PDA

View Full Version : Vox tonelab als preamp?



mrweird
28 april 2011, 00:42
Hallo,
Vraagje, ik heb een beetje last van GAS en niet helemaal tevreden over m'n sound bij t coverbandje waar ik in speel.
Ik speel over een Fame VSH2-100 (Marshall DSL copy uit china) met als effectenbak een Boss GT6 die ik enkel gebruik in die band voor een beetje chorus, delay etc..

Ik ben errug te spreken over m'n thuis oefen ampje, te weten een Vox valvetronix VT15 ampje en ik zat te denken van als ik nou zo'n vox tonelab EX aanschaf en die gebruik als preamp voor de fame, oftewel gitaar inpluggen in de Vox, en de vox op de effect return inpluggen van de fame. De gedachte erachter is dan kan ik beter m'n sound aanpassen aan de nummers die ik speel met deze band (van Funk Aretha Franklin tot aan sweet child o mine tot aan sinead o conner nothing compare to you en weer terug..) maar dan heb ik door de prima overdrive klanken van het vox valvetronix systeempje iig geen achteruitgang wat betreft overdrive/distortion sounds tegenover de knudde overdrive sounds van de GT6

Klinkt ok? Of doe toch maar niet?

peter_heijnen
28 april 2011, 01:02
Ik heb jaren geleden pat travers gezien met een tonelab als preamp op de eindbak van een marshall top en een 4x12, dat klonk helemaal geweldig!

Swampash
28 april 2011, 20:29
Ik heb de Vox Tonelab EX geprobeerd in de send/return van een ZT amp en dat klonk geweldig. Ik raad je absoluut aan om het eens te proberen en je overtuigd je gevoelens.

even
29 april 2011, 07:18
Dat gaat heel erg goed. Ik heb twee jaar lang met plezier gespeeld met mijn Tonelab rechtstreeks in een Mesa 20/20 eindtrap. Wel de cab simulator uit laten anders klinkt het veel minder.

mrweird
29 april 2011, 10:38
Wow.. Drie keer een bejubel reactie. Ik weet voldoende en ik ga 's ff toegeven aan mijn GAS aanval. :D

Rinze
29 april 2011, 10:47
Ik heb mijn Tonelab ook wel eens met een eindtrap gebruikt, was er toch minder over te spreken. Wel de cabsim uit natuurlijk, maar ik denk dat het probleem was dat ik de eindversterkersimulatie in de Tonelab altijd flink open heb staan om een lekker geluid te krijgen maar dat werkt dan weer minder als er nog een echte buizeneindtrap achter hangt die flink moet werken, is eigenlijk dubbelop dan. Ik vond het wat indirect aanvoelen ook.

Hendriks
29 april 2011, 14:57
Ik heb een tijdje een Tonelable rechtstreeks op de mixer gebruikt , ik ben ermee gestopt omdat je de Wah niet in combi met de TS kon gebruiken . Nu gebruik ik een Digitech RP500 tijdens repetities , ook direct op de PA en ik ben zeer te spreken over het geluid en mogelijkheden , het scheelt ook nog eens flink wat sjouwen.

mrweird
29 april 2011, 22:01
Ik heb een tijdje een Tonelable rechtstreeks op de mixer gebruikt , ik ben ermee gestopt omdat je de Wah niet in combi met de TS kon gebruiken . Nu gebruik ik een Digitech RP500 tijdens repetities , ook direct op de PA en ik ben zeer te spreken over het geluid en mogelijkheden , het scheelt ook nog eens flink wat sjouwen.

Hi Hendriks, wat bedoel je met TS?

Hendriks
30 april 2011, 21:13
Hi Hendriks, wat bedoel je met TS?

Tubesreamer ,of andere overdrive/distortion .

mrweird
5 mei 2011, 15:38
Hallo,
Ik heb inmiddels een bod lopen op een 2de hands tonelab LE .. Dus binnenkort aan 't experimenteren.
Ik zag dat er op dat model ook een effect loop zit. Heeft iemand toevallig hier de 4 kabel methode gebruikt bij dit model? Gitaar in Vox, Vox send -> amp, amp send ->Vox return, Vox mono out ->amp return. Ik hoop dat dat je dan bij de tonelab LE in een patch de effectloop in kunt schakelen en modeling ff uit, en dan heb ik de normale buizen preamp van de versterker ook in een patch zitten is 't idee.

Kan dat?