PDA

View Full Version : Nieuwe strat pickups kiezen



Dealer
26 april 2011, 17:31
Hallo allen,

Aangezien ik niet 100% tevreden ben met het geluid uit mijn pickups ben ik van plan deze te veranderen. Als ik mijn strat in positie 4 zet (neck & middle samen) hou ik van het cleane geluid. De neckpickup of brugpickup alleen is al minder. Ook het overdriven geluid is het niet helemaal.

Ik zal allereerst wat voorinformatie opnoemen

huidige gear:
-Fender American Standard Olympic White met Maple Neck
-Fender Blues deville 60watt tweed buizenversterker
-Fulltone Plimsoul overdrive/distortion
-Crybaby Wah
-T-rex dr swamp en een boss ds-2
-Danelectro Fuzz

Muziekstijl:
-Blues
-Pop

Degene die mij het meest beïnvloeden zijn:
-John Mayer
-Stevie Ray Vaughan
-Jimi Hendrix
-Albert King

Wat ik zoek zijn elementen met een volle ronde clean (John Mayer), maar ook geschikt voor volle overdriven blues leads (Srv).

Waar ik tot nu toe aan denk:
-Fender '69 Custom Shop Pickups
-Fender Texas Special Custom Shop Pickups
-Fender big dippers (maybe op ebay te vinden)

Ik denk dat de neckpickup dan vooral voor de overdriven leads gebruikt moeten gaan worden en de middle in combi met de neck voor het wat cleanere werk.

Dit is de eerste keer dat ik mij echt met specifieke pickups bezig ga houden dus ik hoop wat hulp te kunnen krijgen. Als er meer info nodig is vraag die dan gerust. het budget is nog erg flexibel en wordt aangepast aan wat ik uiteindelijk wil

Dankuzeer,
Dealer

Tristan
26 april 2011, 21:39
Ik zou je Fender Customshop 54's aanraden, of eventueel 69's.
Lollar is ook erg goed.
Met iets minder budget zou je naar Leosounds, Sheptone of Tonerider kunnen kijken, er zijn ook hier op het forum ook veel enthousiaste gebruikers van deze pickups.

Eko
27 april 2011, 07:17
Voor dat ik er andere pups in zou gooien , zou ik eerst eens proberen hoe dezelfde set klinkt via een andere amp. Of beter gezegd via een andere speakerconfiguratie. Een 4 x 10 klinkt anders dan een 2 x 12. Een 10 inch speaker heeft een wat feller geluid, anders dan een 12 inch die iets meer bottomend oplevert. Omdat je de tussenstand wel vindt klinken en de standen van de enkele elementen niet denk ik eerder dat je daar in zou moeten zoeken.
Kijk ook eens naar je kabels , veel goedkope kabels zuigen toon als een achterlijke. Veel hoog en laag kan verloren gaan door bv goedkope kabels tussen de pedalen in. Ik heb al vaker meegemaakt dat mensen 150-200 piek aan een nieuwe set pups wilden uitgeven waar ze met een kabel van 5-80 euries hetzelfde effect zouden hebben bereikt.

Dealer
27 april 2011, 20:11
Danku voor de reacties.

Ik speel ook wel eens over andere amps, en blijf dan ook bij mijn mening...

Mijn cable is ook wel goed gok ik. Heb er meerdere en meeste geen troep:)


maybe zou custom shop 69's in brug en middle en een texas special in de neck wat zijn. maar dat wordt me weer erg duur.

thierry1982
27 april 2011, 20:19
BG Pups V60, kosten geen drol en de elementen zijn fantastisch.

www.bg-pups.com

Sinner1980
27 april 2011, 22:03
Setje bij Chevalier bestellen;en goedkoop (goedkoper als Fender pups)en kwalitatief erg lekker.

Ik had zelf de '67s en was er zeer content mee (strat moest plaats maken voor ander moois)

FrankC
28 april 2011, 00:18
John Suhr V60 Low Peaks.
Briljant. Lekkere warme volle bluesscheur en goed clean.