PDA

View Full Version : TC Electronic Flashback vs Nova Reapeater



Daniël-san
27 april 2011, 08:26
Dag lieve mensen,

Ik ben op zoek naar een delay. Redelijk modern is goed, maar moet ook vintage kunnen klinken. Nu kwam ik bij bovenstaande twee uit.

Wie van jullie heeft ervaring met de twee bovenstaande delay's?
Wat vinden jullie de voordelen en nadelen? Welke heeft de makkelijkste bediening?

Greets

Tankman
27 april 2011, 09:02
Ik heb ervaring met beide en heb uiteindelijk de Repeater gekocht. Ze zijn gelijkwaardig aan elkaar. Allebei ontzettend goede delays. De Flashback heeft iets meer verschillende soorten delays en uiteraard de toneprint functie. Hij heeft ook audio tapping om het tempo mee aan te slaan op je snaren. Dit vond ik zelf niet echt handig. Ook heb je natuurlijk de looper, maar dat gebruik ik nooit, dus neem ik ook niet mee in het keuzeproces.

De Repeater is erg recht toe recht aan. Daar hou ik van. Mooie delays waarvan ik de analog en de reverse eigenlijk het meest gebruik. Je kan chorus of vibrato naar smaak bijdraaien. Je kan het tempo gewoon tappen met het tap tempo knopje, maar mocht je toch audio tapping willen, kan dat ook op de repeater. Nadeel van de repeater is dat hij wel wat groter is.

Ik vind de repeater overzichtelijker en makkelijk in te stellen. Verder vind ik hem dus gelijk aan de Flashback qua geluid en functies. Qua prijs kun je ze voorlopig allebei nog voor 149 ongeveer halen. De Repeater zou wel omhoog gaan in prijs binnenkort.

Buzzel
27 april 2011, 14:25
Ik zal zelf toch eerder voor de flashback gaan (ik heb geen van beiden). Hij is kleiner en bied eigenlijk dezelfde functies als de nova repeater. Ik kan niet praten over de sound.

Ik lees iedergeval even mee naar de adviezen (wil er zelf ook nog 1 kopen)

Tankman
27 april 2011, 15:16
Ik zal zelf toch eerder voor de flashback gaan (ik heb geen van beiden). Hij is kleiner en bied eigenlijk dezelfde functies als de nova repeater. Ik kan niet praten over de sound.

Ik lees iedergeval even mee naar de adviezen (wil er zelf ook nog 1 kopen)

Vergeet in je keuze dan niet dat de Nova Repeater gewoon heel makkelijk in te stellen is en ook heel nauwkeurig en hij heeft een tap tempo + audio tapping.

Die Flashback is dan niet echt moeilijk in te stellen, maar het duurt iets langer voor je een goede sound hebt, je kan hem iets minder nauwkeurig instellen en hij heeft alleen audio tapping. Het formaat maakt mij dan minder uit.

Mitch
27 april 2011, 16:29
Ik heb ze nog niet kunnen A/B'en, maar het komt op mij zo over dat de modulatie delay van de Flashback natuurlijker klinkt dan op de Repeater, waar ik dat echt één van de tegenvallende sounds vond. Kán een belangrijk punt zijn als je van gemoduleerde delay houdt.

Daniël-san
29 april 2011, 22:17
Om even terug te komen op mijn eigen vraag: Ik neig nu wel naar de repeater.
Weet iemand waar je ze naast elkaar kan testen?

Tankman
30 april 2011, 10:17
Ik zie dat je in Zaandam woont. Je hebt bij deze zo PM.

Mitch
30 april 2011, 12:42
Kinderlokker :D

MSNL
30 april 2011, 19:42
Kan de flashback ook gebruikt worden in line-level effectloops?
De repeater kan dat wel.

Tankman
30 april 2011, 21:47
Kinderlokker :D

:sssh:.....

Daniël-san
11 mei 2011, 09:38
Uiteindelijk is het de Nova Reapeater geworden. Het grootste verschil vond ik het bedieningsgemak. Beetje wezen spelen met de flashback maar dat duurde me wat te lang voordat ik de goede sound/toon had. Met de Nova Reapeater kon ik makkelijker weg, so... Daniel=happy^^

Tankman
11 mei 2011, 10:51
Waar heb je hem uiteindelijk kunnen testen?

Daniël-san
11 mei 2011, 11:32
Bij Spanjaard getest, maar was er toen nog niet helemaal uit welke ik wilde...
Daarna alleen de Nova Reapeater getest (bij een collega) en dit pedaaltje besteld ;)