Dealer
26 april 2011, 18:31
Hallo allen,
Aangezien ik niet 100% tevreden ben met het geluid uit mijn pickups ben ik van plan deze te veranderen. Als ik mijn strat in positie 4 zet (neck & middle samen) hou ik van het cleane geluid. De neckpickup of brugpickup alleen is al minder. Ook het overdriven geluid is het niet helemaal.
Ik zal allereerst wat voorinformatie opnoemen
huidige gear:
-Fender American Standard Olympic White met Maple Neck
-Fender Blues deville 60watt tweed buizenversterker
-Fulltone Plimsoul overdrive/distortion
-Crybaby Wah
-T-rex dr swamp en een boss ds-2
-Danelectro Fuzz
Muziekstijl:
-Blues
-Pop
Degene die mij het meest beïnvloeden zijn:
-John Mayer
-Stevie Ray Vaughan
-Jimi Hendrix
-Albert King
Wat ik zoek zijn elementen met een volle ronde clean (John Mayer), maar ook geschikt voor volle overdriven blues leads (Srv).
Waar ik tot nu toe aan denk:
-Fender '69 Custom Shop Pickups
-Fender Texas Special Custom Shop Pickups
-Fender big dippers (maybe op ebay te vinden)
Ik denk dat de neckpickup dan vooral voor de overdriven leads gebruikt moeten gaan worden en de middle in combi met de neck voor het wat cleanere werk.
Dit is de eerste keer dat ik mij echt met specifieke pickups bezig ga houden dus ik hoop wat hulp te kunnen krijgen. Als er meer info nodig is vraag die dan gerust. het budget is nog erg flexibel en wordt aangepast aan wat ik uiteindelijk wil
Dankuzeer,
Dealer
Aangezien ik niet 100% tevreden ben met het geluid uit mijn pickups ben ik van plan deze te veranderen. Als ik mijn strat in positie 4 zet (neck & middle samen) hou ik van het cleane geluid. De neckpickup of brugpickup alleen is al minder. Ook het overdriven geluid is het niet helemaal.
Ik zal allereerst wat voorinformatie opnoemen
huidige gear:
-Fender American Standard Olympic White met Maple Neck
-Fender Blues deville 60watt tweed buizenversterker
-Fulltone Plimsoul overdrive/distortion
-Crybaby Wah
-T-rex dr swamp en een boss ds-2
-Danelectro Fuzz
Muziekstijl:
-Blues
-Pop
Degene die mij het meest beïnvloeden zijn:
-John Mayer
-Stevie Ray Vaughan
-Jimi Hendrix
-Albert King
Wat ik zoek zijn elementen met een volle ronde clean (John Mayer), maar ook geschikt voor volle overdriven blues leads (Srv).
Waar ik tot nu toe aan denk:
-Fender '69 Custom Shop Pickups
-Fender Texas Special Custom Shop Pickups
-Fender big dippers (maybe op ebay te vinden)
Ik denk dat de neckpickup dan vooral voor de overdriven leads gebruikt moeten gaan worden en de middle in combi met de neck voor het wat cleanere werk.
Dit is de eerste keer dat ik mij echt met specifieke pickups bezig ga houden dus ik hoop wat hulp te kunnen krijgen. Als er meer info nodig is vraag die dan gerust. het budget is nog erg flexibel en wordt aangepast aan wat ik uiteindelijk wil
Dankuzeer,
Dealer