PDA

View Full Version : Gibson Flying V 7-string



Thiez
29 april 2011, 11:04
Ik zag hem net staan in de nieuwsbrief van Gibson. De Flying V 7-string.
Ik heb een beetje gedeelde mening erover, aan de ene kant vind ik hem echt rete gaaf eruit zien. Wel zou ik een ebben fretboard gedaan hebben (hoe zou het komen dat gibson dat bijna nooit doet?).
En ligt het aan mij of zit die neckhumbucker heel dicht naar de hals?

Anyway, wat vinden we ervan mensen?

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Flying-V/Gibson-USA/Flying-V-7-String.aspx

Mike999999999
29 april 2011, 11:11
mettaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllll lllllllllllllllllllll, beetje lelijk bij een flying v, vind ik

Billy Turf
29 april 2011, 11:15
Als het een 6-string was geweest met andere elementen en dot inlays, dan was die best te versmaden. Staat wel mooi black met golden hardware...

Maar het hierbovengenoemde is helaas niet van toepassing op deze gitaar :stop:

BobvanKempen
29 april 2011, 11:30
Flying V vind ik helaas een van de lelijkste gitaren ooit gemaakt en 6 snaren zijn voor mij al meer dan zat dus voor mij is het niets maar ik kan me zo voorstellen dat als je in de metal zit dit wel erg vet is.

Bijl
29 april 2011, 12:24
Ik vind het een raar propje qua vorm. Ze hadden er een baritone van moeten maken met een iets grotere body zodat de verhoudingen hetzelfde blijven.

Die middelste stemschroef vind ik wel leuk geplaatst en de kleurstelling is ook wel cool.

Greasemouth
29 april 2011, 12:39
Mooie plank! Normaal gesproken absoluut geen fan van 7 snaren, maar hoe dat ze dit gedaan hebben op de headstock vind ik wel strak, wel geen fan van al die gouden meuk.

almarvk
29 april 2011, 13:07
Tja... Ik vind de headstock beetje vreemd uitgevoerd zo... En dat goud: gatverdamme!

Voor de rest: mwah...

UnDefined
29 april 2011, 17:58
Niet mijn smaak, heb het niet zo voor flying V's.
Combinatie zwart met goud smaakt me wel, en het feit van 7 snaren en EMG's ook wel, maar die jackinput, plaatsing van batterijvak, tailpiece en Steinberger tuners zorgen ervoor dat deze gitaar neit op m'n verlanglijstje komt.

Maar dit vind ik wel heel wat beter dan die Firebird x series etc.

Jasper.
29 april 2011, 18:47
Vind hem niet verkeerd alleen vind ik de headstock niet mooi gedaan. Die middelste stemknop is zo lelijk geplaatst. Was mooier geweest als hij gewoon naast de laatste stemknop van het bovenste rijtje zat. A-symetrisch dus.

Muchachooo
29 april 2011, 18:53
Eerste gedachte: Hee de gibson site doet het weer ( :seriousf: hij was 2 weken offline)

Ik houd niet zo van Flying V's. Correctie: Ik vind ze lelijk en onhandig.
Maargoed, ieder zijn smaak. Headstock is inderdaad leuk gevonden (symmetrie is toch wel iets positiefs).

Legit
29 april 2011, 19:56
Erg mooi, behalve dat het een 7string is :zz:

broeder6x6
29 april 2011, 20:01
wat ???
http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/Designer/Gibson-USA/Flying-V-7-String/Gallery-Images/DSV7EBGH1-Glam-Shot-5.jpg

je stemt aan de voorkant :???: :stop:

nickofzo
29 april 2011, 20:09
dat is niet geheel nieuw, ik kan me herrinneren dat Huessen een V had met stemknoppen aan de voorkant

pueblo
29 april 2011, 20:14
dat zijn steinberger gearless tuners
http://www.youtube.com/watch?v=_O9xnZntgl8

nickofzo
30 april 2011, 00:04
ik vind em wel tof.. alleen ben ik niet zo van de emg's

RealHateHardcore!
30 april 2011, 00:08
Wát een afschuwelijk ding zeg!

Lennert
29 juni 2011, 22:43
Excuses voor de bump maar jullie zijn allemaal knettergek! Deze gitaar is echt super mooi! Ik ben er voor aan het sparen zelfs... De kleurstelling is cool, de elementen zijn cool, de headstock is cool, het feit dat ze de '58 uitvoering ervoor hebben gebruikt is cool, 7 snaren is cool.. En tjah, ik vind flying v's sowieso al cool. Cool dus! Ik draai echt warm voor de combi van modern/klassiek in deze gitaar.

Het enige wat ik ook liever had gezien is een ebben toets inderdaad, geen inlays vind ik overigens wél weer positief.

Ik ga hem sowieso aanschaffen! Echt de ultieme aanvulling op wat ik al heb.

Epiphoneee
29 juni 2011, 22:51
headstock lag wel érg voor de hand. Verder vind ik hem erg mooi. Een Flying V is wel zittend te bespelen, als je 1 van de punten onder je been door stopt. Als hij wat dot inlays heeft, zou ik hem eventueel wel kopen.

En oh ja, maak een 6 string uitvoering!

Hij kost 1000 euro en je krijgt er een case bij. Ik vind het niet duur.

muziekschuur
30 juni 2011, 01:21
Mooi mooi mooi...... Mijn zoontje is 7 en wil een V...... Nou daar ga ik voor sparen..... Zie m al staan met dat ding rond z'n nek..... Mooi mooi mooi....

IS er Pinkpop op TV staat Kai (zo heet ie) met z'n armen omhoog met pink en wijsvinger omhoog ROOOOOCKEEEE.....

Dan zeikt z'n ouwe pa haast z'n broek vol....

Nagramoth
30 juni 2011, 15:12
IS er Pinkpop op TV staat Kai (zo heet ie) met z'n armen omhoog met pink en wijsvinger omhoog ROOOOOCKEEEE.....

Wat jij nu schetst, dat deed mijn zoon tijdens het schooltheater, in zijn versleten Kiss-shirtje :lovelove:
En nee: ik sta niet op de foto, en mijn vrouw evenmin...

http://i924.photobucket.com/albums/ad83/Nagramoth/Muziek/8aba3b4b.jpg?t=1309439277

Mijn excuses voor deze volledig off-topic bijdrage.

Verder wel een okeeë variatie op de V...

muziekschuur
30 juni 2011, 17:02
Mooi man...... Dat zijn toch de momenten om nooit te vergeten....

Lennert
30 juni 2011, 17:47
Hij kost 1000 euro en je krijgt er een case bij. Ik vind het niet duur.

Waar?? Ik heb hem alleen voor 1199 euro gezien.