PDA

View Full Version : Nieuwe Gibson voor een niet al te hoge prijs!



ESP LTD
26 april 2011, 18:05
Hier een nieuwe Gibson BFG zonder tremolo, in een mooie croc-kleur!

MSRP ligt rond de 1600 dollar, ter vergelijking de Studio Worn Cherry Special's MSRP is 1550 dollar, en dat valt uit op 649 euro. Als deze 700 euro kost koop ik hem meteen.

Ook vind ik de headstock wel mooi in die kleur met logo!



Foto's:

http://i53.tinypic.com/2n9alpu.jpg

Maar, die P90 + Humbucker staan mij wel aan! Hij zal waarschijnlijk ergens rond de 749 vallen.

Die knoppen hadden van mij niet zo gehoeven, maar zoals Arcane al zei, die zijn te vervangen.

http://i56.tinypic.com/21azomx.jpg

arcane
26 april 2011, 18:09
Hier een nieuwe Gibson BFG zonder tremolo, in een mooie croc-kleur!

MSRP ligt rond de 1600 dollar, ter vergelijking de Studio Worn Cherry Special's MSRP is 1550 dollar, en dat valt uit op 649 euro. Als deze 700 euro kost koop ik hem meteen.

Ook vind ik de headstock wel mooi in die kleur met logo!



Foto's:

http://i53.tinypic.com/2n9alpu.jpg

Humbucker + P90, doe maar luxe!


Je denkt nu: MOOI! En dat voor dat geld!
Maar nee, bedankt Gibson:

http://i56.tinypic.com/21azomx.jpg

WAAROM?????

Dus vanwege die knoppen wil je de gitaar niet? Die zijn toch zo naar smaak te vervangen.

ESP LTD
26 april 2011, 18:10
Dus vanwege die knoppen wil je de gitaar niet? Die zijn toch zo naar smaak te vervangen.

+1 ja, ik koop hem ook zeker. Maar ik bedoel, dat dit sommige mensen wel is kan afschrikkken.

geert1976
26 april 2011, 18:10
Hier een nieuwe Gibson BFG zonder tremolo, in een mooie croc-kleur!

MSRP ligt rond de 1600 dollar, ter vergelijking de Studio Worn Cherry Special's MSRP is 1550 dollar, en dat valt uit op 649 euro. Als deze 700 euro kost koop ik hem meteen.

Ook vind ik de headstock wel mooi in die kleur met logo!



Foto's:

http://i53.tinypic.com/2n9alpu.jpg

Humbucker + P90, doe maar luxe!


Je denkt nu: MOOI! En dat voor dat geld!
Maar nee, bedankt Gibson:

http://i56.tinypic.com/21azomx.jpg

WAAROM?????

Zo'n post/topic, vanwege een paar knopjes?
Beetje overdreven vind ik:stop:

ESP LTD
26 april 2011, 18:13
Zo'n post/topic, vanwege een paar knopjes?
Beetje overdreven vind ik:stop:

Gelijk heb je, ik zal het even aanpassen.

Sinner1980
26 april 2011, 18:22
Leuk ding;die is MIJN! GASaanval...aaaarrrgh:seriousf:

Fiendish
26 april 2011, 18:54
Wat ik me afvraag ; ga je nu écht elke keer als je een nieuwe gitaar ziet het posten op het forum ?
Ik word een beetje gaar van al die onzin topics van je...
Alsof we zelf dit soort info niet kunnen vinden, en alsof de gemiddelde GN'er niet al op eigen houtje dit soort nieuws volgt.

Let wel, dit is slechts mijn (zeer ongezouten) mening, niets meer of minder :chicken:

Sinner1980
26 april 2011, 19:00
Wat ik me afvraag ; ga je nu écht elke keer als je een nieuwe gitaar ziet het posten op het forum ?
Ik word een beetje gaar van al die onzin topics van je...
Alsof we zelf dit soort info niet kunnen vinden, en alsof de gemiddelde GN'er niet al op eigen houtje dit soort nieuws volgt.

Let wel, dit is slechts mijn (zeer ongezouten) mening, niets meer of minder :chicken:

Ik snap je commentaar en ergens heb je absoluut gelijk.

Neemt niet weg dat ik erg enthousiast ben over deze plank en ik dit keer best wel dankbaar ben voor deze post:ok:

Tupelo
26 april 2011, 19:02
Alsof we zelf dit soort info niet kunnen vinden, en alsof de gemiddelde GN'er niet al op eigen houtje dit soort nieuws volgt.Ben ik met mijn 20.000+ geen gemiddelde GN'er. :cheerup:

Nu ben ik naar ratio (talent versus gear/ruimschoots) voorzien van gitaren, ik zie het nut er niet van nog iets aan te schaffen, maar ik vind het wel geinig om dit soort dingen voorbij te zien komen.
Ik heb een NEE, NEE sticker op mijn brievenbus; misschien komt het daardoor.

Maar goed, BFG, en gatenkaas discussies enzo.
Ik zou liever een dikke BFG archtop zien van ze, of een leuke ES-335 BFG (nee geen ES333 of ES335 faded).

Buzzel
26 april 2011, 19:02
Wat een spuug lelijk ding (is persoonlijk hoor), die humbucker en p90 zijn dan wel nice.

Misery Signals
26 april 2011, 19:05
Ik had deze gitaar nog niet gezien dus waarvoor dank. Uiterlijk is smaak maar die BFG's zouden bijzonder slecht afgewerkt zijn qua fretwerk enz.

En gaar? Ik word veel gekker van gitaristen met telkens een budget van 200 tot 300 die een slaapkamer amp willen, waarna altijd dezelfde 5 watt schoendoos lampenamps worden aangeraden... Jakkes :)

MS

Muchachooo
26 april 2011, 19:10
bwuuuuk :stop:

Venlonaer
26 april 2011, 20:05
Oah deze is echt lelijk!!!:stop::stop:

jze
26 april 2011, 20:31
Wat is er eigenlijk nieuw aan, behalve de kleur?

ESP LTD
26 april 2011, 20:33
Wat is er eigenlijk nieuw aan, behalve de kleur?

Hm, ik weet niet of het 'supernieuw' is maar ik zie niet zo vaak een P90 en een humbucker gecombineert.

En de prijs :)

grayfink
26 april 2011, 20:42
Nou, die P90 hebben de BFG's al jaren hoor.

ESP LTD
26 april 2011, 20:44
Nou, die P90 hebben de BFG's al jaren hoor.

Pardon, hoelang bestaan BFG's al en waar staat het voor :D?

TimS
26 april 2011, 20:47
Een paar jaar, de afkorting is volgens mij niet officiëel maar staat voor "bad fucking guitar" of "barely finished guitar" ofzo.

Ik hoop trouwens dat je berekening klopt. De BFg met tremolo staat voor 1100 euro bij Thomann, op de site van Gibson is die maar 10% duurder dan de versie zonder. Als die verhouding klopt zou je dus met de gewone BFG op net onder de 1000 uitkomen.

ESP LTD
26 april 2011, 20:50
Een paar jaar, de afkorting is volgens mij niet officiëel maar staat voor "bad fucking guitar" of "barely finished guitar" ofzo.

Ik hoop trouwens dat je berekening klopt. De BFg met tremolo staat voor 1100 euro bij Thomann, op de site van Gibson is die maar 10% duurder dan de versie zonder. Als die verhouding klopt zou je dus met de gewone BFG op net onder de 1000 uitkomen.

Ja mijn berekening klopte niet helemaal, de Les Paul 60's tributes kosten 1450 dollar, en bij Thomann kosten die 749,-. Dan zal dit wel rond de 825,- uitkomen.

allochthomas
26 april 2011, 20:53
Wat ik me afvraag ; ga je nu écht elke keer als je een nieuwe gitaar ziet het posten op het forum ?
Ik word een beetje gaar van al die onzin topics van je...
Alsof we zelf dit soort info niet kunnen vinden, en alsof de gemiddelde GN'er niet al op eigen houtje dit soort nieuws volgt.

Let wel, dit is slechts mijn (zeer ongezouten) mening, niets meer of minder :chicken:
Hierbij sluit ik mij aan. Als iedereen voor elke scheet een nieuw topic moet maken dan wordt de boel hier binnen no time ondergescheten.

refused199
26 april 2011, 21:33
Mee eens, mede doordat de BFG echt niet zo nieuw is. het blijft een houten opbergkast met extra veel laadruimte waar een aantal goeie pickups in zijn gefrot, daar zijn al topic's over vol geschreven, nóg meer topics over een echt afgrijselijke kleur lijkt me dan ook overbodig.. Als ik hem hier niet was tegengekomen was dat wel via google of gewoon de gibsonsite, ik vind het nogal geleuter om dat soort dingen hier te spammen.
Mocht het nu om een totaal nieuwe serie gaan is het een ander verhaal, daar valt nog wat aan te bespreken.

signsofzodiac
26 april 2011, 21:34
De BFG's die ik vast heb gehad waren allemaal bijzonder puike gitaren. Pickup-combinatie is te gek, goed fretwerk ondanks sommige minder lovende reviews en gewoon veel gitaar voor relatief weinig geld. Een zwarte of een natural staat al jaren hoog op mijn verlanglijstje en ik vermoed dat er nog wel een keer 1 gaat komen om mijn Gibson Les Paul-GAS echt eens te bevredigen. Dit groen is het net niet voor me.

Zo 1 lust ik wel ;)
http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/GibsonLesPaulBFGnatural2.jpg

Trouwens bijna een hollowbody, zo ziet de body er uit op een rontgenfoto:
http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/GibsonLesPaulBFGxray.jpg

EDIT: damn, dat ze hem ook met een trem bouwen tegenwoordig is voor mij dan weer nieuws. Te gek man :)

Bolder
26 april 2011, 21:43
En gaar? Ik word veel gekker van gitaristen met telkens een budget van 200 tot 300 die een slaapkamer amp willen, waarna altijd dezelfde 5 watt schoendoos lampenamps worden aangeraden... Jakkes :)

MS

Stiekem plus een.
Verder vind ik dit (voor mij) een nutteloos topic. Ik kende de gitaar al en dit is wel al het zoveelste topic wat niet helemaal gaaf is van esp ltd

Mitch
26 april 2011, 21:53
Nou, als ik eerlijk ben vind ik het wel een beetje suf om tot vervelens toe in topics te roepen dat Gibson beter moet luisteren naar de fans en dat ze betaalbare gitaren moeten maken. En dat dan ook nog zonder enige reactie als tot vijf keer toe mensen aangeven dat Gibson genoeg aan het uitbreiden is naar beneden toe. Om dan nu zo'n topic als dit te openen met het halleluja-verhaal dat Gibson "ineens" een betaalbare én begeerlijke gitaar maakt.... schiet mij maar lek.

ESP LTD
26 april 2011, 22:04
Nou, als ik eerlijk ben vind ik het wel een beetje suf om tot vervelens toe in topics te roepen dat Gibson beter moet luisteren naar de fans en dat ze betaalbare gitaren moeten maken. En dat dan ook nog zonder enige reactie als tot vijf keer toe mensen aangeven dat Gibson genoeg aan het uitbreiden is naar beneden toe. Om dan nu zo'n topic als dit te openen met het halleluja-verhaal dat Gibson "ineens" een betaalbare én begeerlijke gitaar maakt.... schiet mij maar lek.

Hó-Hó. Wat ik heb gezegd:

Gibson moet stoppen met z'n Fireturd X, Dusk Tiger of weetikveel wat, en in plaats van dat, meer leuke, betaalbare modellen zoals dit aan gaat bieden.

Maar Gibson maakt topinstrumenten voor de muzikant als ik, en het is niet mijn management.

Mitch
26 april 2011, 22:28
Ho ho de kerstman! Je postte herhaaldelijk dat ze meer betaalbare gitaren moeten maken terwijl ze al dik twee jaar bezig zijn met steeds meer betaalbare modellen uit te brengen. Faded Standard, Faded Studio, SG, Junior, ES335, you name it. Dat is je meerdere malen gezegd en ondanks dat je posts plaatst alsof je leven er vanaf hangt, kon er geen "o inderdaad" postje vanaf. Dus doe nou niet ineens alsof we je verkeerd begrijpen zeg.

wytz
26 april 2011, 22:48
Ho ho de kerstman! Je postte herhaaldelijk dat ze meer betaalbare gitaren moeten maken terwijl ze al dik twee jaar bezig zijn met steeds meer betaalbare modellen uit te brengen. Faded Standard, Faded Studio, SG, Junior, ES335, you name it. Dat is je meerdere malen gezegd en ondanks dat je posts plaatst alsof je leven er vanaf hangt, kon er geen "o inderdaad" postje vanaf. Dus doe nou niet ineens alsof we je verkeerd begrijpen zeg.


Dank voor deze heerlijke reply waar ik mij helemaal in kan vinden!

Bolder
26 april 2011, 22:53
ESP LTD bedoelt het vast allemaal goed maar sommige posts/topics zijn wat enthousiast en kunnen beter achter wegen gelaten worden..

Fiendish
27 april 2011, 00:28
En gaar? Ik word veel gekker van gitaristen met telkens een budget van 200 tot 300 die een slaapkamer amp willen, waarna altijd dezelfde 5 watt schoendoos lampenamps worden aangeraden... Jakkes :)

MS

En daarom post ik dit soort dingen : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145593-een-nieuwe-versterker-help-%28&p=2621230&viewfull=1#post2621230
:soinnocent: :satisfie:

@ Mitch : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145296-Daar-zijn-ze-dan-Flying-V-Explorer-SG-en-LP-Melody-Makers!-375-euro

Geef je hem een draai om z'n oren of mag ik het doen ? :seriousf:

Mitch
27 april 2011, 08:20
WTF, had -ie 't topic daarover zelf geopend? De eer is aan jou :loveserenade:

Bolder
27 april 2011, 08:30
En deze: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145493-Gibson-Melody-Maker-1965-Incl.-Case-voor-750-euro

En deze: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145363-Een-tip-voor-Wietse-of-wie-dan-ook-dit-is-een-superdeal!

Eko
27 april 2011, 09:26
Ik kan er niet aan wennen dat Gibson gitaren probeert te verkopen die er uit zien alsof de halve fabriek is stilgevallen en toch maar blijft versturen. Naar mijn idee hoort er op een Les Paul gewoon een goede top te zitten. Netjes afgewerkt en glimmend van de nitrolak. Misschien dat ze eens kunnen werken aan speciale kleuren af combinaties van materialen , maar altijd op een hoog afwerkings niveau.
In een gemiddelde teak tuinbank zit meer tropisch hout dan in een Gibs en die bank kost een scheet en die knikkers. Laat Gibson dan moeite doen het hout zo mooi mogelijk te verkopen.

Oranjeaap
27 april 2011, 10:45
BFG zijn waardeloze gitaren en horen naar mijn mening ver onder de prijsklasse van een normale les paul studio.
Wat is er nou zo bijzonder aan die humbucker + p90?
Als je een p-90 in je neck-positie wilt, koop dan gewoon zo'n p-94 geval.
Als je nu ooit een hukbucker in je neck wilt dan past dat niet. Moet je weer zo'n halfgebakken ding kopen.

BFG staat voor Barely Finished Guitar. En dat is te zien. Geen fretboard inlays, geen binding, geen fatsoenlijke lak afwerking.

sideburns
27 april 2011, 10:52
Blijkbaar is er een markt voor, kan me best voorstellen dat mensen dit mooi vinden en willen kopen voor een naar gibson maatstaven redelijk bedrag.
Desalniettemin is deze aan mij persoonlijk niet besteed.

Hendriks
27 april 2011, 12:25
BFG zijn waardeloze gitaren en horen naar mijn mening ver onder de prijsklasse van een normale les paul studio.
Wat is er nou zo bijzonder aan die humbucker + p90?
Als je een p-90 in je neck-positie wilt, koop dan gewoon zo'n p-94 geval.
Als je nu ooit een hukbucker in je neck wilt dan past dat niet. Moet je weer zo'n halfgebakken ding kopen.

BFG staat voor Barely Finished Guitar. En dat is te zien. Geen fretboard inlays, geen binding, geen fatsoenlijke lak afwerking.

Ik hou wel van een P90 in de neck , ik heb wel eens een BFG mogen vasthouden en vond hem zeker niet verkeerd , het is een concept (eenvoud) en daar moet je van houden , maar daarom is het geen waardeloze gitaar .

geert1976
27 april 2011, 12:35
Ik hou wel van een P90 in de neck , ik heb wel eens een BFG mogen vasthouden en vond hem zeker niet verkeerd , het is een concept (eenvoud) en daar moet je van houden , maar daarom is het geen waardeloze gitaar .

Mee-eens, ik vind ze ook niet verkeerd en kwalitatief waren de exemplaren die ik in handen heb gehad dik in orde.

Het concept spreek mij op zich niet echt aan, maar de combo van humbucker en P90 vond ik dan wel weer ok

Fiendish
27 april 2011, 14:59
WTF, had -ie 't topic daarover zelf geopend? De eer is aan jou :loveserenade:
Dank.

Welnu, ESP LTD, http://fc02.deviantart.net/fs31/f/2008/215/a/7/_bitchslap__by_de_Mote.gif

En nou kappen met die onzin, als je de Gibson fanboy wil uithangen doe je dat maar op UG ofzo. :stop:

RS-Rik
27 april 2011, 15:00
Jaaaah!!! Die dingen zijn echt fokking vet en klinken heerlijk.


De Gele en Zwarte uitvoering vind ik wel ietsje mooier.

Worden ze eigenlijk nog wel gemaakt?

Wabbie
27 april 2011, 15:23
een BFG Les Paul is een van de weinige Les Pauls die ik ooit nog wel eens in huis wil hebben. Ik heb er ooit een getest toen de eerste serie uitkwam, klonk best wreed, alleen had ik wat ruzie met de scherpe randen van het fretboard.

Sinner1980
27 april 2011, 16:42
BFG zijn waardeloze gitaren en horen naar mijn mening ver onder de prijsklasse van een normale les paul studio.
Wat is er nou zo bijzonder aan die humbucker + p90?
Als je een p-90 in je neck-positie wilt, koop dan gewoon zo'n p-94 geval.
Als je nu ooit een hukbucker in je neck wilt dan past dat niet. Moet je weer zo'n halfgebakken ding kopen.

BFG staat voor Barely Finished Guitar. En dat is te zien. Geen fretboard inlays, geen binding, geen fatsoenlijke lak afwerking.

Een gitaar is net zo waardeloos als de gitarist die m vast houdt:supercool:

Dat het jouw ding niet is:cool,kan zijn maar heb ook respect voor mensen die dit soort planken wel tof vinden.

En tja,het is natuurlijk je mening en daar zijn fora oa voor;je mening posten:hippie: