PDA

View Full Version : Voorstellen en vraag



steeferdesteef
26 april 2011, 13:12
Hallo allemaal,

Ik ben Stef uit Groningen en ik speel gitaar.
Althans, dat probeer ik weer. Na 15 jaar basgitaar wil ik me weer op het gitaarspelen storten. Ik heb een Yamaha SGV300 waar ik erg blij van word:)
Verder heb ik een VGS roadcruiser (powerstrat) waar ik niet blij van word:(
Slecht fretwerk, moet gevlakt, geen zin meer in. Deze moet weg.
Ik ben dus op naar een vervanger hiervoor. Ik twijfel tussen een Burns Cobra en een PRS SE EG. Iemand ervaring met deze instrumenten?
Ik vind de Burns veel mooier (en goedkoper) maar volgens mij is de PRS veel meer een allround gitaar. Ik probeer zo'n beetje van alles te spelen t/m klassieke metal. Kan de Burns dat ook?

Groet, Stef

Harry
26 april 2011, 16:17
hoi Stef,

ik moet je de antwoorden schuldig blijven, maar wil je wel van harte welkom heten. Stel je vraag nog eens in het subtopic ´gitaren´ of kijk in de zoekfunctie, misschien kom je dan iets tegen.

Maleco
27 april 2011, 17:27
Hey Stef,
hartelijk welkom. Kan het zijn dat je de burns bedoeld bij westerhaven, gezien je uit groningen komt?
Zover ik weet heeft die Burns alleen maar single coil, hoewel dit clean wel goed klinkt denk ik toch dat je problemen gaat krijgen als je ruiger gaat spelen, idem voor de PRS.
Mocht het zo zijn dat je ze wel fantastisch vind spelen (vind ik het belangrijkste) dan kun je er altijd nog een humbucker in gooien van single-coil formaat. Dit klinkt niet helemaal zoals een standaard humbucker maar komt wat mij betreft vrij goed in de buurt.

steeferdesteef
28 april 2011, 13:50
Westerhaven heeft geen Burns meer. Ik heb via een particulier in Drachten een Burns Cobra besteld. Heb al wel even onversterkt op de PRS gespeeld.
Heeft een zwevende tremelo en een hele dikke gelakte hals, ik prefereer ongelakt en een brug die maar naar één kant kan bewegen. Vind op dit forum en verder op internet eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de Burns. Ik ben benieuwd. Met die tri-sonic pickups schijn je ook prima te kunnen scheuren. Anders moet er in de toekomst ook nog een gitaar komen met humbuckers, iets van een (Epi) Flying V oid, er is altijd wel wat te willen. Eerst maar eens de VGS verkopen. Deze is bijna in nieuwstaat alleen de frets moeten gevlakt. Ik vraag er €100 voor (nieuw €399), is dat redelijk? Wil 'm ook wel ruilen tegen (bas)gitaar-spul. Ga binnenkort toch ook weer in een bandje bassen.

Groet, Stef
Volgende week de Burns proberen en ik denk ook meteen kopen.
Zin in!

Thyrif
28 april 2011, 20:09
Hey Stef,

Ik heb geen ervaring met de Burns gitaren, enkel met PRS (SE) gitaren, en die zijn prima. Je kunt mn Tremonti SE wel eens uitproberen als je dat handig/leuk lijkt. Succes met de zoektocht!

steeferdesteef
3 mei 2011, 12:10
Oei, GAS.

Hofner Galaxie, Hagstrom F200P, nog meer van die niet alledaagse modellen met een bescheiden prijskaartje. Zijn echter niet in Groningen en omgeving te bekijken en proberen.
Als het goed is kan ik deze week de Burns proberen. Zin in.
Ik hou wel van opvallende gitaren.
Heeft er hier ook iemand een musicvox?

Groet, Stef