PDA

View Full Version : Geluidstest! (sE X1 + Steinberg Cl1 + Eastman AC122 CE)



Megadeth22
30 april 2011, 16:35
Na een maand problemen met ruis (zie topic bij 'Recording') zijn ik en mijn vader eindelijk achter het probleem gekomen (de interface), en hebben deze vervangen door een betere (en goedkopere).
Ziehier het resultaat, ik ben er in ieder geval super tevreden mee!

http://soundcloud.com/beauwillemse/lucid-drawl-mic-test

Nu nog gaan uitvogelen waar ik de microfoon precies neer moet zetten voor 't beste geluid, maar dat komt vanzelf wel. :)

Steven Otto
30 april 2011, 16:43
Klinkt goed. Gedefinieerd en lekker helder, maar belangrijker: ruisvrij :crazyhappy:

Akoestische gitaar opnemen krijg ik echt niet voor elkaar. Klinkt altijd modderig, rommelig en 'ver weg'.

Megadeth22
30 april 2011, 16:49
Klinkt goed. Gedefinieerd en lekker helder, maar belangrijker: ruisvrij :crazyhappy:

Akoestische gitaar opnemen krijg ik echt niet voor elkaar. Klinkt altijd modderig, rommelig en 'ver weg'.
Thanks!

Jij had toch ook problemen met de Tascam US Mkii? Of was dat iemand anders

Steven Otto
30 april 2011, 17:18
Problemen is een groot woord. Enige probleempje wat ik met de US MKII heb is dat ik ruis krijg zodra ik fantoomspanning nodig heb. Ik weet niet eens zeker of dat door de Tascam komt, kan misschien ook de microfoon zelf zijn.

Is deze opname met nieuwe snaren?

Megadeth22
30 april 2011, 18:29
Problemen is een groot woord. Enige probleempje wat ik met de US MKII heb is dat ik ruis krijg zodra ik fantoomspanning nodig heb. Ik weet niet eens zeker of dat door de Tascam komt, kan misschien ook de microfoon zelf zijn.

Is deze opname met nieuwe snaren?
Aah oke.
En nee, dit zijn nog de snaren die erop zaten toen ik 'm kocht bij Feedback (en zelfs toen zaten ze er al een tijd op haha). Denk dat ik 'm iets teveel ge-EQ'd heb.:chicken:

Duhsjaak
2 mei 2011, 04:03
Hi
at Steven Otto
Probeer het eens zo. Plaats je microfoon op circa 20 of 25 centimeter afstand van je gitaar, net voorbij de octaafstip. Dus niet voor het gat. Boemt ie dan nog, plak dan het gat af, maar laat circa 5 centimeter open. Heeft het bij mij altijd opgelost.

at Beau
Grandioos mooi geworden!
Ik heb maar drie opmerkingen.

Waarom zo kloterig kort
Waarom zo kloterig kort
Waarom zo kloterig kort

De eerste van wie ik ooit ´world music´ hoorde was Davey Graham. Een Engelse gitarist, die ook Noord Afrikaanse invloeden verwerkte in zijn muziek.

Dat zou je van hem kunnen erven. Zijn voorliefde voor bepaalde substanties moet ik zeker afraden: Niet in de laatste plaast omdat daarin toch ook de reden ligt waarom Davey niet zo vreselijk lang heeft geleefd.

Misschien een idee om daarvan eens iets te beluisteren. Jimmy Page heeft Black Mountain dingest echt van Davey gepikt. En luister ook eens naar Angi. Ook wel Anji genoemd.

En blijf ons verrassen met je pracht muziek. Maar maak het s.v.p. eens op een normale lengte. Nu krijg ik een tennisarm van dat repeat drukken.

Grandioos!
Vriendelijke groet, Gus

Mijn AT teken doet het niet. Misschien iets in mijn toetsenbord terecht gekomen. Afijn, vandaar dus.

Duhsjaak
2 mei 2011, 08:39
Hi
at Steven Otto
Probeer het eens zo. Plaats je microfoon op circa 20 of 25 centimeter afstand van je gitaar, net voorbij de octaafstip. Dus niet voor het gat. Boemt ie dan nog, plak dan het gat af, maar laat circa 5 centimeter open. Heeft het bij mij altijd opgelost.

at Beau
Grandioos mooi geworden!
Ik heb maar drie opmerkingen.

Waarom zo kloterig kort
Waarom zo kloterig kort
Waarom zo kloterig kort

De eerste van wie ik ooit ´world music´ hoorde was Davey Graham. Een Engelse gitarist, die ook Noord Afrikaanse invloeden verwerkte in zijn muziek.

Dat zou je van hem kunnen erven. Zijn voorliefde voor bepaalde substanties moet ik zeker afraden: Niet in de laatste plaast omdat daarin toch ook de reden ligt waarom Davey niet zo vreselijk lang heeft geleefd.

Misschien een idee om daarvan eens iets te beluisteren. Jimmy Page heeft Black Mountain dingest echt van Davey gepikt. En luister ook eens naar Angi. Ook wel Anji genoemd.

En blijf ons verrassen met je pracht muziek. Maar maak het s.v.p. eens op een normale lengte. Nu krijg ik een tennisarm van dat repeat drukken.

Grandioos!
Vriendelijke groet, Gus

Mijn AT teken doet het niet. Misschien iets in mijn toetsenbord terecht gekomen. Afijn, vandaar dus.

Megadeth22
3 mei 2011, 10:11
Haha dankjewel Gus :)
Het is helaas (alweer) geen eigen stuk, maar een gedeelte van het nummer Lucid Drawl van Maneli Jamal; een nummer dat ik zo tof vond dat ik de tabs ervan heb gekocht i.p.v gedownload (jaja, gekte).
Desalniettemin bedankt voor je comment, naar Davey ga ik luisteren!

Duhsjaak
3 mei 2011, 16:31
Hi
Ha ha!
Fijn dat je het weet te waarderen. Wat er loos is met de techniek weet ik niet. Een iets te lang ingestelde echo???

Laten we maar zeggen, twee maal gepost om je ervan te overtuigen dat ik het meen. Om 8 uur zoveel was ik allang de deur uit.

Kortom.... een raadsel. En je zult Davey zeker waarderen! Enjoy!
Vriendelijke groet, Gus

Megadeth22
7 mei 2011, 14:55
http://soundcloud.com/beauwillemse/impulse-test-acoustic-tapping

Een nieuwe test! Na twee uur aan het kloten geweest met impulses (voor de reverb) en verscheidene compressors kwam dit eruit. Ik ben er super blij mee, maar ik kan niet inschatten hoe dit voor anderen klinkt... dus.. iemand? :p

@ Gus: Davey klinkt gaaf, eens even kijken of er iets te downloaden valt. :ok:

Duhsjaak
9 mei 2011, 07:33
Hi
Ken het kunnen dat je je muziekje hebt verplaatst?
Ik krijg:
Oops, looks like we can't find that page!

Tja, als zij het al niet kunnen.....
Vriendelijke groet, Gus

Megadeth22
9 mei 2011, 09:36
Hee!

Ik heb het muziekje her-upload, ik vond 't qua geluid namelijk niet zo goed als eenzelfde opname met andere reverb / compressor.

http://soundcloud.com/beauwillemse/compressor-test-acoustic

Deze klinkt, in ieder geval naar mijn oren, stukken beter :)