PDA

View Full Version : video edit software (mbt zoom q3 hd)



Dude
26 april 2011, 19:32
http://www.zoom.co.jp/english/products/q3hd/

goed, deze wil ik kopen en hij neemt op op MPEG-4 AVC / H.264(MOV)bestand, als ik nou met windows blijf werken (komt misschien een mac van de baas maar voorlopig geen zekerheid over), is er dan easy to use video editting software die ik kan gebruiken / downloaden / kopen die jullie me aanraden?

enige wat ik wil kunnen is simpel de videotjes die ik opneem aan elkaar kunnen plakken, eventueel scenes wegknippen enzo, en ik ben op de computer geen held dus het moet simpel zijn.

wie oh wie heeft de tip.

Steven Otto
26 april 2011, 19:34
Windows Movie Maker Live. Makkelijker kan bijna niet en hij staat waarschijnlijk al op je computer. Zo niet, dan kan je hem gratis downloaden.

Henri H
26 april 2011, 22:01
Ik gebruik meestal Sony Vegas om mijn AVCHD-materiaal (m(2)ts) mee te bewerken.
Redelijk eenvoudig te gebruiken, en je leert er spelenderwijs steeds beter mee werken.
Ik weet echter niet hoe die het zal doen met mov-jes, maar vermoed dat het geen probleem zal zijn.

arcane
26 april 2011, 22:08
Windows Movie Maker Live. Makkelijker kan bijna niet en hij staat waarschijnlijk al op je computer. Zo niet, dan kan je hem gratis downloaden.

+1 dat werkt prima.

Henri H
26 april 2011, 22:27
Ik heb MM Live nog nooit gebruikt, maar wel 's MM2 onder XP.
De resultaten daarvan vielen me tegen, slechte kwaliteit video, en het bewerken ging echt traag.
Renderen gaat bij zowel Vegas alsook MM traag natuurlijk. Dat hangt v.d. snelheid van je PC/MAC af.

MaxVMH
26 april 2011, 23:09
Snel renderen is leuk, maar als dat je prioriteit is in een videobewerkingsprogramma, is het duidelijk dat je niet op zoek bent naar een serieus of professioneel programma. Adobe Premiere voor Mac en Windows, Sony Vegas voor Windows en Final Cut voor Mac, dat zijn zowat de meestgebruikte professionele videobewerkingsprogramma's die ik al gebruikt heb (er zijn er natuurlijk meer).

Die programma's heb ik even opgenoemd om te laten weten wat er zoal gebruikt wordt in de professionele wereld.

Nu, jij wilt enkel knippen en plakken. Dat gaat met elk niet-mislukt videobewerkingsprogramma, ook Windows Movie Maker. Mocht het resultaat niet voldoen, zou ik het probleem niet op de software steken, maar op de gebruiker: je kan meer met Windows Movie Maker dan knippen en plakken, en kwaliteit van de video kan je instellen. Gebruik dus eens die helpfunctie, die zit er ... om je te helpen.

Dude
30 april 2011, 17:51
bedankt voor de tips !!!

Luca P
9 juli 2011, 22:54
Haha ik heb er 1 te leen voor een tijdje, m'n maat is varen...
Eh wat moet ik doen met:
-Video quality(staat nu op HD720/25
-Sound (nu op bit rate 192kps
-Low cut

Eerst maar even dit allemaal.