PDA

View Full Version : Eigen geschreven fingerstyle muziek en acoustische covers!



tomhaze
27 april 2011, 18:23
Hee allemaal!

Graag zou ik jullie mijn website eens willen laten bezoeken: http://www.tomhaze.nl , of, als je dat makkelijker vindt mijn youtubekanaal: http://youtube.com/hazetom
Ik speel gitaar en zing, maar schrijf ook zelf fingerstyle nummers, met name ballads. Deze zijn op mijn site en youtubekanaal te vinden!

De instrumentale nummers zijn: Fine, Sunshine's on it's way, Sweet Dreams en Instantly Gone. De rest zijn nummers met zang.

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

:crazyhappy:

Dribbel_
27 april 2011, 19:13
Lekker om naar te luisteren dit :)
Je bent vast ook wel bekend met Boyce Avenue dan die ook vaker van dit soort dingen doen.

Harald
27 april 2011, 19:18
Fine en Sweet Dreams even geluisterd. Radio Apeldoorn, is weer een tijdje geleden dat ik daar was. Nog steeds met Theo Witlox?

Je vraagt om comments, hier is mijn eerste snelle indruk.
Fine was prima, bij Sweet Dreams had ik het gevoel dat er wat meer melodie in mag, in het eerste stuk. De overgang naar het A- akkoord klinkt me wat gezocht/vreemd in de oren. Bij Fine is er een goede scheiding tussen melodie en begeleiding in de partij. Dat is al het halve werk. Alleen is de melodie het zachtst, en de begeleiding harder. Dat zou ik proberen om te draaien.

tomhaze
27 april 2011, 19:33
Thanks voor de reacties:)! Boyce Avenue ken ik inderdaad, doen ook hele hele vette covers:)

@Harald:

Mooie, duidelijke kritiek, thanks!:) Radio Apeldoorn is inderdaad nog steeds met Theo Witlox. De melodie komt hier inderdaad ook wat minder goed tot z'n recht, toen ik de opname terug hoorde kwam de melodie niet zo ver in de voorgrond als de bedoeling was.

Ik snap wat je bedoelt met de overgang naar dat A-akkoord inderdaad, wellicht kan ik die overgang nog wat smoother maken dat het wat meer een geheel is!

Duhsjaak
27 april 2011, 19:54
Hi
Klinkt fijn, maar ga er nog niks over zeggen. Eerst morgen nog eens op mijn gemak voor gaan zitten.

Groet, Gus

Duhsjaak
28 april 2011, 04:19
Hi
Het grappige is wel dat Dribbel de spijkert helemaal op zijn kop slaat. Maar ik had op de reageer knop gedrukt. Soprry Dribbel.

Ik wilde het toch nog eens op mijn gemak herluisteren. Ik heb het niet helemaal op montagedingen (zie die hele mooie ook van Dribbel zelf, waardoor je het idee krijgt dat je door hun act heen zapt). En dat jij nu een medley post maakt het er niet makkelijker op. Voor mij dan.

Superstem, super gespeeld en -opgenomen! Hoe komt het dat je nog niet eerder te horen was of heb ik iets gemist?

Misschien iets te gepolijst?

En goed ook maar dat ik nog eens rustig heb geluisterd. De eerste keer dacht ik iets te horen van missionairies en een bed romance en toen dacht ik nog: Nou, lekker fantasierijk. Zijn creativiteit helemaal in zijn gitaar gestopt zeker. Maar dat bleek heel erg mee te vallen.

Voor mij geen medley dingen meer, als ik het eerlijk mag zeggen.

Voor de rest.....? Ik heb een behoorlijke hekel aan dit soort perfectie. Wat ga je nou de volgende twee jaar doen? Nog beter?

Ik ga het met veel plezier volgen!

Vriendelijke groet, Gus

Harald
29 april 2011, 14:04
Goede stem trouwens. Daarmee kun je het jezelf een stuk makkelijker maken en meer spelen, dan met lastige fingerstyle. Combinatie kan weer wel heel mooi zijn.

Cubone
29 april 2011, 17:33
Mooie stem !

Aangenaam om naar te luisteren. Ik moet bekennen dat de kwaliteit hier wel beter is qua zang, dan op forums zoals ultimate guitar :supercool:

Alleen vindt ik je lady gaga section niet echt super. Lijkt wel of je de hik hebt als je ohohhh zingt...

maar zodra je dat stukje vanaf 2.07 gaat zingen dan lijkt het nummer je wel wat beter te liggen. Mijn vote heb je iig !

Groetjes,

:blast:

tomhaze
29 april 2011, 18:37
Thanks guys:) Leuk om allemaal te lezen!
Alle kritiek en pluspunten zijn welkom;)

DTmaster
29 april 2011, 22:04
je zingt aanwezig maar niet "vervelend aanwezig" :) http://www.youtube.com/watch?v=maZTmPdjSXk&feature=channel_video_title vond ik heel goed!!


maar een kritiek puntje,..,., je hebt een maton maar ik hoor geen Tommy Emmanuel Tunes, wanneer gaat daar verandering in komen hahaha ;)

tomhaze
29 april 2011, 22:41
@DT Master

Thanks:) Haha, gelukkig vind je het niet vervelend aanwezig;)

Ik speel naast dit ook nog wel wat technisch moeilijkere stukken van Tommy Emmanuel (bijv. Classical Gas, Day Tripper/Lady Madonna), maar ik vind dat ik zoals ik ze nu speel, me zelf daar niet echt mee kan onderscheiden. Ik speel ze, het klinkt wel goed, maar dat voelt niet als iets van mezelf, waar ik een eigen draai aan heb kunnen geven.

Een Maton was sinds ik 'm in mijn handen heb gehad, mijn droomgitaar geweest en daar ben ik nu bijna 2 jaar de trotse eigenaar van. Een behoorlijk lange tijd heb ik me ook vol gericht op instrumentale stukken, en ik moest die gitaar gewoon hebben!

Sinds het spelen in een band, een paar jaar terug, ontdekte ik ook hoe gaaf ik zingen vond. Aangezien ik het ook erg druk heb met mijn opleiding en andere verplichtingen moet je dan een beetje kiezen waar je je focus op ligt. Ik probeer zowel mijn spel, als mijn stem door te ontwikkelen, binnen de vrije tijd die ik er voor heb!:)

Harald
29 april 2011, 23:06
TE coveren doen ze allemaal al ;) Inderdaad, daarmee onderscheid je je niet snel. Al zijn veel van zijn stukken ook gewoon leuk om te doen :)