PDA

View Full Version : Fender Mustang 3 met een Boss ME 70



chet atkins
27 april 2011, 20:22
Vraagje




Ik ben in het bezit van een Fender Mustang 3. Is het mogelijk om op deze amp een Boss ME 70 aan te sluiten en werkt het dan naar behoren.
Verder ben ik beginnend gitarist en heb een Gretsch 5120 en een Fender strat 60's. Hopelijk weet iemand dit

Tankman
27 april 2011, 20:34
Het zou moeten werken, maar waarom zou je het willen? De Mustang 3 zit al bomvol effecten die je met de bijgeleverde footswitch kan schakelen.

chet atkins
27 april 2011, 20:42
Met de bijgeleverde footswitch kan je alleen maar naar de volgende amp schakelen en dat schiet niet echt op. zoek nog een vette blues instelling en een instelling waarop mijn gretsch lekker klinkt

arcane
27 april 2011, 21:12
volgens mij zou je met de footswitch naar de volgende preset moeten kunnen springen. Dus niet alleen naar een bepaalde amp.

Tankman
28 april 2011, 00:53
De Footswitch heeft als het goed is 3 verschillende mogelijke functies:

Of je gaat omhoog en omlaag door je presets,
Of je schakelt tussen een aantal presets die op hun beurt weer geprogrammeerd heb in de juist volgorde.
Of je kan binnen een preset de effects individueel aan en uit schakelen.

Kijk op ongeveer 13 minuten.


http://www.youtube.com/watch?v=bdwD03ZF5zM

ErikE
28 april 2011, 10:08
Kijk hier maar eens:

http://www.fender.com/products/mustang/features.php#/01-mustang-ii-amber-1-brutal-metal

(naar beneden scrollen)

Daar zie je dat je ook de 4-button fsw. kunt gebruiken, en die zelfs kunt combineren met de 2-button:

"For example, you could assign Quick Access presets to the 4-button footswitch and Up/Down presets to the 2-button footswitch. Or you could bypass effects with the 4-button footswitch and select presets with the 2-button footswitch. The choice is up to you."

muziekschuur
28 april 2011, 11:32
Zou het kunnen dat het eigenlijk midi over jack is? M.a.w. dat je het om kan bouwen om een FCB1010 te gebruiken?

Triggy
28 april 2011, 13:13
Met de bijgeleverde footswitch kan je alleen maar naar de volgende amp schakelen en dat schiet niet echt op. zoek nog een vette blues instelling en een instelling waarop mijn gretsch lekker klinkt

Voor de klank van de Gretsch zou ik eerder de standaard Gretschbuckers vervangen door TV-jones pickups en er vervolgens clean mee spelen.
Zeker als je je nickname eer aan wilt doen.:soinnocent:

chet atkins
29 april 2011, 16:02
Voor de klank van de Gretsch zou ik eerder de standaard Gretschbuckers vervangen door TV-jones pickups en er vervolgens clean mee spelen.
Zeker als je je nickname eer aan wilt doen.:soinnocent:

Ja als ik al zo goed kon spelen zeker, maar hoe ik nu speel dat wil je niet aanhoren. Maar ik heb toch de ME 70 pedaal gekocht en het werkt prima. Wat ik nog het mooiste vindt dat je alleen met de ME 70 kan spelen zonder versterker met een koptelefoon op. Alle effecten kan je dan instellen en klinken prima. heel fijn als ik geen ruzie met mijn vrouw wil hebben:crazyhappy: