PDA

View Full Version : Een gedachte overde FX loop



Bullseye
30 april 2011, 09:28
Ik heb mijn JMP 2203 gemod naar de ( mischien wel bekend) Frank Levi #34 en schakelbare Tim caswel #39 mod oftewel het gitaar geluid van Slash in zijn GNR periode.
Wat overigens een vette toevoeging is :rockon:.

Maar goed het betreft hier een extra gain circuitje met voorbuis en een paar weerstand en filter condesnsator wijzigingen om wat meer gain te creeren
welke weer te filteren is naar clean met de volume knop op de gitaar.

Nu extra gain levert ook de nodige extra ruis, nu heb ik dit iets kunnen reduceren zonder dat het basis concept van de mod verloren gaat.

Mijn gedachte is om een FX loop te maken die ik wil gebruiken om een noise gate ( boss Ns-2) te gebruiken om zo wat meer ruis te onderdrukken.
ik hoef geen effecten ( heb alleen een bad horsie en MXR bls chorus en Carbon copy) hierin te plaatsen.
waar kan ik dan het beste de loop plaatsen om zoveel mogelijk ruis te drukken:ok:

tommus42
30 april 2011, 10:12
Ik zou denken zo ver mogelijk in de versterker, tussen de tonestack en de fasedraaier. Lijkt me het meest effectief.

Bullseye
30 april 2011, 10:43
Daar dacht ik ook aan idd, zweeft er ergens nog een mooi schema hiervoor, met minimale demping in het geluid evt regelbaar met een regelbare weerstand?

Sent from my HTC Desire

tommus42
30 april 2011, 11:12
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145698-FX-loop-in-bestaande-versterker-bouwen :ok:

nico verduin
30 april 2011, 11:13
Ik heb mijn JMP 2203 gemod naar de ( mischien wel bekend) Frank Levi #34 en schakelbare Tim caswel #39 mod oftewel het gitaar geluid van Slash in zijn GNR periode.
Wat overigens een vette toevoeging is :rockon:.

Maar goed het betreft hier een extra gain circuitje met voorbuis en een paar weerstand en filter condesnsator wijzigingen om wat meer gain te creeren
welke weer te filteren is naar clean met de volume knop op de gitaar.

Nu extra gain levert ook de nodige extra ruis, nu heb ik dit iets kunnen reduceren zonder dat het basis concept van de mod verloren gaat.

Mijn gedachte is om een FX loop te maken die ik wil gebruiken om een noise gate ( boss Ns-2) te gebruiken om zo wat meer ruis te onderdrukken.
ik hoef geen effecten ( heb alleen een bad horsie en MXR bls chorus en Carbon copy) hierin te plaatsen.
waar kan ik dan het beste de loop plaatsen om zoveel mogelijk ruis te drukken:ok:Volgens mij lijkt dit erg op symptoom bestrijding. Zou je niet beter de oorzaak kunnen zoeken. Leer je ook wat van :crazyhappy:

Bullseye
30 april 2011, 12:08
Op zich is het geen ruis wat je doet denken aan windkracht 12 op het strand .
Het is ruis wat normaal gesproken krijgt als je de gain pot op draaid.
Volgens mij is dit wel normaal.
Tenminste heb diverse ongemodde marshalls gehad waarbij dit ook was.
Ik zou ook niet weten om dit te minimaliseren zonder dat mijn toon verloren gaat.
Vandaar mijn gedachte over de loop >>ns-2

Natuurlijk zijn suggesties welkom

Sent from my HTC Desire

flo123
30 april 2011, 13:17
Ruis kun je verlagen door metaalfilm weerstanden te gebruiken en de weerstands waarden laag te houden indien mogelijk.

Het stuursignaal voor de noise gate's "side chain" kun je het best helemaal van het begin halen (clean). De noise gate zelf zou ik net voor de phase-splitter zetten, waar meestal de FX loop zit.

Bullseye
30 april 2011, 17:57
Ruis kun je verlagen door metaalfilm weerstanden te gebruiken en de weerstands waarden laag te houden indien mogelijk.

Het stuursignaal voor de noise gate's "side chain" kun je het best helemaal van het begin halen (clean). De noise gate zelf zou ik net voor de phase-splitter zetten, waar meestal de FX loop zit.

Is metaalfilm beduidend minder ruis ...of helpt het iets mee ?

nico verduin
30 april 2011, 22:18
Is metaalfilm beduidend minder ruis ...of helpt het iets mee ?Metaalfilm zijn inderdaad minder ruisend. En veel sterieler in jouw geluid.

Bullseye
30 april 2011, 22:35
Metaalfilm zijn inderdaad minder ruisend. En veel sterieler in jouw geluid.

Hmm ....ok ga ik es proberen.

Misschien ook f andere voorbuizen proberen :ok:

tommus42
1 mei 2011, 10:04
Ik zou dan trouwens wel even investeren in een goede noisegate. Schakeling zelf is goed of niet, maar de buffers van een boss pedaaltje zijn toch voor verbetering vatbaar. Behringer rack noise gate is vast beter:soinnocent:.

Bullseye
1 mei 2011, 11:42
Ik zou dan trouwens wel even investeren in een goede noisegate. Schakeling zelf is goed of niet, maar de buffers van een boss pedaaltje zijn toch voor verbetering vatbaar. Behringer rack noise gate is vast beter:soinnocent:.

Behringer hoor ik nooit goede dingen over....maar wie weet.

Eerst maar es ff de carbon weerstanden vervangen, nog wat afgeschermd kabel hier en daar.
En de eindbuizen vervangen, heb nog de voorbuizen van de vorige eigenaar erin. Staat geen merk/logo op, wel China 12ax7. Misschien ook een oorzaak.
Nu schijnen de 12ax7 van EH een laag ruis niveau te hebben, ik gebruik zelf altijd de JJ's.

Ervaringen ?

Tevens een idee om de gloeispanning van de voorbuizen( heb er 4 ) DC te maken ?

matto
1 mei 2011, 12:57
Gloeispanning DC maken word soms gedaan om brom te elimineren, om ruis te verminderen zal het niet helpen.

tommus42
7 mei 2011, 11:23
.....En de eindbuizen vervangen, heb nog de voorbuizen van de vorige eigenaar erin. Staat geen merk/logo op, wel China 12ax7. Misschien ook een oorzaak.
Nu schijnen de 12ax7 van EH een laag ruis niveau te hebben, ik gebruik zelf altijd de JJ's.

Ervaringen ?

Tevens een idee om de gloeispanning van de voorbuizen( heb er 4 ) DC te maken ?

Amerikaanse buizen neem ik nooit, zijn russische of chinese buizen die geselecteerd zijn, niets mis mee, maar je betaalt er veel te veel voor.

DC voor de gloeispanning is mooi, maar een beetje verminderde meeropbrengst.