PDA

View Full Version : Slagplaat op mijn Ibanez



tictac
26 april 2011, 20:41
Hoi mooie mensen,
Ik zie nu al een lange tijd aan te kijken tegen mn Ibanez en ik denk iets gevonden te hebben waardoor ik qua uiterlijk er weer van kan genieten.

ik dacht zelf er aan om er een slagplaat op te zetten, in het zwart. Maar aangezien ik zelf niet een slagplaat heb kunnen vinden die precies bij dit model hoort kom ik voor hulp.

weet iemand hoe en waar ik deze slagplaten kan kopen en moet ik er dan zelf gaten in maken waardoor het past? en is het monteren moeilijk of kan ik dat beter door iemand laten doen (als er niet veel mis kan doe ik het graag zelf).

Ik zoek een stratocaster achtige slagplaat alleen dan fit voor Ibanez.
De gitaar is Ibanez Grx70dxj
http://www.flickr.com/photos/61185976@N06/5658107557/

ESP LTD
26 april 2011, 20:48
Hoi mooie mensen,
Ik zie nu al een lange tijd aan te kijken tegen mn Ibanez en ik denk iets gevonden te hebben waardoor ik qua uiterlijk er weer van kan genieten.

ik dacht zelf er aan om er een slagplaat op te zetten, in het zwart. Maar aangezien ik zelf niet een slagplaat heb kunnen vinden die precies bij dit model hoort kom ik voor hulp.

weet iemand hoe en waar ik deze slagplaten kan kopen en moet ik er dan zelf gaten in maken waardoor het past? en is het monteren moeilijk of kan ik dat beter door iemand laten doen (als er niet veel mis kan doe ik het graag zelf).

Ik zoek een stratocaster achtige slagplaat alleen dan fit voor Ibanez.
De gitaar is Ibanez Grx70dxj
http://www.flickr.com/photos/61185976@N06/5658107557/

Volgens mij is dat een GRG170DX hoor, ik heb er ook zoeentje staan.

En je moet er dan inderdaad gaten in gaan boren.

Bert Gitaar
26 april 2011, 20:48
Het zou verboden moeten worden om op zo'n gitaar een slagplaat te zetten.
Is mijn mening.:soinnocent:
Om er 1 passend te vinden is zo goed als onmogelijk. Ik denk dat je er 1 zelf zal moeten maken. Maar waarom?:???:

frander
26 april 2011, 20:52
Geen slagplaat op zetten man! Gaat er niet uitzien denk ik...:stop:

tictac
26 april 2011, 20:55
ja ik denk het juist wel, maar ik ga iemand zoeken met keiharde photoshop skills en die kan me hopelijk dan laten zien of het mooi is. Maar ik wou weten of dit mogelijk is :)

Sanderltd
26 april 2011, 22:15
Als ik me niet vergis, is dat een gitaar met een carved top? In dat geval is een slagplaat daarop spuug- en spuuglelijk naar mijn mening. Als je nu een RG had met een vlakke top, kon je wel een slagplaatje wisselen, maar nu zal het nergens op trekken naar mijn mening.

ESP LTD
26 april 2011, 22:18
Sorry, maar je moet gaan boren etc. en het is spuuglelijk.

En sowieso, zo'n model is niet bedoelt voor een slagplaat.

signsofzodiac
26 april 2011, 22:40
Kan best aardig worden een slagplaatje. En over die gaatjes: we hebben het hier niet over een originele '59 burst die je gaat verbouwen. Ik zou eens een slagplaat uit papier snijden en op de gitaar plaatsen om eens te kijken hoe het staat. Een goedkope gitaar leent zich uitstekend voor wat experimenteren.

Zelf maken is trouwens echt behoorlijk lastig als je daar nog nooit me geexperimenteerd hebt of de apparatuur er niet voor hebt. Je moet de randen mooi schuin afsnijden met een 45 graden freesje en je moet de schoefgaatjes mooi verzinken. Ik heb mijn single HB custom pickguard laten maken, was er zo'n 5 tientjes voor kwijt dacht ik. Is al eeuwen geleden trouwens.

EDIT: TS vraagt niet of de "spuuglelijk"-mensen het met hem eens zijn, hij vraagt hoe hij zo'n ding moet maken of waar hij hem kan kopen.

jze
26 april 2011, 22:59
Kan er best goed uitzien, de RG's met slagplaat zijn ook goed te pruimen. Zou zo'n RG slagplaat niet passen?

ESP LTD
26 april 2011, 23:15
Goed ik neem mijn woorden terug. Ik heb wat foto's opgezocht op google en het kan er nog best redelijk uitzien.

Je problemen:

- een slagplaat voor dit soort types vinden moet al moeilijk zijn
- zelf maken is denk ik geen optie.
- het wordt een gezeik om het er op te krijgen.

Verder wens ik je veel succes!

signsofzodiac
26 april 2011, 23:21
Goed ik neem mijn woorden terug. Ik heb wat foto's opgezocht op google en het kan er nog best redelijk uitzien.

Je problemen:

- een slagplaat voor dit soort types vinden moet al moeilijk zijn
- zelf maken is denk ik geen optie.
- het wordt een gezeik om het er op te krijgen.

Verder wens ik je veel succes!

Allemaal zaken die reeds (tot een aantal keren toe) benoemd zijn. Wil je misschien graag het laatste woord hebben? TS zal nu in elk geval vannacht veel beter slapen nu hij je blessing heeft, na je Google-zoektocht. Volgende keer eerst zoeken VOOR je je mening of ideetjes ventileert een optie?

Sanderltd
26 april 2011, 23:38
Allemaal zaken die reeds (tot een aantal keren toe) benoemd zijn. Wil je misschien graag het laatste woord hebben? TS zal nu in elk geval vannacht veel beter slapen nu hij je blessing heeft, na je Google-zoektocht. Volgende keer eerst zoeken VOOR je je mening of ideetjes ventileert een optie?

Inderdaad, het viel me ook net op... De beste jongen is nu al 2 keer van mening veranderd, telkens nadat iemand anders een andere mening gaf. Last van groepsdruk of zo? :sssh:

peter_l
27 april 2011, 02:09
Een volledige slagplaat zou ikzelf niet supermooi vinden voor deze gitaar. Een klein SG-achtig plaatje dat alleen ónder de elementen zit dan misschien weer wel. Iets bescheidener en smaakvoller (naar mijn idee), én wat makkelijker te realiseren.
Maar goed, da's alleen maar een persoonlijk idee, wie weet vindt TO het ook wel wat hebben.

Zit me net te bedenken: je hebt toch van die T-shirts met opdruk van een stropdas enzoverder? Hoe zou een gespoten slagplaat staan? Dat is alleen maar een kwestie van afplakken en spuiten..