PDA

View Full Version : Engelse site MIJFENDERS



sas62florett
26 april 2011, 15:56
Hi, Iemand ooit besteld bij MIJFENDERS? Wat zijn jullie ervaringen?

Gr. Jos

Greasemouth
26 april 2011, 16:15
Nee geen ervaring maar wat wil je daar bestellen?

Sinner1980
26 april 2011, 16:36
Ik vind het maar een vage website;ik kijk er regelmatig op en de site is vrijwel altijd hetzelfde (lees:onveranderd). Dus nooit eens een wisseling in het aanbod enz;ik houd de site al een paar jaar regelmatig in de gaten (vraag me niet waarom eigenlijk) en ik zie al een tijd dat meer als de helft continue uitverkocht is en dat er een telecaster aan één of andere Portugees verkocht is.

Conclusie: de site doet in ieder geval geen 'booming business' of het is zo booming dat de eigenaar er niet aan toe komt de site bij te werken (lijkt me stug)

ESP LTD
26 april 2011, 17:57
Geloof me, een site die geen Paypal accepteert is in 99% van de gevallen niet betrouwbaar.

Eko
26 april 2011, 18:28
Heeft als datum AUG 2010 staan. Dus mag als redelijk gedateerd worden beschouwd.

robostrat
26 april 2011, 18:45
Heb recent geprobeerd te bellen en mailen... geen antwoord :???:

Stratman70
26 april 2011, 19:01
Ja, de eigenaar van die site heeft ook samen met een technicus een soort passieve booster/tooncontrol ontwikkeld, RBTC.
De meningen zijn er erg over verdeeld. Ik heb er ook 1 ergens liggen in een la en dat zegt misschien al iets. Ik communiceer regelmatig met die kerel trouwens, via verschillende sites en mail. Hij moet dus te benaderen/te vinden zijn.

Sinner1980
26 april 2011, 19:02
Heb recent geprobeerd te bellen en mailen... geen antwoord :???:

Dan weet de TS nu wel genoeg lijkt me;ik zou er in ieder geval klaar mee zijn

Bolder
26 april 2011, 20:57
Toch is Stratman70 positief?

ESP LTD
26 april 2011, 21:00
Is dan niemand het met mij eens dat je geen sites moet vertrouwen die geen Paypal accepteren?

Bert Gitaar
26 april 2011, 21:04
Is dan niemand het met mij eens dat je geen sites moet vertrouwen die geen Paypal accepteren?

Geen idee. Werkelijk nog nooit opgelet welke sites wel of niet paypal hebben. Maakt dat iets uit dan?
Betrouwbaarheid check ik anders. Door mail's te sturen en reactie af te wachten of eerst iets kleins te bestellen.

Pepe
26 april 2011, 21:06
Is dan niemand het met mij eens dat je geen sites moet vertrouwen die geen Paypal accepteren?

Je vindt Thomann onbetrouwbaar? Ik denk dat je de enige bent.

ESP LTD
26 april 2011, 21:07
Je vindt Thomann onbetrouwbaar? Ik denk dat je de enige bent.

Oke dat geef ik je na. Maar dit soort vage sites, slechte layout, die geen paypal accepteren... tja..

jerome
26 april 2011, 21:11
Is dan niemand het met mij eens dat je geen sites moet vertrouwen die geen Paypal accepteren?

Volgens mij slaat het ook helemaal nergens op wat je schrijft...
Een bedrijf moet er voor betalen en ik kan me voorstellen dat ze er daarom niet meedoen.
Ik heb al zo vaak spullen besteld bij bedrijven die geen Paypal-mogelijkheid hebben en die waren keurig netjes met het opsturen van hun spullen en de kwaliteit en service was ook prima...

Sinner1980
26 april 2011, 22:11
Oke dat geef ik je na. Maar dit soort vage sites, slechte layout, die geen paypal accepteren... tja..

Ik ken maar weinig sites die Paypal accepteren.
Meer een MP of Ebay dingetje waar ik het overigens wel gunstig vind.

Zolang er creditcards geaccepteerd worden zit het meestal wel goed en al zou het niet goed zitten;daar ben je als creditcardhouder prima voor verzekerd.

Laatst ook iemand met mn gegevens aan de haal gegaan. Vervolgens kreeg ik een belletje van Amex of ik ervan bewust was dat ik inmiddels over de €8000,- open had staan/besteedt had...altijd leuk. Nieuw kaartje gekregen en nooit meer wat van gehoord; prima verzekerd dus.

ESP LTD
26 april 2011, 22:12
Ik ken maar weinig sites die Paypal accepteren.
Meer een MP of Ebay dingetje waar ik het overigens wel gunstig vind.

Zolang er creditcards geaccepteerd worden zit het meestal wel goed en al zou het niet goed zitten;daar ben je als creditcardhouder prima voor verzekerd.

Laatst ook iemand met mn gegevens aan de haal gegaan. Vervolgens kreeg ik een belletje van Amex of ik ervan bewust was dat ik inmiddels over de €8000,- open had staan/besteedt had...altijd leuk. Nieuw kaartje gekregen en nooit meer wat van gehoord; prima verzekerd dus.

Ai! Vervelend!

Dat was inderdaad eigenlijk ook wat ik bedoelde, op eBay etc. kan je altijd beter bij verkopers met Paypal kopen.

Hendriks
26 april 2011, 22:20
Ik snap het verband niet helemaal : zonder Paypal niet veilig? Gewoon de voorkeur van de verkoper , bovendien zitten er nog wel eens extra kosten aan die dan weer doorberekend worden .

ESP LTD
26 april 2011, 22:22
Ik snap het verband niet helemaal : zonder Paypal niet veilig? Gewoon de voorkeur van de verkoper , bovendien zitten er nog wel eens extra kosten aan die dan weer doorberekend worden .

Geloof me nou maar, dit soort sites, nemen geen telefoon op, antwoorden niet op mails, goedkope layout, al lang niet meer geupdate, en accepteren geen paypal.

signsofzodiac
26 april 2011, 22:30
Je bent tegenwoordig met creditcards net zo goed verzekerd tegen ellende als met PayPal. De creditcard-maatschappijen doen er niet meer zo moeilijk over bij problemen omdat ze teveel inkomsten mis zouden gaan lopen. Ik heb op mijn VISA 100% kopersgarantie bij niet leveren. Geen PayPal zegt me dan ook niet zo veel.

Hendriks
26 april 2011, 23:02
Geloof me nou maar, dit soort sites, nemen geen telefoon op, antwoorden niet op mails, goedkope layout, al lang niet meer geupdate, en accepteren geen paypal.

Nou , deze ervaring kan ik niet delen . What about Warmoth , USA Customs, etc, etc...?

signsofzodiac
26 april 2011, 23:14
Nou , deze ervaring kan ik niet delen . What about Warmoth , USA Customs, etc, etc...?

Kom nou Hendriks, geen tegenargumenten, je moet hem gewoon geloven ;).

Pepe
27 april 2011, 00:33
Deze site heeft jarenlang Fender Japan geimporteerd sinds Fender de export uit Japan aan banden heeft gelegd om hun Mexico lijn niet in de wielen te rijden.
De afgelopen tien jaar had je de keus voor een nieuwe Japanner tussen de handelaren op Ebay, bij Ishibashi, bij een Zwitsere importeur of deze Engelse site.
In 2009 heeft Fender ook deze lijnen stilgelegd, dwz, alleen 2ehands Japanners mogen nog uit Japan geexorteerd worden en de verkoop ging nog een tijdje door tot alle voorraden op waren.
De Fender Japan kopers weten dit, de oude site is gewoon niet weggehaald.

Dat meneer ESP LTD 2 jaar na dato ergens op een forum gaat verkondigen dat ze niet in de haak zijn is wel weer grappig.

Bolder
27 april 2011, 08:32
Dat meneer ESP LTD 2 jaar na dato ergens op een forum gaat verkondigen dat ze niet in de haak zijn is wel weer grappig.

Leuke gast is het, hij helpt ons constant!

E-J
27 april 2011, 10:01
Je kunt tweedehands MIJ Fender's hier (http://www.fareastguitars.co.uk/) scoren.

Hendriks
27 april 2011, 10:11
Je kunt tweedehands MIJ Fender's hier (http://www.fareastguitars.co.uk/) scoren.

Dat zij vast oplichters , je kunt er niet met Paypal betalen :D:D:D

Hansie
27 april 2011, 11:23
Geloof me nou maar, dit soort sites, nemen geen telefoon op, antwoorden niet op mails, goedkope layout, al lang niet meer geupdate, en accepteren geen paypal.


Ik wil je best geloven, maar ik kijk net op de MIJFenders.com site en er staat toch echt:

"Call 0131-625 2074 to Buy Direct with any Major Credit/Debit Cards

OR use PayPal, Bank transfer, Cheque/Cash if you prefer." ;)

Sinner1980
27 april 2011, 17:03
Je kunt tweedehands MIJ Fender's hier (http://www.fareastguitars.co.uk/) scoren.

Zozo! Keuze uit maar liefst 7 exemplaren??

Deftig hoor...en gemiddeld nog €700,- ook? Ik ben om!:seriousf:

jerome
27 april 2011, 23:15
Zozo! Keuze uit maar liefst 7 exemplaren??

Deftig hoor...en gemiddeld nog €700,- ook? Ik ben om!:seriousf:

Zeker nog nooit een Japanse Contemporary Strat of een goeie Japanse import strat in je handen gehad?
Er zijn er bij die zóveel beter zijn dan een gemiddelde Mex of USA strat dat ze eigenlijk die €700 dubbel en dwars waard zijn!
Vooral als ze er nog nieuw uitzien en geen versleten fretjes hebben
En dan heb ik het natuurlijk niet over die goedkopere MIJ modellen die je hier nieuw kon kopen van 600 á 700 gulden, daar vragen ze nu €450 á €600 maar die zijn beduidend minder...

sas62florett
28 april 2011, 09:21
Nee geen ervaring maar wat wil je daar bestellen?

IK denk aan de Hank Marvin '57 re-issue Fiesta red in gold hardware. En er later eventueel Kinman's op te zetten. Die Guitar Mania aanbiedt is me te duur 2500 pond plus verzending. Wel een plaatje!

Sinner1980
28 april 2011, 16:58
Zeker nog nooit een Japanse Contemporary Strat of een goeie Japanse import strat in je handen gehad?
Er zijn er bij die zóveel beter zijn dan een gemiddelde Mex of USA strat dat ze eigenlijk die €700 dubbel en dwars waard zijn!
Vooral als ze er nog nieuw uitzien en geen versleten fretjes hebben
En dan heb ik het natuurlijk niet over die goedkopere MIJ modellen die je hier nieuw kon kopen van 600 á 700 gulden, daar vragen ze nu €450 á €600 maar die zijn beduidend minder...

Ik zeg ook niks over de kwaliteit toch?
Ik vind het enkel een erg mager aanbod en een redelijk forse prijs (ongeacht waard of niet).

Die MIJ strats zijn idd van erg fijne kwaliteit;geldt overigens voor alle Japanse gitaren.
Kwaliteit staat daar hoog in het vaandel;ding wat zeker is.
Mijn volgende strat wordt ook een ESP vintage plus (geweldige planken);ik heb me er een beetje over heen weten te zetten dat op een strat niet perse een Fender logo hoeft te staan...of toch wel...

:mad:ga ik verdomme weer twijfelen

signsofzodiac
28 april 2011, 18:03
Mijn volgende strat wordt ook een ESP vintage plus (geweldige planken);ik heb me er een beetje over heen weten te zetten dat op een strat niet perse een Fender logo hoeft te staan...of toch wel...

:mad:ga ik verdomme weer twijfelen

Don't sweat it, mijn volgende Strat wordt er een met Ron Kirn op de headstock. En de Vintage Plus is een te gekke gitaar :)!

Sinner1980
28 april 2011, 22:40
Don't sweat it, mijn volgende Strat wordt er een met Ron Kirn op de headstock. En de Vintage Plus is een te gekke gitaar :)!

Is ook zo en die gaat er ook echt wel komen (ik denk niet meer dit jaar want heb er nog 2 boven deze op de verlanlijst staan).

Ik ben nu eenmaal een beetje merkgeil;)