PDA

View Full Version : Koffer



clover
28 april 2011, 11:52
Kan / wil iemand mij iets vertellen over deze koffer ?
Het is de bedoeling om mijn telecaster model mee te nemen op vakantie en ik vraag me af of de gitaar in deze koffer goed "vast"ligt m.a.w niet heen en weer
rammelt tijdens vervoer. De prijs en het model spreken me alvast erg aan, naast het feit dat er een redelijk ruim opbergvak in zit voor mijn pocket pod en snoer !
http://www.thomann.de/nl/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm

Venlonaer
28 april 2011, 12:05
Lijkt mij wel. Anders stuur een mailtje naar de klantenservice van Thomann. Zij kunnen je het met 100% zekerheid vertellen :ok:

bat
28 april 2011, 12:34
Over dat heen en weer rammelen in de koffer zou ik me niet zo'n zorgen maken. Hij zal echt wel wat kunnen bewegen, maar daarom zit er voering in.

Voor die prijs kun je geen stevige flightcase verwachten, het is vooral een net wat beter dan een hoes oplossing. Dat is overigens geen probleem als je niet gaat gooien en smijten met je koffer (of anderen dat voor je doen).

clover
28 april 2011, 13:37
Over dat heen en weer rammelen in de koffer zou ik me niet zo'n zorgen maken.....
Ik heb daardoor ooit schade aan een instrument gehad ( geen gitaar ). Dat maakt een mens dan wat voorzichtig denk ik.;)

Nagramoth
28 april 2011, 13:37
Hals demonteren, een paar onderbroeken minder inpakken en hup de koffer in?
Voor luchtvervoer zou ik niet zo'n gammele tweed case nemen. Denk dan eerder aan een formfit van Hiscox/Gator/SKB o.i.d.

Robstar
28 april 2011, 13:38
Ik heb die koffer toevallig 3 weken geleden besteld. Binnen 4 werkdagen was hij hier (Rotterdam). De koffer ziet er netjes uit. Het Tweed is mooi en de leren randen maken hem helemaal af.

Ik heb zelf ook een Telecaster en die past in de breedte van de body precies. Bij de kop houd je zo'n 5 cm over. Ik heb hem nog niet vervoerd, maar als ik dat zou doen, zou ik daar een t-shirt tussen frommelen.

Het Tweed is groener dan op het plaatje, ik vond dat iets minder mooi. Het binnenwerk (opbergvak, houder voor de nek) zit door de buitenkant door het Tweed vast geniet. Je ziet het nauwelijks, en de nietjes zitten aan de onderkant van de koffer, maar dat vond ik qua afwerking minder aantrekkelijk. Ook de handgreep is gewoon van plastic.

Dessalniettemin ben ik erg tevreden over de koffer. De vintage uitstraling heeft hij inderdaad helemaal en de prijs is belachelijk laag. Wil je een iets hoger afwerkingsniveau, ben je minstens het dubbele kwijt.

Voor het geld een erg mooie koffer.

FreekBos
28 april 2011, 14:00
Een vriend van mij kocht bij Musicstore dezelfde koffer van Jack Danny. Die paste het allerbeste nadat hij alle andere koffers geprobeert had. Zelfs hele dure. De JD is het uiteindelijk geworden.

B.t.w.: ook hij was op zoek naar een koffer voor een Tele. Maar die van hem was wel een linkshandige.

shamehair
28 april 2011, 14:03
Heb zelf een banjokoffer van Thomann en ik vind dat zij zeer degelijk materiaal leveren voor heel betaalbare prijzen. Ge zult alleszins niet afgeript zijn!

bat
28 april 2011, 14:06
Ik heb daardoor ooit schade aan een instrument gehad ( geen gitaar ). Dat maakt een mens dan wat voorzichtig denk ik.;)
Er is een verschil tussen heel los in de kofer liggen en daardoor alle kanten nog flink op kunnen bewegen, of (zoals bij dit soort koffers) hooguit een kleine centimeter bewegingsruimte.

Zoals Nagramoth al zegt: als je met het vliegtuig gaat en deze in de ruimbagage meegaat, zou ik zoeken naar andere oplossingen. Maar voor in de auto/bus/trein is dit een prima koffer.

FruscianteFan
28 april 2011, 14:18
Achja, een echte Tele overleeft een vliegtuig ook zonder koffer.

joskedentweede
28 april 2011, 14:36
Ik zou een tweedkoffer, ook hele goede, nooit in het vrachtruim van een vliegtuig laten gaan. Ik vertrouw die mensen echt niet, ze kunnen niet weten wat er in de koffers zit en als je naar zo van die programma's kijkt over luchthavens en het moet even snel gaan dan letten ze niet op stickers waar opstaat dat het breekbaar is.
Je kan wel een tweed nemen als je de gitaar zo kan meenemen als handbagage, dan zit die boven je hoofd weggeborgen.

Maar dan ga ik er natuurlijk van uit dat je met het vliegtuig reist.

muziekschuur
28 april 2011, 15:42
Ik denk dat een softkoffer misschien een betere keuze is.

http://www.thomann.de/nl/rockcase_rc_20903b_ststyle_soft_light.htm

Of een ABS case.

http://www.thomann.de/nl/rockcase_abs_rectangular_case_10406.htm

Hendriks
28 april 2011, 16:04
Ik vind die tweedcases onhandig en zwaar , ik heb zelf zo'n G&G tweedcase en die gebruik ik eigenlijk nooit , meestal in de Rockbag gigbag , weegt de helft en heeft bescherming genoeg .
Als je toch een koffer wilt zou ik een Formfit jaren 90 Fender koffer nemen , die zijn stevig en ook niet zwaar.

clover
28 april 2011, 16:48
Maar dan ga ik er natuurlijk van uit dat je met het vliegtuig reist.
Nee, hij gaat gewoon mee in de caravan dus er zal niet mee worden gesmeten.
Het is dan alleen belangrijk dat de gitaar in de kast kan staan zonder gevaar dat er iemand iets tegenaan stoot ( zoals de kleine t.v. die daar ook wordt opgeborgen ). De flexibiliteit van een gigbag stelt me op dat punt dus niet helemaal gerust.
En onder het rijden ( zeker door België !! ) is het zaak dat het instrument niet teveel gaat hopsen in z'n opbergplaats !!
Dat die tweedcase dan misschien wat zwaarder en lomper is maakt me dus niet zoveel uit; dan geeft 'het oog wil ook wat' bij mij de doorslag !

muziekschuur
28 april 2011, 17:11
Dan is het een prima keuze.

bat
28 april 2011, 19:04
Dan is het een prima keuze.

Heemaal mee eens.

joskedentweede
28 april 2011, 20:28
Dan is het een prima keuze.

+ 1 (tien tekens)

TopRob
28 april 2011, 22:38
Ik heb deze koffer zelf ook en vindt 'm prima geschikt voor "normaal" vervoer (zeker voor het geld), maar als bagage in een vliegtuig absoluut ongeschikt. Mijn LC Comet past er perfect in, zonder heen en weer te schuiven. Hij lijkt veel op een vintage Fender-tweedkoffer, maar de plastic handgreep en het eenvoudige imitatieleer verraadt zijn made-in-asia afkomst.
Maar verder een prima koffertje, top!

Hopelijk heb je iets aan deze info.

clover
28 april 2011, 23:23
Ik heb hem net besteld ! Als de koffer binnen is dan post ik wel een paar duidelijke foto's !
Bedankt voor jullie hulp in deze !!:satisfie: