PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de Koch Jupiter



rupke
29 april 2011, 07:58
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand al ervaring heef topgedaan met de Koch Jupiter en die ervaring hier zou willen delen. Ik zag en hoorde een filmpje op youtube waar werd geswitched tussen een studiotone en de jupiter. Die Jupiter klonk toen veelbelovend.

Ik hoor graag van jullie

Gr. Rupke

Tankman
29 april 2011, 09:27
Ja! Vorige week getest! Echt een te gek ding. Ik heb hem weer ge AB't met een Twintone II. Het klinkt echt gewoon te gek. Zit ook een mooie galm in. Het drive kanaal klinkt ook gewoon lekker. Alsof je op volledig buizen speelt.

marc_o
29 april 2011, 09:43
Heb 'm in Frankfurt gehoord, bespeeld door Dolf himself en ik was erg aangenaam verrast! De startrooper stond ernaast, en wanneer je iets meer leunt op veel drive-werk, moet je die ook zeker een testrit geven!!

rupke
29 april 2011, 16:10
Hoi,

Ik wil die jupiter stereo gaan gebruiken icm met mijn studio. Ik gebruik de cleane kanalen van de versterkers en alle effecten en overdrives van mijn pedaal. Dus Clean is het belangrijkst.

Verschilt de startrooper in clean nog met de jupiter?

Als het goed is laat de plaatselijke gitaarboer een jupiter komen.

Gr. Rupke

marc_o
29 april 2011, 16:24
Ze verschillen zeker wel, maar geen idee wat jij mooi vindt. Ik had overigens niet het idee dat het clean zo heel veel verschillend had, de startrooper is wat gemener in de drive, daar waren de verschillen beter hoorbaar. P.S. Dit heb ik maar kort gehoord, want voor de rest stond ik met Dolf te praten over de upcoming update van de pedaltone....

Gitaar4LifeDude
2 mei 2011, 16:33
Ik ben het zwaar oneens met wat marc_o hierboven zegt.

De jupiter heeft een véél mooier sprankelender clean kanaal dan de startrooper.
De startrooper heeft naar mijn mening een nogal blackstar achtig clean kanaal, redelijk plat terwijl de jupiter echt een shimmer heeft.
Ik vond de overdrive van de jupiter niet heel overtuigend, miste een beetje bas en klonk in mijn oren nogal droog en scherp(zelfs na voldoende tweaken)
Ik had 'm bijna gekocht voor het clean kanaal maar ben toen toch maar bij fender geeïndigd.
De reverb op de jupiter is ook prima trouwens.

marc_o
3 mei 2011, 20:54
Kijk eens aan, een andere mening, oftewel, zelf testen om erachter te komen wat je ervan vindt.