PDA

View Full Version : Ceriatone 2204, trafo's ?



Mr. Dynamite
27 april 2011, 17:48
Een goedenmiddag heren,

De kogel is door de kerk, ik ga een Ceriatone '2204' bestellen.
Het lijkt me erg gaaf om hem zelf te maken maar hier heb ik nog geen ervaring mee dus ik laat het doen, tevens laat ik hem modden zodat je een schakelbaar clean hebt. :satisfie:

Affijn, dan kom je een beetje aan het lezen op het net en zie je dat de trafo's nog al eens vervangen worden. Omdat ik hem toch nieuw ga bestellen heb ik de keus nog vrij liggen, en ik wil het wel in een keer goed doen. Ik heb niet het idee dat die standaard trafo's die Ceriatone levert van al te hoge kwaliteit zijn, of heb ik dit mis? Hier (http://www.youtube.com/watch?v=HutsE-Z5JwY&feature=related)vond ik het verschil wel duidelijk te horen, dat zet je wel aan het denken :dontgeti:

Er is veel op de markt en ik heb hier geen ervaring mee. Je ziet dat velen wel tevreden zijn met mercury's maar dat kost ook de nodige centen.
Hammond's leken mij ook wel interessant.

Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt ;)

Thiez
27 april 2011, 18:11
IG trafo's in duitsland schijnt ook erg goed spul te hebben wat ik van verschillende mensen al gehoord heb.
Ook heeft nico verduin transformatoren van TAD die direct de marshall (dus ook ceriatone) trafo's kunnen vervangen.
Ik heb zelf ook niet gek veel ervaring met trafo's. Dit is puur op basis van review van internet. Ik heb zelf in mijn eerste zelfbouw ampje een hammond zitten en die vind ik ook prima klinken.

muziekschuur
27 april 2011, 18:45
Wacht even af wat je van Ceriatone geleverd krijgt. Da's ongetwijfeld goed.

Mr. Dynamite
27 april 2011, 18:52
@Thiez, thanks, hier kan ik wat mee :)


@Muziekschuur:

Nee, ik bestel hem via een amptech voor Ceriatone en als ik het goed begrijp bouwt hij hem dan af ;)

Dus de keuze ligt open, alles is mogelijk (nouja, bijna alles :soinnocent:)

flo123
27 april 2011, 21:28