PDA

View Full Version : Marshall JCM 800 2210 maakt "fluitend" geluid



axtion henk
27 april 2011, 22:10
Sinds een tijdje maakt mijn Marshall een heel irritant "fluitend" geluid. Soms is het stil maar meestal komt dit geluid snel weer naar voren. Ik heb de versterker een tijdje terug ook al eens naar een gerenomeerde techneut gehad en die kon niks ontdekken en zelfs alle buizen waren nog in orde volgens hem. Nu werd mij onlangs verteld dat dit toch echt wel eens een buizenprobleempje zou kunnen zijn. Wie o wie kan mij meer vertellen??

sjaak1990
27 april 2011, 22:36
Tja preamp buizen zou een logische verklaring kunnen zijn, makkelijk te proberen tenminste :)

cluseau
27 april 2011, 22:58
Sinds een tijdje maakt mijn Marshall een heel irritant "fluitend" geluid. Soms is het stil maar meestal komt dit geluid snel weer naar voren.

Helaas is niet te zeggen wat de oorzaak is omdat dit door vele onderdelen veroorzaakt kan worden, maw kan vanalles zijn. Maar...... als het regelmatig optreed is het zeker te fixen. Zelfs als het af en toe optreed zijn er methoden om de amp het vuur aan de schenen te leggen maar daarvoor zal hij toch echt op de testbank moeten. Om een gokje te wagen, buisje of een aardpunt.

Frans.

master99
28 april 2011, 08:18
Ik zou terug gaan naar de betreffende techneut die hem eerder onder handen heeft gehad. Hij heeft blijkbaar het probleem niet opgelost ... waar jij (mogelijk) wel voor betaald hebt.

Groet,
Erik

the sure thing
28 april 2011, 10:36
Ik zou terug gaan naar de betreffende techneut die hem eerder onder handen heeft gehad. Hij heeft blijkbaar het probleem niet opgelost ... waar jij (mogelijk) wel voor betaald hebt.

Groet,
Erik Ik zou hem zeker naar een ANDERE techneut brengen OMDAT die het probleem niet heeft kunnen fixen. De Marshall 2210 zijn amps die zeer goed te servicen zijn (geen moeilijke rare onderdelen, duidelijk schema). Je zou m naar BIG ONE in Zwolle kunnen brengen. Piet Guitars in Arnhem hebben mijn 2210 destijds prima gerepareerd, en anders MAX GUITARS in NIjmegen.

Maar wrs. zitten er bij jou in de buurt ook prima amp techs.

Mr.Jay
28 april 2011, 21:11
probeer zelf gewoon effe de preampbuisjes te testen, grote kans dat daar een microfonische tussen zit.
Simpel te testen even en voorkomt weer kosten en gehussel naar een tech toe.
Koop 1 nw. AX7 buisje en verwissel dat een voor een voor de huiige, is fluiten weg, klaar. ZO niet, kun je nog altijd naar een tech toe, heb je op zijn minst een reserve nieuw AX7 buisje.

jim__
29 april 2011, 08:20
Misschien een stomme opmerking, maar heb je dit alleen als de gitaar is aangesloten en het volume open staat? Kan natuurlijk ook een microfonische pickup zijn, terwijl de versterker wel in orde is. Kijk dus eens of je dit bij een andere gitaar ook hebt.