PDA

View Full Version : Brom op een Ashdown peacemaker 40



Scheuren met een zachte g
27 april 2011, 22:11
Hallo allen,

ik heb nu een jaar in het bezit van een Ashdown peacemaker 40 (das een combo buizen amp voor elektrische gitaar). Alleen nu gaat hij steeds vaker opeens brommen. Ik heb de kabels nagelopen en me gitaar gechecked, maar daar ligt het niet aan. Als ik er ook op "tik" gaat die brommen dus ik vermoed dat het de buizen zijn, maarrrrr hoe weet ik precies welke ik moet vervangen, want 50 euro ofzo per buis is vrij prijzig. Ik hoop dat jullie, almachtige bronnen der kennis, mijn beginnersvraag kunnen beantwoorden.

Met nederige groeten,

een vrolijke brabander

P.S. nog wat extra informatie:
- hij zit in een ge-aard stopcontact
- hiervoor is hij in het bezit geweest van een rhodes-speler
- ik gebruik zelf een epi les paul standard
- pedalen die ik erbij gebruik: een Boss OS-2 en een dunlop crybaby gcb-95

cluseau
27 april 2011, 22:30
50 euro ofzo per buis is vrij prijzig.


Waar koop jij je buizen :crazyhappy:

Tik eens tegen de buisjes, mogelijk dat je reactie hoort. Dat buisje kun je dan even proberen te vervangen. Kleine buisje zijn al onder een tientje te koop hoor.

Het hoeft echter geen buis te zijn, er zijn vele oorzaken te noemen welke jouw verschijnsel kunnen veroorzaken.


Frans.

Scheuren met een zachte g
28 april 2011, 12:35
oke ik zal eens even kijken en van die prijs: http://www.feedback.nl/shop/product/basgitaar/electro-harmonix-el-84-eh-matched-quarted/100005708/104425

bedankt voor de reactie

cluseau
28 april 2011, 12:51
oke ik zal eens even kijken en van die prijs: http://www.feedback.nl/shop/product/basgitaar/electro-harmonix-el-84-eh-matched-quarted/100005708/104425

bedankt voor de reactie

Tja, in een kwartet gaan er nog altijd vier he! Dus dat is 11.25/st ;)

FeestBeest
9 mei 2013, 16:17
Hallo Scheuren. Klinkt als condensatoren brom. Hoe oud is de combo?
Als de combo > 15 jaar is neemt die kans toe. <15 jaar dan wordt het steeds onwaarschijnlijker want Elco's / condensatoren gaan wel 15 jaar mee. Je eehh als het goed is he!

cluseau
9 mei 2013, 17:38
Hallo Scheuren. Klinkt als condensatoren brom. Hoe oud is de combo?
Als de combo > 15 jaar is neemt die kans toe. <15 jaar dan wordt het steeds onwaarschijnlijker want Elco's / condensatoren gaan wel 15 jaar mee. Je eehh als het goed is he!


Kun je aan de hand van de soort brom vaststellen dat het de elko's zijn dan?

Inmiddels zal het wel opgelost zijn denk ik dus misschien horen we het nog. :soinnocent:

VanDiekum
10 mei 2013, 00:24
Die brom wordt het erger naarmate je de gain/volume meer open draait? En kraakt het terwijl je eraan draait soms vatten mensen een ruis al snel op als een brom .
Als het knettert terwijl aan 1 van de potmeters draait kan het euvel daar wel ontstaan.

Gearjunkie
10 mei 2013, 09:06
Het was laat hè? Check even de datum... :)

cluseau
10 mei 2013, 11:12
:soinnocent:

nico verduin
10 mei 2013, 11:21
:soinnocent:tik-tak-tik-tak-tik-tak:seriousf:

cluseau
10 mei 2013, 11:24
tik-tak-tik-tak-tik-tak:seriousf:

Nou, ik was wel wakker hoor, vandaar....


Inmiddels zal het wel opgelost zijn denk ik.........