PDA

View Full Version : NGD Diana les paul



J.G.
27 april 2011, 23:06
Ik heb vandaag via ruil een oude Diana les paul verkregen, maar ik zou hier graag wat meer over weten.
Ze zou van de jaren 70/80 zijn, maar ik vind er bijna niks van op het internet.
Het ding is in ieder geval massief, houtsoort weet ik niet, bolt on neck
en op de elementen staat Lawrence vooraan.
Ik weet wel dat ze loeizwaar is en geweldig klinkt ;)
Dus als iemand iets meer weet, hoor ik het graag

Nog wat pics

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/Diana%20les%20paul/DSC04439.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/Diana%20les%20paul/DSC04441.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/Diana%20les%20paul/DSC04442.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/Diana%20les%20paul/DSC04443.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/Diana%20les%20paul/DSC04445.jpg

arcane
27 april 2011, 23:10
Mooie gitaar. Veel plezier ermee.

fastfolkert
27 april 2011, 23:15
die potmeterknoppen zijn zeker van een no-name seventies pedaaltje gehaald:soinnocent: Zet er "echte" op en ze ziet er veel beter uit.

Rinze
27 april 2011, 23:18
De gitaar weet ik niks van, daar zal Wietse zijn licht nog wel over laten schijnen. De elementen zijn oude Bill Lawrences, ik geloof L-90's. Dat is iig niet slecht.

J.G.
27 april 2011, 23:19
die potmeterknoppen zijn zeker van een no-name seventies pedaaltje gehaald:soinnocent: Zet er "echte" op en ze ziet er veel beter uit.

Ja ik weet het, ik heb nog wel een paar dingen te doen, andere knoppen, tuners en topkam bv.

Van de pickups heb ik al wat info gevonden ondertussen, de onderste foto op de link, dat zijn ze
http://www.billlawrencereview.com/L-90

geert1976
28 april 2011, 00:47
Qua bouw en dat ozo befaamde stickertje denk ik dat dit een gitaar is, die uit de Samick febrieken komt, dus een Koreaanse LP kopie

het is mijns inziens een Samick, type Elektric Guitar 1702, (N)atural

Pepe
28 april 2011, 01:33
De neck is maple, de body kan een maple top hebben maar als het berken is zou ik het ook zo geloven.
Samen met de geschroefde neck a long way from tipperary Gibson maar dat hoeft de pret niet te drukken. Lekker eigenwijse look. En een naam heeft ze ook al.

almarvk
28 april 2011, 08:30
Lijkt erg veel op een Kay Les Paul die ik heb gehad.

iWishmaster
28 april 2011, 09:10
Ik vind 'em wel heel mooi moet ik zeggen. Alleen die knoppen moeten wel af: gewoon zwarte speedknobs zou haar beter staan.

wietse
28 april 2011, 09:46
gewoon zwarte speedknobs zou haar beter staan.

meestal zie je deze jongens met witchheads.

als je googled op het modelnummer dan kom je zelfs een vermelding tegen van een japanse epiphone met hetzelfde nummer.
lijkt mij ook koreaans, uit dezelfde stal als hondo, dus samick, ik vermoed dat die top een mooie gewelfde triplex top is, zoals normaal bij die dingen, als je de control cavity open maakt of er een element uit pakt dan weet je het zeker.
bill lawrence elementen zijn niet bepaald standaard te noemen op zulke gitaren, hondo gebruikte dimarzio, de enige gitaar die ik heb met bill lawrence elementen is m'n gumika, en geen idee of die er origineel in horen, vermoed van wel gezien het soldeerwerk.

maar ziet er verder erg netjes uit, veel plezier ermee.

Rock Bottom
28 april 2011, 10:16
Zoals geert al zegt het is er een uit de samick fabriek.
Die stikker zat op elke samick.

muziekschuur
28 april 2011, 10:27
Ik vind em heel mooi. Met name die zwarte blok inlay.

J.G.
28 april 2011, 17:03
Het maakt me eigenlijk niet veel uit waar ze gemaakt is, maar ik was wel een beetje nieuwsgierig.
Het belangrijkste is dat ze goed klinkt en dat doen die lawrences zeker wel
Dat de top van triplex is, dat kan wel kloppen denk, er is een redelijke opening tussen body en top als ik in het gat van de cavity kijk.
Iig Bedankt voor de info allemaal. :ok:

Oranjeaap
28 april 2011, 17:28
Ziet er leuk uit, maar kwaliteit is waarschijnlijk waardeloos.
Als we er van uitgaan dat de elementen inderdaad van Bill Lawrence zijn, en niet een kopie, dan zijn dat inderdaad erg goede pickups.

munkie
28 april 2011, 19:36
Lollig ding, 70s LP kopie met maple toets en zwarte block inleg. Heb wel eens een Morris (Japan) gezien in dit model. Merk ken ik niet dus Geert en Wietse zullen het wel weten. Samick is nix mis mee, elke Ibanez, Fender, Epiphone MIK met S serienr is van Samick.

HaroldA
28 april 2011, 20:28
Ziet er leuk uit, maar kwaliteit is waarschijnlijk waardeloos.

Als hij het meer dan 30 jaar na de productie nog steeds goed doet is de kwaliteit juist erg goed! :ok:

Leuke gitaartjes, spelen vaak een echte Gibson er uit qua hals en gewicht, maar verwacht niet dezelfde klank!

wietse
28 april 2011, 21:32
Samick is nix mis mee,
nu niet, dat is wel anders geweest, we hebben het nu over een gitaar uit de samick fabriek uit het tijdperk van hondo e.d, zo'n goede naam hebben die niet al zitten daar ook erg goede instrumenten tussen.

De V
28 april 2011, 22:03
Wat een plaatje.
Andere knoppen erop en gaaaaaan:rockon:

peter_l
29 april 2011, 00:11
De kopvorm, de bolt-on neck en het kleine metalen plaatje doen me denken aan een jaren '70 fabrikaat. Bestond Samick toen eigenlijk al? Ik heb in 1980 van mijn gitaarleraar een maple Les Paul overgenomen, ook bolt-on en ook met zwarte blokinleg in de eveneens maple toets. Die kwam uit Taiwan, meldde een stickertje, was wel uitgevoerd met die diamant-inleg in de kop, maar zonder merknaam. Modelnummer was K-70 schiet me ineens te binnen, en voorzien van prachtige humbuckerkapjes om de enkelspoels elementjes, iets wat ik later bij een Custom Les Paul ook weer eens aantrof.
Het lijkt me in elk geval geen 80-er, eerder eentje uit 1975 ofzo die later voorzien is van de Lawrence pups en betere mechanieken.

Kakihara
29 april 2011, 08:12
Ik geloof dat ik deze gitaar een hele tijd geleden in het 2dehands-tips-topic gepost heb, met de vermelding dat die L-90s alleen al die prijs waard waren.
Die pickups zijn hoogstwaarschijnlijk niet stock; ik heb geen weet van in serie geproduceerde gitaren met pickups van Lawrence Sound Research, of van Bill Lawrence tout court (zijn ontwerpen voor Gibson (o.a. de SuperHumbuckers) en Fender (de SCN's) daargelaten, maar dat zijn voorbeelden van 'designed by' - zoals de L6s zogezegd 'designed by Bill Lawrence' was)

wietse
29 april 2011, 08:21
De kopvorm, de bolt-on neck en het kleine metalen plaatje doen me denken aan een jaren '70 fabrikaat. Bestond Samick toen eigenlijk al?
ja hoor, samick is in 1958 begonnen als piano bouwer en begon een paar jaar later ook met andere instrumenten te produceren.
alle niet japanse hondo's en hondoII's komen uit de samick fabriek, je kon in de 70er jaren bijna zeker aannemen bij een gitaar uit het verre oosten dat als er geen made in japan in de neckplate stond de gitaar bij samick gemaakt was.

het lijkt mij ook een 70's gitaar, 80's kan al niet vanwege de kopvorm.