PDA

View Full Version : "Kale" hals



Eygen
28 april 2011, 20:15
Hallo lui,

Ik heb recent een gitaar hals los gekocht, en in de advertentie stond dat het een 'kale' hals was.

Initieel dacht ik dat het zonder lak was.
Pas nadat ik m gekocht had daagde het me dat, aangezien de stemknoppen door dezelfde verkoper in een andere advertentie stonden, hij daarmee bedoelde dat er geen stemknoppen op zitten.

Nou is mijn vraag of 'kaal' een normale manier is om dat aan te duiden?
Ik heb namelijk een klein argumentje met de verkoper hierover, aangezien nieuwe tuners nog een euro of 30 kunnen kosten.

Verder stond er in de beknopte advertentie niets over de stemknoppen, en in de foto's stond zelfs het tegendeel (namelijk mét stemknoppen).

De hals in kwestie is de hals van een Ibanez RT250, die ik overgenomen heb voor 70 euro.

munkie
28 april 2011, 20:30
Welkom op MP enzo :soinnocent:

Kwestie van duidelijk formuleren en doorvragen. En dan nog krijg je spullen binnen met niet genoemde gebreken. Niet goed geld weg.

Mijn 0,02 euro qua mechanieken: Gotoh. Topkam: Graphtec.

Suc6 :cheerup:

Oranjeaap
28 april 2011, 20:31
Als er op de foto wel stemknoppen staan, en de verkoper zegt niet in de advertentie dat ie zonder stemknoppen verkocht wordt, dan zou ik denken dat hij bedoelt dat de hals niet gelakt is. Of kaalgeschuurd

Pepe
28 april 2011, 20:36
Niet gelakt heet ongelakt en een kale gitaar is een gitaar zonder hardware, de terminologie zoals die doorgaans gehanteerd wordt.
Maar enigzins verwarrend kan het zeker zijn.

Eygen
28 april 2011, 22:26
De verkoper weigert hoe dan ook mee te werken en ik krijg alleen maar boze mail terug (ondanks dat ik mijn e-mail beschaafd houd).
Denk dat ik maar op zoek ga naar nieuwe tuners, niets aan te doen :stop:

mesaman
28 april 2011, 23:14
ik ben gek op kaal...


waar ging het ook al weer over?ja kaal is dat er niets opzit....totally nothing!

De V
28 april 2011, 23:25
Heel lullig en absoluut niet netjes van die vent, dat zeker.
Maar ook wel een klein beetje eigen schuld, dikke bult verhaal.
Dat had je moeten bedenken toen je hem in je handen kreeg.

Sinner1980
28 april 2011, 23:31
Ach,cut your losses en op zoek naar tuners.
Jammer van die enigszins misleidende foto maar goed;weer wat geleerd;)

Eygen
28 april 2011, 23:33
Heel lullig en absoluut niet netjes van die vent, dat zeker.
Maar ook wel een klein beetje eigen schuld, dikke bult verhaal.
Dat had je moeten bedenken toen je hem in je handen kreeg.

...Die volg ik even niet. Wat bedoel je? Ik heb m opgestuurd gekregen.

De V
28 april 2011, 23:37
In dat geval neem ik mijn woorden terug.
Ik heb de voorbarige conclusie getrokken dat je hem zelf opgehaald had en dat je het ontbreken van de tuners zelf had kunnen zien, sorry.:)

Sinner1980
28 april 2011, 23:42
In dat geval neem ik mijn woorden terug.
Ik heb de voorbarige conclusie getrokken dat je hem zelf opgehaald had en dat je het ontbreken van de tuners zelf had kunnen zien, sorry.:)

Zo dan!

Als dat het geval was had ik de TS meteen opgegeven voor "Down met Johnny rocks!":seriousf:

Eygen
28 april 2011, 23:45
Ja dan had ik mezelf wel voor m'n kop geslagen :seriousf:

Hoe noem je zo'n string retainer in het Nederlands? Heb ondertussen al een goede gevonden, maar ik vroeg het me gewoon af.

Jasper.
29 april 2011, 00:06
Bij kaal stel ik me ongelakt én zonder hardware voor. Dus wat dat betreft ben je er nog mooi uitgekomen omdat hij wél gelakt is.

Braindead
29 april 2011, 00:30
Wees blij dat hij niet doordrenkt was met alcohol. Dat kan kaal namelijk ook betekenen :D Daarop doordenkend zou een kale hals getordeerd kunnen zijn. Zo dronken dat hij niet meer rechtloopt....

Sorry voor mijn zinloze gezever. Het regenachtige weer vandaag valt me zwaar na die mooie dagen...

rijsberman
29 april 2011, 00:50
Hoe noem je zo'n string retainer in het Nederlands? Heb ondertussen al een goede gevonden, maar ik vroeg het me gewoon af.

String tree. ;)

Plant
29 april 2011, 02:34
Verder stond er in de beknopte advertentie niets over de stemknoppen, en in de foto's stond zelfs het tegendeel (namelijk mét stemknoppen).

Als er een foto bijstond met stemknoppen erop, zou ik ook verwachten de hals met stemknoppen opgestuurd te krijgen. What you see is what you get, right?
Hij had gewoon eerst de stemknoppen eraf moeten halen en dan pas foto's moeten maken. These are my 2 cents :ok: