ik heb het nu over winkels en daar ligt dat anders voor die hebben te maken met lokaal pupliek.


Over materialisme gesproken...............................

henksjaak
22 mei 2003, 15:16
Op 2003-05-22 13:56, schreef Bates15:
Aha, er zijn dus Gospel schredders op deze forum. Bedankt voor de ractie's !

:wink:


Hahah gospelshredders :smile:

Haha wij spelen wel veel verschillende stijlen in de kerk wel een beetje
In onze gospelband bij jeugdbijeenkomsten dan. Op zondag ook wel maar in die band zitten iets oudere mensen dus die spelen natuurlijk iets minder hardere dingen :smile:

maar wat speel jij dan en ken jij nog goede christelijke tablatuursites?

alhambra
22 mei 2003, 15:29
Op 2003-05-22 15:11, schreef henksjaak:


Op 2003-05-22 13:02, schreef alhambra:
Dat is nu net het probleem mthead dat iedereen alles maar moet doen voor de economie, meer meer meer.
Ben het wel met je eens dat het eigenlijk niet zo moet zijn dat dat door de overheid bepaald moet worden maar dat dat gewoon door de winkelier bepaald moet worden.
Overigens denk ik idd dat je als bedrijf (zeker 1 die internationaal opereerd) wel mee MOET gaan, maar ik heb het nu over winkels en daar ligt dat anders voor die hebben te maken met lokaal pupliek.


Over materialisme gesproken...............................

????????????

Verklaar je nader ? of ben je het gewoon met me eens ? .

Hempo
22 mei 2003, 15:35
hmm

Bates15
22 mei 2003, 16:15
maar wat speel jij dan en ken jij nog goede christelijke tablatuursites?
Natuurlijk man ! Wij spelen van alles hoor, niet alles rock ofzo.
Hierzo:
http://www.higherpraise.com/MusicMidiYZ.htm#Y

http://www.angelfire.com/nj4/mirror2/

Als je die allemaal kent dan krijg je nog wat links...... hehehe

henksjaak
22 mei 2003, 16:20
Op 2003-05-22 15:29, schreef alhambra:


Op 2003-05-22 15:11, schreef henksjaak:


Op 2003-05-22 13:02, schreef alhambra:
Dat is nu net het probleem mthead dat iedereen alles maar moet doen voor de economie, meer meer meer.
Ben het wel met je eens dat het eigenlijk niet zo moet zijn dat dat door de overheid bepaald moet worden maar dat dat gewoon door de winkelier bepaald moet worden.
Overigens denk ik idd dat je als bedrijf (zeker 1 die internationaal opereerd) wel mee MOET gaan, maar ik heb het nu over winkels en daar ligt dat anders voor die hebben te maken met lokaal pupliek.


Over materialisme gesproken...............................

????????????

Verklaar je nader ? of ben je het gewoon met me eens ? .



nee ik ben het niet met je eens.

Tuurlijk moet de overheid dit wel regelen.
Anders kan iedereen z'n winkel/ bedrijf open doen wanneer hij wil. Dat betekent ook dat de bedrijven je inprinicpe kunnen laten komen wanneer je wilt.
Dit is ook te bescherming van jezelf dat niet alle winkels of bedrijven op zondag open zijn. Een mens heeft gewoon 1 dag rust nodig in de week, daarom God heeft dat ingesteld.....

henksjaak
22 mei 2003, 16:22
Op 2003-05-22 16:15, schreef Bates15:

maar wat speel jij dan en ken jij nog goede christelijke tablatuursites?
Natuurlijk man ! Wij spelen van alles hoor, niet alles rock ofzo.
Hierzo:
http://www.higherpraise.com/MusicMidiYZ.htm#Y

http://www.angelfire.com/nj4/mirror2/

Als je die allemaal kent dan krijg je nog wat links...... hehehe


haha Hillsongs is toch wel rockachtig hoor :smile: speel je dat ?

en Michael W. smith kan je ook wel tot een soort van rock rekenen.

Hey heb jij tablaturen van HIllsongs dus geen chords? :wink:

OKay alvast bedankt voor die andere sites :smile:

hoofd
22 mei 2003, 16:34
Op 2003-05-22 16:20, schreef henksjaak:
nee ik ben het niet met je eens.

Tuurlijk moet de overheid dit wel regelen.
Anders kan iedereen z'n winkel/ bedrijf open doen wanneer hij wil. Dat betekent ook dat de bedrijven je inprinicpe kunnen laten komen wanneer je wilt.
Dit is ook te bescherming van jezelf dat niet alle winkels of bedrijven op zondag open zijn. Een mens heeft gewoon 1 dag rust nodig in de week, daarom God heeft dat ingesteld.....



Dat stelt God dus niet in, maar de overheid...

Wilson
22 mei 2003, 16:37
Op 2003-05-22 16:20, schreef henksjaak:


Op 2003-05-22 15:29, schreef alhambra:


Op 2003-05-22 15:11, schreef henksjaak:


Op 2003-05-22 13:02, schreef alhambra:
Dat is nu net het probleem mthead dat iedereen alles maar moet doen voor de economie, meer meer meer.
Ben het wel met je eens dat het eigenlijk niet zo moet zijn dat dat door de overheid bepaald moet worden maar dat dat gewoon door de winkelier bepaald moet worden.
Overigens denk ik idd dat je als bedrijf (zeker 1 die internationaal opereerd) wel mee MOET gaan, maar ik heb het nu over winkels en daar ligt dat anders voor die hebben te maken met lokaal pupliek.


Over materialisme gesproken...............................

????????????

Verklaar je nader ? of ben je het gewoon met me eens ? .



nee ik ben het niet met je eens.

Tuurlijk moet de overheid dit wel regelen.
Anders kan iedereen z'n winkel/ bedrijf open doen wanneer hij wil. Dat betekent ook dat de bedrijven je inprinicpe kunnen laten komen wanneer je wilt.
Dit is ook te bescherming van jezelf dat niet alle winkels of bedrijven op zondag open zijn. Een mens heeft gewoon 1 dag rust nodig in de week, daarom God heeft dat ingesteld.....



???? god heeft dat ingesteld???
Dat is ingesteld door de mensen zelf. Verder vind ik die zondag knap irritant, heb je eens een keer een vrije dag, kun je nog niet dingen doen die je leuk vind, zoals naar musea gaan, of concert, omdat alles dicht is. Het enige wat je dus kunt doen is saai thuizitten en uit je neus eten.(beetje kort door de bocht, maargoed). Het lijkt mij gewoon veel handiger, dat we gewoon die zondag afschaffen, en gewoon in alle cao's instellen dat de werknemer per week 1 vaste dag naar keuze vrij moet krijgen. Bij christenen zal dit dan de zondag worden, bij moslims de vrijdag, en bij heidenen bijvoorbeeld de maandag. Problem solved, everybody happy

Bates15
22 mei 2003, 16:39
ff checkuh of ik die heb. idd die spelen wij veel. Ik had het meer over het wat ruigere werk, alhoewel ik daar niet vioes van ben.....

Bates15
22 mei 2003, 16:43
http://www.christianguitar.ws/ hie mischien ?

Kijk ander ff hier:

http://www.guitardiscussion.com/message-board-forum/viewforum.php?f=16

pimmetje
22 mei 2003, 17:11
Op 2003-05-22 16:37, schreef Wilson:
Het lijkt mij gewoon veel handiger, dat we gewoon die zondag afschaffen, en gewoon in alle cao's instellen dat de werknemer per week 1 vaste dag naar keuze vrij moet krijgen. Bij christenen zal dit dan de zondag worden, bij moslims de vrijdag, en bij heidenen bijvoorbeeld de maandag. Problem solved, everybody happy

Ja ja... tuurlijk. Dat staat in de cao en dat gaat lukken... everybody happy... dream on!

Grootwinkelbedrijven lukt 't dan zeker niet om bijvoorbeeld gewoon de dagen te vullen met een kudde jeugdige part-timers?

De kosten daarvan krijgt de consument gewoon voor z'n kiezen, hoor. En er komt alleen minder keuze, want slim als de meesten van ons zijn, pikken we 't. We gaan gewoon kopen bij die bedrijven die open zijn.

De kleine winkeltjes die niet de financiele middelen hebben om zomaar een paar part-timers kunnen laten aanrukken, krijgen hiervan de problemen. Die zullen in hun huidige vorm verdwijnen. Dus of opheffen, of opgaan in een groter conglomeraat (vaak is zo'n conglomeraat in handen van eerdergenoemde grootwinkelbedrijven).

Dit betekent op termijn dus alleen maar hogere kosten en een mooi oligopolie... kortom: trek de portemonnee maar vast.
Alleen de echte speciaalzaken (voornamelijk luxe-goederen) hebben dan een kans en ook die krijgen dus minder concurrentie van klein ogende minder gespecialiseerde winkels.

Vrijgeven is sociaal gezien misschien mooi en leuk, alleen zijn de bijwerkingen juist niet zo leuk... een veelgeziene kwaal bij overheids-ingrijpen van de afgelopen decennia.

De winkelsluitingswet moet gewoon strikter zijn. Niets via cao's en zo. Als je gewoon een winkel een maximaal aantal uren per week open laat zijn (met een uitzondering rond de december), dan kiest de eigenaar gewoon een vrije dag voor allen. Zo ging dat vroeger en dat werkte voor zowel de kleine winkelier als zijn personeel veel beter.

Als iemand dan echt op vrijdag niet wil werken vanwege geloofs-overtuiging is daar dan waarschijnlijk makkelijker over te praten met de ondernemer, omdat niet iedereen bij voorbaat al over z'n rechtmatige vrije dag NAAR KEUZE (!!) per week gaat lopen blaten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2003-05-22 17:16 ]</font>

Theije
22 mei 2003, 17:27
Nou hebben we het weer over zondagen :S volgens mij kunnen we daar kort over zijn, fuck zondag rustdag, een rustdag regel je zelf en dat heeft nix te maken met het wel of niet open zijn van winkels. Ik wil gewoon op zondag mijn boodschappen kunnen doen klaar, en laten we eerlijk zijn zondag is een saaie kut dag en dat zou prima verholpen kunnen worden door de winkels open te gooien dan kun je tenminste chill de stad in :grin:

Zoow kan ik nu mijn vraag beantwoord krijgen? Ik zou graag van de gelovige mensen hier horen hoe zei 'god' nou precies zien in welke vorm/gedaante/context? en kom nou niet met die crap aan van "ja dat kun je niet uitleggen das een gevoel" want dat heb ik al zo vaak gehoord.
En ik beloof dat ik mijn best zal doen om je daarna niet direct af te zeiken want ik ben er echt geïnteresseerd in.

Wilson
22 mei 2003, 17:45
Op 2003-05-22 17:27, schreef Theije:
Nou hebben we het weer over zondagen :S volgens mij kunnen we daar kort over zijn, fuck zondag rustdag, een rustdag regel je zelf en dat heeft nix te maken met het wel of niet open zijn van winkels. Ik wil gewoon op zondag mijn boodschappen kunnen doen klaar, en laten we eerlijk zijn zondag is een saaie kut dag en dat zou prima verholpen kunnen worden door de winkels open te gooien dan kun je tenminste chill de stad in :grin:

Zoow kan ik nu mijn vraag beantwoord krijgen? Ik zou graag van de gelovige mensen hier horen hoe zei 'god' nou precies zien in welke vorm/gedaante/context? en kom nou niet met die crap aan van "ja dat kun je niet uitleggen das een gevoel" want dat heb ik al zo vaak gehoord.
En ik beloof dat ik mijn best zal doen om je daarna niet direct af te zeiken want ik ben er echt geïnteresseerd in.


Ja dat zou ik ook weleens willen weten, bovendien vraag ik me af of de christenen hier hun eigen god als dezelfde god beschouwen als die van bijvoorbeeld de moslims, of dat ze denken dat die moslims gewoon dom zijn en in een niet bestaande god geloven.

En pimmetje: je hebt inderdaad gelijk, er zijn veel nare bijwerkingen, maar ik denk dat je die deels kan oplossen door bijvoorbeeld in te stellen dat de werknemer als hij in dienst treed moet bepalen welke werkdag hij een vrije dag gaat nemen, en dat niet meer zomaar per week veranderd kan worden. Dat zou inderdaad een grote chaos veroorzaken. verder is het inderdaad mogelijk dat producten duurder worden, maar een positie effect is bijvoorbeeld weer dat er meer werknemers nodig zijn en dus de werkloosheid zal dalen. Daardoor zullen er meer mensen zijn die meer geld te besteden hebben zodat de bedrijven meer inkomsten krijgen en daarmee de extra werknemers kunnen betalen.
Maar je hebt wel gelijk, er zitten wel veel moeilijkheden aan verbonden en ik denk bij nader inzien ook niet dat nederland al rijp is voor zon verandering

Swan
22 mei 2003, 18:51
en op de 7e dag zei god "vandaag blijven de winkels dicht" :lol:

Plop
22 mei 2003, 19:02
Yeah... Hier nog een Christelijke gitarist..... In wat voor gemeente zitten jullie allemaal?

Ic3gl0vE
22 mei 2003, 19:07
Nederland heeft zondag altijd al als rustdag gehad en het heeft tegenwoordig zeker bij de jongeren geen flikker met een of ander godsfiguur te maken.
Laat het lekker zo, de samenleving is al moeilijk genoeg.
Daarintegen vind ik wel dat je moet kunnen kiezen of je op islamitische, joodse of christelijke feestdagen vrij neemt, maar je kunt ze natuurlijk niet allemaal nemen :smile:

Wilson
22 mei 2003, 19:08
Op 2003-05-22 19:02, schreef Plop:
Yeah... Hier nog een Christelijke gitarist..... In wat voor gemeente zitten jullie allemaal?


In de 7e hemel

sash
22 mei 2003, 19:31
In HELL!!

Ik naai geen kapelaantjes in hun reet, wordt ook niet in me reet geneukt door de een of andere priester, ik draag geen hoofddoek en heb ook een sjnor.
Ben dus een ongelovige hoer.

alhambra
22 mei 2003, 19:38
Ja ja sash zo kan die wel weer, doe ik is normaal begin jij weer.

Trouwens dat zelf bepalen door winkels daarbij bedoelde ik eigenlijk nog te zeggen dat het mooi zou zijn dat ze uit fatsoen de winkel niet op zondag open doen maar ja waar vind je dat nog fatsoen. Ach tuurlijk bij het CDA ghehehe waarden en normen yeah right.

sash
22 mei 2003, 19:39
Op 2003-05-22 19:38, schreef alhambra:
Ja ja sash zo kan die wel weer, doe ik is normaal begin jij weer.


Er moet toch in ieder geval 1 gek zijn :grin:

sash
22 mei 2003, 19:42
Btw, ik ben wel een gigantische fan van Gospel.

Swan
22 mei 2003, 19:57
ik van gothpel
HAHAHAHAHAH oh wat leuk toch HAHAHAH

sash
22 mei 2003, 20:04
Hey! 2 gekken :grin:

Swan
22 mei 2003, 20:12
maak me gek, gekkerd

Negative K3 fan
22 mei 2003, 20:28
Op 2003-05-22 19:02, schreef Plop:
Yeah... Hier nog een Christelijke gitarist..... In wat voor gemeente zitten jullie allemaal?


GEREFORMEERD HAHAHAHA!

(serieus dus)

Bates15
22 mei 2003, 21:05
Volgens mij Pinksetr gemeente. Zo heet het niet maar het is wel zo een stijl.

God zie ik als mijn vader en mijn vriend. makkelijker of moeijlijker is mijn visie daarop niet.
Ik denk dat er Heeeeel veel overeenkomsten zijn tussen allerlei geloven. Kweet niet wat ik daarvan moet denken. Ik denk wel dat zij een ander bedoelen. Ik heb het over een drie/eenheid: Vader, Zoon en Helige Geest. De meeste andere geloven hebben het over 1 god.

Natuurlijk heeft geloof iets van "een gevoel". Net als het bijwonen van een vette live concert, een zoen geven een je meisie (of jongen), HEEEEEEEEEEEEL hard rijden enz enz. het geeft een kick.

Iets als electriciteit, of lucht. Je ziet het niet maarhet is er zeker wel!!

Ik pacht niet alle antwoorden te hebben. Daardoor komen de meeste problemen. Ik zal noit een antwoord kunnen geven die naar ieders tevredenheid zijn. Als ik ga proberen overal antwoord op te geven dan krijgen we mot, ofzo.

Sash! Ridderkerk huh? Wie is je huisarts ? Aleen zijn voornaam is goed. Mischien zit je wel bij mijn oom..... Zorg ik dat je gratis een pilletje krijgt man! :smile:

Swan
22 mei 2003, 21:09
als t zon kick geeft is t nog wel te overwegen :lol:

dml
22 mei 2003, 21:26
Stelling: MUZIEK IS GROTER DAN GELOOF!!

Muziek is het enige wat verbroedert, waar ook ter wereld, ongeacht welke cultuur. Dat kun je van geloof niet zeggen. Muziek (o.a. in de vorm van zang) is ook het enige wat als een rode draad loopt door alle soorten geloof, overtuigingen, culturen en tijdperken. Wie volgt??

Swan
22 mei 2003, 21:30
ben t wel grotendeels ermee eens, mensen vermoorden elkaar niet om n andere muzieksmaak....wel om n ander geloof

Bates15
22 mei 2003, 21:32
Op 2003-05-22 13:56, schreef Bates15:
Aha, er zijn dus Gospel schredders op deze forum. Bedankt voor de ractie's !

hoofd
22 mei 2003, 21:34
Ik ga er tegenin. Vooral omdat ik de stelling ook gewoon vaag vindt. Muziek verbroedert ook niet, kan ook leiden tot haat en vechtpartijen (ga maar 's als metalhead of punker naar het rembrandtsplein, das als een heks die naar de kerk gaat).
Verder moet je je ook realiseren dat veel muziek is ontstaan dankzij of met het geloof, of dan wel niet een ritueel of ceremonie van het een of ander. Denk maar aan de afrikaanse trommelaars, die trommelen om in trance te raken en bezeten te raken door geesten en etcetera. Die trommelen onder anderen voor meer moed in de strijd tegen een andere stam, die weer een andere manier van trommelen heeft.
Muziek is dus een onderdeel van een cultuur, samen met een geloof.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-22 21:35 ]</font>

Wilson
22 mei 2003, 21:35
en toch zijn er veel overeenkomsten tussen muziek en geloof, mensen vinden troost in muziek, putten er kracht uit, en zoals bates beweert over het geloof, het geeft ook een kick, en het is toch vreedzaam en zonder nadelen die het geloof wel heeft. Ik ben het er mee eens!

hoofd
22 mei 2003, 21:38
Ja, er zijn veel overeenkomsten tussen muziek en geloof, maar dat is de stelling niet. De stelling is dat muziek groter is dan het geloof, omdat muziek verbroedert. Dit klopt niet omdat muziek net zo'n vage omschrijving is als geloof. Geloof verbroedert ook niet, maar aan de andere kant ook weer wel. De Joden voelen zich verbroederd met elkaar, net zoals punkers zich dat voelen, get it? Ik vind de stelling dus eigenlijk gewoon te vaag omschreven.

Swan
22 mei 2003, 21:39
waarom herhaal jejezelf bates15

SiNiSTRaL
22 mei 2003, 21:43
HAIL SATAN
:grin:

hoofd
22 mei 2003, 21:45
Goh..........originele reactie Sinis............had ik niet verwacht van jou.........

SiNiSTRaL
22 mei 2003, 21:46
Op 2003-05-22 21:45, schreef mtlhead:
Goh..........originele reactie Sinis............had ik niet verwacht van jou.........


zie de smilie, is een grapje :razz:

wietse
22 mei 2003, 21:46
Op 2003-05-22 16:37, schreef Wilson:
Het lijkt mij gewoon veel handiger, dat we gewoon die zondag afschaffen, en gewoon in alle cao's instellen dat de werknemer per week 1 vaste dag naar keuze vrij moet krijgen. Bij christenen zal dit dan de zondag worden, bij moslims de vrijdag, en bij heidenen bijvoorbeeld de maandag. Problem solved, everybody happy

1 dag per week vrij!!
2 zal je bedoelen, ik vind het al erg genoeg dat ik eens in de 4 weken een zaterdag ochtend moet werken je hebt dan geen weekend meer.
de meeste mensen die zaterdags werken krijgen daar wel weer een andere dag in de week voor terug alleen als je in de horeca en kleine winkels werken dan val je buiten de boot.
en een 24 uurs economie betekent ook dat je op elk tijdstip moet kunnen werken ook snchts en daar moet je tegen kunnen als jejong bent dan gaat het allemaal nog wel maar zodra je wat ouder wordt hebben de meesten er echt wel problemen mee.
ikzelf heb eens in de 4 weken avonddienst en heb na die dienst ongeveer een week nodig om weer in het oude ritme te komen
en de zondags rust ingesteld door god hahahahahahaaahhaa!
mensen hebben die ingesteld en ook nog wel dombos die de bijbel niet eens goed gelezen hebben want zondag is de eerste dag van de week (de eerste dag schiep god de zon vandaar de naam ZONdag}alleen de joden die hebben het goed die rusten op zaterdag en dat is de laatste dag van de week.
het is goed dat er een vaste dag voor is dat iedereen vrij heeft handig bij familie en vrienden bezoek anders tref je ze echt nooit thuis zij werken jij vrij denk dat een helebeol mensen vereenzamen als iedereen z'n eigen dag mag uitzoeken.
en op een zondag kan je eens dingen doen waar je anders geen tijd voor hebt.
het maakt niet uit welke dag de vastgestelde dag is zolang iedereen die maar gelijk heeft.
een 24 uurs economie lijkt erg mooi maar in de praktijk valt het tegen ,kijk maar naar amerika de grootste 24 uurs economie van de wereld.
vrije dagen hebben ze heel weinig 15 betaald geloof ik,zelfs ziekte dagen heb je een beperkt aantal van en als je die op hebt dan kost ziek zijn je echt geld want dan krijg je gewoon niet betaald.
zelfs zondags moet het grootste gedeelte van de bevolking gewoon werken hebben ze wel weer een andere dag in de week vrij, en er zijn maar weinig landen waar geloof en staat zo verbonden zijn al mag dat volgens hun grondwet niet.
de gemiddelde noord amerikaan doet alles voor geld en status heb een canadese collega gehad die zij altijd dat toen hij hier kwam wonen hij pas ging genieten van het leven niet meer het gejaag van die prestatie gerichte 24 uurs maatschapij.
al die feestdagen die wij hier vrij hebben moeten ze gewoon werken alleen op 2e kerstdag heeft iedereen vrij.
en de mensen die vinden dat mensen van andere geloven vrij moeten hebben op hun feest dagen best maar dan wil ik ook vrij hebben op die dagen want ze hebben toch ook vrij op onze traditionele feestdagen.
en eerlijk zullen we alles delen.
vergeet niet dat we in dit land ongekend veel vrije dagen hebben vergeleken bij de meeste anderen.
net zoals de andere vrijheden in dit land geniet daar van en bekijk het van de positieve kant.
maar teveel feestdagen is ook niet gooed in de middeleeuwen was er een periode dat er zoveel feestdagen ter ere van de een of andere heilige waren dat er gemiddeld 2 dagen per week gewerkt werd.
hier hebben destijds kerk en staat een einde aan gemaakt omdat de maatschapij hier kapot aan ging.

SiNiSTRaL
22 mei 2003, 21:47
ik geloof niet in de satan of de god...
maar muziek beginnen geen oorlogen om, dus dat verbroederingsgelul vind ik beter bij de muziek passen

Swan
22 mei 2003, 21:47
leuk en grappig man

Ic3gl0vE
22 mei 2003, 22:55
Op 2003-05-22 21:30, schreef Swan:
ben t wel grotendeels ermee eens, mensen vermoorden elkaar niet om n andere muzieksmaak....wel om n ander geloof


maar sommige vreemde blackmetalmensen vermoorden elkaar wel omdat de ander niet 'true' genoeg of wat dan ook is.

Verder ben ik het wel met de stelling eens

schaap
22 mei 2003, 23:08
ja maar in black metal is concurrentie gewoon een stapje erger, en vermoorden ze elkaar om geld te verdienen en bekend te worden. bijvoorbeeld de varg &amp; hieronymus(schrijf je dit zo?) zaak.

Swan
22 mei 2003, 23:19
ja klopt...die ene had zelfmoord gepleegd en toen hadden de anderen em gevonden, hadden ze n kettinkje van stukjes van zn schedel gemaakt en zn hersens gegeten ofzo.. al zal t voor 90% n sterk verhaal zijn

henksjaak
23 mei 2003, 09:40
Op 2003-05-22 21:35, schreef Wilson:
en toch zijn er veel overeenkomsten tussen muziek en geloof, mensen vinden troost in muziek, putten er kracht uit, en zoals bates beweert over het geloof, het geeft ook een kick, en het is toch vreedzaam en zonder nadelen die het geloof wel heeft. Ik ben het er mee eens!


muziek werkt helend.
In elke godsdienst is het ook wel belangrijk

henksjaak
23 mei 2003, 09:43
Op 2003-05-22 19:02, schreef Plop:
Yeah... Hier nog een Christelijke gitarist..... In wat voor gemeente zitten jullie allemaal?


Pinkstergemeente in The Hague

henksjaak
23 mei 2003, 09:44
Op 2003-05-22 19:08, schreef Wilson:


Op 2003-05-22 19:02, schreef Plop:
Yeah... Hier nog een Christelijke gitarist..... In wat voor gemeente zitten jullie allemaal?


In de 7e hemel


wat een grapjas is dat tennisracket :grin:

alhambra
23 mei 2003, 09:45
Pinkster gemeente ????? zijn die nog steeds zo erg ?? heb er meer dan eens rare verhalen over gehoord waarvan sommige uit eerste hand.


Alhambra gemeente Deventer.

henksjaak
23 mei 2003, 09:50
Op 2003-05-23 09:45, schreef alhambra:
Pinkster gemeente ????? zijn die nog steeds zo erg ?? heb er meer dan eens rare verhalen over gehoord waarvan sommige uit eerste hand.


Alhambra gemeente Deventer.

Ja je hebt ook extreme die een beetje chaotisch zijn en uit de hand lopen.

Maar wij zijn gewoon normaal hoor. Geen rare uitspattingen.
De preken en samenzang zijn meestal wat levendiger dan in gewone traditionele kerken.

en voorderest nog meer als je meer wilt weten wordt het melen gagsten :smile:

Ibanez RuleZ
23 mei 2003, 11:09
ik zit zelf in een redelijk vooruitstrevende hervormde bonds gemeente (nee, geen hoeden, geen lange rokken, geen donderpreken en ook geen hele noten zang).

een gitaar komt de kerkzaal niet in tijdens de dienst, tenzij het een acoustische is.

overigens zag ik net een post over eens goed scheurgen in een grote kerk. Laat ik dat een tijd geleden eens een keer hebben gedaan :grin::D. klinkt dus echt wel goed he? dag digitale reverbjes. geef mij maar de echte shit!

Harrald

henksjaak
23 mei 2003, 12:07
Op 2003-05-23 11:09, schreef Ibanez RuleZ:
ik zit zelf in een redelijk vooruitstrevende hervormde bonds gemeente (nee, geen hoeden, geen lange rokken, geen donderpreken en ook geen hele noten zang).

een gitaar komt de kerkzaal niet in tijdens de dienst, tenzij het een acoustische is.

overigens zag ik net een post over eens goed scheurgen in een grote kerk. Laat ik dat een tijd geleden eens een keer hebben gedaan :grin::D. klinkt dus echt wel goed he? dag digitale reverbjes. geef mij maar de echte shit!

Harrald


haha ik heb ook een keer in een grote kerkgespeeld zo'n echte, want onze eigen kerk is net een studio het is een oude bioscoop geweest.

Maar echt die galm in zo'n echte kerk is wel mooi maar is wennen en echt anders spelen serieus jonghuh

sash
23 mei 2003, 14:25
Op 2003-05-22 21:05, schreef Bates15:
Sash! Ridderkerk huh? Wie is je huisarts ? Aleen zijn voornaam is goed. Mischien zit je wel bij mijn oom..... Zorg ik dat je gratis een pilletje krijgt man! :smile:




Hey toevallig :smile:

henksjaak
23 mei 2003, 15:20
maar zijn er nog tabs voor de nieuwste hillsongcd's?

Bates15
23 mei 2003, 17:20
Haha, nee die zijn niet mijn oom. Scholte, als je nog eens wat ziet !

De nieuwe tabs, hummmmm. Ik zal voor je vragen op GD. Dan hoor je vanzelf. Ik heb ze niet. Mischien hier tussen ergens..... :

http://tablatuur.pagina.nl/

SiNiSTRaL
23 mei 2003, 18:32
http://www.komenzie.nl

EN BEKEERT U!!

Negative K3 fan
23 mei 2003, 18:38
http://www.thetruthforyouth.com

wietse
23 mei 2003, 19:24
heb je negk ook weer met z'n enge amerikaanse
sites ,verplichte kost voor je zeker .

Wilson
23 mei 2003, 19:25
Op 2003-05-23 18:38, schreef Negative K3 fan:
http://www.thetruthforyouth.com


[barret mode]
WHAAAAAAAAAH WAT EEN WALGELIJKE WEBSITE IS DIT!!! IK MOET GEWOON KOTSEN. LEES DAT STUK OVER DIE EVOLUTIE, GEWOON LACHWEKKEND ZO DOM EN AMERIKAANS.
[barret mode/]

pimmetje
23 mei 2003, 19:41
Was 't maar amerikaans... ik woon in een dorp/regio waar SGP rond de verkiezingstijd in iedere straat zeker bij 2 of 3 huizen achter de ramen te lezen valt. Het is dan ook een aardig belangrijke partij hier.

De troep die die een goed percentage van die lui hun kinderen voorschotelen, lijkt jammer genoeg voldoende op wat er op die site staat. De oudhollandse donderpreken worden nu luchtig geklopt met dit soort troep.

En het leuke is dan ook altijd om te zien dat juist de kinderen uit de meest vrome gezinnen zich van pakweg hun 13e tot 20e gewoonweg schunnig laten gaan. Zo rot, ranzig en achterbaks kan je 't vaak niet eens verzinnen... en natuurlijk als 't mis gaat is 't nooit hun eigen schuld of zelfs verantwoordelijkheid.

Op hun 20e of zo zie je ze dan plots heel vroom worden, trouwen met de dochter van een goede kerk-kennis... binnen een jaar een kind en dan schijnheilig een paar jaar later dezelfde regels voorschotelen die zij kregen en met smaak overtraden.

Eén keer ook een boottochtje ver genoeg buiten de deur meegemaakt. Onder de vaarders ook een aantal van die vroom geworden getrouwde mannen met kind(eren)... die wisten niet hoe snel ze hun trouwring moesten verstoppen als er kans was om een of ander grietje te versieren...

Maar zolang de kerkgemeenschap 't niet weet, mag alles... de hypocriete engnekken!

Ic3gl0vE
23 mei 2003, 21:40
Op 2003-05-23 19:41, schreef pimmetje:
Maar zolang de kerkgemeenschap 't niet weet, mag alles... de hypocriete engnekken!


dat gebeurt inderdaad veel te veel

Bates15
23 mei 2003, 21:46
DC Talk op hun "jesus freak" CD:

'de grootse vijand van het Christendom zijn de Christenen zelf. Ze erkenen God met hun lippen maar ontkennen hem met hun daden'

Er zijn inderdaad veel Christenen die niets van een Christen uitstralen totdat ze in de kerk zitten. Na de kerk gaan ze weer lekker hun gang. Ik zeg niet perfect te zijn maar ik doe me best. Meer dan dat kan ik helaas niet.

Ic3gl0vE
23 mei 2003, 21:50
Bates, wat vind jij eigenlijk van het feit dat pastoren (pastors?) niet mogen trouwen? Ze geven advies over dingen waar ze zelf nooit ervaring mee zullen hebben.... En juist omdat ze zonder vrouw moeten leven gaan velen zich aan kinderen vergrijpen...

sash
23 mei 2003, 23:21
Hey Bates, puur uit interesse heb ik een vraag voor je. Wat vind jij nou, als christen in hart en nieren, van die truth for youth site? ( http://www.thetruthforyouth.com )

Bates15
24 mei 2003, 06:54
Vraag 1)
Mijn pastor is gewoon getrouw en heeft 3 kids. Ik geloof dat dat de katholieke pastors zijn. Geen idee. Beetje achterhaald mischien. Ik heb me niet echt verdiept in het feit waarom ze zo zouden willen leven. Ik kan enkel een stukje van Paulus (schrijver in de Bijbel) herinneren waar staat dat je niet hoeft te trouwen, maar als je je zelf niet de baas kan, ga dan vooral trouwen.

vraag 2)
Ik ga eens goed kijken. Niet echt aandacht besteed aan de inhoud toen ik het de 1ste keer zag. Ik ga nu slapen. Heb nachtdienst gehad. Mega druk. Ik ben ook jarig dus ik denk niet dat ik vandaag nog aaninternetten toekom :smile:

laterz

Ic3gl0vE
24 mei 2003, 10:12
gefeliciteerd!

zo'n bisschop vertelde me dat 'ie niet mocht trouwen 'om zich volledig op de kerk te kunnen richten'

Reindah
24 mei 2003, 10:59
Geloof, kom op zeg, we leven in de 21e eeuw. Met alles wat we met wetenschap hebben bereikt en ondekt kan het toch niet dat je nog in iets van een god gelooft. Alle ellende in de wereld en god laat het allemaal maar toe, lekker zou dat zijn.
Als dat zo is zouden ze hem met een gouden handdruk naar huis moeten sturen en iemand anders dit "bedrijf" laten runnen. Ik heb respect voor keuze's, maar over het geloof vind ik het gewoon hypocriet en blind als je in zoiets kan geloven.

Theije
24 mei 2003, 15:15
Op 2003-05-24 10:59, schreef Reindah:
Geloof, kom op zeg, we leven in de 21e eeuw. Met alles wat we met wetenschap hebben bereikt en ondekt kan het toch niet dat je nog in iets van een god gelooft. Alle ellende in de wereld en god laat het allemaal maar toe, lekker zou dat zijn.
Als dat zo is zouden ze hem met een gouden handdruk naar huis moeten sturen en iemand anders dit "bedrijf" laten runnen. Ik heb respect voor keuze's, maar over het geloof vind ik het gewoon hypocriet en blind als je in zoiets kan geloven.


Amen! Maar dat neemt niet weg dat ik het bijzonder fascinerend vind hoe mensen tot zoiets komen.

Kasper
24 mei 2003, 15:23
Op 2003-05-24 10:59, schreef Reindah:
Geloof, kom op zeg, we leven in de 21e eeuw. Met alles wat we met wetenschap hebben bereikt en ondekt kan het toch niet dat je nog in iets van een god gelooft. Alle ellende in de wereld en god laat het allemaal maar toe, lekker zou dat zijn.
Als dat zo is zouden ze hem met een gouden handdruk naar huis moeten sturen en iemand anders dit "bedrijf" laten runnen. Ik heb respect voor keuze's, maar over het geloof vind ik het gewoon hypocriet en blind als je in zoiets kan geloven.

Al die verschillende godsdiensten en geloven hebben dan wel zo hun eigen manier om een verklaring te geven aan al dat ongeluk in de wereld. Iemand die echt geloofd zal wel op alles een antwoord geven, zolang dat het maar de schuld niet is van hun God.

geloof me maar :wink:

pimmetje
24 mei 2003, 16:25
Ik heb nog 'ns les gehad van een godsdienst-leraar die het bestaan van vliegtuigen en het feit dat hij de trap op kon lopen als bewijs aanvoerde dat de zwaartekracht niet bestond :grin:... echt absurd dat die man les mocht geven (was op vwo, niet voor een peuterzaaltje).

Later bleek ook dat hij zich in functie van zowel godsdienstleraar/vertrouwenspersoon en vrijwillig voebaltrainer jeugd had vergrepen aan een flinke selectie jongetjes. Het christelijke bestuur van de school wist dit, maar pakte 't - uit angst dat 't bekend zou worden - niet aan.

In mijn klas waren er ook enkele slachtoffers... kan je vertellen dat 't met 1 of 2 daarvan zo'n 12 jaar later nog steeds niet echt goed gaat in de knikker.

Wat dat betreft staat voor mij godsdienst met verregaande grip op het normale leven - met name in deze tijd - ook zeker voor verbluffende domheid en hypocrisie.

Ik kan best begrijpen dat mensen (willen) geloven in een "iets". Maar dat mensen die zooi slikken van een instituut dat voornamelijk dood, angst, frustratie en verdorvenheid verspreidt, verbergt en zelfs goedpraat, kan ik met m'n hoofd echt niet bij.

Nocki
25 mei 2003, 09:38
het is nu zondag 9 uur 37. over een paar minuutjes zit ik weer lekker in de kerk...

Nocki

Reindah
25 mei 2003, 10:19
Dan zit ik lekker voor mn examen te leren, jeetje, je zal elke zondag maar "vrijwillig" naar de kerk moeten. Das ook kloot'n. Als je je gezonde verstand gebruikt kom je zelf ook op de dingen die ze daar vertellen. Daar hoe je toch niet voor naar een verplichte speech....

FragDaddy
25 mei 2003, 15:59
je zal elke zondag maar "vrijwillig" naar de kerk moeten. Das ook kloot'n


ik denk dat de meeste mensen hier die naar de kerk gaan inderdaad vrijwillig gaan jah. daarom heb ik er vandaag eens voor gekozen om uit te slapen ipv naar de kerk te gaan.

maargoed, dat jij aanneemt dat het gedwongen en niet plezierig is geeft wel weer aan hoe weinig jij van dit soort zaken weet :smile:

Ic3gl0vE
25 mei 2003, 16:13
ik was vandaag pas wakker om 14:50u

hoofd
25 mei 2003, 16:16
Ben tot de conclusie gekomen dat ik zo'n kerkklok helemaal niet zo hinderend vind. Vanochtend ging het weer van dingdong, half slaperig luister je dan en geniet je ervan dat je lekker in je warme bedje ligt i.p.v. zo'n tochtige koude kerk, en als het afgelopen draai je je nog 's om en pit nog lekker een paar uurtjes door :smile:.

Bates15
25 mei 2003, 21:26
Op 2003-05-25 16:16, schreef mtlhead:
geniet je ervan dat je lekker in je warme bedje ligt i.p.v. zo'n tochtige koude kerk

Zeker lang niet in een kerk geweest? &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">



Hey Bates, puur uit interesse heb ik een vraag voor je. Wat vind jij nou, als christen in hart en nieren, van die truth for youth site? ( http://www.thetruthforyouth.com )

Tja, een beetje Amerikaans voor mij. Vette layout en grafics, goed gedaan. Inhoud is wel oke, voor een internet site. Goede boodschap. Waarom de vraag? Ik heb er geen moeite mee. Ik heb niet echt naar de strips gekeken hoor. meer een beetje de doelstelling en de getuigenissen. Klinkt wel erg bekend, dat van die gangleider.

Ik vindt het een beetje vervelend om hier steeds te verklaren waarom de wereld de wereld is. Ik ben God niet, vraag het lekker aan hem ! :smile:
Ik merk een beetje dat men aardig gefrustreerd is hier op deze forum. Kan aan de leeftijd liggen maarik geloof dat er toch redelijk wat volwassenen bij zitten. Ik vroeg of er nog gitaristen waren en nu zijn er 14 (!!!!!) pagina's met 4 of 5 reacties's op mijn vraag. De rest gaat soms helemaal nergens over.

Nu ben ik altijd in voor een grap maar het moet ook een keer genoeg zijn. Ik ben van mening dat iedereen lekker moet doen waar hij zelf zin in heeft. Ik heb geen oproep gedaan om je leven aan God te geven, met een reden. Ik zag namelijk dat daarom werd gevraagd.

Ik had ook een vraag en die is beantwoord. Ik stel voor dat we de geloofs discussie maar stoppen. Ik ben geen voorganger, pastoor of geestelijke. Ik pacht niet alle wijheid in huis te hebben en ik vindt het hier veel te leuk om in een eindeloze discussie terecht te komen met allerlei mogelijke uitkomsten. Ik wil wel dat het een beetje gezellig blijft. er zijn genoeg bijbel discussie forums op het net te vinden !

Iemand anders een andere idee?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bates15 op 2003-05-25 21:47 ]</font>

Swan
25 mei 2003, 21:34
ja kleine jongetjes worden persoonlijk warm gehouden door de pastoors

Barret Wallace
25 mei 2003, 21:35
maar in oz niet, Ray Mukada houdt zich strict aan de regels :smile:

hoofd
25 mei 2003, 21:46
Op 2003-05-25 21:26, schreef Bates15:


Op 2003-05-25 16:16, schreef mtlhead:
geniet je ervan dat je lekker in je warme bedje ligt i.p.v. zo'n tochtige koude kerk

Zeker lang niet in een kerk geweest? :smile:


De enige kerken die ik bezoek zijn die met een historische waarde, en die hebben meestal geen kachel o.i.d. :wink:. Ken je trouwens de papegaaienkerk (je woont toch in Amsterdam zie ik)? Ik liep er een tijdje geleden langs en had niks beters te doen dus ik wipte even naar binnen, en ik was echt onder de indruk daarvan. Echt heel bijzonder en apart, vond ik.

Bates15
25 mei 2003, 21:50
[/quote]

De enige kerken die ik bezoek zijn die met een historische waarde, en die hebben meestal geen kachel o.i.d. :wink:. Ken je trouwens de papegaaienkerk (je woont toch in Amsterdam zie ik)? Ik liep er een tijdje geleden langs en had niks beters te doen dus ik wipte even naar binnen, en ik was echt onder de indruk daarvan. Echt heel bijzonder en apart, vond ik.
[/quote]

Waar zit die ergens? Ik heb wel een keer in de Nicolaas kerk gespeeld. iets met een kesrt voorstelling. Echt niet leuk. Funk in een 10.5 seconden galm spelen! Met de mix op 100% !!!

hoofd
25 mei 2003, 21:55
de Papegaaienkerk is zeg maar een undercoverkerk. Het is gelokaliseerd in de kalverstraat, als het open is staat er een bordje voor met "een kwartier voor god" o.i.d.. Het valt verder absoluut niet op, maar als je dan naar binnen gaat sta je echt te kijken (althans, ik tenminste wel). Vanaf de Dam de kalverstraat in en dan aan de rechterkant ergens.

Bates15
25 mei 2003, 21:59
jajaja. Daar ben ik wel eens geweest. Mooi gebouw, mooi weggewerkt. Niet mijn soort kerk maar wel mooi gebouw. (alhoewel ik wel eens op die orgel zou willen jammen)

Anders Destium
25 mei 2003, 22:41
In de papagaaienkerk hebben in de 2e wereldoorlog veel mensen ondergedoken gezeten (vooral joden natuurlijk) vanwege de immuniteit. Is het trouwens nog steeds zo dat je niet opgepakt mag worden als je je in een kerk bevindt?

Bates15
25 mei 2003, 22:44
Alleen als er een (gebeds)dienst gaande is. Geld voor alle vormen van geloof overigens, vordat je weer hoort dat de christenen voorgetrokken worden! :wink:

Knap dat je dat wist. Weten niet veel mensen.

Anders Destium
25 mei 2003, 22:52
Ik ben zelf niet gelovig, mijn zus is wel redelijk pittig rooms (Franciscaans), onze ouders hebben ons op een gegeven moment zelf de keuze gelaten en ik heb toen besloten op mijn eigen manier te geloven. Ik heb niet de regels van een kerk nodig om op mijn manier een band te hebben met hierboven, zeker als je ziet dat godsdiensten elkaar al eeuwen betwisten vanwege interpretatieverschillen. Je wilt bijvoorbeeld niet weten hoevel godsdiensten de Verenigde staten rijk zijn vanwege de vluchten uit Europa met het oog op godsdienstvrijheid :wink:

henksjaak
25 mei 2003, 23:46
Op 2003-05-23 21:46, schreef Bates15:
DC Talk op hun "jesus freak" CD:

'de grootse vijand van het Christendom zijn de Christenen zelf. Ze erkenen God met hun lippen maar ontkennen hem met hun daden'

Er zijn inderdaad veel Christenen die niets van een Christen uitstralen totdat ze in de kerk zitten. Na de kerk gaan ze weer lekker hun gang. Ik zeg niet perfect te zijn maar ik doe me best. Meer dan dat kan ik helaas niet.



idd dat is het nummer what if i stumble toch?

Bates15
26 mei 2003, 08:12
Ja. Hele goede CD. De video is ook vet. Check de baslijntjes. Heel erug vet.

Toaster
26 mei 2003, 09:05
Op 2003-05-22 21:47, schreef SiNiSTRaL:
ik geloof niet in de satan of de god...
maar muziek beginnen geen oorlogen om, dus dat verbroederingsgelul vind ik beter bij de muziek passen


Woodstock???

Hoeveel doden en verkrachtingen?

Anders Destium
26 mei 2003, 10:15
Heel weinig als je het afzet tegen het aantal bezoekers, in een beetje grote stad gebeuren dezelfde dingen in een normaal weekend...

Wat is erger? in 1 keer 10 mensen of 10 keer 1 iemand dood? Het gaat om hetzelfde aantal, maar op een of andere manier hebben mensen veel meer moeite met een grote klapper, hoe klein de kans daarop ook is...