PDA

View Full Version : Vintage SG



Morio66
26 april 2011, 18:15
Vandaag ff in Alkmaar op een Vintage SG gespeeld...
http://www.musicradar.com/tuition/guitars/20-cool-electric-guitars-under-300-245701/17
Bovenarm "stukgespeeld" (vooropig rustig aan doen) maar kon het niet laten..
Afwerking is prima.. lekkere hals.. en het speelt super...
Simpel ding... zocht (onbewust) naar de switch (-;
Een echte leuke simpele "plank"...
Wie heeft er ervaring met dit gitaartje?

Fiendish
26 april 2011, 19:47
Op zich een hele aardige gitaar voor de prijs, maar ik ben niet echt te spreken over die enkele P90, naast het feit dat ik zelf een andere P90 zou gebruiken, want dat ding wat er inzit vond ik nou niet zo denderend.
Maar voor de rest zijn het vaak wel aardige gitaren, wel ff een beetje letten op de afwerking enzo, maar dat heb je net zo goed met Epiphone en de ultra goedkope Gibsons die pas zijn uitgebracht.

ESP LTD
26 april 2011, 19:51
Ja het zou slimmer zijn om er een met een dubbele P90 te kopen. Ik heb wel eens Vintage gitaren bespeeld in de winkel, prima gitaren, mooi, alleen ik hoorde op het forum dat ze lang niet altijd even goed zijn.

munkie
27 april 2011, 09:44
Tijdje geleden een Vintage SG met humbuckers getest, in 1e instantie aangenaam verrassend maar helaas het fretwerk bleek niet helemaal vlak te zijn.

Nagramoth
27 april 2011, 09:58
Same here. Ik heb een zwarte met normale humbuckers. De constructie en gebruikte materialen zijn op zich prima, en geen last van een zwabberhals. En qua klank is er niet mis mee, de typische knor van een SG. Alleen de frets waren te groot naar mijn smaak, en verdienden wel een goede vlakbeurt. Ik heb ze vervangen door 6105 draad, en heb meteen de mogelijkheid aangegrepen om even een radiusblok over het fretboard te halen.

Met een beetje mazzel (goed zoeken en uitproberen) heb je meteen een lekkere gitaar voor weinig, maar ik mijn geval moest er nog wel wat aan versleuteld worden.