PDA

View Full Version : welke amp???



Nocki
20 mei 2003, 19:37
hoi. ik heb nu een aantal mesa amps gehad en ben benieuwd wat er nog is. koch is zeker niet mn geluid en marshall oook niet.
ik wil een metal scheur een acdc scheur en een mooi sprankelend clean. engl klinkt goed maar voor mij ook best koud. wat is er nog meer. ook op laag volume moet het goed klinken... iemand een iedee???

Nocki

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nocki op 2003-05-20 19:37 ]</font>

gerrekat
20 mei 2003, 20:05
ENGL!

Nocki
20 mei 2003, 20:07
klinkt dat niet te droog? en wat zit er allemaal op. ik zou dan zo'n metal top willen met kast.

nocki

BLOK182
20 mei 2003, 20:17
Volgens mij kom je dan op een powerball / fireball.

gerrekat
20 mei 2003, 20:25
te droog???

check http://www.engl-amps.de voor specs, ik heb een PB en die is echt super, blijft zelfs overeind tussen het echte high end werk!

V!N
20 mei 2003, 20:40
AC/DC = Marshall ..

http://guitargeek.com/rigview/312/

Dus .. Marshall is niet je geluid, maar AC/DC wel ?

marc_o
20 mei 2003, 20:46
He Nocki, je woont op nog geen 30 minuten bij me vandaan, je mag best een keer mijn Engl + cab komen testen, het is een souvereign en ik kan je zeggen, koud is niet de beschrijving voor Engl. Heb ook nog een Prosonic en 2 Kochs een marshall 900 en een H&amp;K Triamp staan, dus vergelijkingsmateriaal genoeg. (alleen de Engl en de Fender zijn van mij hoor, dat je niet denkt dat ik miljonair ben ofzo, haha)

iam
20 mei 2003, 20:52
off_topic
marc (ae_em@hotmail hier :smile:)
mn maat vond het veeel te veel voor die prosonic
kosten nieuw toch geen 2000 euro? (dat zei mn gitaarshopgast)

Rectifier
20 mei 2003, 21:28
Moet je nog ff wachten. Straks komt de nieuwe Engl SE uit en dan kun je die oude Savage SE voor weinig kopen :wink:

Negative K3 fan
20 mei 2003, 21:29
misschien moet je dan wat exclusiever gaan kijken naar merken als:

DIEZEL
BOGNER
SOLDANO
CARVIN
CORNFORD
MATCHLESS
RIVERA

etc etc

Rectifier
20 mei 2003, 21:37
Volgens mij moet Nocki een Diezel Herbert kopen :grin:

1.Mooi warm clean
2.AC/DC scheur
3.Vette metal sounds

riesj
20 mei 2003, 21:38
Als je toch dat geld neerteld voor een mooie top + cab, kan er toch zeker nog wel een attenuator bij? Dan hoeft je amp ook niet te presteren op een laag volume.

Groetjes,

De Teng
20 mei 2003, 21:42
OF Ashdown, als ie geld heeft de Peacemaker 50 of zelfs 100. Scheurt alle kanten op en clean schijnt ie meesterlijk te zijn.

Ikzelf heb de combo, de peacemaker 20, niet te versmaden.

Met de Head (50 of 100) valt te varieren met de buizenconfiguratie. In de Gitarist (meende ik) zei iemand dat hij dacht dat de perfecte versterker niet bestond, maar dat het die lui van Ashdown 'potdomme' nog gelukt was ook.

Toch een aardig compliment toch?

Negative K3 fan
20 mei 2003, 21:44
Op 2003-05-20 21:37, schreef Rectifier:
Volgens mij moet Nocki een Diezel Herbert kopen :grin:

1.Mooi warm clean
2.AC/DC scheur
3.Vette metal sounds


Die dingen zijn godsgruwelijk goed, steekt met kop en schouders boven bijvoorbeeld Engl uit. Maar je betaalt er dan ook vies voor.

marc_o
20 mei 2003, 21:54
Op 2003-05-20 20:52, schreef iam:
off_topic
marc (ae_em@hotmail hier :smile:)
mn maat vond het veeel te veel voor die prosonic
kosten nieuw toch geen 2000 euro? (dat zei mn gitaarshopgast)

Sterker nog, de Prosonic kost 2039 euro nieuw. Wat ik overigens denk is dat een hoop lui denken dat ik een rock-pro in de verkoop heb. Ik vraag 1400 voor mijn combo en dat is niet weinig, maar het is dan ook geen speelgoed, en......hij is 2 maanden oud....en de prijskaart hangt er nog aan. Tuurlijk is ie in de States goedkoper, maarja, die ellende hou je toch, daar kost een levi spijkerbroek ook maar 25 dollar.

marc_o
20 mei 2003, 21:57
Op 2003-05-20 21:44, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-05-20 21:37, schreef Rectifier:
Volgens mij moet Nocki een Diezel Herbert kopen :grin:

1.Mooi warm clean
2.AC/DC scheur
3.Vette metal sounds


Die dingen zijn godsgruwelijk goed, steekt met kop en schouders boven bijvoorbeeld Engl uit. Maar je betaalt er dan ook vies voor.

Inderdaad, als mijn Engl de deur ooit uit zou gaan, is het voor de Herbert, met recht de allermooiste versterker waar ik ooit over heb mogen spelen....dam'n!

Nocki
20 mei 2003, 23:32
hee marc. ik heb je even een mail gestuurd. bedankt voor het aanbod ik neem het graag aan.

Ac/dc is marshall dat weet ik. en op mn formula zit ook een kanaaltje wat daar aardig op trekt. alleen dan strakker en mooier natuurlijk... :smile:
ik wil meerdere kanalen om dat ik meerdere stijlen speel.

dus clean en een overdrive waar ac dc ui te halen valt maar ook mee te soleren is als santana. dat gaat met mn formula goed.
alleen het overdrive 2 kanaal is niet alles en dat zou mooier moeten...
dat van de caliber doet het wel leuk alleen heel erg compressed. maar met een beetje meer midden lukt dat ook aardig...

diezel herberts zijn diezel amps??? klinken mooi idd.

nocki