PDA

View Full Version : Zelfbouw Flying V, nog een paar vraagjes voor ik begin.



ESP LTD
27 april 2011, 18:00
Beste Forumleden,

Ik ben binnenkort van plan om mijn eerste eigen gitaar te bouwen.
Het doel is een Flying V te bouwen, met een budget van maximaal 400 euro.

Het moet iets worden als dit:

http://i53.tinypic.com/1o82ag.jpg

De bedoeling:

-Mahogany body
-Mahogany neck
-Korina spuiten
-1x GIBSON P-94R BLACK-GOLD (85 euro)
-1x GIBSON P-57 CLASSIC VINTAGE GC (85 euro)
-Een paar simpele knobs (2 volume, 1 tone) (5 euro?)
-Een 3-way switch. Simpel. (10 euro)
-1x GIBSON PTTP-020 STOP BAR GOLD (40 euro)
-1x GOTOH GE103BG (24 euro)

Goed, het plan is duidelijk. Nu mijn vragen voor ik begin:

-Waar kan ik in HEMELSNAAM een Flying V neck vinden? Ik heb heel internet afgezocht en niks gevonden. Iemand enig idee waar ik die kant en klaar kan kopen en hoeveel dat zou kosten (mahogany, maar iets anders kan ook)

- Hoeveel zou een solide plank mahogany hout kosten? Het moet gewoon een standaard V model worden. Iemand een site waar ik die kan kopen?

- Is het budget van 400 euro haalbaar?

- Is een hals lijmen een rotwerk, of te doen?

- Kan ik de frets zelf inleggen?

Iemand nog tips? Iets dat ik moet vervangen?


Hartstikke bedankt! Zodra ik ben begonnen post ik foto's, maar dat kan nog wel een paar weekjes duren, aangezien dat hout etc. nog besteld moet worden.

Groeten!

ESP LTD
27 april 2011, 18:01
gereserveerd.

arcane
27 april 2011, 20:12
bij warmoth hebben ze v halzen
http://www.warmoth.com/Pages/ClassicShowcase.aspx?Body=1&Shape=8&Path=Misc,V

aaronstonebeat
27 april 2011, 20:50
Je zou kunnen overwegen de hals zelf te maken. Ieder die dat al eens gedaan heeft, zal je vertellen dat het eigenlijk best meevalt.

Qua kosten zal het er oa vanaf hangen waar je je hout vandaan weet te halen. Als je goed weet te schooien, kan dat soms heel erg meevallen.

Verder heb je in ieder geval mechanieken nodig, fretdraad, een slagplaat en nog wat andere plaatjes. Hoe meer je zelf maakt, hoe goedkoper het kan worden; en hoe leuker, wat mij betreft.

broeder6x6
27 april 2011, 21:16
Je zou kunnen overwegen de hals zelf te maken. Ieder die dat al eens gedaan heeft, zal je vertellen dat het eigenlijk best meevalt.

Qua kosten zal het er oa vanaf hangen waar je je hout vandaan weet te halen. Als je goed weet te schooien, kan dat soms heel erg meevallen.

Verder heb je in ieder geval mechanieken nodig, fretdraad, een slagplaat en nog wat andere plaatjes. Hoe meer je zelf maakt, hoe goedkoper het kan worden; en hoe leuker, wat mij betreft.

ja maar dat ben jij dan weer, de man met de gouden DIY handjes :seriousf:

de rest thru

arcane
27 april 2011, 21:20
de rest thru

Waar doorheen dan? ;)

interessander
27 april 2011, 21:22
Korina spuiten?? Of bedoel je gewoon een gelige finish?

ESP LTD
27 april 2011, 21:27
Korina spuiten?? Of bedoel je gewoon een gelige finish?

Ja dat ja :P. Ik wil een beetje de kleur 'korina' krijgen :P

Mesjoggah
27 april 2011, 22:57
Pfff, nu weer een zelfbouw project... je lijkt Kurtfender wel.. die had ook altijd wat anders.. maar ja die is 9 april voor het laatst gezien.. hee jij hier vanaf 9 april..:soinnocent:

ESP LTD
28 april 2011, 17:03
Bedankt mensen! Ik heb een neck besteld, en ook hout. De rest moet ik nog via Thomann bestellen. Ik ga hem gewoon heel mooi rood spuiten, en er gaan 2 EMG humbuckers in. Kwam uiteindelijk toch gezellig uit op 500 euro, maar ja, je moet er wat voor over hebben.

Als ik nu een stuk verkeerd afzaag...

langun
28 april 2011, 18:17
Waarom de plotse sprong van Gibson pickups naar de EMG's? Lijkt me toch een serieuze verandering...