PDA

View Full Version : Lastige keuze tussen 2 gitaren



Braddie
27 april 2011, 19:34
Volgende week naar Doetinchem, nou zit ik te twijfelen tussen de Epiphone Slash Signature en de PRS Santana Signature.... welke is kwalitatief beter vinden julie? uiteraard ga ik er op spelen, en op beide gitaren niet alleen Guns N Roses en Santana muziek maar verschillende stijlen, denk hierbij aan Funk/Rock/Pop/Ballad en ik ga de gitaar gebruiken voor harmoniečn samen met de Brian may signature die ik al heb..

Ik vind de klank van Santana te gek, echt een hele mooie toon, maar het sustain van de Alnico pro II humbuckers in combinatie met die Epiphone is weer beter!.

moeilijk!

Fiendish
27 april 2011, 19:44
Ik zeg de PRS.

jze
27 april 2011, 19:50
De PRS SE (want daar gaat het om denk ik) zijn goede gitaren, zou voor mij de voorkeur hebben.

Tankman
27 april 2011, 19:58
PRS SE zonder twijfel. SE's zijn te gekke gitaren. Heb zelf de Tremonti SE. Epiphone ben ik helemaal geen fan van en als je dan moet kiezen tussen PRS SE en Epiphone, dan is de keuze vrij makkelijk.

Midwolda
27 april 2011, 20:22
Ik zou ook eerst de PRS pakken, maar natuurlijk ga jij ze allebei uitproberen.
Op wat voor versterker wil je ze vergelijken? Heb je zelf al een versterker?

bagheera
27 april 2011, 21:01
ik moet zeggen, ik ben altijd heel erg blij met een LP in men hand maar met die santana se heb je wel iets originelers als een epi lp slash .
In dit geval zou ik toch vooral voelen hoe de nek voelt en hoe lekker ze spelen
Over welke amp ga je ze gooien als je kan pak je eigen amp mee

Sinner1980
27 april 2011, 21:58
Epi les paul Slash natuurlijk!

Die dingen zijn limited dus nog eens collectors items ook.
Zit ook nog eens een koffer bij,goede pickups en naar mijn bescheiden mening,ongeacht tobacco,goldtop of AFD versie errug mooi.
Kwalitatief vind ik ze ook dik in orde al is het natuurlijk geen Gibson.

En tja,als je dan toch aan een sig gaat dan kies je natuurlijk voor Slash:cooler:

Ik heb dan ook niet zoveel met Carlos maar dat is mijn mening maar natuurlijk;)

geert1976
28 april 2011, 00:55
Effe belangrijk: wel werk van Santana, het vroegere 70's werk of het latere werk, want indien je het vroege werk wilt spelen, zijn beide gitaren niet ok, zeker als je de Santana sound wilt hebben, dan heb je namelijk deze nodig:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-118.jpg

Kan trouwens de andere stijlen die je wilt spelen ook probleemloos aan.

peter_l
28 april 2011, 01:06
Effe belangrijk: wel werk van Santana, het vroegere 70's werk of het latere werk, want indien je het vroege werk wilt spelen, zijn beide gitaren niet ok, zeker als je de Santana sound wilt hebben, dan heb je namelijk deze nodig:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-118.jpg

Kan trouwens de andere stijlen die je wilt spelen ook probleemloos aan.

Hahahahahaha, die Geert toch... Speelde Karel vroeger op een Morris joh? :seriousf:
Maar allee, het ziet er fraai uit en zal ook best goed zijn. Ik heb zelf vroeger zowel een Cimar alsook een Custom kopie van de L6 gehad, en van beide eigenlijk nog wel wat spijt dat ik ze ooit weg heb gedaan.

Nou ja, ff zonder gekheid op een stokje. Voor een Santana geluid heb je een (goede!) gitaar nodig met humbuckers, en je eigen vingers en oren. Maar je eigen organen zorgen er uiteindelijk voor dat je altijd dát geluid krijgt wat jij wilt. Een originele Gibson L6 met pups van ome Lawrence zal wel helpen, of een Yamaha SG2000, of een Gibson SG.
Een Epi - Signature of niet - zou ikzelf nooit doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Slash zelf er echt heel erg blij mee is en nu alle dagen op een Epi staat te harken, dat zal ongetwijfeld met pegels te maken hebben gehad.

Ik heb trouwens nog twee van die L6 pups in mijn kast liggen. Iemand nog interesse? Anders worden ze mogelijk ingebouwd in een (slik) Keiper Les Paul met holle kast en f***gaten ;-).

geert1976
28 april 2011, 01:09
Hahahahahaha, die Geert toch... Speelde Karel vroeger op een Morris joh? :seriousf:

Nou ja, ff zonder gekheid op een stokje. Voor een Santana geluid heb je een (goede!) gitaar nodig met humbuckers, en je eigen vingers en oren. Maar je eigen organen zorgen er uiteindelijk voor dat je altijd dát geluid krijgt wat jij wilt. Een originele Gibson L6 met pups van ome Lawrence zal wel helpen, of een Yamaha SG2000, of een Gibson SG.
Een Epi - Signature of niet - zou ikzelf nooit doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Slash zelf er echt heel erg blij mee is en nu alle dagen op een Epi staat te harken, dat zal ongetwijfeld met pegels te maken hebben gehad.

Ik heb trouwens nog twee van die L6 pups in mijn kast liggen. Iemand nog interesse? Anders worden ze mogelijk ingebouwd in een (slik) Keiper Les Paul met holle kast en f***gaten ;-).

Santana gebruikte in zijn beginjaren veel de L6S van Gibson, later ging die over op de Yamaha SG.
Overigens zijn deze exemplaren lang niet slecht, heb er zelf eentje gehad en die klonk en speelde heel behoorlijk.

Je wilt niet weten wat ze tegenwoordig voor dergelijke Japanse kopiën wilde vangen.

die pu's wil ik trouwens wel van je overnemen, heb hier nog een oude 70's Gibby waar ik andere PU's op wil doen...

mastermind
28 april 2011, 08:39
PRS uiteraard. Dit mag gewoon geen vraag wezen :S.

Epi hebben geen fijn fretwerk over het algemeen, maar dat verschilt nogal. PRS spelen veeel fijner en klinken ook stukken beter dan die Epi. Die gitaren zijn veel constanter in kwaliteit.

sideburns
28 april 2011, 11:16
mag ik een optie drie verwoorden ?

even doorsparen voor een gibson studio (tweedehands of evt nieuw) hangen ook vast wel in doetinchem. (ik neem aan dat je naar vriesse gaat) probeer die dan ook even. Als dat niet aan je verwachtingen voldoet dan adviseer ik de prs. Heb zelf zowel epi als de prs tremonti gehad (niet de santana dus:chicken:) en vond de prs beter klinken / afgewerkt.

Moet hier uiteraard wel bij vermelden dat ik de slash sig. niet in mijn handen heb gehad.

Zoals ik al zei, vergeet ook de optie tweedehands niet, vaak meer bang for the buck.

Succes.

Liquid_Metal
28 april 2011, 11:28
Ik heb een PRS SE Custom en die raadt ik echt aan. De neckaccess op de hoogste frets (19-22) is voor mij niet soepel genoeg, maar voor de rest vind ik de toon, looks en feel van deze gitaar echt fantastisch.

Quadrifoglio
28 april 2011, 12:03
Heej Liquid_Metal, ik zie dat jij ook nog steeds happy PRS user bent :).

Ja mijn voorkeur gaat ook uit naar PRS. Ik ben ook al dik twee jaar heeeel tevreden met mijn PRS's. Mocht je per se een singlecut willen, neem dan de PRS SE 245 die rond juli uitkomt!

Venlonaer
28 april 2011, 12:34
En een 2ehands (koreaanse) epi standard dan en dan een setje alnico's erin pleuren? Scheelt je enorm veel geld :ok:

Buzzel
28 april 2011, 13:37
Ik zou ook voor de PRS gaan alleen al omdat ik les paul's verschrikkelijk vind spelen (vind ik zelf dan) En volgens mij hebben ze in Doetichem iets van korting op allen prs'en (volgens de site), dus ik zou zeggen sla je slag!

Thyrif
28 april 2011, 14:35
Zitten een paar erg leuke gitaren in die PRS SE range! (stiekum allemaal ssst ;) ) Zeker van goede kwaliteit. De SE245 lijkt me ook geweldig! Denk dat ik mogelijk mn tremonti SE daarvoor weg ga doen...

Sinner1980
28 april 2011, 16:53
Een Epi - Signature of niet - zou ikzelf nooit doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Slash zelf er echt heel erg blij mee is en nu alle dagen op een Epi staat te harken, dat zal ongetwijfeld met pegels te maken hebben gehad.

I.

Wel tof dan dat Carlos wel op een SE'tje speelt...:soinnocent:

Lijkt me niet dus;so much voor dit argument.

Wat de TS gewoon het beste kan doen is beide modellen uitvoerig en objectief testen.

Met oog op mojo en eventuele doorverkoop zeg ik in ieder geval sowieso die Slash sig mocht ze bevallen natuurlijk.

Mojo= subjectief,mijn mening dus.

Doorverkoop= feit,geen discussie mogelijk (limited vs productie model)

JohnLord
28 april 2011, 20:23
SE's zijn prima gitaren, maar Epi's met goede pickups (oals bij de Slash sig) zeker ook. Testen dus.

Braddie
29 april 2011, 03:32
Ik ga er sowieso op spelen volgende week, op beide, maar ik hou ook een goedkope Gibson LP studio in m`n achterhoofd.

Mag je daar overigens gewoon een gitaar pakken en aansluiten of werkt dat anders daar?

sideburns
29 april 2011, 11:12
Ja hoor, je kunt daar in alle rust uittesten (2 cabines) en als je het netjes vraagt willen ze ook nog wel een versterker naar keuze in t hok neer zetten waarover je de gitaar het liefste wilt uitproberen.

Ik geloof trouwens, zoals al eerder gezegd in dit topic, dat ze korting geven op de prs-en , alsthans de se-modellen.

Buzzel
29 april 2011, 11:23
Ik ga er sowieso op spelen volgende week, op beide, maar ik hou ook een goedkope Gibson LP studio in m`n achterhoofd.

Mag je daar overigens gewoon een gitaar pakken en aansluiten of werkt dat anders daar?

Er staan overal bordjes dat je moet vragen, maar ik heb nooit problemen als ik een gitaar van 1300 euro of meer pak:seriousf: dus vast wel :P In 1 van de oefen hokjes hebben ze van die roland cube's staan zijn puik versterker om je gitaar op te testen.

FruscianteFan
29 april 2011, 12:26
Epi les paul Slash natuurlijk!

Die dingen zijn limited dus nog eens collectors items ook.
Zit ook nog eens een koffer bij,goede pickups en naar mijn bescheiden mening,ongeacht tobacco,goldtop of AFD versie errug mooi.
Kwalitatief vind ik ze ook dik in orde al is het natuurlijk geen Gibson.

En tja,als je dan toch aan een sig gaat dan kies je natuurlijk voor Slash:cooler:

Ik heb dan ook niet zoveel met Carlos maar dat is mijn mening maar natuurlijk;)
Ik denk niet dat een (recente) Epiphone zo snel een collector's item wordt, limited of niet. Epi Les Pauls zijn nou eenmaal vrij doorsnee gitaren.

Ik vraag me wel af hoe TS erbij komt om vooral naar signatures te kijken, maar daar is weinig mis mee.

Rembull1980
29 april 2011, 13:06
Collectors item is ook een groot woord. Maar wel is het zo dat de vorige Slash sigs van Epiphone voor bijna of zelfs meer dan de nieuwprijs 2de hands worden aangeboden. Zijn wel hele vette gitaren die Slash modellen (music radar geeft ze 5 sterren en dat doen ze niet vaak). Zoiezo zijn de limited modellen van Epiphone erg goed in mijn mening. De LP 1959 & 1960 zijn voorbeelden van topgitaren.