PDA

View Full Version : Hoe betrouwbaar is Koch?



dennis_rhcp
27 april 2011, 12:26
Hoi Iedereen,

Ik ben gister veel versterkers gaan testen, en uiteindelijk is Koch de enige die me kan behagen. Allen hoor ik om mij heen dat Koch vaak kapot gaat.
Ik ben van plan om 2e hands te gaan kopen (arme student). Doen?

Fragedallic
27 april 2011, 12:31
Hoi Iedereen,

Ik ben gister veel versterkers gaan testen, en uiteindelijk is Koch de enige die me kan behagen. Allen hoor ik om mij heen dat Koch vaak kapot gaat.
Ik ben van plan om 2e hands te gaan kopen (arme student). Doen?

heej mede Ernhemmer,

speel zelf al een tijd op een Studiotone XL ( zie sig :) ) en naar mijn idee Überdegelijk spul. heeft me nog nooit in de steek gelaten. Als je goed zoekt op internet dan komt geen enkele amp merk er ongeschonden uit.

Toaster
27 april 2011, 12:37
Koch kan je met een gerust hart kopen hoor.
En mocht er dan toch iets fout gaan, ze hebben een geweldige klantenservice! Zit ook nog eens in Nederland dus als er iets moet worden opgestuurd is het dichtbij.

Djiszi
27 april 2011, 12:44
Ik heb diverse koch versterkers gehad en allemaal top. Dus over betrouwbaarheid hoef jij je geen zorgen te maken. Iedere amp kan kapot gaan.

cluseau
27 april 2011, 12:48
Allen hoor ik om mij heen dat Koch vaak kapot gaat.

Alle amps gaan een keer kapot, de één iets eerder dan de ander. Verder is het van belang of het ding stationair is opgesteld of dat hij wekelijks heen en weer wordt gesleept. Koch ampjes zitten degelijk in elkaar hoor maak je niet ongerust. De buisvoeten zitten helaas op de print gesoldeerd wat de mechanische sterkte nadelig beinvloed. Eenmaal een keer goed aangepakt kun je er lang plezier van hebben, dat is mijn mening. En dan zal je eens in de paar jaar de print moeten nalopen so what. Ik neem die controle altijd gelijk mee met buizen verversen.

Frans.

sideburns
27 april 2011, 12:53
niks mis met koch, vaak als je ze belt kan je gewoon langs komen in amersfoort en als t even kan word je gelijk geholpen en is je amp weer klaar.

Baker
27 april 2011, 13:24
Allen hoor ik om mij heen dat Koch vaak kapot gaat.

Het is een hardnekkig gerucht dat af en toe de kop weer opsteekt.
Mijn inziens is het nergens op gebaseerd, of het moet zijn omdat de aller aller eerste modellen van Koch inderdaad wat kinderziektes hadden. Intussen is Koch net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar als de meeste andere merken.

En oh ja, er zal hier vast iemand posten straks dat ie met Koch niks dan ellende heeft meegemaakt, en zijn vrienden ook, maar toch beschouw ik dat als incidenten.

Ik heb ooit een tweedehands multitone I gekocht, dat ding van hot naar her gesleept, en het ding 5 jaar later voor dezelfde prijs verkocht als waar ik hem voor gekocht had. In de tussentijd nooit problemen gehad los van regulier onderhoud. (buizen vervangen)

Ik zeg, doen!

wytz
27 april 2011, 14:18
Mijn twintone heeft me in 6 jaar nog nooit in de steek gelaten, en is ook van hot naar her gesleept! Misschien is het exemplarisch maar ik heb nooit problemen gehad, en er eigenlijk ook nooit iemand anders over gehoord.

Dude
27 april 2011, 17:15
En oh ja, er zal hier vast iemand posten straks dat ie met Koch niks dan ellende heeft meegemaakt, en zijn vrienden ook, maar toch beschouw ik dat als incidenten.


ik weet uit ervaring dat koch een geweldige service afdeling heeft (mits je nieuw gekocht hebt) waar je zo terecht kan en netjes wordt geholpen.

heb zowel een nieuwe uit de doos studiotone top gehad, als een nieuwe uit de doos multitone 2 top, welke beide problemen hadden binnen korte tijd. Toeval, exemplarisch ? vast wel... maar ik baalde als een stekker toen.

Baker
27 april 2011, 17:36
(mits je nieuw gekocht hebt)

Laat dat zinnetje maar weg, met mijn tweedehands multitone ben ik daar ook altijd keurig geholpen.

yhcmarc
27 april 2011, 20:04
En oh ja, er zal hier vast iemand posten straks dat ie met Koch niks dan ellende heeft meegemaakt, en zijn vrienden ook, maar toch beschouw ik dat als incidenten.

Bedankt dat je het al voor me heb gedaan :) Nooit meer Koch voor mij iig.

Wabbie
27 april 2011, 22:16
Nooit problemen gehad met mijn oude Koch, en ik heb zeer goede ervaringen met de klantenservice net zoals een van mijn kameraden. Die heeft een oude KV50 (dacht ik) uit eind jaren 80.

the sure thing
28 april 2011, 10:33
Nooit een Koch gehad, maar een aantal vrienden van mij wel . IMHO prima betrouwbaar spul. Is zeker een Volkswagen onder de amps, qua betrouwbaarheid dan. EN af en toe zit er bij Volkswagen ook wel eens een minder exemplaar tussen.

Persoonlijk vind ik de service dan ook belangrijk en daar lees ik geen slechte verhalen over.

Dude
28 april 2011, 10:59
grote voordeel is natuurlijk dat je je kochje zo in je auto kan prakken en naar Amersfoort rijdt, ff naar japan/china met je fendertje of marshall zit er niet in




(duikt onder steen)

Orpheo
28 april 2011, 11:51
grote voordeel is natuurlijk dat je je kochje zo in je auto kan prakken en naar Amersfoort rijdt, ff naar japan/china met je fendertje of marshall zit er niet in




(duikt onder steen)

hoezo duik je onder een steen? veel marshalls en fenders worden inderdaad (gedeeltelijk) in azie gemaakt. maar niet japan hoor ;)

Herman
28 april 2011, 18:08
Heb hem net helaas weg moeten brengen vanwege een klein ongelukje (kopstoot van een Brunetti) en ik heb hem een aantal keren wegens buizen weg moeten brengen (en dat lag aan de buizen, niet zo zeer aan de Koch).

Ik heb altijd het gevoel gehad (en nog steeds) dat m'n Twintone prima betrouwbaar is, en ook Dr. Tube, waar ik hem net heen gebracht heb, zegt weinig Kochs binnen te krijgen buiten het vervangen van buizen om.

Ik ben na een jaartje of 4 in elk geval nog altijd prima tevreden met m'n Koch!

Tho
28 april 2011, 18:29
Bij ons in de oefenruimtes staan als standaard backline Koch-tops. Pure misbruikte hoeren dus, en ze lopen nooit severe damage op. Mijn inziens enorm betrouwbaar, als je ziet hoe die leken met die amps om gaan.

nico verduin
29 april 2011, 07:33
Ik denk dat de meeste amps het gewoon goed blijven doen. Mits normaal behandeld. De meest zorgelijke amp die ik ken zijn de Valvestates. En dan meer vanwege de bezuiniging op het soldeer. Daar laat een van die grote elco's nog wel eens los (stoten/trillen) waardoor hij als een gek gaat brommen. Vastsolderen en klaar.
Bij sommige Mesa's is warmte ontwikkeling nog wel eens een probleem (gewoon een ontwerpfout). Zitten een paar dikke weerstanden in het Relais circuit die knap heet worden met hele korte draadjes. Gevolg is dat het soldeer gaat oxideren.. gevolg de kanalen gaan spontaan switchen. Maar maakt dat de mesa slecht? Ik vind van niet.

Verder komt er soms een printplaatbreuk voor. En daar moet je echt wel je best voor hebben gedaan. Printbreuken ontstaan niet zomaar. Tenzij het echt low budget printplaat is....

Orpheo
29 april 2011, 07:53
nou maar MIJN koch, die heeft zeker wel....!


nee hoor, geintje :) van wat ik gezien heb, is koch heel solide :)

cluseau
29 april 2011, 07:55
...... Mits normaal behandeld......

Daar zeg je wat Nico, gister had ik een deLuxe had geserviced voor een super talent. Onder andere jouw mooie tube retainers zijn daarin gegaan omdat de amp een zwaar leven lijd. Hij ging op een boodschappenkarretje met harde wieltjes een halve kilometer over de stoep richting tram. Ik heb hem toen maar terug geroepen en met de voiture naar huis gebracht, kon het niet aanzien. Ik bedoel je kan nog zo'n solide amp hebben maar dit is vragen om moeilijkheden, daar is geen buizenamp tegen bestand.

Eko
29 april 2011, 12:27
Inderdaad , alles kan kapot. Gisteren een nieuwe preampbuis in m`n Victoria gezet. Is de amp daarmee onbetrouwbaar? Dacht het niet. Netjes af laten koelen na gebruik. Daarna gewoon voorzichtig behandelen met transport. Goed advies van Arie Jan ( Marble ): Draag je amp , dan ben je voorzichtiger dan op een kar te zetten.
Ook ik heb vele amps gehad en er zijn goede en er zijn mindere tussen. Het meest lijden ze onder slecht gebruik ( direct spelen tijdens opwarmen, direct verslepen na optreden, gooien en smijten met in en uitladen , eindbuizen zelf vervangen enz........).
Ook nog iets : ik zie nooit een slechte Victoria , maar wel een slechte Fender. Die van mij is de enige ( die ik ken ) in Nederland , Fenders zijn er tienduizend maal meer. Volg de logica : deze week hadden alle Golden Melody`s een buizenprobleem.
Koch is gewoon goed gebouwd. Niets mis mee. Moet wel je smaak zijn.

eugbreh
18 mei 2011, 17:53
Nou, ik speel zelf al jaren naar volle tevredenheid op een Koch Classictone (jammer genoeg niet meer in productie!?). Nooit problemen mee gehad tot 30 april Koninginnedag. Kreeg 400 Volt op de buhne. Daar konden de elco's en de eindbuizen niet tegen. Er kwam alleen nog maar zwarte rook uit de versterker. Balen, natuurlijk!!
Naar Anton Simonis van Adesign.eu gebracht. Hij heeft alles gerepareerd en mijn Koch klinkt weer als een klok en nog mooier, hij kan weer 30 jaar mee! Leus van Anton: Alles is te maken!
Aanrader voor iedereen die een goede reparateur nodig heeft. Anton Simonis - tel 06-54734162 - email anton@adesign.eu. Ik zeg doen...

Tankman
19 mei 2011, 00:04
Nou, ik speel zelf al jaren naar volle tevredenheid op een Koch Classictone (jammer genoeg niet meer in productie!?). Nooit problemen mee gehad tot 30 april Koninginnedag. Kreeg 400 Volt op de buhne. Daar konden de elco's en de eindbuizen niet tegen. Er kwam alleen nog maar zwarte rook uit de versterker. Balen, natuurlijk!!
Naar Anton Simonis van Adesign.eu gebracht. Hij heeft alles gerepareerd en mijn Koch klinkt weer als een klok en nog mooier, hij kan weer 30 jaar mee! Leus van Anton: Alles is te maken!
Aanrader voor iedereen die een goede reparateur nodig heeft. Anton Simonis - tel 06-54734162 - email anton@adesign.eu. Ik zeg doen...

Die classictone is inderdaad erg vet! Ik heb de 410 en 210 combo nog uitgebreid kunnen testen. Echt te gek!

Goede tip van die reparateur, maar kon Koch zelf er niets aan doen? Ik neem aan dat als je je amp naar Amersfoort had gebracht, ze je ook hadden kunnen helpen?

big dooley
19 mei 2011, 00:15
...Nooit problemen mee gehad tot 30 april Koninginnedag. Kreeg 400 Volt op de buhne.

ben je lekker mee, ik mag aannemen, dat degene die voor die blunder gezorgt heeft ook alles heeft vergoed?

flo123
19 mei 2011, 00:29
Kreeg 400 Volt op de buhne.
Tjee wat een blunder van die gasten! :o
Ik hoorde wel eens van iemand die altijd eerst de spanning met een multimeter mat voordat hij iets inprikte op het podium. Nu snap ik waarom...