PDA

View Full Version : Hallo allemaal!



Michilius
27 april 2011, 20:32
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Michiel ben 30 jaar en woon in Zierikzee.

Ik speel nu ongeveer een jaar gitaar, althans dat probeer ik ;).
Vorig jaar heb ik een BC Rich Warlock en een VOX DA5 gekocht. Heb inmiddels ook een Cool Cat Chorus pedaal, was niet echt nodig atm maar goed was een gift.

Het liefst speel ik nummers van Metallica of Tool, ligt een beetje aan m'n bui. Is nog wel een beetje aftasten voor me want heb nog wel veel moeite met de snellere nummers. Maar goed dat maakt me niet uit ik speel omdat ik het leuk vind en hoef niet per se in een uitverkochtte Arena te spelen.

Ik hoop via dit forum wat meer te leren over het gitaarspelen en alles wat daarbij hoort.

Groeten,

Michiel

Duhsjaak
28 april 2011, 03:22
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Michiel ben 30 jaar en woon in Zierikzee.
.....
Is nog wel een beetje aftasten voor me want heb nog wel veel moeite met de snellere nummers.
.....
Ik hoop via dit forum wat meer te leren over het gitaarspelen en alles wat daarbij hoort.

Groeten,

Michiel

Hi
Da's een aardig onderwerp dat je aansnijdt! Eerst heb je moeite met snellere nummers, dan krijg je dat onder de knie en vervolgens word je ouder en krijg je moeite met snellere nummers.

The cycle of life hè?

Alles dat er bij hoort?
Er is is de media volop aandacht geweest voor loverboys en de gevaren die daarmee samenhangen.

Ik probeer je dus te waarschuwen voor het gevaar van lovergirls. Onderbelicht in de pers. Na ongeveer een week vragen ze of je het niet eens met een vriendinnetje wil proberen.
En na een maand moet je het tegen betaling doen!
Het aftasten komt daarbij ook om de hoek!

Afijn je snapt, de gevaren die een gitarist bedreigen zijn legio. Het siert je dat je desondanks toch ermee door wilt gaan.

Beschouw dit forum dan ook maar een beetje als een soort zelfhulp groep!

En welkom dus!
Vriendelijke groet, Gus

Michilius
28 april 2011, 10:19
[QUOTE=Duhsjaak;2621980]Hi
Da's een aardig onderwerp dat je aansnijdt! Eerst heb je moeite met snellere nummers, dan krijg je dat onder de knie en vervolgens word je ouder en krijg je moeite met snellere nummers.

The cycle of life hè?

Haha, ik heb het eerst drie keer moeten lezen voordat het kwartje viel, tja zit idd wel wat in.
Maar toen ik m'n eigen berichtje terug las kwam nog wel het volgende bij me op. Het is niet zo dat ik van alles kan spelen maar meer dat ik een aantal rifjes ken. Ben wel iedere dag aan het oefenen. Ik volg geen les en leer alles via internet. Maar goed zoals ik al zei ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind.
Ik ben van plan om en pedaal aan te schaffen maar weet daar nog weinig vanaf. Dus wat goeie mekren zijn enz. Dat soort dingen hoop ik o.a. via dit forum te weten te komen.

Grtz.