PDA

View Full Version : warmoth #15 en #16



Orpheo
26 april 2011, 11:58
Volgens mij zit ik onderhand op nummertje 15 en 16!

Ik ben al sinds vorig jaar aan het kniezen over wat ik nu wil. soort van opus magnus. en ik ben eruit. ik was er ruim een maand geleden al uit, maar sinds vorige week schiet het pas op. Wat heb ik nu weer in de pet? nou, ik wil eigenlijk de mooiste, meest extreme les pauls maken die warmoth mij kan bieden. ik denk dan aan planet waves autotrim locking tuners, graphtech nut, gotoh floyd rose, bourns gold potentiometers, 500k, pushpull, switchcraft switch en output jack, en natuurlijk 2 sets customwound pickupsets naar mijn specs. allemaal mooie hardware, maat waar het in moet, moet ook mooi zijn en te gek klinken.

dus, ik koos deze houtsoorten uit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT884a.jpg

op http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT646a.jpg

de top word purplemist burst, en de achterkant word transparant heel donker paars. echt, HEEL donker. en ik heb 't al op een gitaar, en dat ziet er echt schitterend uit. Het lullige is dat die back slechts 1/8'' dik is. dus er komt een black korina core tussen, met tussen de back- en toplaminate een flamed maple pinstripe. van de zijkant krijgt alleen de core stain, de top en rear blijven blank. ala een LP custom dus. en natuurlijk de top en de achterkant, maar dat spreekt voor zich. de top is dus quilt maple (wat naar flame toegaat) en de back is flamed black korina.

de ander word dit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT715a.jpg

op http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT213a.jpg

ook hier weer, met een flamed maple pinstripe tussen de top, rear en core. deze word volledig naturel gelakt. de top is koa, de back is flamed Supreme walnut (zoals alembic dat zo mooi beschrijft!), met een core van walnut.

de halzen worden bubinga voor op de koa-topped LP, en purpleheart voor de ander.

en dan de toetsen. ja, die kan ik ook kiezen:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/FB1045a.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/FB1047a.jpg

macassar ebben dus.

de halzen krijgen matchende kopplaten. op de quilt maple top komt een quilt maple fineer op de kop, en de koa-to krijgt een flamed koa-fineertje.

binding komt wel om de halzen, natuurlijk niet de bodies. er komt GEEN inleg op. de pickups worden eenvoudig, namelijk mijn lievelingssets, maar dan getweaked om nog wat beter te zijn.

de brughumbucker krijgt voor de mapletop LP de voglende specs: 44awg, 7,5k + 43 awg 6.5k. hex polepieces op de 43awg spoel, normale screw polepieces op de 44awg. ceramic8 in de brug (dus de normale ceramische magneet). de halsversie krijgt dezelfde spoelen, alleen dan met een alnico5 in de brug.

de koa-top LP krijgt wat anders. 43 awg,6.5k + 42 awg 5k in de brug, ceramic8, en weer dezelfde spoelen, alnico4 (geen typfout, echt alnico4). ik krijg er nog een lading alnico5, alnico8 en alnico3 bij om te proberen. kost me een tientje extra ofzo.

in ieder geval, dit word het dus. wie zich uit wil leven in photoshop, by all means ;)


edit: ik wil nog wel wat kwijt over warmoth's personeel. Eric Wylie is degene die me al jaren helpt, ondanks dat hij niet meer bij de sales department zit. hij zit (als ik me niet vergis) bij PR, of zoiets. in ieder geval, meer het administratieve deel. hij las een post van mij op het unofficial warmoth-board, en mailde me (uit zichzelf!) met de vraag wat ik nu precies wil, dan kon hij alvast wat hout voor me regelen en apart houden. hij heeft die flamed korina-top voor me geritseld, en alle andere billets voor me uit de stapels gevist toen eenmaal duidelijk was wat ik precies wil, zodat m'n planken niet verkocht zouden worden in de bodybuilder, wnat dat zou oneerlijk zijn. alleen maar omdat ik via mail bestel, en niet via de site, en zo m'n planken niet krijgen, zou niet eerlijk zijn, vond warmoth.

leuk detail: Eric heeft op het board het volgende geschreven.




Whenever I see an email from Orpheo in my Inbox, I know I'll need to set aside some time to read it to understand his next wild idea.... He really wants to do what??? Then I go stare at the wood piles in the shop for a bit to see if we can pull it off. Then I go ask Ken if its OK and I usually get 'the look'. Kinda' like Rob got with DBU's project.

The fun part begins when I write up the production order and wait for the look I get from the shop staff. 'He wants to do what?' Then they schedule the work. That's one of the coolest things about being here; watching the shop guys do amazing stuff day in and day out.

moest ik eigenlijk wel om grinniken. het schijnt dat wat ik wil allemaal geen probleem is, maar de combinatie van alle specs en houtsoorten (wat ik onafhankelijk van elkaar allang gedaan heb) is blijkbaar redelijk bijzonder.

hole
26 april 2011, 12:14
Het klinkt mij allemaal als abracadabra in de oren , maar als jij d'r blij van word: proficiat. Mooi als je zo met je hobby bezig kunt zijn.

Wat ik me wel afvraag, en ik bedoel dit niet negatief, maar ben gewoon benieuwd: waarom? Ik zie elke maand wel een HNGD of HNAD topic van je met lovende kritieken (en een maand naderhand gaat de amp er dan toch uit omdat het het nét niet is)

jze
26 april 2011, 12:18
Mooie stukjes hout! Ben vooral erg benieuwd naar die tweede.

sjaak1990
26 april 2011, 12:19
Heb toch wel een goed inbeeldingsvermogen maar heb er moeite mee in te beelden hoe dit eruit gaat zien, los van elkaar iig heel mooie stukjes hout:)

Orpheo
26 april 2011, 12:29
Het klinkt mij allemaal als abracadabra in de oren , maar als jij d'r blij van word: proficiat. Mooi als je zo met je hobby bezig kunt zijn.

Wat ik me wel afvraag, en ik bedoel dit niet negatief, maar ben gewoon benieuwd: waarom? Ik zie elke maand wel een HNGD of HNAD topic van je met lovende kritieken (en een maand naderhand gaat de amp er dan toch uit omdat het het nét niet is)

dat is niet waar. ik koop niet iedere maand wat. ik heb in maart '11 de knucklehead gehaald, in januari de koch, en daarvoor was het augustus '10, daarvoor april '10, en daarvoor januari '10. dus het is niet iedere maand.

en gitaren verkoop ik nóóit. amps, ja. omdat de amps die ik koop nooit volledig zijn wat ik wil. en de gitaren wel. en omdat langzaam maar zeker het besef groeit dat wat ik wil niet te vinden is in de confectie van amps, en wel in de custom-wereld, net als gitaren, ga ik werken en zoeken en sparen voor custom-amps.

vat 't niet verkeerd op, als je wat te koop ziet van me. de amps staan me niet in de weg, en het is alleen een makkelijke (snelle?) manier om gear te kunnen kopen. maar als het niet verkocht word, jammer dan. het staat niet bijzonder in de weg, en ik zit niet op zwart zaad. en ik ben er tevreden mee, het klinkt goed. en dat is het probleem. het klinkt niet te gek. als ik m'n favoriete gitaar over m'n beste amp gooi, m'n marshall of CMW, dan hoor ik precies wat ik wil, maar die 2 amps hebben een paar restricties waar ik niet onderuit kan. en dat is best, ze zijn gemaakt met een 'doel', met een 'stijl' voor ogen, en je moet niet meer willen proberen en kunnen dan waar ze voor gemaakt zijn (je gaat bijvoorbeeld geen slayer spelen op een fender twin reverb of bassman).

over de koch en rivera, m'n laatste 2 amps, die dus te koop staan (nu al, hoor ik je denken, denk ik). die hebben het probleem dat ze wel de juiste voicing hebben, maar te dicht gesmeerd, te vlak, te plat, te doods. en dat speelt niet fijn, klinkt niet tof... neuh, dat is 't m niet. en je kan niet het gehele karakter horen van de amp tijdens het uurtje dat je de amp aan de tand voelt bij de koop/verkoper. dan heb je een week, maand, half jaar nodig om het te horen. en het lullige van de rivera is dat ik al een ouwe m100 en een marshall heb. als ik die niet had gehad, had ik geen vergelijk gehad, had ik niet het idee gehad het kan beter, en had ik 'm niet te koop gezet.


en waarom? 1: omdat het kan. 2: omdat het kan. 3: omdat het kan. 4: omdat ik het wil. 5: omdat die houtsoorten prachtig zijn. 6: omdat ik verzamel. zoiets als dat je aan een filatelist vraagt 'en, plak je die postzegel nu ook nog eens op een brief?'. nee.


over de 'abracadabra'. het valt wel mee toch? er staat alleen in welke pickups er gemaakt worden, met wat tech-specs. voor de leken zal ik het vertalen.

43 awg, 6.5k: een spoel van een duncan custom
44 awg, 7.5k: licht overwound spoel van een duncan JB (geloof zelfs met formvar isolatie)
42 awg, 5k: overwound spoel van een duncan '59 (beetje als een 78 van duncan, of de brobucker van duncan).

de hex polepieces, dat zijn die polepieces die je hebt op de dimarzio EVO en superdistortion, dus met een inbusboutje. dat geeft een dosis meer hoog en bite dan een screw polepiece (omdat het harder staal is, en minder staal is dan de screw polepiece).

alnico5: de standaard magneet in humbuckers. veel mids, behoorlijk wat hoog, strak laag. te gek om eigenlijk overal in te prakken als basis. compenseert overwound 44 awg, te gek met de 'sweetspot' 44 awg of 43 awg.

alnico4: warm mid, zingend, smooth hoog, beetje zompig in het laag, maar met de juiste spoel die helder en duidelijk de noten weergeeft kan je dat compenseren. te gek om underwound 42 awg pickups te compenseren. sterkere broertje alnico2, zwakkere neef alnico8

alnico3: zwakkere broertje alnico5

ceramic 8: gaat door waar alnico5 stopt. zelfde voicing, alleen veel meer power en bite.

alnico8: enorm krachtig, dik mid, strak laag, zingend hoog.

interessander
26 april 2011, 12:46
Fijn dat ze zo'n goede service hebben daar, zo via persoonlijk contact iets samenstellen zou voor mij ook beter werken dan puur via de bodybuilder.


....6: omdat ik verzamel. zoiets als dat je aan een filatelist vraagt 'en, plak je die postzegel nu ook nog eens op een brief?'. nee.


Blijft een leuk argument maar een filatelist spaart massaproducten in een zo goed mogelijke staat uit verschillende landen en verschillende jaartallen. Dat kun je vergelijken met het zoeken naar oude fenders en gibsons uit bepaalde jaartallen, zoals bijvoorbeeld een MIJ E-series strat of een '59 LP
Jij bent in feite je eigen postzegelontwerper, die zijn eigen ontwerpen spaart :)

Orpheo
26 april 2011, 12:49
Fijn dat ze zo'n goede service hebben daar, zo via persoonlijk contact iets samenstellen zou voor mij ook beter werken dan puur via de bodybuilder.



Blijft een leuk argument maar een filatelist spaart massaproducten in een zo goed mogelijke staat uit verschillende landen en verschillende jaartallen. Dat kun je vergelijken met het zoeken naar oude fenders en gibsons uit bepaalde jaartallen, zoals bijvoorbeeld een MIJ E-series strat of een '59 LP
Jij bent in feite je eigen postzegelontwerper, die zijn eigen ontwerpen spaart :)

hey, ja, dat vind ik een leuke :)

ok, zie mij dan maar als iemand die 'mules' spaart. verkeerd geslagen munten, dus ieder is uniek ;)

Kingfisher
26 april 2011, 12:50
Persoonlijk ben ik Orpheo's queeste heel dankbaar; dat hij bereid is om elke houtsoort top met elke houtsoort body te combineren en te zien waar hij uitkomt. Soms is het bagger (alhoewel: is relatief bij Warmoth stukken), soms verrassend, soms mana falling from the sky.

Maar zijn experimenten hebben mij toch al geholpen toen ik een nieuwe nek voor mijn strat wou. Zonder Orpheo zou ik nooit Warmoth gekend hebben, laat staan de verschillende klankleuren van de verschillende combinaties.

Dus persoonlijk moedig ik Orpheo ten stelligste aan om minstens elke maand een nieuwe Warmoth samen te stellen. En ooit, als alle combinaties opgebruikt zijn in LP-body, gaat hij het licht zien, en strat bodies beginnen bestellen (die véél ergonomischer zijn, en veel meer klinken).

Orpheo, ik zit de laatste tijden meer the GAS'sen voor Schaler hardware, specifiek hun Hannes bruggen in ruthenium. Ik zou er gewoon een gitaar voor laten bouwen. Maar jij wil een jengelstengel?

Orpheo
26 april 2011, 13:00
Persoonlijk ben ik Orpheo's queeste heel dankbaar; dat hij bereid is om elke houtsoort top met elke houtsoort body te combineren en te zien waar hij uitkomt. Soms is het bagger (alhoewel: is relatief bij Warmoth stukken), soms verrassend, soms mana falling from the sky.

Maar zijn experimenten hebben mij toch al geholpen toen ik een nieuwe nek voor mijn strat wou. Zonder Orpheo zou ik nooit Warmoth gekend hebben, laat staan de verschillende klankleuren van de verschillende combinaties.

Dus persoonlijk moedig ik Orpheo ten stelligste aan om minstens elke maand een nieuwe Warmoth samen te stellen. En ooit, als alle combinaties opgebruikt zijn in LP-body, gaat hij het licht zien, en strat bodies beginnen bestellen (die véél ergonomischer zijn, en veel meer klinken).

Orpheo, ik zit de laatste tijden meer the GAS'sen voor Schaler hardware, specifiek hun Hannes bruggen in ruthenium. Ik zou er gewoon een gitaar voor laten bouwen. Maar jij wil een jengelstengel?

nee, ik kan niet goed omgaan met strats. en de reden is legio. teveel hout word weggehaald, de top is vlak met een hap rechts voor je arm (waar mijn arm altijd tegenaan plakt en schuurt, bij een LP is er veel minder arm-op-gitaar contact, dus minder plakproblemen) en ik vind de feel echt niet fijn. mijn linkerarm steekt een stuk verder naar links dan bij een les paul, ook al heeft de les paul een fender-scale.

ik wil inderdaad een gotoh floyd, maar ik ga er een blokkeringsmechanisme in zetten waardoor ie net zo vast kan staan als een tune o matic.

ik heb eigenlijk nog nooit een 'lemon' gemaakt bij warmoth. alles klinkt te gek. sommigen klinken voor bepaalde doelen bruikbaarder dan andere dingen, maar al met al, het werkt eigenlijk altijd wel. ik heb namelijk gemerkt dat de hals heel veel uit maakt voor de tone, ik denk zeker wel 40%. de body slechts 10% en de pickups 30%. brug ongeveer 20%. even je eigen spelniveau negeren.

ik heb ook gemerkt dat bij gitaren die zo 'blanco' binnen komen, zoals mijn warmoths, ze echt goed gaan klinken na paar jaar inspelen, en nadat ze door de eigenaar zijn ingespeeld, en niet door iemand anders. sterker nog, de eerste noot die erop gespeeld word, ben ikzelf! bij alle andere gitaren is het de bouwer, de QC, iemand in de winkel... scheelt behoorlijk.

ik merk ook dat m'n oudere les pauls van warmoth beter klinken, en hoe ouder de 'nieuweren' worden, hoe beter ze gaan klinken. met 4 uitzonderingen op die regel hoor. ik heb 4 les pauls, en die klonken nieuw al TE gek. beter dan de oudjes. en dat wil echt wel wat zeggen...

de hannesbrug ken ik, maar ik heb de rare tik, en dat is dat ik een brug wil die over 30 jaar nog steeds gemaakt of ge-serviced word. floyd worden al 20 jaar gemaakt, en de betere floyds die 20 jaar oud zijn, zijn nu nog steeds top, als je ze goed onderhoud (het staal is zo hard dat niet de messen slijten, maar de studs zelf, als je bv de actie versteld zonder de snaarspanning eraf te halen). bij die hannes weet ik t nog niet. en... ik vind 'm zo laag! ik wil contrast hebben op de gitaar. de snaren echt hoog van de body, scherpe rand van de gitaar die in m'n arm prikt, en dan de actie medium tot laag.

en dat strats beter klinken en lekkerder spelen?? neuh. ik vind die gibson-scale lekkerder, en ik vind een strat te licht, te dun, te soft te klinken. bij mij dan, he. ik heb ooit gespeeld op de lynch-strat over de lynch-randall, en ik klonk beroerd. echt, verschrikkelijk. hij klinkt kick ass op die shit! maar met mijn eigen LP over een JMP klonk ik veel meer als lynch, dan op zijn gear.

ik bedoel maar.

Mitch
26 april 2011, 19:09
Hij is fijn hè, die van die filatelist? :D
Zeg, die bovenste foto, is dat nou gewoon extreem curly maple? Of preciezer: ik vroeg me af of dat nou dat 'dentist' maple was waar Base6 naar op zoek was voor zijn Authority.

Orpheo
26 april 2011, 19:27
Hij is fijn hè, die van die filatelist? :D
Zeg, die bovenste foto, is dat nou gewoon extreem curly maple? Of preciezer: ik vroeg me af of dat nou dat 'dentist' maple was waar Base6 naar op zoek was voor zijn Authority.

Hij is goed,zeker weten.

Ik weet niet wat dentist maple is... mijn top is gewoon quilt naar flame, maar geen burl,dat is alles door elkaar.

Fiendish
26 april 2011, 19:31
Zeg Orpheo, wat ik me nu al een tijdje afvraag (en ik ben veel te lui om het hele forum door te spitten voor een antwoord), assembleer je de gitaren helemaal zelf of laat je dat plaatselijk doen, of misschien bij Warmoth zelf ?
Daarnaast, hoe zijn de import kosten tussen de V.S. en hier voor spul van Warmoth, is het een beetje te doen ?
En dan de vraag der vragen ; gelijmde neck, of schroeven ? :soinnocent:

Nog even netjes on topic : die quilt top is héél mooi, en ik denk dat die koa/walnut gitaar er au naturelle best wel vet uit gaat zien, ik hoop dan ook op foto's als je ze binnen hebt ;)

Duhsjaak
27 april 2011, 05:12
Hij is fijn hè, die van die filatelist? :D
Zeg, die bovenste foto, is dat nou gewoon extreem curly maple? Of preciezer: ik vroeg me af of dat nou dat 'dentist' maple was waar Base6 naar op zoek was voor zijn Authority.

Hi
Al Dentist spagetti ken ik al wel.
Laten we hopen dat Orpheo zijn tanden niet stukbijt op dat mooie stuk hout!

Orph bereikt langzamerhand een punt waarbij niet meer de individuele gitaar telt, maar de complete collectie een kunstwerk op zich wordt.

Go go go! Orpheo!
Vriendelijke groet, Gus


Vrouwen komen van Venus
Mannen komen uit Bars

Orpheo
27 april 2011, 08:29
Zeg Orpheo, wat ik me nu al een tijdje afvraag (en ik ben veel te lui om het hele forum door te spitten voor een antwoord), assembleer je de gitaren helemaal zelf of laat je dat plaatselijk doen, of misschien bij Warmoth zelf ?
Daarnaast, hoe zijn de import kosten tussen de V.S. en hier voor spul van Warmoth, is het een beetje te doen ?
En dan de vraag der vragen ; gelijmde neck, of schroeven ? :soinnocent:

Nog even netjes on topic : die quilt top is héél mooi, en ik denk dat die koa/walnut gitaar er au naturelle best wel vet uit gaat zien, ik hoop dan ook op foto's als je ze binnen hebt ;)

zelf. het assembleren doe ik zelf. is ook niet moeilijk. als je een keer een set tuners, pickups, een pot, switch of output vervangen hebt, kan je dit ook. de meeste gaten zijn al gedaan voor je. maar ik ga deze keer wat meer zelf doen qua houtwerk. bijvoorbeeld dus de gaten voor de pots zelf boren, alles wat dichter bij m'n rechterhand, en wat verder uit elkaar, en de knoppen verzinken zoals PRS dat een beetje doet. ik zag iemand met een klein boortje een pilot hole maken, en met een vlinderboor de grote recess maken, en dan met een beiteltje het verloop erin werken, en daarna met een dremel en schuurpapier het glad maken.

warmoth zal het assembleren niet doen. ze zijn een replacementparts builder. geen customshop. al komt 't wel zo over.

de importkosten. tja. 34% belasting. verzenden gaat via UPS, dus je hebt je parts in 3 a 5 dagen in huis (afhankelijk of het weekend ertussen zit). en dan krijg je dus de naheffing van 23%. met de huidige dollarkoers is dat zeer goed te doen hoor ;)

gelijmd, schroeven. maakt geen fuck uit. echt geen zak. schroeven is makkelijker dan lijmen voor mij, maar om te frezen is een goede pocket voor schroeven lastiger. dat moet namelijk veel strakker zijn. bij warmoth zijn de neckpockets strakker dan bij gibson, zoals ik al ooit zei. daar heb je volledig hout op hout contact, geen lucht of dikke lijmlagen ertussen. of het beter of slechter is laat ik in het midden, maar qua vakmanschap vind ik warmoth beter. ook qua hout, tops, backs, halzen, fretwerk, etc etc.

munkie
27 april 2011, 09:15
Het zijn natuurlijk jouw centen Orph en daar mag je uiteraard mee doen wat je wil maar...

1. Stel je wil ooit van je gitaren af, is daar dan een markt voor? De 2dehands markt ligt op zijn gat zeker voor alles wat niet standaard Fender of Gibson is. NL is een klein landje van waaruit het lastig te verkopen is naar Duitsland of USA lijkt me.

2. Je denkt al jaren na over houtsoorten en elementen, de gitaar dus. Terwijl je voor de andere helft van je sound, de versterker dus, genoegen neemt met standaard spul. Waarom verdiep je je niet eens in verschillende versterker ontwerpen en ga of laat je niet wat bouwen? Onderdelen en complete kits zijn zat te koop online. Fender, Marshall, Boogie, point to point wat je maar wil. En dan hebben we de speaker(s) nog met de behuizingen waar die in zitten. De gitaarkabel. Het plectrum! Ga daar maar eens mee experimenteren! Veel goedkoper :seriousf:

Orpheo
27 april 2011, 09:35
Het zijn natuurlijk jouw centen Orph en daar mag je uiteraard mee doen wat je wil maar...

1. Stel je wil ooit van je gitaren af, is daar dan een markt voor? De 2dehands markt ligt op zijn gat zeker voor alles wat niet standaard Fender of Gibson is. NL is een klein landje van waaruit het lastig te verkopen is naar Duitsland of USA lijkt me.

2. Je denkt al jaren na over houtsoorten en elementen, de gitaar dus. Terwijl je voor de andere helft van je sound, de versterker dus, genoegen neemt met standaard spul. Waarom verdiep je je niet eens in verschillende versterker ontwerpen en ga of laat je niet wat bouwen? Onderdelen en complete kits zijn zat te koop online. Fender, Marshall, Boogie, point to point wat je maar wil. En dan hebben we de speaker(s) nog met de behuizingen waar die in zitten. De gitaarkabel. Het plectrum! Ga daar maar eens mee experimenteren! Veel goedkoper :seriousf:

als je gelezen zou hebben, alleen al in dit topic, zou je gezien hebben dat ik geen genoegen neem met standaard spul, en me allang georienteerd heb in custom werk, en allang al bezig ben met een custom-amp. glaswerks, om er maar een te noemen.

speakers; ben ik ook allang mee bezig. ik heb een paar te gekke cabs, die echt super klinken, en ik weet dat ik nog een 212je wil met ev 12l's, maar dat heeft (nog) geen haast. komt met de glaswerks SODII.

waarom zou ik van m'n gitaren af willen? als je goed gelezen zou hebben, zou je gezien en gesnapt hebben dat ik gitaren maak voor mij, voor mijn lol, naar mijn wensen en eisen, hoe ik ze wil, naar mijn smaak, voor...MIJ. alleen als ik ooit in een ongeluk beide armen kwijt raak, dan is verkoop een optie, en dan NOG... hoe sommigen geld pompen in roken, zuipen, hoeren en coke, doe ik dat in mooi hout, gitaren, mooi lakwerk...het is een soort-van kunstobject voor mij. dat argument van 'verkoop' is al jaren geleden aangedragen, en kijk nu eens; alle standaard gitaren, op 2 na, omdat ik 1 van m'n oma gekregen heb en de ander heeft emotionele waarde, heb ik allang verkocht. in winkels lach ik de winkel en fabrikanten (discreet) uit, omdat hun 4000 euro gitaar weggeblazen wordt door mijn 'WarMutth'' (woordgrapje) van nog geen 1000. ik bedoel maar. als je precies kan laten maken wat je wilt, waarom zou je er dan van af willen?

de gitaarkabel: ik maak ze nu maar zelf, omdat ik die kabel het lekkerst vind klinken. de plug die ik het fijnst vind is crappy, maar die vervang ik dus om de zoveel tijd, en hoppa. weer een nieuwe kabel van 12 meter. ja, die maat vind ik het fijnst.

plectrum; heb alles geprobeerd, kom altijd uit op tortex 1mm. die paarse. heb ook metalen plectra geprobeerd, maar voelt niet zo soepel, en klinkt blikkerig.


Munkie, je blaat maar wat. je hebt echt geen idee waar je het over hebt. sorry dat ik 't zo bot zeg, maar ik ben met het hele aspect van 'tone' bezig. aan de ene kant als gitarist, aan de andere kant als physicus, nadenken en bedenken wat nu de 'tone' maakt. en nee, ik ben geen prof, wil ik niet zijn ook. de hobby is leuk genoeg, en dat moet 't blijven.

munkie
27 april 2011, 09:39
Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......

:sssh::crazyhappy::stop::speed:;)

Sanderltd
27 april 2011, 09:56
http://1.bp.blogspot.com/_dWKvVJhgeB4/TH0JJD7htdI/AAAAAAAAAIE/5xbPRhbX-Rc/s1600/Flanders.jpg

Fender75
27 april 2011, 09:58
:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

Maar; mooi hout Orpheo, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Orpheo
27 april 2011, 10:00
Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......

:sssh::crazyhappy::stop::speed:;)

klopt. 2 jaar geleden, if I recall correctly? het was winter, regende dat het goot, gruwelijk kloteweer, had 3 uur in de trein gezeten, half uur a 45 minuten gelopen op zoek naar de locatie. en dan ga ik niet spelen om je te plezieren, alleen om te luisteren of de gitaar klinkt. niet eens opgewarmd, gewoon luisteren naar de tone. en dat jij dan gelijk Eruption verwacht, of Fuzz Universe van paul gilbert, is jou probleem :)

Hendriks
27 april 2011, 10:18
Je zegt dat een Warmoth €1000 kost en dat gaat er bij mij niet in , ik heb regelmatig op de site gekeken en zit in no time over dit bedrag , incl hardware en pups, etc en dan heb ik de taxes nog niet meegerekend . Waarschijnlijk doe ik iets fout , dus als jij eens een rekenvoorbeeld kunt maken , heel graag.

Orpheo
27 april 2011, 10:27
Je zegt dat een Warmoth €1000 kost en dat gaat er bij mij niet in , ik heb regelmatig op de site gekeken en zit in no time over dit bedrag , incl hardware en pups, etc en dan heb ik de taxes nog niet meegerekend . Waarschijnlijk doe ik iets fout , dus als jij eens een rekenvoorbeeld kunt maken , heel graag.

ik maak met alle liefde een rekensommetje voor je.

body. les paul carved top, no finish: 450
neck: indian RW neck, indian RW board, no binding,no inlay: 288
pots, pickups, bridge, pickups: 300 (120$ pickups, 100$tuners en brug, 80$ restjes)
shipping: 100
totaal, omgerekend naar euro's, met belasting: 960.

lak doe je dan dus zelf, en de body komt dan uit de showcase.

ik heb dus met 4 gitaren mazzel gehad. dat waren showcase items, die dus WEL gelakt waren, voor 450$, en die WEL inleg hadden. en nog meer custom waren. de een was 5 delig zebrano/bloodwood, met ebben toets en zebrano trapezoids. de ander was een cocobolo hals, brazilian RW toets, trapezoid inleg. de ander was een padouk hals, ebben toets, MoP dot inleg. wenge hals, ebben toets, mop dot inleg. de goedkoopste hals was 212$, de duurste was 288$.

de duurste body zat bij de goedkoopste hals, en vice versa. gewoon mazzel hebben.

mijn allerduurste warmoth was natuurlijk wel duurder, maar dat spreekt voor zich.

ik heb overigens via een forumlid een goedkope bron voor gotoh floyds gevonden! hoppa. 120E voor een gotoh floyd. houd ik geld over voor ebben humbuckerringen.

Hendriks
27 april 2011, 10:39
Ik kijk altijd naar gelakte bodie's en halzen , daar zal het grootste verschil inzitten , ik heb wel eens een strat berekend , niet eens bijzonder , kwam ik incl. alles rond de 1200 en dan is de keus toch maar op een AVRI gevallen.
$ 120 voor pickups is ook niet veel.

hole
27 april 2011, 10:59
de importkosten. tja. 34% belasting. verzenden gaat via UPS, dus je hebt je parts in 3 a 5 dagen in huis (afhankelijk of het weekend ertussen zit). en dan krijg je dus de naheffing van 23%. met de huidige dollarkoers is dat zeer goed te doen hoor ;)



Volgens mij mis je bij de belasting (34%) een komma hoor (gelukkig maar). :D

Orpheo
27 april 2011, 11:22
Volgens mij mis je bij de belasting (34%) een komma hoor (gelukkig maar). :D

ja, ik schreef eerst 34% en daarna 23%. tis dus 23%. 20% btw en 3% importbelasting.

@hendriks: ja, maar ik neem ook nooit, NOOIT een gelakte hals. waarom zou ik rosewood, wenge, padouk, bubinga of purperhart willen lakken? zonde! en het speelt en klinkt beter dan dat saaie, duffe, esdoorn.

en voor onder de 1000 kan t al hoor. moet je gewoon canary nemen, dat lijkt qua looks op esdoorn, maar je hebt geen lak nodig. gelakte bodies kunnen dirt cheap zijn, je moet mazzel hebben. wat ik dus regelmatig heb.

en 120$ is niet duur. nee, dat weet ik. je moet gewoon goed zoeken. ik koop vaak een duncan JB en een fullshred, tweedehands ofzo, of een custom, en dan bouw ik er zelf weer een setje van.

think outside the box!

Hendriks
27 april 2011, 12:18
Ik denk altijd "outside the box" , daarom kom ik uiteindelijk altijd veel lager uit , mijn Cabronita met Top of the bill Musikraft hals en incl. laten spuiten van de bodie kwam op minder dan 700 uit. De grootste sport is het zoeken naar de juiste parts en dan zorgen dat je zo scherp mogelijk inkoopt.

smullie
27 april 2011, 12:24
ik maak met alle liefde een rekensommetje voor je.


Ik heb ook eens het rekensommetje gedaan voor wat ik best wel zou willen hebben van daar en ik kom op net geen 1000$ uit...


Specifications:
Model: Standard LP
Scale: 25-1/2 in.
Carved Top: Yes
Orientation: Right handed
Wood: $635.00
Core: Mahogany
Front Laminate: DL Quilt Maple
Front Laminate Unique Choice: LT920
Control Cavity: Rear Routed + $0.00
Pickup Rout: P90 (Neck) - None (Middle) - Humbucker (Brdg) + $0.00
Control Rout:
Volume 1 (LP)
Volume 2 (LP)
Tone 1 (LP)
Tone 2 (LP)
Upper Toggle Hole (LP)
+ $0.00
Bridge Type: Hardtail $0.00
Bridge Rout: TOM/STP, Angled Pocket + $0.00
Jack Rout: 7/8" (22.23mm) Side Jack Hole
Neck Pocket: Strat® Shape + $0.00
Mounting Holes: Standard 4 Bolt + $0.00
Contours:
Contoured Heel
+ $0.00
Binding Top: Black Binding + $90.00
Stud Install: Use inserts from bridge on order + $10.00
Battery Box: None + $0.00
Top Finish: Washed Black Dye + $250.00
Back Finish: Clear Gloss + $0.00

Price: $985.00

Hier komt dan nog grofweg een 23% importbelasting bij en nog wat verzendkosten. Alles bijeen zal het dus wss in de buurt van 1000€ blijven...

Ik zou dit wel nog even laten nakijken door iemand die vaker bij Warmoth heeft besteld om te zien of ik geen beginnersfoutjes heb begaan door sommige dingen te laten liggen of onnuttige opties te pakken...
Als ze echt zo goed zijn als orpheo laat uitschijnen (en daar twijfel ik eigenlijk niet aan, want anders koop je er geen 15 en meer), dan lijkt dit me eigenlijk nog een heel aanvaardbare prijs.
Ik ben er echter zowel financieel als mentaal nog niet klaar voor om er al zoveel geld aan te geven, gezien mijn huidige niveau (het "ik ben em niet waard"-topic hoeft niet opnieuw opgerakeld worden :sssh: ), maar misschien ooit...

On topic: ik ben echt benieuwd naar de resultaten...

Orpheo
27 april 2011, 13:33
Ik heb ook eens het rekensommetje gedaan voor wat ik best wel zou willen hebben van daar en ik kom op net geen 1000$ uit...



Hier komt dan nog grofweg een 23% importbelasting bij en nog wat verzendkosten. Alles bijeen zal het dus wss in de buurt van 1000€ blijven...

Ik zou dit wel nog even laten nakijken door iemand die vaker bij Warmoth heeft besteld om te zien of ik geen beginnersfoutjes heb begaan door sommige dingen te laten liggen of onnuttige opties te pakken...
Als ze echt zo goed zijn als orpheo laat uitschijnen (en daar twijfel ik eigenlijk niet aan, want anders koop je er geen 15 en meer), dan lijkt dit me eigenlijk nog een heel aanvaardbare prijs.
Ik ben er echter zowel financieel als mentaal nog niet klaar voor om er al zoveel geld aan te geven, gezien mijn huidige niveau (het "ik ben em niet waard"-topic hoeft niet opnieuw opgerakeld worden :sssh: ), maar misschien ooit...

On topic: ik ben echt benieuwd naar de resultaten...
je hebt alleen geen hals dan he....

ps: op de site staan nu flink wat korina back quilt maple top LP bodies voor nog geen 500$. SLA UW SLAG! ;)

smullie
27 april 2011, 13:49
je hebt alleen geen hals dan he....

ps: op de site staan nu flink wat korina back quilt maple top LP bodies voor nog geen 500$. SLA UW SLAG! ;)
:hide:Een hals heb je echt nodig zeker... :seriousf:

Dat was ik precies idd vergeten... :soinnocent:

Voordat ik bestel zijn er nog een paar dingen nodig:

meer geld om aan hobbies te spenderen
nog iets meer overtuiging van de kwaliteit (lees: ik zou er eens een in mijn handen willen gehad hebben. Ik weet dat elk instrument weer anders is, maar dan heb je toch een idee van de kwaliteit)
iets meer zekerheid dat ik die nooit meer zou wegdoen. Als je weet dat je ze ooit zal verkopen, dan koop je voor dat geld beter een Gibson... (ik geloof niet echt in een gitaar "voor het leven")
meer verstand zodat ik er ook een hals bij bestel... :hide:

Liquid_Metal
27 april 2011, 14:32
:hide:Een hals heb je echt nodig zeker... :seriousf:

Dat was ik precies idd vergeten... :soinnocent:

Voordat ik bestel zijn er nog een paar dingen nodig:

meer geld om aan hobbies te spenderen
nog iets meer overtuiging van de kwaliteit (lees: ik zou er eens een in mijn handen willen gehad hebben. Ik weet dat elk instrument weer anders is, maar dan heb je toch een idee van de kwaliteit)
iets meer zekerheid dat ik die nooit meer zou wegdoen. Als je weet dat je ze ooit zal verkopen, dan koop je voor dat geld beter een Gibson... (ik geloof niet echt in een gitaar "voor het leven")
meer verstand zodat ik er ook een hals bij bestel... :hide:


Ga bij Orpheo langs, die schijnt een gitaar van Warmoth te hebben. Misschien kun je die proberen...

Tankman
27 april 2011, 15:11
Ga bij Orpheo langs, die schijnt een gitaar van Warmoth te hebben. Misschien kun je die proberen...

Heeft Orpheo Warmoth's? Sinds wanneer dan?:soinnocent:






:seriousf:

Fiendish
27 april 2011, 15:16
zelf. het assembleren doe ik zelf. is ook niet moeilijk. als je een keer een set tuners, pickups, een pot, switch of output vervangen hebt, kan je dit ook. de meeste gaten zijn al gedaan voor je. maar ik ga deze keer wat meer zelf doen qua houtwerk. bijvoorbeeld dus de gaten voor de pots zelf boren, alles wat dichter bij m'n rechterhand, en wat verder uit elkaar, en de knoppen verzinken zoals PRS dat een beetje doet. ik zag iemand met een klein boortje een pilot hole maken, en met een vlinderboor de grote recess maken, en dan met een beiteltje het verloop erin werken, en daarna met een dremel en schuurpapier het glad maken.

warmoth zal het assembleren niet doen. ze zijn een replacementparts builder. geen customshop. al komt 't wel zo over.

de importkosten. tja. 34% belasting. verzenden gaat via UPS, dus je hebt je parts in 3 a 5 dagen in huis (afhankelijk of het weekend ertussen zit). en dan krijg je dus de naheffing van 23%. met de huidige dollarkoers is dat zeer goed te doen hoor ;)

gelijmd, schroeven. maakt geen fuck uit. echt geen zak. schroeven is makkelijker dan lijmen voor mij, maar om te frezen is een goede pocket voor schroeven lastiger. dat moet namelijk veel strakker zijn. bij warmoth zijn de neckpockets strakker dan bij gibson, zoals ik al ooit zei. daar heb je volledig hout op hout contact, geen lucht of dikke lijmlagen ertussen. of het beter of slechter is laat ik in het midden, maar qua vakmanschap vind ik warmoth beter. ook qua hout, tops, backs, halzen, fretwerk, etc etc.

Dank voor de duidelijke uitleg :ok:

En de kosten vallen ook wel mee...
Hmmm.
Toch maar eens gaan kijken als ik terugkom van vakantie.
Ik ben nu een gitaar aan het customisen (nieuwe lak, relic, nieuwe onderdelen, etc), als dat lukt moet een Warmoth dus ook wel lukken.

Orpheo
27 april 2011, 16:02
kwaliteit? joh... ach. warmoth maakte slechts de gitaren voor de fender customshop van +- 1987 tot 1991. de beruchte 'frankenstrat' van evh komt bij boogie bodies vandaan. en wie had dat nu opgezet? juist. warmoth.

uit de stal van ken warmoth komt Suhr, anderson, charvel, jackson. nog meer namen nodig? tuurlijk ben je welkom om te testen.

en gitaar voor t leven? ik dacht t ook van niet. maar als ik nu in m'n collectie speur denk ik dat ik 't met 2 bewuste LP's af kan. en die lp's maak ik nu na, en dan n tikkie beter en mooier.

en qua kwaliteit... ach, ik heb maar 9 gibsons verkocht om warmoth's direct te kunnen bekostigen, 3 PRS-en (usa, dus niet de SE serie), dus warmoth zal wel prut zijn ;)

smullie
27 april 2011, 16:23
kwaliteit? joh... ach. warmoth maakte slechts de gitaren voor de fender customshop van +- 1987 tot 1991. de beruchte 'frankenstrat' van evh komt bij boogie bodies vandaan. en wie had dat nu opgezet? juist. warmoth.

uit de stal van ken warmoth komt Suhr, anderson, charvel, jackson. nog meer namen nodig? tuurlijk ben je welkom om te testen.

en gitaar voor t leven? ik dacht t ook van niet. maar als ik nu in m'n collectie speur denk ik dat ik 't met 2 bewuste LP's af kan. en die lp's maak ik nu na, en dan n tikkie beter en mooier.

en qua kwaliteit... ach, ik heb maar 9 gibsons verkocht om warmoth's direct te kunnen bekostigen, 3 PRS-en (usa, dus niet de SE serie), dus warmoth zal wel prut zijn ;)

Het was zeker niet mijn bedoeling om te twijfelen aan uw oordeel ivm de gitaren, noch om te zeggen dat Warmoth prut is :makeup:

Ik vind het ook heel fijn dat ik welkom ben om te komen proberen, maar ik zal dat in de vorm van een regencheque in de kast leggen... ;) De kans dat ik teveel last van GAS krijg als ik daar eens op speel en dan komen we terug bij het puntje van het geld. En dan moeten we weer keuzes maken: mijn vrouw haar auto (die ze onlangs nog van kreukelzones voorzien heeft) laten herstellen of een warmoth gitaar... (terwijl ik al een MIM Fender, een LC Hurricane en een bouwpakketje van een LP heb liggen)
Ik zou beter wat investeren in lessen pakken ipv nog maar eens een extra gitaar om zeeeer matig op te spelen... :soinnocent:

Orpheo
28 april 2011, 10:39
Het was zeker niet mijn bedoeling om te twijfelen aan uw oordeel ivm de gitaren, noch om te zeggen dat Warmoth prut is :makeup:

Ik vind het ook heel fijn dat ik welkom ben om te komen proberen, maar ik zal dat in de vorm van een regencheque in de kast leggen... ;) De kans dat ik teveel last van GAS krijg als ik daar eens op speel en dan komen we terug bij het puntje van het geld. En dan moeten we weer keuzes maken: mijn vrouw haar auto (die ze onlangs nog van kreukelzones voorzien heeft) laten herstellen of een warmoth gitaar... (terwijl ik al een MIM Fender, een LC Hurricane en een bouwpakketje van een LP heb liggen)
Ik zou beter wat investeren in lessen pakken ipv nog maar eens een extra gitaar om zeeeer matig op te spelen... :soinnocent:

ik weet dat je niet zei dat warmoth prut is. ik trok je 'kwaliteitsvraag' beetje uit 't verband. doe ik wel vaker, mag toch? ;)

ik weet niet of je er GAS van zult krijgen. wat ik wel weet is dat je je, als je op mijn warmoths speelt, moet beseffen dat het gitaren voor en van mij zijn. wat ik daarmee wil zeggen is dat ze nog meer zijn afgesteld op mijn smaak dan 'confectie'. dus niet alleen actie maar ook frethoogte, hoe zwaar/soepel iets speelt, de derde pickup, de controls, dat sommige gitaren in het middenstandje altijd uit fase staan, etc etc etc. dat is enorm belangrijk en verschillend in mijn gitaren.

on topic: de order is begonnen. er is een officieel ordernummer nu aangemaakt. er zijn wel wat kleine veranderingen nog doorgevoerd op het allerlaatst.

1: geen recessed knoppen. geen goed idee. niet goed uit te voeren. dus, geen nut om de grote controlcavity te doen dus:
2: kleine control rout!
3: als resultaat geeft dat me de mogelijkheid om HOUTEN backplates te kopen! ik heb een leverancier gevonden die cocobolo dekplaten maakt voor les pauls, PRS-en en strats. mooi, dan neem ik dus de gewone dekplaten voor een LP, en een dekplaat voor een strat-tremcavity. omdat ik 230 euro had begroot PER FLOYD, en ik nu slechts 200 kwijt ben voor beide floyds, kan dat er wel van af denk ik zo?! idem dito voor de ebben pickup ringen (lang leve allparts; 30$ voor 2 stuks, ik heb er 6 nodig, dus voor nog geen 100 euro ben ik klaar; bij allparts zal ik ook gelijk de schaller studs kopen).
4: ik ga geen customwound pickups laten maken, en wel om het volgende.

het idee was om door een pickupwinder een set te laten maken wat feitelijk een customisation was van de duncan 59/custom hybrid. ik had al zo'n set, en dit moest dus daar een kopie van worden, doch met andere magneten. mijn eerste set had magnetische slugs (alnico5) en een alnico8 bar onderin,

maar, wie schetst mijn verbazing? mijn eigen gehybrid-isede setje klinkt tig keer beter. veel meer 'growl', punch, attack, precisie. iedere noot is met high gain te horen in het open G akkoord. ieder rammeltje, ieder verkeerd gezette vinger word gruwelijk bloot gelegd. soort van 'anatomische les', maar dan voor de gitaar, haha.

Ik zal te zijner tijd nog wel alnico5 slugs plaatsen in de slug-spoel (die je dus niet ziet onder de kap!). dat geeft iets meer 'spank' en twang als je 'm coilsplit, en vooral meer strakheid als je 'm in serie laat blazen.

ik heb in de koa/walnut LP met ziricote neck (deze heb ik al, wat ik nu laat maken is een kopie van deze gitaar, alleen dan mooier, beter afgewerkt) dat setje, en dat komt over m'n CMW modded marshall gruwelijk dichtbij de tone van George Lynch en Warren Demartini.

ik heb ook een verbeterde tremel-no ontworpen, en die ga ik erin zetten. het verschil is wel dat je bij mijn ontwerp moet boren, maar het voordeel is dat je je trem echt compleet vast kunt zetten. muur en muurvast. niet omhoog OF omlaag.

En ik ga dit block aan m'n trem hangen:

http://www.floydupgrades.com/catalog/images/blocks/bsb003_lrg.jpg

in een les paul (en warmoth's trem cavity) heb je ruimte zat voor dat ding. dit block heeft bijna 100% meer massa dan het gewone block. hij is dikker, langer en breder. ik vind het jammer dat floyds geen block hebben dat volledig doorloopt, en dat de tremarm ook in het block steekt, zoals sommige 'gewone' trems. ach, je kan niet alles hebben.

Tankman
28 april 2011, 11:31
@Orpheo: Hoe stel jij je gitaren af dan wat zo afwijkt van de "norm"?

DaveItUp
28 april 2011, 11:50
Heeft ie niet altijd vrij brede dikke halzen en een hoge actie? Meen dat ik zoiets weleens gelezen heb.

Orpheo
28 april 2011, 11:50
@Orpheo: Hoe stel jij je gitaren af dan wat zo afwijkt van de "norm"?

scheve actie, om maar wat te noemen. ik wil het op de lage snaren eisnijderhoog, en op de hoge snaren heel laag. ik wil enorm hoge frets. ik heb enorm dikke halzen, wat ook niet de 'norm' is. maar ik dénk dat dat het is hoor. het enige dat ik weet is dat iedereen die op mijn gitaren speelt verzucht dat de hals zo dik is, en ze zo lastig spelen...

Daan_B
28 april 2011, 12:04
klopt. 2 jaar geleden, if I recall correctly? het was winter, regende dat het goot, gruwelijk kloteweer, had 3 uur in de trein gezeten, half uur a 45 minuten gelopen op zoek naar de locatie. en dan ga ik niet spelen om je te plezieren, alleen om te luisteren of de gitaar klinkt. niet eens opgewarmd, gewoon luisteren naar de tone. en dat jij dan gelijk Eruption verwacht, of Fuzz Universe van paul gilbert, is jou probleem :)


Ik was gister 6u op, moest 9u in Zwolle zijn. Het regende wat, had 2,5u in de trein gezeten en ook nog een half uur gelopen. Ik moest voorspelen bij een auditie en dit ging prima:sssh:...

Orpheo
28 april 2011, 12:15
Ik was gister 6u op, moest 9u in Zwolle zijn. Het regende wat, had 2,5u in de trein gezeten en ook nog een half uur gelopen. Ik moest voorspelen bij een auditie en dit ging prima:sssh:...

leuk voor je. maar jij bent mij niet, en vice versa. daarnaast, je negeert die laatste 2.5 regel. ik speelde om de gitaar te horen. dus de riffs en licks waarvan ik weet hoe ze moeten klinken, hoe ik ze wil horen. en speel dan niet om te plezieren of om mijn kunsten te tonen.

dus, sorry hoor, het interesseert me geen bal dat je een goede auditie had.

Venlonaer
28 april 2011, 12:25
Bitchfight:cheerup:

Orpheo
28 april 2011, 13:06
pff, nee. veel te vermoeiend. als DaanB selectief wilt commentariseren, moet hij dat vooral doen. hij vergelijkt eind april, 16 graden boven nul, miezerregen, met begin januari, -3, raining cats and dogs. Mij best.

EuroCinema
28 april 2011, 13:31
:seriousf: Mooi he, muzikanten zijn zogenaamd zo creatief, ruimdenkend en tegen de regels: rock n roll! Maar zodra er één een centimeter afwijkt van de norm is het: heeeej! Waarom doet gij dat? Waar heb dat voor nodig? Ken je nie gewoon een Gibson met een Marshall kopen zoals iedereen? ;)

joskedentweede
28 april 2011, 13:58
:seriousf: Mooi he, muzikanten zijn zogenaamd zo creatief, ruimdenkend en tegen de regels: rock n roll! Maar zodra er één een centimeter afwijkt van de norm is het: heeeej! Waarom doet gij dat? Waar heb dat voor nodig? Ken je nie gewoon een Gibson met een Marshall kopen zoals iedereen? ;)

Dat zullen de verschillen tussen muzikanten zijn he.
Ik waardeer Orpheo voor het nastreven van zijn idealen in gitaren en dat hij afwijkt van de norm is bewonderswaardig, een beetje het je m'en foutisme dat hem siert.

Ik ben dan weer totaal tegenovergesteld en haal uit elke standaardgitaar het maximale door te knoeien met alle knoppen die ik kan vinden. Beetje lui van mijn kant, maar ach, dat is ook je m'en foutisme

Zie je, andere achtergrond, maar eenzelfde kern, muzikant zijn :D

Daan_B
28 april 2011, 14:28
Ik ben echt niet van mening dat Orpheo een Gibson met Marshall moet spelen (doe ik zelf ook niet). Echt gave en originele gitaren, moet ik zeggen. Maar kan me niet voorstellen dat die omstandigheden zodanig invloed hebben op je spel, dat het echt niet meer klinkt.

Heb je misschien een filmpje met 'goede omstandigheden'?

JTB
28 april 2011, 14:33
Ik ben echt niet van mening dat Orpheo een Gibson met Marshall moet spelen (doe ik zelf ook niet). Echt gave en originele gitaren, moet ik zeggen. Maar kan me niet voorstellen dat die omstandigheden zodanig invloed hebben op je spel, dat het echt niet meer klinkt.

Heb je misschien een filmpje met 'goede omstandigheden'?

Wat is je doel nu eigenlijk? Je bent wat aan het doorzeiken over zijn gitaarspel op basis van 1 ervaring. Het is totaal niet OT en het lijkt een beetje alsof je vooral wil laten doorschemeren dat jij daar geen last van hebt. Maar ja jij bent dan ook de nieuwe Steve Vai en Joe Satriani in 1.

Orpheo
28 april 2011, 14:35
Ik ben echt niet van mening dat Orpheo een Gibson met Marshall moet spelen (doe ik zelf ook niet). Echt gave en originele gitaren, moet ik zeggen. Maar kan me niet voorstellen dat die omstandigheden zodanig invloed hebben op je spel, dat het echt niet meer klinkt.

Heb je misschien een filmpje met 'goede omstandigheden'?
donder toch op met je filmpje man. ik ga je niet plezieren om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen :seriousf:

ik ga je wel doorverwijzen naar een opticien. je moet leren lézen. Ik zeg dat ik die keer een gitaar probeerde. ik wilde weten hoe ie klonk. ik heb, en had, geen zin of behoefte om m'n ''kunsten'' te show-casen. ik neem ook niet aan dat toen jij binnenkwam in die auditie, je gelijk, binnen 5 minuten, moest spelen? je kon even je vingers opwarmen, even je hoofd op 'spelen' zetten, en niet 'ik moet asap weg want ik moet de trein halen anders kom ik niet thuis'.

als je je dat niet kunt indenken, is het wellicht tijd om je leren in te leven in iemand anders...?

Orpheo
28 april 2011, 14:35
Wat is je doel nu eigenlijk? Je bent wat aan het doorzeiken over zijn gitaarspel op basis van 1 ervaring. Het is totaal niet OT en het lijkt een beetje alsof je vooral wil laten doorschemeren dat jij daar geen last van hebt. Maar ja jij bent dan ook de nieuwe Steve Vai en Joe Satriani in 1.
dank je :) :ok::hippie:

Daan_B
28 april 2011, 14:36
Ik zeik niet over zijn spel hoor.. Waar zeg ik dat hij slecht is/niet kan spelen? Het enige wat ik zei, is dat het voor mij niet gelde gister. Mag me toch wel afvragen, hoe iemand met zo'n collectie speelt?:crazyhappy:

Edit: dat sommige zich gelijk aangevallen voelen, zeg ook wel iets..

joskedentweede
28 april 2011, 14:44
donder toch op met je filmpje man. ik ga je niet plezieren om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen :seriousf:

ik ga je wel doorverwijzen naar een opticien. je moet leren lézen. Ik zeg dat ik die keer een gitaar probeerde. ik wilde weten hoe ie klonk. ik heb, en had, geen zin of behoefte om m'n ''kunsten'' te show-casen. ik neem ook niet aan dat toen jij binnenkwam in die auditie, je gelijk, binnen 5 minuten, moest spelen? je kon even je vingers opwarmen, even je hoofd op 'spelen' zetten, en niet 'ik moet asap weg want ik moet de trein halen anders kom ik niet thuis'.

als je je dat niet kunt indenken, is het wellicht tijd om je leren in te leven in iemand anders...?

Als ik een gitaar test in de winkel haal ik ook niet meteen alles uit de kast hoor, gewoon de standaard dingen waarvan ik weet hoe ze moeten klinken. Zeker als het maar snel snel is en je niet veel tijd hebt haalt het geen fuck uit om als een gek alle technische tricks boven te halen. Als de basis goed is dan kan je er pas mee uit te voeten, toch? Daar is deze discussie toch niet voor nodig :grouphug:

In ieder geval Orph, veel succes met dit nieuwe plan! Jammer genoeg heb ik het niet met flamed toppen :makeup: maar dat neemt niet weg dat het prachtexemplaren zijn!

JTB
28 april 2011, 14:47
Ik zeik niet over zijn spel hoor.. Waar zeg ik dat hij slecht is/niet kan spelen? Het enige wat ik zei, is dat het voor mij niet gelde gister. Mag me toch wel afvragen, hoe iemand met zo'n collectie speelt?:crazyhappy:

Edit: dat sommige zich gelijk aangevallen voelen, zeg ook wel iets..

Ik vind je zelfs irritant en het is mijn thread niet, maar het ligt natuurlijk altijd aan die ander. Sommigen hebben een kut-gitaar en spelen geweldig, anderen hebben 100 goeie gitaren en kunnen er nix van en dan heb je nog alles wat ertussen in zit. Iets met budget, hobby, gas enz.

Oja en OT, wat een tering geile gitaren zeg. Het is dat ik nix met dikke nekken en LP-achtigen kan, maar qua looks en hout helemaal goed.

Orpheo
28 april 2011, 15:16
Ik zeik niet over zijn spel hoor.. Waar zeg ik dat hij slecht is/niet kan spelen? Het enige wat ik zei, is dat het voor mij niet gelde gister. Mag me toch wel afvragen, hoe iemand met zo'n collectie speelt?:crazyhappy:

Edit: dat sommige zich gelijk aangevallen voelen, zeg ook wel iets..
tuurlijk kan je 't je afvragen. maar het is irritant dat je er over door blijft gaan. sommigen hebben me onlangs horen spelen, en het schijnt dat ik wel aardig speel. maar ik heb geen (goede) opnameapparatuur om het op te nemen. en waarom zou ik opnameapparatuur kopen die redelijk werkt? niet voor mijn lol, alleen maar om anderen te plezieren. het gaat niet om geweldig kunnen spelen, maar om de lol van spelen en lol van verzamelen, en dat dat er niet bij je ingaat,en dat ik meer tijd nodig heb om effe te aclimatiseren, me hoofd bij 'spelen'krijgen en m'n vingers op warm en soepel werk, is jou probleem toch? :) ik heb dat nodig, en dat jij dat schijnbaar niet hebt, vind ik knap. had ik dat maar. maar ik moet echt een minuut of 15, 20, riffs en toonladders spelen eer het soepel is. heb dat al jaren. niet alleen met gitaarspelen, maar sowieso met opstaan 's ochtends. effe alles loswerken, en dan pas kan ik me richten op wat ik wil doen.

@joskendetweede: ja precies. je voelt toch direct of de gitaar soepel speelt of niet. althans, dat heb ik. en dan wil ik weten hoe ie klinkt. klinkt het laag strak, het mid crunchy, zingt het hoog. 'howlt' het midden... ik geloof dat ik echt niet langer dan 10 minuten bij munkie heb gespeeld, was er wellicht 15 minuten in totaal.

Liquid_Metal
28 april 2011, 15:31
Dat zullen de verschillen tussen muzikanten zijn he.
Ik waardeer Orpheo voor het nastreven van zijn idealen in gitaren en dat hij afwijkt van de norm is bewonderswaardig, een beetje het je m'en foutisme dat hem siert.

Ik ben dan weer totaal tegenovergesteld en haal uit elke standaardgitaar het maximale door te knoeien met alle knoppen die ik kan vinden. Beetje lui van mijn kant, maar ach, dat is ook je m'en foutisme

Zie je, andere achtergrond, maar eenzelfde kern, muzikant zijn :D

Lastig lezen zeg... Vooral je m'en heeft ontcijfering nodig. Het is m'n of mijn, maar m'en gaat over meerdere letters 'm'.
(als we toch op de man spelen :soinnocent::rockon:)

iWishmaster
28 april 2011, 15:33
Zojuist voor de honderdste keer een warmoth gitaar in de builder in elkaar geklikt. Deze keer een volledig chambered strat van maple (met een spalted maple top die niet op de site staat), rear routed met 3 humbuckers in single coil formaat met een strat-neck van mahony en brasilian rosewoord (met spalted maple vineer op de kop). Allemaal in transparant red ... Blijft leuk om te doen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een gitaar koop zonder er vooraf op te kunnen spelen. Misschien, heel misschien, dat ik ooit een gitaar laat bouwen (of Warmoth), maar dan alleen als ik echt weet ik zou willen ... Mezelf kennende gaat dat niet snel gebeuren :(.

Ik vind het bewonderingswaardig dat je zo bezig kunt zijn met materialen etc Orpheo! Maar ondertussen rammel ik vrolijk verder op mn stock fender stratjes :ok:.

EuroCinema
28 april 2011, 15:37
Lastig lezen zeg... Vooral je m'en heeft ontcijfering nodig. Het is m'n of mijn, maar m'en gaat over meerdere letters 'm'.
(als we toch op de man spelen :soinnocent::rockon:)

Voor de mede-hollanders: "je m'en foutisme" is een mooi Belgisch woord.. je m'en fou betekent "het zal me aan de reet roesten" ;) en als je daar een -isme van maakt wordt het een levenshouding

Liquid_Metal
28 april 2011, 15:39
Voor de mede-hollanders: "je m'en foutisme" is een mooi Belgisch woord.. je m'en fou betekent "het zal me aan de reet roesten" ;) en als je daar een -isme van maakt wordt het een levenshouding

Aah, we hebben het over Frans. Dat wissikni :soinnocent:. Tijd om ze Nederlands te leren (en dat 'deftig' eruit te slopen, maar dat ik me daaraan erger zegt vast meer over mij :seriousf:).

LaszloVersteeg
28 april 2011, 15:53
Ik vind het gaaf hoeveel verstand je van de sound van een gitaar hebt. En dat je dan de gitaren naar jou smaak maakt vind ik niet meer dan normaal!

Ben zeer benieuwd hoe deze gitaren eruit gaan zien, maar eigenlijk nog meer naar hoe ze gaan klinken. Het lijkt me gaaf om te horen wat voor geluid jij zoekt in een gitaar. Als ik je beschrijving van de pickups lees zitten er veel bij die mij aanspreken.

Ik hoop eind dit jaar genoeg geld te hebben voor een nieuwe gitaar. Ik weet nog niet wat het gaat worden, strat, LP of explorer (ligt aan de stijl die ik ermee wil spelen). Maar ik weet bijna zeker dat ik het bij Warmoth ga kopen. De prijs kwaliteit is volgens mij echt heel goed, en tel daarbij op dat je alles zelf kan doen, en dus ook de tone zelf kan maken. Dat lijkt me echt heel fijn.

joskedentweede
28 april 2011, 16:00
Aah, we hebben het over Frans. Dat wissikni :soinnocent:. Tijd om ze Nederlands te leren (en dat 'deftig' eruit te slopen, maar dat ik me daaraan erger zegt vast meer over mij :seriousf:).

Ja, dat krijg je in een tweetalig land. En op welke man ik heb gespeeld is mij nog een raadsel, maar ach, je m'en fou ;)

Misery Signals
28 april 2011, 16:14
Proficiat met nummer en 15 en 16 (hoe kan een gitaar nu nog enig mojo hebben als ze naast een dozijn soortgelijke bouwpakketjes komt te staan).

Ieder zijn smaak. Ik blijf het lelijke protserige over"geornamenteerde" barokgevallen vinden. :stop:

MS

muziekschuur
28 april 2011, 16:33
Hmmm, zou je dat ook vinden van Leo Fender?

Kakihara
28 april 2011, 16:40
Ja, dat krijg je in een tweetalig land. En op welke man ik heb gespeeld is mij nog een raadsel, maar ach, je m'en fou ;)

Drietalig : die 50000 duitstaligen worden zelfs op gitaarfora vergeten ;)

Egbertuss
28 april 2011, 16:43
Hey Orph...

Dit zijn nummer 15 en 16? Nu vraag ik me af hoe die gitaren van jou klinken en of je met elke plank echt tevreden bent aangezien je jaar in jaar uit een of meerdere nieuwe gitaren in elkaar knutselt. Kun je niet een keer een paar demo's maken van de meest favoriete gitaren die je nu hebt?

joskedentweede
28 april 2011, 16:51
Drietalig : die 50000 duitstaligen worden zelfs op gitaarfora vergeten ;)

Ow ja, het zijn nochtans de sympathiekste van alle Belgen!

Sinner1980
28 april 2011, 17:12
Ik zeik niet over zijn spel hoor.. Waar zeg ik dat hij slecht is/niet kan spelen? Het enige wat ik zei, is dat het voor mij niet gelde gister. Mag me toch wel afvragen, hoe iemand met zo'n collectie speelt?:crazyhappy:

Edit: dat sommige zich gelijk aangevallen voelen, zeg ook wel iets..

Riekt een beetje naar jaloezie dit...

Dude, ik ken iemand met een gitaarcollectie waar ik nog steeds elke dag stinkend jaloers op ben;CS ES335,2 les paul customs,CS strat en nog wat ander mooi spul en die gast speelt geen noot (nou,een paar dan).
Anyways,die gast vindt het geweldig die gitaren te bezitten (al is het maar om mij te plagen lijkt wel eens) en kan het financieel makkelijk dragen...
Geen probleem toch;ieder zn meug.

Ik vind het gewoon sneu dat als Orph(iemand met een behoorlijk eigen mening) een topic opent om zn enthousiasme,kennis of iets anders te delen er altijd wéér iemand een afzeikpoging doet...

Dat die gast überhaupt nog topics opent vind ik dan wel weer bewonderenswaardig want ik was er al lang klaar mee geweest.

Gelukkig zijn er ook vaak wel leuke reacties,dat scheelt dan weer.

For the record: ik ben het ook niet altijd met m eens maar goed,kwestie van mening/smaak etc;)

Liquid_Metal
28 april 2011, 17:14
Drietalig : die 50000 duitstaligen worden zelfs op gitaarfora vergeten ;)

Nee niet jij, dat ging over Daan en Orph :).

Daan_B
28 april 2011, 19:03
Ik zeg niet dat ik heel goed speel, ik zeg ook niet dat Orpheo slecht speelt. Het enige wat ik me afvraag is of hij filmpjes van zichzelf heeft. Dat heeft hij blijkbaar niet, kan je ook gewoon 'nee' antwoorden en niet gelijk 'donder op met je filmpjes'.

Dit heeft helemaal niks met een persoonlijke aanval te maken. Wel vreemd dat Orpheo zo fel erop ingaat.

Zoals ik al vaker zei, vind ik zijn gitaren (meestal) erg mooi en origineel. Jammer dat ik ze niet een keer kan beluisteren, misschien op de meeting een keer? Of wil je niet voorspelen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen?

Daan_B
28 april 2011, 19:05
Riekt een beetje naar jaloezie dit...

Ik zou inderdaad graag 20+ gitaren willen bezitten. Maar, ik zeg toch niet dat ik hem zijn gitaren niet gun? Zelf zou ik ook wel zo'n collectie willen hebben, maar op mijn Casino, Fuzzpedaal en Blues Deluxe lukt het prima. Inderdaad een kwestie van smaak enzo.

Orpheo
28 april 2011, 19:37
@misery signals: mojo? wasdat. dat is iets ongrijpbaars waar ik als natuurkundige niks mee kan. (just kidding). maar ik snap wat je bedoelt. maar ik vind dat je dat zelf in je gitaar pompt. je moet 't eens gedaan hebben, dan snap je wat ik bedoel. je ontwerpt je eigen gitaar, eigen houtsoorten, eigen tonevisie, eigen ontwikkeling. en dat heeft al zoveel mojo, dat kan niemand meer van je af nemen. dit is uiteindelijk warmoth 15 en 16, gitaar 24 en 25. protserig barok? neuh. eerder jaren 60/70 hippie laminate van alembic ;) dit heeft niks met barok te maken, puur en alleen met prachtig hout. dit hout is echt schitterend, niet normaal meer. een doorsnee van het mooiste dat imho de natuur in hout/bomen te bieden heeft. en het afdoen met 'barok protserig' is niet een belediging naar mij. neuh. nee, eerder aan de natuur, omdat dit zo, hoppa, uit de natuur komt.

@egbertus het gaat niet zozeer om de ultieme les paul/gitaar te maken, maar het gaat er om dat je een gitaar maakt die weer een uitdaging is om te bedenken, te bouwen, af te werken... en wat die opnames betreft; LEZEN! lees even een stukje terug wat ik eerder schreef over opnameapparatuur. ik ben geen langspeelplaat die je op repeat kunt zetten.

@daan b: ik reageerde niet fel in eerste instantie. eerder zo van 'waar bemoei jij je nu weer mee'. en dan zeg ik al dat ik 't knap vind dat jij zo kunt omschakelen, met de intentie het af te breken met een compliment naar jou toe, ga je er weer op in.

Daan_B
28 april 2011, 20:18
Nou, hartelijk bedankt voor het compliment dan maar :).
Zoals ik al zei vind ik de gitaren vaak erg mooi, blijkbaar zijn we niet eens zo onaardig tegen elkaar!

Zoals een stonede hippie eens zei: "Peace n Love:hippie:"

macwilliams
28 april 2011, 20:38
Ik heb zo'n idee dat dit weer heel mooie gitaren gaan worden en hoop op mooie plaatjes. En iets minder kromme praatjes.

ijzerbroot1
29 april 2011, 00:00
Ik vind die Warmoth dingen lang niet allemaal mooi, maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen idee over wat hij of zij mooi vindt. Dat is maar goed ook, anders zou iedereen op dezelfde gitaar spelen.....
Wat betreft houtsoorten vind ik het allemaal niet zo boeiend. Ik snap het esthetische maar hoe sommige mensen lyrisch kunnen kwelen over hout en toon...vooruit, iedere gek heeft zijn gebrek. Alhoewel ik soms wel eens betwijfel of men echt wel weet waar men dan over praat (in zijn algemeenheid) of dat het een kwestie is van interessant lopen doen.
De roep die hier klinkt naar audio is toch wel begrijpelijk, zeker gezien het vuur en de gedrevenheid waarmee je er kond van doet. Dat wekt nu eenmaal nieuwsgierigheid op! Ik ben ook wel benieuwd hoe dat nou klinkt, maar je hebt al uitgelegd waarom niet.
Doe vooral je ding, als je gelukkig wordt van een gitaar met allerlei moeilijke houtsoorten en je kunt het betalen waarom niet. Ik heb zelf ook wel en gitaartje teveel, en als ik daar een reden voor moet geven? Omdat het kan. Simpel.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat, nieuwe gitaarfoto's zijn per definitie rete interessant.

Stratman70
29 april 2011, 00:26
Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......

:sssh::crazyhappy::stop::speed:;)
Voor mij NU AL 'DE' quote van 2011!!!!

Ik bedoel... met alle respect Orpheo, maar ik zou ZOOO graag eens een stukje geluid van je willen horen, met het idee:
"WWWWWoooooooooowwwwwww... die gast weet er zoveel van en hij speelt ook nog beter als Steve Vai en je tooone is ongeëvenaard."
Want als ik jou zo lees, moet je toch wel gigantisch overmatig kritisch zijn op de materialen die je gebruikt en terecht (denk ik) als je op zoek bent naar de meest ultieme tone.

Die tone wil ik gewoon graag horen.

Gitaarspelen gaat namelijk verder dan er alleen over praten en mooie foto's ervan plaatsen, soms heeft gitaarspelen ook met geluid te maken.

Naar dit laatste ben ik dan ook erg benieuwd.

Post eens iets in 'sounds' ofzo.

Orpheo
29 april 2011, 07:28
jullie kunnen echt niet lezen, lijkt het wel.

ok. nog een keer, laatste poging.

ik maak geen opnames.

ik maak gitaren voor mijn lol.

de nuances zijn te klein om te horen op opnames, je 'voelt' het verschil.

om de verschillen op opnames te horen zou ik dure opnameshit moeten hebben, en die heb ik niet. omdat ik dan gear koop om iemand anders te plezieren behalve mijzelf.

luister eens naar dit clipje:

http://www.youtube.com/watch?v=h-MvF6cYLDo

joe verteld daar uitgebreid over zijn amps. uiteindelijk zegt ie, maar als je vraagt, waarom klinkt alles hetzelfde, dat komt omdat jij er zelf niet op speelt. jij voelt het verschil niet. en daar gaat het om. Zelfs mijn vriendin, zus, ma, oma, iedereen hoort 'mijn' tone, als ik speel. ongeacht de gitaar. Soms is het wat helderder, scheller, soms wat dikker. maar tis altijd 'mijn' tone. de verschillen die ik aanwijs, die ik hoor, voel, horen zij niet.

luister naar george lynch uit 1981 en vergelijk hem met nu. het blijft zijn tone, onmiskenbaar. tuurlijk, de productie van toen is anders dan nu, maar zijn tone blijft overeind staan. en toch speelt is z'n amp van nu gruwelijk anders dan z'n amp van toen (gitaar idem dito!). maar voor hem is de feel anders.

dus dat eeuwige gezeik om clipjes: ik doe het niet. Als er een meeting is, neem ik wel wat gitaren mee, kunnen jullie zelf de gitaren proberen, zelf een oordeel vellen.

Of ik 'de nieuwe vai' ben? weet ik 't. Don't know, don't care. ik speel wat ik leuk vind, ik bouw wat ik leuk vind. het mooie hout en het plezier van het bouwen is wat ik wil laten zien, en als er keer op keer gevraagd word om clips, en na de eerste afwijzing word er nog 3 keer een (zeik)verzoek ingediend om clips, is de lol van het posten er snel van af.


ok, ok. voorbeeldje.

Ik was bezig met een pickup. klonk te gek, als een ouwe paf die op tilt is geslagen. vergelijk het maar met zo'n ouwe ford mustang '64 die een moderne v8 erin geprakt heeft gekregen, stuurbekrachtiging, maar geen abs. je vliegt zo uit de bocht. toch blokkeren de achterwielen eens in de zoveel tijd (lees: pinch harmonics bleven hokkerig en blokkerig, niet vloeiend). waarom? ik wist het niet. uiteindelijk was de clou om de pickup om te draaien, schroeven van de ene spoel in de andere te zetten, en een alnico8 magneet erin te plaatsen. vrij onschuldige aanpassing. de ervaring heeft geleerd dat dat subtiele verschillen oplevert. Voor de luisteraar is er geen verschil. voor mij als speler is het verschil enorm. het is alsof het element mijn vingers beter 'trackt', beter weergeeft wat ik speel, en harmonics vliegen uit de amp alsof het niks is, enorm gecontroleert. Dat kan je niet weergeven in een opname. je kan niet laten horen hoe lekker het element voelt.

voor kwaliteitopnames, waar er ook maar iets te horen is, meer dan hoe slecht of matig de microfoon is, zou je in een studio moeten zitten, amps open moeten kunnen krikken, close mic'en, distance mic'en, de hele mikmak. en dat kan ik niet, en doe ik niet. en ga het zeker niet doen om jullie te plezieren.

EuroCinema
29 april 2011, 07:44
Gitaren bouwen kan toch ook gewoon een passie zijn? Het is vast al vaker opgemerkt in deze context, maar Leo Fender kon nauwelijks een gitaar stemmen, laat staan spelen.

En elkaar aanspreken op wel/niet goed kunnen spelen? Je moet wel van verdomd goede huize komen om die bal niet keihard terug te kunnen krijgen hoor. In elke buurt zit wel een 18 uur per dag studerende shredder, door de wol geverfde conservatoriumjazzer, countrypicker of gypsy wonderkind. En misschien dat je één van hun eruitspeelt, maar nooit alle vier;) (NIET aan iemand in het bijzonder gericht dit trouwens!)

Orpheo
29 april 2011, 07:52
Gitaren bouwen kan toch ook gewoon een passie zijn? Het is vast al vaker opgemerkt in deze context, maar Leo Fender kon nauwelijks een gitaar stemmen, laat staan spelen.

En elkaar aanspreken op wel/niet goed kunnen spelen? Je moet wel van verdomd goede huize komen om die bal niet keihard terug te kunnen krijgen hoor. In elke buurt zit wel een 18 uur per dag studerende shredder, door de wol geverfde conservatoriumjazzer, countrypicker of gypsy wonderkind. En misschien dat je één van hun eruitspeelt, maar nooit alle vier;) (NIET aan iemand in het bijzonder gericht dit trouwens!)

moeilijk het hier niet mee eens te zijn :ok:

Triggy
29 april 2011, 08:13
@ Orpheo, Gewoon blijven doen wat je doet!
Als je er maar lol in hebt en je passie kunt uitleven.
Vind het vermakelijk en leerzaam dat je deze op het forum met ons wil delen!

En wat een ander er van vindt..... gewoon aan je laars lappen.

Kakihara
29 april 2011, 08:38
Ik snap die roep tot rechtvaardiging niet : dit is toch een gitaarforum ? Dat je moet uitleggen aan je vriendin/vrouw/partner waarom je nou weer een nieuwe gitaar of versterker nodig hebt, terwijl je er al -tig hebt staan, tot daaraan toe, maar aan medegitaristen ? :stop:
Zelden wordt er aan zelfbouwers gevraagd waarom zij wéér een nieuwe gitaar bouwen. Wellicht omdat dat wél als een volwaardige hobby wordt aanzien en Warmoth-creaties niet ?
Als er iemand een HNGD post met een Gretsch Contry Gent, heb ik nog nooit iemand zien vragen of de gelukkige eigenaar zo goed is als Chet Atkins ...

Ik ben ook niet weg van de wilde houttekeningen van Oprheo's creaties; ik vind een Les Paul nog altijd het mooist met een ordinaire plaintop en ik weet zeker dat Warmoth een stel plaintops heeft liggen waar ze bij Gibson jaloers op zijn. Quilts, flames, burls en spalts zijn wat mij betreft freaks of nature (klopt natuurlijk niet helemaal). Maar als Orph daarmee tevreden is en van klaarkomt, moet ik hem daarvoor toch niet terechtwijzen ?

Orpheo
29 april 2011, 09:01
grappig dat je schrijft dat je denkt dat warmoth een stel plaintops heeft liggen. warmoth heeft eigenlijk geen plaintops liggen :D ze hebben flame en quilt, of iets met heel lichte flame, of dikke flame met een knoest erin. en die laatste categorieen vind je onder de dekkende kleuren. maar ze doen zelden een dekkende kleur over flamed maple, omdat die te 'mooi' zijn.

Kakihara
29 april 2011, 09:05
grappig dat je schrijft dat je denkt dat warmoth een stel plaintops heeft liggen. warmoth heeft eigenlijk geen plaintops liggen :D ze hebben flame en quilt, of iets met heel lichte flame, of dikke flame met een knoest erin. en die laatste categorieen vind je onder de dekkende kleuren. maar ze doen zelden een dekkende kleur over flamed maple, omdat die te 'mooi' zijn.

Valt me tegen van ze :)

Orpheo
29 april 2011, 09:22
Valt me tegen van ze :)

er is gewoon geen vraag naar.

ijzerbroot1
29 april 2011, 09:51
jullie kunnen echt niet lezen, lijkt het wel.

Nee, dat geldt eerder voor jou. Lees mijn post nog eens goed, volgens mij laat ik je gewoon netjes in je waarde of zie ik dat verkeerd.

Maar goed, je punt is wel duidelijk hoor, rustig maar. Gewoon van je gitaartjes genieten, dat is een veel beter plan.

Orpheo
29 april 2011, 09:57
Nee, dat geldt eerder voor jou. Lees mijn post nog eens goed, volgens mij laat ik je gewoon netjes in je waarde of zie ik dat verkeerd.

Maar goed, je punt is wel duidelijk hoor, rustig maar. Gewoon van je gitaartjes genieten, dat is een veel beter plan.

ik heb het niet alleen over jou...

Tankman
29 april 2011, 10:03
Het is toch niet zo raar dat mensen benieuwd zijn naar je spel, Orph? Het is helemaal niet om je af te branden. Ik zou je ook best willen horen spelen, niet omdat ik mijn twijfels heb in je tone en je zoektocht hiernaar, maar gewoon omdat ik het leuk vind om anderen te horen spelen. Maar je moet vooral blijven doen wat je nu doet, omdat dat gewoon je ding is.

Dus nogmaals, ik zou je ook best willen horen, gewoon omdat ik graag mensen hoor spelen en dat geld eigenlijk wel voor iedereen op het forum. Voor mij hoef je je zoektocht naar tone niet te bewijzen of verantwoorden met je spel ofzo. Gewoon lekker je ding doen!

Martijn-w
29 april 2011, 10:06
Misschien moet Orph zijn collectie eens meenemen naar een studio waar het wel goed opgenomen kan worden. En als hij dan zelf niet graag speelt kan iemand anders spelen, zodat we allemaal kunnen genieten van zijn fantastische gitaren.

Hoe dan ook, ik ben weer benieuwd naar de plaatjes. En stiekem ook naar het geluid ;)

iWishmaster
29 april 2011, 10:06
grappig dat je schrijft dat je denkt dat warmoth een stel plaintops heeft liggen. warmoth heeft eigenlijk geen plaintops liggen :D ze hebben flame en quilt, of iets met heel lichte flame, of dikke flame met een knoest erin. en die laatste categorieen vind je onder de dekkende kleuren. maar ze doen zelden een dekkende kleur over flamed maple, omdat die te 'mooi' zijn.

Vind ik jammer overigens: ik vind een plain maple top met een doorzichtige satin finish (soort van stain dus) erg mooi om te zien. Hele subtiele houtnerf, zoals bijvoorbeeld Gibson ES-335's hebben.

ijzerbroot1
29 april 2011, 10:50
Misschien moet Orph zijn collectie eens meenemen naar een studio waar het wel goed opgenomen kan worden. En als hij dan zelf niet graag speelt kan iemand anders spelen, zodat we allemaal kunnen genieten van zijn fantastische gitaren.

Hoe dan ook, ik ben weer benieuwd naar de plaatjes. En stiekem ook naar het geluid ;)

Deed Han S niet iets met studio's enzo?

LaszloVersteeg
29 april 2011, 11:15
Ik vind het jammer dat je gelijk je hakken in het zand zet over het opnemen, al kan ik de irritatie wel begrijpen als er steeds naar gevraagd wordt.

Hoop dat er snel een meeting is zodat we je gitaren kunnen horen:D

DaveItUp
29 april 2011, 11:34
Ik ben tot op zekere hoogte geinteresseerd in "gear", dus kom ik hier om te dingen te lezen. Ik denk dat Orpheo ook geinteresseerd is in gear en daarom hier komt. Wat maakt het dan uit hoe hij speelt. Ik persoonlijk kan voor geen ene meter spelen, who cares.

Martijn-w
29 april 2011, 11:57
Ik ben tot op zekere hoogte geinteresseerd in "gear", dus kom ik hier om te dingen te lezen. Ik denk dat Orpheo ook geinteresseerd is in gear en daarom hier komt. Wat maakt het dan uit hoe hij speelt. Ik persoonlijk kan voor geen ene meter spelen, who cares.

Het gaat de meeste mensen niet om hoe Orpheo speelt, maar om hoe de gitaren klinken. Juist omdat hij zo bezig is met de zoektocht naar een bepaalde tone willen mensen ook horen hoe dit dan klinkt. Of hij nou kan spelen of niet, het gaat om het geluid van de gitaar.

Ik snap Orph's reactie ook wel. Dit is net zoiets als praten over hoe een geweldige auto je ontworpen hebt en dan geen foto's laten zien, omdat je camera net die details die het speciaal maken niet goed kan weergeven. Maar laat iemand anders die dat wel kan het dan doen.

Makaai
29 april 2011, 12:04
Het gaat de meeste mensen niet om hoe Orpheo speelt, maar om hoe de gitaren klinken. Juist omdat hij zo bezig is met de zoektocht naar een bepaalde tone willen mensen ook horen hoe dit dan klinkt. Of hij nou kan spelen of niet, het gaat om het geluid van de gitaar.

Het geluid van deze post klinkt toch wel anders: :sssh:


Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......

:sssh::crazyhappy::stop::speed:;)

Martijn-w
29 april 2011, 12:09
Het geluid van deze post klinkt toch wel anders: :sssh:

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

Orpheo
29 april 2011, 13:39
Het gaat de meeste mensen niet om hoe Orpheo speelt, maar om hoe de gitaren klinken. Juist omdat hij zo bezig is met de zoektocht naar een bepaalde tone willen mensen ook horen hoe dit dan klinkt. Of hij nou kan spelen of niet, het gaat om het geluid van de gitaar.

Ik snap Orph's reactie ook wel. Dit is net zoiets als praten over hoe een geweldige auto je ontworpen hebt en dan geen foto's laten zien, omdat je camera net die details die het speciaal maken niet goed kan weergeven. Maar laat iemand anders die dat wel kan het dan doen.
maar dat kost geld. en ik geef mijn geld uit aan dingen die ik leuk vind, zoals gitaren bouwen. ik ga geen geld uitgeven aan dingen die anderen plezieren.

iWishmaster
29 april 2011, 14:21
Ik blijf er GAS van krijgen, die Warmoth site ... Nu staat er ook nog een schitterende strat body in de showcase voor niet alteveel geld :chicken:.

Jilles
29 april 2011, 16:05
maar dat kost geld. en ik geef mijn geld uit aan dingen die ik leuk vind, zoals gitaren bouwen. ik ga geen geld uitgeven aan dingen die anderen plezieren.

Klinkt gezellig :hippie:
Een rondje bier in 't café kan er toch wel vanaf Orph?

Orpheo
29 april 2011, 16:29
Klinkt gezellig :hippie:
Een rondje bier in 't café kan er toch wel vanaf Orph?

watte? cafe? das koffie in 't frans. toch?

ik ga niet uit, ik drink nauwelijks, rook eens in 't jaar een sigaar... thats it.

LaszloVersteeg
29 april 2011, 16:34
watte? cafe? das koffie in 't frans. toch?

ik ga niet uit, ik drink nauwelijks, rook eens in 't jaar een sigaar... thats it.

Maar je hebt wel 15 geweldig mooie gitaren die voor jou supergoed klinken! En dat is dan ook wat waar toch?:ok:

Orpheo
29 april 2011, 16:36
Maar je hebt wel 15 geweldig mooie gitaren die voor jou supergoed klinken! En dat is dan ook wat waar toch?:ok:

25...ere wie ere toekomt he ;)

Mitch
29 april 2011, 19:14
Verfrissend, een relletje in een topic over aangekondigde nieuwe Warmoths van Orph :seriousf:
Wat me dan nog wél verbaast is dat het meeste geneuzel/oordeel/bitch komt van mensen die toch al lang genoeg op het forum zitten om te weten hoe dit gaat. Orph heeft een aparte smaak, houdt niet van clips en wel van maf hout en aparte gitaren. Ga je daar over zeuren dan gaat -ie lelijk doen. En dan gaan mensen weer zeuren dat -ie lelijk doet en voor je 't weet ben je vier/acht pagina's verder, afhankelijk van de instellingen van het aantal posts per pagina.

Misschien moet deze info maar in een sticky :listen:

macwilliams
29 april 2011, 19:25
Verfrissend, een relletje in een topic over aangekondigde nieuwe Warmoths van Orph :seriousf:
Wat me dan nog wél verbaast is dat het meeste geneuzel/oordeel/bitch komt van mensen die toch al lang genoeg op het forum zitten om te weten hoe dit gaat. Orph heeft een aparte smaak, houdt niet van clips en wel van maf hout en aparte gitaren. Ga je daar over zeuren dan gaat -ie lelijk doen. En dan gaan mensen weer zeuren dat -ie lelijk doet en voor je 't weet ben je vier/acht pagina's verder, afhankelijk van de instellingen van het aantal posts per pagina.

Misschien moet deze info maar in een sticky :listen:
Dit staat voor mij op bladzijde vijf, maar van mij mag dit wel in post #1 in elk topic dat orpheo opent.

+1 dus.

Orpheo
29 april 2011, 19:32
Verfrissend, een relletje in een topic over aangekondigde nieuwe Warmoths van Orph :seriousf:
Wat me dan nog wél verbaast is dat het meeste geneuzel/oordeel/bitch komt van mensen die toch al lang genoeg op het forum zitten om te weten hoe dit gaat. Orph heeft een aparte smaak, houdt niet van clips en wel van maf hout en aparte gitaren. Ga je daar over zeuren dan gaat -ie lelijk doen. En dan gaan mensen weer zeuren dat -ie lelijk doet en voor je 't weet ben je vier/acht pagina's verder, afhankelijk van de instellingen van het aantal posts per pagina.

Misschien moet deze info maar in een sticky :listen:

Mitch, geweldige post.mocht er smakelijk om lachen. Zo rot deed ik aanvankelijk niet eens.hield me in,tot de zoveelste vraag kwam om clips...

Jilles
30 april 2011, 01:14
Hehe. Jah, joh, het zij natuurlijk allemaal mooie gitaren van Warmoth maar ik vraag me af en toe nog wel af of het nog echt wat bij kan dragen aan die collectie van je. Je hebt er onderhand al aardig wat.
Voor mij zou de kous af zijn met die cat-eye gitaar van je, ik weet niet precies hoe je 'm noemt. Die is echt retegaaf.
Ik ben wel benieuwd naar deze twee nieuwe.

Braindead
30 april 2011, 12:12
Als ze bij Warmoth de VW body's nog zouden hebben had ik daar misschien ook nog eens iets besteld.

Verder vind ik het altijd weer fascinerend te zien waar je mee op de proppen komt Orpheo. Ik kan me alles voorstellen bij die Warmoth euforie van je. De mogelijkheden zijn groot en de componenten van zeer hoge kwaliteit. Zo'n mooi stukje hout op zich is al een eye catcher en dan zelf alles vrij kunnen combineren is natuurlijk super. Voor velen zal er echter wel de nodige koudwatervrees zijn omdat je van tevoren niet precies weet hoe het uit gaat pakken (tenzij je exact weet wat je prettig vind in een gitaar). Voor mij blijft het toch moeilijk om een hals alleen op beschrijving te kopen. Ik wil het toch eerst even voelen maar ik kan me voorstellen dat als je exact weet wat je zoekt dit dan geen probleem meer hoeft te zijn.

Orpheo
30 april 2011, 13:47
Als ze bij Warmoth de VW body's nog zouden hebben had ik daar misschien ook nog eens iets besteld.

Verder vind ik het altijd weer fascinerend te zien waar je mee op de proppen komt Orpheo. Ik kan me alles voorstellen bij die Warmoth euforie van je. De mogelijkheden zijn groot en de componenten van zeer hoge kwaliteit. Zo'n mooi stukje hout op zich is al een eye catcher en dan zelf alles vrij kunnen combineren is natuurlijk super. Voor velen zal er echter wel de nodige koudwatervrees zijn omdat je van tevoren niet precies weet hoe het uit gaat pakken (tenzij je exact weet wat je prettig vind in een gitaar). Voor mij blijft het toch moeilijk om een hals alleen op beschrijving te kopen. Ik wil het toch eerst even voelen maar ik kan me voorstellen dat als je exact weet wat je zoekt dit dan geen probleem meer hoeft te zijn.

de VW mocht niet meer vanwege en cease and desist letter van ernie ball. helaasch.


ik snap precies wat je bedoeld (wat in het vet staat).

het vergt 'a leap of faith'.

lees dit maar eens:

http://www.alembic.com/info/fc_leapoffaith.html

ik ben helemaal into alembic. de vormen zijn walgelijk, maar het hout is prachtig, de concepten zijn schitterend, en de uitvoering heerlijk. alleen al die knopjes?! nee, dat hoeft van mij niet.

dit wil ik op de back

http://www3.alembic.com/img/inst/14049_secretL.jpg

en dit zeggen ze er over:


At first, the specifications for this bass included a large inlay of a Maltese cross spanning the entire back of the body. Since the Quilted Maple was so beautiful, we suggested a more subtle application of the symbol that preserved the grain of the wood. Unless the light hits the back just right, you won't see this secret Maltese cross flash at you.
The front of the bass is rubbed out to a gloss finish, the back is rubbed out to a satin finish. We selectively masked the shape of a Maltese cross on the back and buffed it to a high gloss like the front. This rather understated, dare I say secret interpretation of this symbol is appropriate for the order of the Knights Templar.

dit is dat supreme walnut, overigens

http://www3.alembic.com/img/inst/13973_woodL.jpg

die top is 2000$. mijn top is 125$. beide tops zijn ongeveer even dik. ik bedoel maar :D

ik zoek nog even een 'hippie sandwich'.

http://www3.alembic.com/img/scf_sideview.jpg

en ben het met je eens, je moet weten wat je wilt. precies weten wat je wilt in je hals, of precies aan kunnen geven waarom je niet tevreden bent met de hals die op je mainaxe zit. ik wist 't redelijk vlot: ik wilde een dikkere hals, en hogere frets. dus dat kwam er ook. ik koos alleen voor een soft V shape neck, de eerste keer, en uiteindelijk vind ik helemaal rond het allerfijnst, maar die soft V blijft ook te gek. Ik heb een paar halzen met de 25.5'' scale, maar ik merk dat na 5 uur spelen m'n handen gaan krampen, en met een 24.75'' scale heb ik dat minder. dat voelt warmer, soepeler, fijner, losser. en een heel brede nut, 1 3/4 '' in plaats van 1 11/16 '', maakt het spelen toch nog iets zwaarder, maar soleren gaat dan weer wel lekker.

en wat 2 nieuwe gitaren toevoegen? ja, 2 nieuwe gitaren he, ghehe. nee, even serieus. het voegt niet echt iets toe, per se, in tone. maar het is een samenballing van alles wat ik geleerd heb in gitaarbouw, alles wat ik wil, zit nu dus OF in een gitaar met vaste brug, OF in een gitaar met een trem. de trem die ik 't fijnst vind. ik heb immers al 2 les pauls met een zwevende brug, en of ik nu de snaar ombuig om het de zadels, en knoei om het restje snaar uit het tremblock te vissen als de snaar breekt, of 'm gewoon vast zet in de trem zelf, dat maakt mij dan niks meer uit, eigenlijk.

er komt een 2 delig locking-mechanisme in de cavity. met 2 boutjes kan ik 'm vastzetten naar dive only of helemaal vast.

en ik heb nog een mooie plank redwood liggen. heel, heel rechte nerf. ik heb die al 4 jaar :P ik twijfel of ik er backplates van moet maken, of die moet laten maken.

Orpheo
30 april 2011, 15:51
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding9-1.png

dit is een prijslijst van wat alembic doet/kan voor dingen die ik wil.

ja, die prijs is echt 23000 dollar. drieentwintigduizend dollar. ja, echt. belachelijk. sommige dingen zijn echt te belachelijk voor woorden. 200$ voor de tuners?!die laminaten, een billet cocobolo is GEEN 1200$ No way. 300$ voor een 1/4'' billet, max. 700$ alleen al voor de bookmatch-to-center option. een 3/4'' purpleheart core, 700 dollar? belachelijk. kost maximaal 120$. een ziricote back, 1800$?! ha, laat me niet lachen.

ik kan zo nog wel doorgaan hoor.

maar, wie heeft een alembic? wie heeft er ooit op gespeeld?

Wabbie
30 april 2011, 18:15
[

maar, wie heeft een alembic? wie heeft er ooit op gespeeld?

Een kameraad van mij had er eentje en ik heb er vaak genoeg op gespeeld. Dat is echt een geweldige basgitaar en het vakmanschap wat daar in is gegaan is echt top notch. De prijs daarentegen is wel behoorlijk fors. De Warwick customshop levert vergelijkbare kwaliteit voor een vriendelijkere prijs.

Het is in bassistenland wat normaler om een custom bas te laten bouwen, ik speel zelf ook al jaren of een custom jazzbass.

Braindead
1 mei 2011, 01:46
Tja, dat verbaasd me dan weer niks van Ernie Ball. Aan de ene kant begrijpelijk dat ze hun eigen producten willen beschermen maar aan de andere kant ook wel erg balen. Zo had ik eens een andere bodyhoutsoort kunnen nemen en kunnen vergelijken.

Erg vette body van dat eerste plaatje met dat kruis erin. Voor mij is het eigenlijk allemaal al weer wat te mooi. Gitaren moeten voor mij ook weer niet te mooi zijn want dan kijk ik er meer naar dan dat ik erop speel :D

Danieldg
1 mei 2011, 02:09
Volgens mij zit ik onderhand op nummertje 15 en 16!

Ik ben al sinds vorig jaar aan het kniezen over wat ik nu wil. soort van opus magnus. en ik ben eruit. ik was er ruim een maand geleden al uit, maar sinds vorige week schiet het pas op. Wat heb ik nu weer in de pet? nou, ik wil eigenlijk de mooiste, meest extreme les pauls maken die warmoth mij kan bieden. ik denk dan aan planet waves autotrim locking tuners, graphtech nut, gotoh floyd rose, bourns gold potentiometers, 500k, pushpull, switchcraft switch en output jack, en natuurlijk 2 sets customwound pickupsets naar mijn specs. allemaal mooie hardware, maat waar het in moet, moet ook mooi zijn en te gek klinken.

dus, ik koos deze houtsoorten uit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT884a.jpg

op http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT646a.jpg

de top word purplemist burst, en de achterkant word transparant heel donker paars. echt, HEEL donker. en ik heb 't al op een gitaar, en dat ziet er echt schitterend uit. Het lullige is dat die back slechts 1/8'' dik is. dus er komt een black korina core tussen, met tussen de back- en toplaminate een flamed maple pinstripe. van de zijkant krijgt alleen de core stain, de top en rear blijven blank. ala een LP custom dus. en natuurlijk de top en de achterkant, maar dat spreekt voor zich. de top is dus quilt maple (wat naar flame toegaat) en de back is flamed black korina.

de ander word dit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT715a.jpg

op http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT213a.jpg

ook hier weer, met een flamed maple pinstripe tussen de top, rear en core. deze word volledig naturel gelakt. de top is koa, de back is flamed Supreme walnut (zoals alembic dat zo mooi beschrijft!), met een core van walnut.

de halzen worden bubinga voor op de koa-topped LP, en purpleheart voor de ander.

en dan de toetsen. ja, die kan ik ook kiezen:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/FB1045a.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/FB1047a.jpg

macassar ebben dus.

de halzen krijgen matchende kopplaten. op de quilt maple top komt een quilt maple fineer op de kop, en de koa-to krijgt een flamed koa-fineertje.

binding komt wel om de halzen, natuurlijk niet de bodies. er komt GEEN inleg op. de pickups worden eenvoudig, namelijk mijn lievelingssets, maar dan getweaked om nog wat beter te zijn.

de brughumbucker krijgt voor de mapletop LP de voglende specs: 44awg, 7,5k + 43 awg 6.5k. hex polepieces op de 43awg spoel, normale screw polepieces op de 44awg. ceramic8 in de brug (dus de normale ceramische magneet). de halsversie krijgt dezelfde spoelen, alleen dan met een alnico5 in de brug.

de koa-top LP krijgt wat anders. 43 awg,6.5k + 42 awg 5k in de brug, ceramic8, en weer dezelfde spoelen, alnico4 (geen typfout, echt alnico4). ik krijg er nog een lading alnico5, alnico8 en alnico3 bij om te proberen. kost me een tientje extra ofzo.

in ieder geval, dit word het dus. wie zich uit wil leven in photoshop, by all means ;)


edit: ik wil nog wel wat kwijt over warmoth's personeel. Eric Wylie is degene die me al jaren helpt, ondanks dat hij niet meer bij de sales department zit. hij zit (als ik me niet vergis) bij PR, of zoiets. in ieder geval, meer het administratieve deel. hij las een post van mij op het unofficial warmoth-board, en mailde me (uit zichzelf!) met de vraag wat ik nu precies wil, dan kon hij alvast wat hout voor me regelen en apart houden. hij heeft die flamed korina-top voor me geritseld, en alle andere billets voor me uit de stapels gevist toen eenmaal duidelijk was wat ik precies wil, zodat m'n planken niet verkocht zouden worden in de bodybuilder, wnat dat zou oneerlijk zijn. alleen maar omdat ik via mail bestel, en niet via de site, en zo m'n planken niet krijgen, zou niet eerlijk zijn, vond warmoth.

leuk detail: Eric heeft op het board het volgende geschreven.



moest ik eigenlijk wel om grinniken. het schijnt dat wat ik wil allemaal geen probleem is, maar de combinatie van alle specs en houtsoorten (wat ik onafhankelijk van elkaar allang gedaan heb) is blijkbaar redelijk bijzonder.

Mijn hart begint sneller te kloppen als ik dit hout zie :mmmm:

Sinds ik me met gitaarbouw bezig hou, moet ik me inhouden om niet gewoon hout te kopen om er naar te kijken.. Een gevlamd stuk hout zien blijf ik spectaculair vinden. Of een mooi kwartiers gezaagd stuk Honduras Mahonie dat volledig toonzuiver is.. Vooral dit laatste verrast alle mensen die ik m'n hout laat zien (geweldige openingszin, 'wil je mijn hout zien', maar klinkt beter en meer dubbelzinnig in het Engels, lol!).

Die prijzen van Alembic, lol.. Voor die houtprijzen koop je een stuk boomstam (echt waar! het is alleen lastig om als particulier een stuk ipv een hele boomstam te kopen).

Die zilveren inleg van 4500 dollar lijkt me ook wel wat overdreven.

Maar eigenlijk.. Zo zot is de prijs nog niet. Als je kijkt wat handgebouwde klassieke instrumenten kosten (hiermee bedoel ik violen en klassieke gitaren, vergelijkbaar qua materiaalhoeveelheden, geen vleugelpiano's en contrabassen) is dit een 'normale' prijs, weliswaar in de hogere regionen, maar nog altijd niet bij de toppers.

Orpheo
12 mei 2011, 11:11
2 keer goed nieuws, 2 keer slecht nieuws.

goed nieuw 1: de bouw ging vorige week van start!

slecht nieuws: de koa top heeft een breuk in de achterkant die zichtbaar is vanaf de zijkant, dus er 'moet' een binding omheen, OF een andere top moet er gekozen worden.

slecht nieuws 2: de koa top, was geen koa, maar figured mahonie.

goed nieuws 2:

ik heb nu deze top gekozen:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LT406a.jpg

ik zocht al een reden om de duurdere te nemen, en dit is een reden zo goed als het komt denk ik zo? ;) Eric Wylie gaat proberen nog wat van de prijs af te halen voor me, vanwege het ongemak...

nog 2 maandjes!

FNaRK
12 mei 2011, 13:31
prachtige stukken hout !!
Ik heb alleen pagina 1 gelezen van de thread, zal vast genoemd zijn ... maar wat zijn de prijzen ?

Ook benieuwd: heb je ook iets van garantie. Gitaar wordt gebouwd, afgeleverd maar komt niet overeen met wat je in gedachte hebt. Of speelt voor geen meter ...
Hoe lost men dat op ?

Moet je niet toevallig binnenkort een 7-snaar hebben :soinnocent: Of zit dat niet in het assortiment ?

Orpheo
12 mei 2011, 14:00
prachtige stukken hout !!
Ik heb alleen pagina 1 gelezen van de thread, zal vast genoemd zijn ... maar wat zijn de prijzen ?

Ook benieuwd: heb je ook iets van garantie. Gitaar wordt gebouwd, afgeleverd maar komt niet overeen met wat je in gedachte hebt. Of speelt voor geen meter ...
Hoe lost men dat op ?

Moet je niet toevallig binnenkort een 7-snaar hebben :soinnocent: Of zit dat niet in het assortiment ?

je hebt garantie op het werk dat zij leveren. dus als de hals getordeerd is bij ontvangst, of na een jaar (en je hebt gedaan wat moet volgens de garantievoorwaarden, dus een harde lak op alles wat een lak nodig heeft!) of je toets krult omhoog bij de 20e fret (waar ie dus de hals verlaat) of de neckpocket heeft een gespleten joint bij ontvangst; daar krijg je dus garantie op.

op speelcomfort: omdat je daar laat maken wat je wilt, gaan ze er van uit dat je precies weet wat je wilt, en dus maken zij dat. hun werk is enorm stabiel. ik heb een flink aantal dezelfde halsprofielen met zelfde fretboards en fretdraden, en ze spelen allemaal nagenoeg gelijk.

als 't niet klinkt, dan heb je eigenlijk zelf wat fout gedaan ;) net als met speelgemak. sommige hardware maakt het speelcomfort wel beter, met als bonus dat die dingen ook te gek klinken (gotoh gotoh gotoh!) ik heb alleen maar gotoh, en alles wat ik heb van gotoh is supersolide en klinkt te gek, en het lijkt alsof gotoh-gear ervoor zorgt dat 't lekkerder speelt.

ze hebben een 7 snaar in het assortiment. een verdomd leuk ontwerp, vind ik zelf, eentje is carved top, eentje is flat.

je moet niet denken dat warmoth de gitaar voor je in elkaar zet he? dat doe je dus zelf. zij maken de hals en body, en boren de gaten zodat de hals en body perfect op elkaar aansluiten. de rest doe je gewoon zelf...


oh ja, prijzen.

hangt er van af, wat je wilt he?

mijn gitaren:

les paul body, carved top, met handpicked topwood and back, met pinstripes: 1000$.
neck met handpicked fretboard, binding, geen inleg: 488$

en dan natuurlijk nog de hardware. gotoh floyd, gotoh locking tuners, ebben pickupringen, customwound pickups, bourns pots, wenge knoppen. the whole shabang! en dan ben ik per 2 gitaren ongeveer 650$ kwijt.

jimihattricks
12 mei 2011, 14:46
scheve actie, om maar wat te noemen. ik wil het op de lage snaren eisnijderhoog, en op de hoge snaren heel laag. ik wil enorm hoge frets. ik heb enorm dikke halzen, wat ook niet de 'norm' is. maar ik dénk dat dat het is hoor. het enige dat ik weet is dat iedereen die op mijn gitaren speelt verzucht dat de hals zo dik is, en ze zo lastig spelen...

1+1 =


Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......

??

:p

Orpheo
12 mei 2011, 14:57
1+1 =



??

:p

ik speelde op een gitaar die ik nog niet zelf had afgesteld, en kan je alsjeblieft die dooie,ouwe koe in de sloot laten??

mesaman
12 mei 2011, 15:03
hoezo orpheo? vind je het beschamend met zulke gitaren dat je niet kan spelen? wat maakt jou dat uit?je mag toch gewoon je hobby hebbben?
ik kan ook niet spelen en heb ook een paar schandalig mooie/zeldzame gitaren.
Er zijn genoeg hier die meer hebben en weten dan kunnen,andersom is het natuurlijk ook het geval ;)

dat neemt niet weg dat je gitaren verslaving/hobby uit de hand is gelopen,
maar hoe is dat eingelijk zo gegaan?of is het een uitvlucht?autisme?of gewoon fanatisme?mij maakt het niet uit,gewoon interesse!
dit neemt niet weg dat jij een van de mooiste gitaar(les paul) verzamelingen hebt die ik ooit gezien heb.:soul:

Orpheo
12 mei 2011, 15:06
hoezo orpheo? vind je het beschamend met zulke gitaren dat je niet kan spelen? wat maakt jou dat uit?je mag toch gewoon je hobby hebbben?
ik kan ook niet spelen en heb ook een paar schandalig mooie/zeldzame gitaren.
Er zijn genoeg hier die meer hebben en weten dan kunnen,andersom is het natuurlijk ook het geval ;)

dat neemt niet weg dat je gitaren verslaving/hobby uit de hand is gelopen,
maar hoe is dat eingelijk zo gegaan?of is het een uitvlucht?autisme?of gewoon fanatisme?mij maakt het niet uit,gewoon interesse!
dit neemt niet weg dat jij een van de mooiste gitaar(les paul) verzamelingen hebt die ik ooit gezien heb.:soul:

moah, ik kan redelijk spelen. ik heb al duidelijk aangegeven waarom dat incident bij munkie ook slechts alleen als dusdanig bestempeld dient te worden.

het is niet echt uit de hand gelopen. anders zou ik echt maandelijks shit kopen, mijn huid en ziel verkopen om gear te kopen, en dat is 't niet.

het is een ontwikkeling naar wat voor mij werkt. en dat gaat linksom, rechtsom, en uiteindelijk om ik hierop uit. het is een vorm van fanatisme denk ik. ik verzamel sowieso graag van alles. whisky, horloges, gitaren, boeken, amps...

jimihattricks
12 mei 2011, 15:57
ik speelde op een gitaar die ik nog niet zelf had afgesteld, en kan je alsjeblieft die dooie,ouwe koe in de sloot laten??

vanwaar de verdediging Orph? ik vind dat er niets mis is met dure gitaren te sparen, of je nu een virtuoos bent of niet.. jouw geld, onze jaloezie moet je maar denken ;)

kwalijker vind ik het wanneer mensen instrumenten verzamelen om er vervolgens helemaal NIET op te spelen.. daar maak jij je in ieder geval niet schuldig aan
maar ach, ook die mensen verdienen het niet om verguisd te worden

toegegeven, het wordt al vrij snel een Orph-bash als je (weer) een nieuwe aankoop onthult of aankondigt, en ergens is het daarom wel begrijpelijk dat je het gevoel hebt je te moeten verdedigen..

vice versa zul je zien dat de sfeer in je threads zich positief zal ontwikkelen wanneer je leert om je eigen gebreken te accepteren..
immers, zoals de Chinezen al zeiden:
"Tension is who you think you should be. Relaxation is who you are."

edje kadetje
12 mei 2011, 16:44
het is niet echt uit de hand gelopen. anders zou ik echt maandelijks shit kopen, mijn huid en ziel verkopen om gear te kopen, en dat is 't niet.


lol
je kondigt no 15 en 16 aan van een voor een buitenstaander vrijwel identitieke serie gtrn.
Maar uit de hand gelopen is het niet hoor!

Oveigens orpheo, mijn smaak is het niet helemaal, maar petje af voor je prachtige verzameling.

Orpheo
12 mei 2011, 18:28
lol
je kondigt no 15 en 16 aan van een voor een buitenstaander vrijwel identitieke serie gtrn.
Maar uit de hand gelopen is het niet hoor!

Oveigens orpheo, mijn smaak is het niet helemaal, maar petje af voor je prachtige verzameling.

als ik zoveel gitaren had als dat ik nu heb, maar in plaats van les pauls, strats, teles, es'en etc etc, was er niks aan d ehand geweest. maar ik koop niks om anderen te plezieren. ik koop voor m'n eigen lol. en dat gaat er soms niet helemaal in bij sommigen ;)

rijsberman
12 mei 2011, 19:43
je moet niet denken dat warmoth de gitaar voor je in elkaar zet he? dat doe je dus zelf. zij maken de hals en body, en boren de gaten zodat de hals en body perfect op elkaar aansluiten. de rest doe je gewoon zelf...

Gewoon een IKEA-gitaar dus. Zo eentje met een geschroefde hals is dat nu een Läs Pål?

edje kadetje
12 mei 2011, 19:44
ik koop voor m'n eigen lol.

lijkt mij de beste reden.

(maar ik vind het dus wel uit de hand gelopen.)

Orpheo
12 mei 2011, 20:06
Gewoon een IKEA-gitaar dus. Zo eentje met een geschroefde hals is dat nu een Läs Pål?

is een gibson 'les paul' met een (te) korte hals-las, sycamore top, iroko body en neck en waaibomenhouten fretboard, een les paul? of is er eentje met een honduras mahonie back, echte 'rock maple' top, (en optioneel) een honduras mahonie hals en echte pallisander toets, maar met bolt on neck, een les paul? hoe defineer je les paul? als ik een 'echte' wil, mag ik wel doorsparen. in 1960 zijn ze gestopt met ze te maken, en alles wat erna kwam is een reconstructie/replica, niet origineel.

ikea-gitaar. noem je een fender customshop ook ikea? noem je de frankenstrat van EvH, waar hij miljoenen mee binnenhaalde, ook een ikea-gitaar?

ik haal de fender customshop aan (maar anderson, suhr, perri ink guitars, boogie bodies, schecter, (grover) jackson, charvel) omdat ze allemaal bij warmoth vandaan zijn gekomen. fender heeft zelfs nog jarenlang bodies en halzen bij warmoth laten maken...


uit de hand? tis verzamelen. om Mitch's geliefde voorbeeld aan te halen: een filatelist wil ook steeds meer postzegels. en hij zal ook blijven sparen. per jaar er weer een paar bij. ik ben niet thuis in de wereld van postzegels, dus ik weet niet hoeveel een mooie, zeldzame kost. maar ik weet wel dat ik per jaar er maar 2 of 3 gitaren bij koop. het kan veel erger hoor.







ps: ik ga dit maar eens bloggen, of zoiets. ik blijf mezelf keer op keer herhalen.

edje kadetje
12 mei 2011, 20:21
orpheo, rustig nou eens.

Ik heb de ikea-post als humor opgevat. Humor weet je wel, om te lachen, niet te serieus.

edje kadetje
12 mei 2011, 20:26
uit de hand? tis verzamelen. om Mitch's geliefde voorbeeld aan te halen: een filatelist wil ook steeds meer postzegels. en hij zal ook blijven sparen. per jaar er weer een paar bij. ik ben niet thuis in de wereld van postzegels, dus ik weet niet hoeveel een mooie, zeldzame kost. maar ik weet wel dat ik per jaar er maar 2 of 3 gitaren bij koop. het kan veel erger hoor.



doe even een stap naar achter, haal diep adem, en bekijk jezelf zoals vrijwel ieder ander op deze aardkloot 16 warmoths zou bekijken. Ja ... nog een stapje naar achter, nog een keer adem halen, nee niet zoals jij je gitaren bekijkt maar zoals een ander ze zou bekijken. Ja .. heb je het. Nou dan kun je ook zien dat het wel een beetje uit de hand is gelopen.

Maar dat zijn natuurlijk wel de leukste dingen.
En jij kunt het je kennelijk veroorloven, prima. Het is zelfs leuk om te lezen hoeveel je ervan weet en waar je naar zoekt. Nogmaals: mooie collectie.

(maar echt: wel een beetje uit de hand gelopen hoor).

rijsberman
12 mei 2011, 20:44
Grapje Orph, ik vind dat je een prachtige collectie hebt!

Beetje relativeren lijkt me best eens goed voor je. ;)

Orpheo
12 mei 2011, 21:00
ik zie 't verschil niet zo heel duidelijk tussen sarcasme/humor en werkelijkheid, wanneer het geschreven is, zonder duidelijke context, zonde smiley.
@edjekadetje: wat jij wilt

Mr. Dynamite
12 mei 2011, 21:05
Zucht, waarom altijd weer zo'n gedram als Orpheo met wat planken aan komt zetten? Ik vind het zelf ook wel licht uit de klauwen gelopen.. maar het is niet mijn geld of mijn beslissingen. Als hij daar gelukkig van word en het mooi vind om mee bezig te zijn wie maakt het dan wat uit? Puur uit jaloezie gaan mensen er over drammen lijkt me, het is natuurlijk gewoon gaaf zon rijtje 'les pauls' in je kamer laten we eerlijk zijn. :soinnocent:

Ik zou het zelf niet willen omdat ik nooit geloof dat je ze allemaal gaat bespelen. Maar ik vind altijd wel mooi en interessant als er weer nieuwe komen met aparte houtsoorten en hele theorieën erachter. :)
Dus ik zeg, ga lekker door en trek je niets aan van die jaloezie. ;)

Jasper.
12 mei 2011, 21:17
ik zie 't verschil niet zo heel duidelijk tussen sarcasme/humor en werkelijkheid, wanneer het geschreven is, zonder duidelijke context, zonde smiley.
@edjekadetje: wat jij wilt

http://th232.photobucket.com/albums/ee256/lilafoolish/th_sarcasm.jpg
Grapje :p

Orpheo moet lekker zelf weten wat hij doet. Wij weten niet wat er in dat koppie omgaat en hoe hij het voelt.

Mensen moeten niet altijd vertellen hoe een ander moet wezen en zich moet gedragen en voelen. Dan word straks iedereen hetzelfde en word het ook een saaie boel.

Ik vind het een vette collectie.

Fiendish
12 mei 2011, 21:39
Wat een gezeik hier weer...
Is het nou écht zo moeilijk om niet te posten als je toch niks hebt bij te dragen aan het topic, behalve gezeik over Orpheo's (vermeende) muzikale kunsten of z'n verzameling ?
*Ramt maar een paar keer op de mod knop*

@ Orpheo : ik zeg, gewoon blijven doorposten over de status van de gitaren, en je weinig aantrekken van 't stelletje kinderen hier dat blijkbaar nog steeds op 't niveau brugklas zit qua geestelijke ontwikkeling :soinnocent:

Jan Buurman
12 mei 2011, 22:07
Inderdaad! Niets van aantrekken en lekker door posten. Het is voor elke gitaarliefhebber toch erg mooi om die bouwprocessen te volgen? Of het nou wel of niet je smaak is.....

macwilliams
12 mei 2011, 22:30
Sarcasme, niet iedereen kan er mee omgaan. Relativeren kan alleen als je de sarcasme onderkent.

Orpheo heeft een uitgesproken smaak en weet deze om te zetten in een produkt.

Alleen dat is al om jaloers op te zijn.

Ik ben benieuwd naar de volgende plaatjes. :ok:

edje kadetje
13 mei 2011, 10:56
@edjekadetje: wat jij wilt

Dank je wel.

signsofzodiac
13 mei 2011, 12:56
Uit de hand gelopen? Er lopen hier mensen rond op het forum met tientallen tot wat ik er van gezien heb soms >100 gitaren. Verzamelaars van oude Japanners, obscure Duitsers, etc. Wat te denken van de mensen die bijvoorbeeld een Ibanez JEM-verzameling hebben. "Verzamel ze allemaal". Of alle modellen Petrucci's. Mijn maximum aan gitaren stond ooit op 12 of zo. Heb wel eens twee identieke gitaren gehad. Speelden zo lekker. Als EBMM ooit (gaat nooit gebeuren hoor) met een Custom Shop zou komen kan ik me zo al 5 variaties op een Silhouette bedenken die ik zou willen hebben. Zou ook zonder twijfelen alle 4 modellen EBMM Albert Lee kopen. SSS, HH, met P90's en de BFR. Als ik er het geld maar voor had :).

Er zijn er, zeker hier, weinig die zo proefondervindelijk en over langere tijd de (soms subtiele) verschillen tussen houtsoorten en pickups hebben leren kennen als Orph. Juist omdat het allemaal op hetzelfde "Les Paul" platform gebeurt. De vraag blijft of je die kennis zomaar door kan trekken naar setnecks, neckthroughs of andere bodyshapes maar dat is in zijn geval niet relevant. Een bolt-on LP met trem is zijn area of expertise. Met een paar extreem coole gitaren tot gevolg.

Orpheo
13 mei 2011, 13:05
Uit de hand gelopen? Er lopen hier mensen rond op het forum met tientallen tot wat ik er van gezien heb soms >100 gitaren. Verzamelaars van oude Japanners, obscure Duitsers, etc. Wat te denken van de mensen die bijvoorbeeld een Ibanez JEM-verzameling hebben. "Verzamel ze allemaal". Of alle modellen Petrucci's. Mijn maximum aan gitaren stond ooit op 12 of zo. Heb wel eens twee identieke gitaren gehad. Speelden zo lekker. Als EBMM ooit (gaat nooit gebeuren hoor) met een Custom Shop zou komen kan ik me zo al 5 variaties op een Silhouette bedenken die ik zou willen hebben. Zou ook zonder twijfelen alle 4 modellen EBMM Albert Lee kopen. SSS, HH, met P90's en de BFR. Als ik er het geld maar voor had :).

Er zijn er, zeker hier, weinig die zo proefondervindelijk en over langere tijd de (soms subtiele) verschillen tussen houtsoorten en pickups hebben leren kennen als Orph. Juist omdat het allemaal op hetzelfde "Les Paul" platform gebeurt. De vraag blijft of je die kennis zomaar door kan trekken naar setnecks, neckthroughs of andere bodyshapes maar dat is in zijn geval niet relevant. Een bolt-on LP met trem is zijn area of expertise. Met een paar extreem coole gitaren tot gevolg.

:ok: thanks :) het klopt inderdaad wel wat je zegt. veel proberen en testen, en dan kom je hierop uit (mijn collectie dus, haha). Wel leuk dat je zegt i ndie laatste regel 'bolt on LP met trem *mijn* area of expertise'. niet dat ik dat tegen durf te gaan hoor, maar ik heb maar 4 gitaren met trem, waarvan 2 hipshots en 2 kahlers die vast zitten ghehe. maar tja, zoveel trem-LP met 3 humbuckers kom je niet tegen :D

Orpheo
16 mei 2011, 14:18
OP ebay heb ik een paar planken gekocht. 4 planken bubinga, 4 purperhart. ieder is 36'' lang, 4'' breed, en de purperhartplanken zijn 1/4'' en de bubingaplanken zijn 3/8''. dat is precies breed genoeg voor tremolo-cavity afdekplaten en de controlcavity afdekplaten.

Ik ga ze dus gewoon meelakken met de rest van de gitaar. Ik zal ze eerst monteren/lijmen op een stuk staal. blijven ze rechter, en heb ik gelijk shielding. Ik gebruik expres ook staal, omdat dat ferromagnetisch is. Ik ga de afdekplaten met magneten dus vastzetten. kreeg dat idee van een forumlid.

marter544
16 mei 2011, 15:06
Wat een gezeik over uit de hand gelopen... Man, als ik het geld en de ruimte had, had ik al een paar honderd gitaren gehad, puur om te verzamelen! En dan eens in de zoveel tijd een gitaar op een unieke manier vernielen mooi man. Dan het liefst een 59'er burst, of een oude strat, puur om te provoceren. Daarnaast dan ook nog wat gitaren om op te spelen.

Verder, orpheo, ik vind je gitaren niet zo mooi, maar ik vind Ferrari's ook lelijk. Succes iig verder met de bouw van je gitaren!

edje kadetje
16 mei 2011, 15:38
Wat een gezeik over uit de hand gelopen... Man, als ik het geld en de ruimte had, had ik al een paar honderd gitaren gehad, puur om te verzamelen! En dan eens in de zoveel tijd een gitaar op een unieke manier vernielen mooi man. Dan het liefst een 59'er burst, of een oude strat, puur om te provoceren. Daarnaast dan ook nog wat gitaren om op te spelen.

Verder, orpheo, ik vind je gitaren niet zo mooi, maar ik vind Ferrari's ook lelijk. Succes iig verder met de bouw van je gitaren!

Ik ben het helemaal met je eens. Als ik het geld had, dan zou ik ook dit soort dingen doen. Ik veroordeel het ook helemaal niet, en ik heb ook al twee keer gezegd dat ik z'n collectie bewonder. Het enige is dat ik dat wel beschrijf als 'uit de hand gelopen'. En als je spreekt over 16 vrijwel dezelfde gitaren is dat objectief gezien toch niet zo gek?

edje kadetje
16 mei 2011, 15:39
Wat een gezeik hier weer...
Is het nou écht zo moeilijk om niet te posten als je toch niks hebt bij te dragen aan het topic, behalve gezeik over Orpheo's (vermeende) muzikale kunsten of z'n verzameling ?
*Ramt maar een paar keer op de mod knop*

@ Orpheo : ik zeg, gewoon blijven doorposten over de status van de gitaren, en je weinig aantrekken van 't stelletje kinderen hier dat blijkbaar nog steeds op 't niveau brugklas zit qua geestelijke ontwikkeling :soinnocent:

Ben je nou mij aan het beledigen?

Fiendish
16 mei 2011, 15:51
Ben je nou mij aan het beledigen?

Niet specifiek, maar als je je aangesproken voelt, ga ik er van uit dat je tot de groep behoort die ik beschreef :chicken:

arnoldtims
16 mei 2011, 15:59
Blijven posten die gitaren ik kan er niet genoeg van krijgen en inderdaad als ik het geld had dan had ik ook een hele grote verzameling.
Clapton heeft een tijd geleden voor de tweede keer een groot aantal gitaren verkocht en heeft er nog honderden waarvan 70% strats.
Dan heb jij in verhouding nog lang niet genoeg.

Orpheo
16 mei 2011, 16:02
Ik ben het helemaal met je eens. Als ik het geld had, dan zou ik ook dit soort dingen doen. Ik veroordeel het ook helemaal niet, en ik heb ook al twee keer gezegd dat ik z'n collectie bewonder. Het enige is dat ik dat wel beschrijf als 'uit de hand gelopen'. En als je spreekt over 16 vrijwel dezelfde gitaren is dat objectief gezien toch niet zo gek?

maar het zijn niet eens 'vrijwel dezelfde gitaren' :seriousf: dat is een idee-fixe dat jejezelf voor ogen houd. ze hebben dezelfde vorm, ja maar dat is zoeits als zeggen dat deze 2 ook 'vrijwel identiek' zijn.

http://jamorama.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/start.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding8.png

of deze 2:

http://www.ampshow.com/pix/jimbo2.jpg

en

http://jedisan.smugmug.com/Music/Guitars/white-tele/860938646_fK7cc-L.jpg

en kijk eens:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG023.jpg volledig walnoot, met bubinga hals, en custommade pickups, om stratty, tele-achtig en p90 achtig te kunnen klinken.

en

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2011-02-22141100.jpg

vintage als de pest. honduras mahonie hals en body, quilt maple top, brazilian RW toets, paf-kloon als pickups...

en

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170068.jpg padouk top op wenge, padouk hals, ebben toets, custom inleg, customwound pickups en wiring.

Orpheo
16 mei 2011, 16:04
vervolg van zojuist:


en

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P5290005.jpg hollowbody les paul, bubinga top, mahonie back, rosewood en pau rosa neckthru, snakewood toets, customwound pickups

en

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-04-07165533.jpg

hipshot tremolo's, de een brazilian RW hals en toets, de ander braz.RW toets, indian RW hals. de een korina back, flamed maple top, de ander mahonie en quilt maple top. de een customwound pickups by bill lawrence, de ander customwound door seymour duncan.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1280015.jpg

hier, alleen maar exotisch hout, met customwound pickups, allemaal anders. geen 1 is dezelfde als die ernaast staat.

of dit dan:

koa op walnoot, ziricote hals, ebben toets. de ander is purperhart op rosewood (ja ja, dat spul waar toetsen van gemaakt worden, daar heb ik n back en een top van), canary neck, customwound pickups.

kom op, als je dan nog steeds dat 'nagenoeg identiek' noemt, mag je wat mij betreft hierheen:

http://eyeclarify.com/uploaded_images/brand-796448.gif

en dit is mijn topic, ik spam me kapot met m'n eigen gitaren als ik dat wil :seriousf:






net zoiets als wat Extreme zong: "its my party and I'll cry if I want to!''

arnoldtims
16 mei 2011, 16:25
Ja wacht eens even nu stel ik mijn mening toch wat bij, dat zijn allemaal de zelfde gitaren ik zie geen verschil hoor.




LOL

edje kadetje
16 mei 2011, 16:26
Niet specifiek, maar als je je aangesproken voelt, ga ik er van uit dat je tot de groep behoort die ik beschreef :chicken:

ja ja, dat is me al te simpel.

Of je had het wel tegen mij, of niet.
Het is niet aan mij om te bepalen wie jij in je hoofd had toen je die reactie schreef.

edje kadetje
16 mei 2011, 16:30
[hoop foto's van zessnarige electrische gitaren die voor 99,999% van de wereldbevolking er hetzelfde uit zien en hetzelfde klinken]

en dit is mijn topic, ik spam me kapot met m'n eigen gitaren als ik dat wil :seriousf:

net zoiets als wat Extreme zong: "its my party and I'll cry if I want to!''

En dat is je goed recht!
En ik vind het nog leuk ook, en ik ben ook oprecht onder de indruk van je collectie.
Maar het is nog steeds wel een beetje uit de hand gelopen.
en dat is mijn mening, en die mag ik net zo goed ventileren.

arnoldtims
16 mei 2011, 16:34
Ja prima jou mening mag ook maar je hoeft het niet steeds te herhalen hoor.
klinkt toch gewoon als jaloers ( sorry ben sacherijnig vandaag) en als het goed is lees je dit toch niet

Orpheo
16 mei 2011, 16:35
ik moet toegeven dat ik ook een paar les pauls heb, echt voor de heb. dat zijn deze:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/PC060046.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/PC060050.jpg
en bij de onderste doel ik niet op de trem-equipped les pauls, maar die andere 2. de een is een beetje als de PRS 250 de ander als de 245. en op de eerste foto, zijn de blauwe en groene ook een idee, variant, van de PRS 250 en 245, en die andere 2, dat is echt voor de pure, smerige heb. singlepiece quilt top, singlepiece flamed top, met custom finishes. geen tonechasing, gewoon puur voor de looks. ze komen bij warmoth vandaan, dus de tone, dat zit wel goed.

uiteindelijk blijken die 2 gitaren 2 van de beste te zijn uit de collectie, maar ok.

close upje:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-24173821.jpg

Orpheo
16 mei 2011, 16:38
En dat is je goed recht!
En ik vind het nog leuk ook, en ik ben ook oprecht onder de indruk van je collectie.
Maar het is nog steeds wel een beetje uit de hand gelopen.
en dat is mijn mening, en die mag ik net zo goed ventileren.

en zeg je dat ook tegen je vrouw, als ze met een nieuw paar zwarte pumps, geile kanten string en BH thuiskomt?

sorry schat, je hebt er al zoveel, het loopt wat uit de hand.

:seriousf:

of als ze een potje groene nagellak heeft gekocht.

Sorry schat, het loopt nu echt uit de hand! je hebt al 3 soorten rood, zwart, donkerblauw, en nu ook al GROEN?! dit loopt uit de hand!






en ja, ik ridiculiseer het/je. dat is toch ook mijn goed recht? :)

edje kadetje
16 mei 2011, 16:45
en zeg je dat ook tegen je vrouw, als ze met een nieuw paar zwarte pumps, geile kanten string en BH thuiskomt?

sorry schat, je hebt er al zoveel, het loopt wat uit de hand.

:seriousf:

of als ze een potje groene nagellak heeft gekocht.

Sorry schat, het loopt nu echt uit de hand! je hebt al 3 soorten rood, zwart, donkerblauw, en nu ook al GROEN?! dit loopt uit de hand!






en ja, ik ridiculiseer het/je. dat is toch ook mijn goed recht? :)

wanneer hou je nou eens op te denken dat ik iets negatiefs zeg over je collectie?

Fiendish
16 mei 2011, 16:48
ja ja, dat is me al te simpel.

Of je had het wel tegen mij, of niet.
Het is niet aan mij om te bepalen wie jij in je hoofd had toen je die reactie schreef.

Je voelt je wel héél erg aangesproken hè ? :seriousf:
En er staat toch duidelijk ''t stelletje kinderen hier'.
Maar goed, als je daaruit wilt opmaken dat ik het specifiek tegen een persoon had...
Ik hou je niet tegen :soinnocent:

edje kadetje
16 mei 2011, 16:50
Ja prima jou mening mag ook maar je hoeft het niet steeds te herhalen hoor.
klinkt toch gewoon als jaloers ( sorry ben sacherijnig vandaag) en als het goed is lees je dit toch niet

Heb je natuurlijk gelijk in, ik blijf het maar herhalen. En dat is omdat mensen hier nog steeds denken dat ik iets negatiefs zeg over de collectie van orpheo.

Ik lees de witte tekst toch (doordat ik je quote). Inderdaad ben ik jaloers op het feit dat orpheo in staat is er zo'n verzameling op na te houden. Maar daarbij heb ik me ook steeds bewonderend uitgelaten over zijn collectie. Dus wat is het probleem.

Orpheo
16 mei 2011, 16:50
wanneer hou je nou eens op te denken dat ik iets negatiefs zeg over je collectie?

omdat je niet iets zegt over de collectie, maar over mij. en ik wil alleen maar aangeven dat wat je zegt niet klopt (allemaal hetzelfde) en dat uit de hand gelopen iets veel groters is dan 25 gitaren :)

edje kadetje
16 mei 2011, 16:53
Je voelt je wel héél erg aangesproken hè ? :seriousf:
En er staat toch duidelijk ''t stelletje kinderen hier'.
Maar goed, als je daaruit wilt opmaken dat ik het specifiek tegen een persoon had...
Ik hou je niet tegen :soinnocent:

ik weet dat ik dit met de nodige humor moet opvatten. Maar dat valt me lastig. Als je het tegen mij hebt gehad, dan heb je me beledigd. Als dat zo is, dan vind ik dat niet prettig.
Ik heb hier niemand beledigd, ik heb niks negatiefs gezegd - niet over orpheo, niet over zijn collectie - dus waaraan heb ik het verdiend om hier beledigd te worden? Maar nogmaals, misschien voel ik dat niet terecht, namelijk als je het niet tegen mij had. Aan jou om dat te bepalen.

arnoldtims
16 mei 2011, 16:57
Wat mij betreft klaar
We hebben allemaal respect voor Orpheo en zijn gitaren en hebben daar verder allemaal een eigen mening over so be it

bat
16 mei 2011, 16:58
dat uit de hand gelopen iets veel groters is dan 25 gitaren :)
Mwoach, het is maar vanuit welk perspectief je dat bekijkt. Ik durf zoveel gitaren (en dan maakt het mij nog niet eens uit of het allemaal dezelfde zijn of allemaal andere) best een beetje een uit de hand gelopen hobby te noemen. Vervolgens kun je je ook nog afvragen of de term "uit de hand gelopen hobby" eigenlijk wel negatief is. Een uit de hand gelopen hobby kan in mijn ogen ook iets heel moois opleveren. Best veel musea zijn bijvoorbeeld het gevolg van een uit de hand gelopen hobby. :ok:

Kortom: beetje minder op de teentjes getrapt, beide kampen, en voor de rest: als jij blij bent met die protserige dingen ben ik alleen maar blij voor je! ;)

smullie
16 mei 2011, 17:20
Orpheo, jij bent me een droog keyboard schuldig!!! :mad:

Wil je in 't vervolg aub even waarschuwen voor je zo een reeks foto's plaatst? Dan kan ik ff achteruitleunen of een dwijl op mijn keyboard leggen of zo, maar dit vind ik niet serieus meer. :stop:

Mr. Dynamite
16 mei 2011, 17:45
En elke keer denk ik dan toch weer, laat de volgende aanschaf een camera zijn :cheerup:

:lovelove:

rijsberman
16 mei 2011, 17:46
wat hebben ze allemaal hetzelfde:
[x] elektrische gitaren
[x] body shape
[x] over de top kleuren
[x] twee humbuckerts die het doen (nephumbuckerts tellen niet)
[x] hout met arrogant veel nerf
[x] warmoth bouwdoos
[x] snaren
[x] knoppies
[ ] jengelstengel

Nou hiero. Het enige onderscheidende is eigenlijk dat ze niet allemaal zo'n jengelstengel hebben. En wanneer gebruik je die nou helemaal? Of zit jij serieus de hele hele tijd te jengelstengelen? 16x hetzelfde dus. :stop:

Wat ze verder gemeen hebben is dat jij er blij mee bent. En aangezien ze jouw gitaren zijn, is de rest van de discussie absoluut niet boeiend. Big f'ing deal dat het voor sommige mensen 16 kleurige gitaren zijn.

Fiendish
16 mei 2011, 17:52
ik weet dat ik dit met de nodige humor moet opvatten. Maar dat valt me lastig. Als je het tegen mij hebt gehad, dan heb je me beledigd. Als dat zo is, dan vind ik dat niet prettig.
Ik heb hier niemand beledigd, ik heb niks negatiefs gezegd - niet over orpheo, niet over zijn collectie - dus waaraan heb ik het verdiend om hier beledigd te worden? Maar nogmaals, misschien voel ik dat niet terecht, namelijk als je het niet tegen mij had. Aan jou om dat te bepalen.


Ik zal het zo simpel mogelijk houden : in deze discussie is er meerdere keren, door meerdere forummers heel kinderachtig en zuigerig doorgezeurd over Orph's nieuwste aanwinsten, en als het dan echt vervelend werd hingen de schuldigen ineens de vermoordde onschuld uit, of waren ze nergens meer te bekennen.
Ik heb dit spelletje slechts omgedraait en wat uitgebreid door een hele groep aan te spreken, en blijkbaar voel jij je, terugkijkend op je eigen gedrag, dermate aangesproken dat je het als een hoogst persoonlijke belediging hebt opgevat.

Dus de vraag die je je moet stellen is niet of ik het tegen jou had, maar in hoeverre jij jezelf herkend in de ongezouten kritiek die ik heb geleverd op het kinderachtige gedrag van sommigen hier... :soinnocent:

(overigens, ik speel dit soort spelletjes al sinds ik in 1989 computers, modems en BBS'en ontdekte, dus we kunnen nog wel een week zo door gaan :D )

Orpheo
16 mei 2011, 17:55
wat hebben ze allemaal hetzelfde:
[x] elektrische gitaren
[x] body shape
[x] over de top kleuren
[x] twee humbuckerts die het doen (nephumbuckerts tellen niet)
[x] hout met arrogant veel nerf
[x] warmoth bouwdoos
[x] snaren
[x] knoppies
[ ] jengelstengel

Nou hiero. Het enige onderscheidende is eigenlijk dat ze niet allemaal zo'n jengelstengel hebben. En wanneer gebruik je die nou helemaal? Of zit jij serieus de hele hele tijd te jengelstengelen? 16x hetzelfde dus. :stop:

Wat ze verder gemeen hebben is dat jij er blij mee bent. En aangezien ze jouw gitaren zijn, is de rest van de discussie absoluut niet boeiend. Big f'ing deal dat het voor sommige mensen 16 kleurige gitaren zijn.

oh boy...

ander hout, andere tone, andere pickups, andere tone, andere scale, andere tone.

dat de vorm hetzelfde is, doet daar toch niks aan af?

en zo belachelijk veel nerf hebben ze niet allemaal. over the top kleuren? tiger eye, redelijk standaard, net als 2x sunburst, 6x naturel, trans blauw en trans groen. doet PRS ook, big fuckin deal.

en het zijn er wellicht 2 of 3 waar de middenpickup niks doet, bij de rest is het gewoon werkend.

Ik begrijp je probleem gewoon niet zo heel goed. ander hout, andere bruggen, andere houtsoorten, andere mensuur, andere pickups.

als het strats waren geweest, was het allemaal tiptop okidoki. niemand die het raar vind. Maar omdat het les pauls zijn, valt iedereen erover.

alleen omdat ze allemaal dezelfde vorm hebben, is het een issue.

dat is zoiets als dat een 54 strat gelijk staat aan dat ding van Vai, petrucci, of wellicht zelfs die eric clapton-sig...

Orpheo
16 mei 2011, 17:57
En elke keer denk ik dan toch weer, laat de volgende aanschaf een camera zijn :cheerup:

:lovelove:

ik heb al n camera. iets mis mee? ;)

je bedoeld: fotografie-cursus. neuh, geen zin in. kan die tijd beter besteden aan werken (om gitaren te kopen) of gitaarspelen.

Daan_B
16 mei 2011, 18:15
Nee als je 16 strats had gehad, hadden we het inderdaad super normaal gevonden:seriousf:...

Saf
16 mei 2011, 18:19
doe even een stap naar achter, haal diep adem, en bekijk jezelf zoals vrijwel ieder ander op deze aardkloot 16 warmoths zou bekijken. Ja ... nog een stapje naar achter, nog een keer adem halen, nee niet zoals jij je gitaren bekijkt maar zoals een ander ze zou bekijken. Ja .. heb je het. Nou dan kun je ook zien dat het wel een beetje uit de hand is gelopen.

Maar dat zijn natuurlijk wel de leukste dingen.
En jij kunt het je kennelijk veroorloven, prima. Het is zelfs leuk om te lezen hoeveel je ervan weet en waar je naar zoekt. Nogmaals: mooie collectie.

(maar echt: wel een beetje uit de hand gelopen hoor).


kon het niet laten maar dit vind ik zo'n ongelooflijke bullshit. Elke collectie is dan uit de hand gelopen. Dan is elke vorm van verzamelen dus uit de hand gelopen.

Uit de hand gelopen is pas iets als je er geen controle meer overhebt.

Dit is gewoon een zorgvuldig naar persoonlijke smaak aangelegde collectie. Eentje die ik hoewel mijn smaak niet meer af kan wijken dan die van Orph wel heel erg kan waarderen. Het oog voor detail in de collectie. Het vooronderzoek etc.

hulde en respect.

McVenco
16 mei 2011, 18:23
Niet lullen: FOOTOOS!

:ok:

edje kadetje
16 mei 2011, 18:43
Ik zal het zo simpel mogelijk houden : in deze discussie is er meerdere keren, door meerdere forummers heel kinderachtig en zuigerig doorgezeurd over Orph's nieuwste aanwinsten, en als het dan echt vervelend werd hingen de schuldigen ineens de vermoordde onschuld uit, of waren ze nergens meer te bekennen.
Ik heb dit spelletje slechts omgedraait en wat uitgebreid door een hele groep aan te spreken, en blijkbaar voel jij je, terugkijkend op je eigen gedrag, dermate aangesproken dat je het als een hoogst persoonlijke belediging hebt opgevat.

Dus de vraag die je je moet stellen is niet of ik het tegen jou had, maar in hoeverre jij jezelf herkend in de ongezouten kritiek die ik heb geleverd op het kinderachtige gedrag van sommigen hier... :soinnocent:

(overigens, ik speel dit soort spelletjes al sinds ik in 1989 computers, modems en BBS'en ontdekte, dus we kunnen nog wel een week zo door gaan :D )

Ik ga niet een week zo door hoor. Als jij eerst grote woorden spreekt maar daarna niet wil aangeven of je het wel of niet tegen mij hebt, dan vind ik dat jammer. Niets meer, niets minder. Zand erover.

Mr. Dynamite
16 mei 2011, 18:56
ik heb al n camera. iets mis mee? ;)

je bedoeld: fotografie-cursus. neuh, geen zin in. kan die tijd beter besteden aan werken (om gitaren te kopen) of gitaarspelen.

Gheheh ja kan ook. Ik vind het echt machtig mooie gitaren maar die foto's doen ze meestal geen recht aan :makeup:
Die 2 met schaduw is wel mooi gelukt trouwens :ok:


Btw, over dat verhaal van de collectie. Er struinen hier ook 2 rond met een hele collectie aan superstrats, dat vinden we ook allemaal mooi toch? Ik houd het toch bij jaloezie. Als we het geld hadden had bijna iedereen een hele rits aan de muur hangen..

bat
16 mei 2011, 21:18
Btw, over dat verhaal van de collectie. Er struinen hier ook 2 rond met een hele collectie aan superstrats, dat vinden we ook allemaal mooi toch? Ik houd het toch bij jaloezie. Als we het geld hadden had bijna iedereen een hele rits aan de muur hangen..
Ook uit de hand gelopen hobby's. Waarbij - nogmaals - "uit de hand gelopen" niet per definitie een slechte bijklank heeft wat mij betreft.

Voor de rest laat Orph zich ook zo lekker op de kast jagen. Kom aan z'n nep-les pauls en gegarandeerd succes! :seriousf:

Rubster
16 mei 2011, 21:39
Prachtig, gewoon en opnieuw prachtig!
Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de combinatie van Black Korina (wat een mooi stuk hout!) met Esdoorn, hoewel dit niet eens een bijzonder exotische combinatie is.

En niet zeiken mensen! Orpheo is blij met deze gitaren, dus dan zijn wij (mede-gitaristen) ook blij toch? Hij heeft een fantastische collectie gitaren die niet te vergelijken is met die van een ander, of het nu je smaak is of niet.

Sinner1980
16 mei 2011, 21:40
als het strats waren geweest, was het allemaal tiptop okidoki. niemand die het raar vind. Maar omdat het les pauls zijn, valt iedereen erover.


Correctie:

Ik denk dat het met name vreemd gevonden wordt omdat het geen GIBSON les pauls zijn; als het wel Gibson's waren geweest had je enkel wat anti Gibson figuren over je heen gehad en had de rest zich met tranen van jaloezie of bewondering aan je collectie vergaapt...

Gezien het Warmoth betreft trekken een hoop mensen het blijkbaar niet en vinden ze een aanval openen op je collectie maar wat leuk.

Tuurlijk helpt het ook wel mee dat je jouw smaak keihard blijft verdedigen;je hebt nogal een uitgesproken mening en dat is je goed recht natuurlijk.

Het is enkel zo jammer dat het elk topic weer nodig is om zo in de verdediging te gaan...

Anyways,ik blijf je topics uiterst vermakelijk vinden (en de bitchfights die ontstaan stiekem ook wel,leuk leesvoer);)

pueblo
16 mei 2011, 23:13
Het is enkel zo jammer dat het elk topic weer nodig is om zo in de verdediging te gaan...


inderdaad..
is jaloezie in dit topic al genoemd?

die blanke afgelakt/geoliede vind ik nog altijd de prachtigste!
(zijn er al update foto's?)

rijsberman
17 mei 2011, 00:06
wat hebben ze allemaal hetzelfde:
[x] elektrische gitaren
[x] body shape
[x] over de top kleuren
[x] twee humbuckerts die het doen (nephumbuckerts tellen niet)
[x] hout met arrogant veel nerf
[x] warmoth bouwdoos
[x] snaren
[x] knoppies
[ ] jengelstengel

Nou hiero. Het enige onderscheidende is eigenlijk dat ze niet allemaal zo'n jengelstengel hebben. En wanneer gebruik je die nou helemaal? Of zit jij serieus de hele hele tijd te jengelstengelen? 16x hetzelfde dus. :stop:

Wat ze verder gemeen hebben is dat jij er blij mee bent. En aangezien ze jouw gitaren zijn, is de rest van de discussie absoluut niet boeiend. Big f'ing deal dat het voor sommige mensen 16 kleurige gitaren zijn.

oh boy...

ander hout, andere tone, andere pickups, andere tone, andere scale, andere tone.

dat de vorm hetzelfde is, doet daar toch niks aan af?

en zo belachelijk veel nerf hebben ze niet allemaal. over the top kleuren? tiger eye, redelijk standaard, net als 2x sunburst, 6x naturel, trans blauw en trans groen. doet PRS ook, big fuckin deal.

en het zijn er wellicht 2 of 3 waar de middenpickup niks doet, bij de rest is het gewoon werkend.

Ik begrijp je probleem gewoon niet zo heel goed. ander hout, andere bruggen, andere houtsoorten, andere mensuur, andere pickups.

als het strats waren geweest, was het allemaal tiptop okidoki. niemand die het raar vind. Maar omdat het les pauls zijn, valt iedereen erover.

alleen omdat ze allemaal dezelfde vorm hebben, is het een issue.

dat is zoiets als dat een 54 strat gelijk staat aan dat ding van Vai, petrucci, of wellicht zelfs die eric clapton-sig...

Oh boy indeed...

Ik dacht toch dat ik het er dik genoeg bovenop gelegd had. :D

Doe niet zo moeilijk joh, laat je niet opfokken. Je hebt een mooie collectie, waar voor mij de collectie nog het mooist is (ik heb niet zoveel met de individuele gitaren). Ik heb er geen probleem mee. En die collectie is jouw verdienste. Geniet ervan en laat ze toch lullen man!

Orpheo
17 mei 2011, 12:00
Oh boy indeed...

Ik dacht toch dat ik het er dik genoeg bovenop gelegd had. :D

Doe niet zo moeilijk joh, laat je niet opfokken. Je hebt een mooie collectie, waar voor mij de collectie nog het mooist is (ik heb niet zoveel met de individuele gitaren). Ik heb er geen probleem mee. En die collectie is jouw verdienste. Geniet ervan en laat ze toch lullen man!

weet ik joh. maar ik reageerde expres zo 'over the top', omdat als iemand anders dat had willen zeggen, ik 'm gelijk het gras voor de voeten wegmaai.

Orpheo
17 mei 2011, 13:32
even wat anders. Ik heb gisteren een van mijn gitaren volledig afgesteld, de groene. ik heb 'm niet zelf 'gemaakt', iemand anders had 'm al. ik ben al zeker de derde eigenaar, haha. hij heeft tig pickupsets gehad. duncan seth lover, 59/custom hybrid, en nu een distortion in de brug en een jazz8 in de hals.

en de afstelling was echt beroerd. heb nu pas de moeite genomen om er eens rustig voor te zitten en het aan te pakken. de fretbuz werd met het jaar erger, ghehe. topkam verbeterd, brug beter afgesteld, bedrading, frets gepolijst, de hele mikmak. En hij speelt toch nu echt een heel stuk beter dan eerst! en hij klinkt gruwelijk goed... :dontgeti: onverwacht, echt. de boel heel goed schoonmaken en een setje snaren erop zetten wat beter bij de gitaar past, en opeens heb ik er een gitaar 'bij' die bespeelbaar is, ondanks de ultralage frets! het grootste werk was het schoonmaken van het fretboard. dat een fris, schoon fretboard zoveel uit kan maken.

johanb
17 mei 2011, 17:50
Ik zie dat jij ,voor zover ik kan zien op de foto's, 3 verschillende typen brug gebruikt zit daar ook een gedachte achter i.v.m sustain of stel mogelijkheden.

minoin
17 mei 2011, 19:21
Ik zou de combinaties die Orpheo maakt eigenlijk niet maken; iets teveel op 1 gitaar willen. Dan zou ik liever 16 gitaren hebben die allemaal iets anders hadden, met 1 of 2 extravagante onderdelen.
Hoedanook, dit is toch een droom van elke gitarist? Je lievelingsmodel bouwen in alle verschillende soorten kleuren/maten en houtsoorten? Petje af, want het lukt hem elke keer weer!
En Orpheo heeft veel verstand van verschillende pickups en sounds, zoek het forum er maar op na. Zijn werk vind ik dat ook geweldig om te zien en te volgen.
Wat ik jammer vind is zijn geprikkeldheid en elk "ik zet vanochtend mijn amp aan die al twee weken in het stof staat, en nu klinkt 'ie ineens geweldig!" of "Rivera is het best, ow nee, Mesa is het best, ownee, ENGL is het best" -topic. Boeiend.. Plaats een topic over je zoektocht naar mooie gitaren of een review over een nieuwe aanwinst of een bevinding, en laat het daar bij. My two cents...

Maar kunnen we het alsjeblieft gewoon weer over zijn twee gitaren hebben?

Orpheo
17 mei 2011, 19:36
Vaste brug omdat t makkelijk is. Hipshot trem omdat ik me toen nog niet durfde te wagen aan floyds,kahler omdat dat me n mooie tussenweg leek tussen floyd en vaste brug. Dat bleek uiteindelijk een fiasco te zijn. Klinkt nergens naar, niet op stemming te houden.

muziekschuur
17 mei 2011, 19:43
Geen single coils? Of zag ik toch een single coil gitaar ergens?

Geen behoefte aan zo'n Eddie van Halen gitaar? Niet die Strat, maar die Peavey/Musicman gitaar?

Orpheo
17 mei 2011, 20:01
Geen single coils? Of zag ik toch een single coil gitaar ergens?

Geen behoefte aan zo'n Eddie van Halen gitaar? Niet die Strat, maar die Peavey/Musicman gitaar?

Ik heb pickups gemaakt die een echte singlecoil zijn, met een schakelbare spoel ernaast voor wat meer mogelijkheden. Niet een echte humbucker dus.noiseless singlecoil zullen we t maar noemen.

De van halen gitaar is tof,maar niet mijn ding. Mn huidige project is eigenlijk wel n beetje dat,denk ik zo?

mesaman
18 mei 2011, 10:38
ow wat een heerlijk zeur topic! wat mij geweldig lijkt als orph een moodswing krijgt(net als met versterkers) en spontaan alleen maar op telecasters wil spelen!of banjo!


oja....ik had ooit 5 witte ibanez uv's! mag ik ook wat gezeur?ik ben jaloers op orphs aandacht dat hij altijd van iedereen krijgt!:cheerup:

De V
18 mei 2011, 11:12
ow wat een heerlijk zeur topic! wat mij geweldig lijkt als orph een moodswing krijgt(net als met versterkers) en spontaan alleen maar op telecasters wil spelen!of banjo!


oja....ik had ooit 5 witte ibanez uv's! mag ik ook wat gezeur?ik ben jaloers op orphs aandacht dat hij altijd van iedereen krijgt!:cheerup:
:seriousf:



Vooruit dan maar:

5 witte gitaren kan echt niet hoor!
5 Ibanessen, tot daaraan toe, maar allemaal wit....
pff.....:stop:


Tevreden?

edje kadetje
18 mei 2011, 11:32
ow wat een heerlijk zeur topic! wat mij geweldig lijkt als orph een moodswing krijgt(net als met versterkers) en spontaan alleen maar op telecasters wil spelen!of banjo!


oja....ik had ooit 5 witte ibanez uv's! mag ik ook wat gezeur?ik ben jaloers op orphs aandacht dat hij altijd van iedereen krijgt!:cheerup:

5 witte ibanezzen: wauw, you're the man.
met allemaal heel kleine verschillen die precies aansloten bij jouw behoeften, zeker. Laat ze maar lullen hier hoor. Er is er vast wel één te vinden die dit 'uit de hand gelopen' vindt. Maar als je 5 witte ibbies al uit de hand gelopen vindt, ja wat vind je dan wel niet van 16 warmoths ...



(ik zal het er maar bij zetten: smileys all over the place)

munkie
18 mei 2011, 14:34
Tja er is maar 1 Orph...en dat is misschien maar goed ook :seriousf:

Voor 1 keer moet ik Orph gelijk geven. Ik krijg wel eens 2dehandsjes hier binnen die "wat stoffig" zijn volgens de MP verkoper. Daar zit dan een hele dag werk in. Maar het resultaat is ernaar, fretjes polijsten, toets schoonmaken en in de olie zetten enz. En dan oogt het niet alleen weer gelikt maar het speelt ook weer als een trein. En afstelling is uiteraard ook belangrijk.

Orpheo
12 juni 2011, 11:24
bump

dit is het resultaat van paar jaar flink bestellen, warmoth pushen tot hun uitersten,en plots krijg je van de shop manager een mail met wat foto's!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Orph_neck2-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Orph_neck1.jpg


deze hals komt op een LP body. quilt maple top op black korina met flamed black korina back. purplemist burst, 3 gouden pickups, gouden floyd, 4 pots, toggle. clearcoat binding op top en back. purperhart backplates. de kop krijgt dezelfde kleur als de body.

Mr. Dynamite
12 juni 2011, 12:39
Nice! Mooie tekening op de headstock :ok:

Orpheo
15 juni 2011, 23:10
het lijkt alsof warmoth aan de race is? de parts zijn NU al klaar. nog een weekje wachten, dan krijg ik ze in huis! bevind me in een luxe positie, mag zeggen wanneer warmoth de parts opstuurt...

niekb
15 juni 2011, 23:25
:seriousf: Jij helpt ze door de crisis heen.

Wordt vast weer erg vet.

muziekschuur
15 juni 2011, 23:53
Dus die toets van die hals is geen ebben? Wat is dat mooi hout......

Menneskedyr
16 juni 2011, 00:00
Dit is Macassar Ebben als ik me niet vergis toch?

Orpheo
16 juni 2011, 08:54
Het is inderdaad macassar ebben.zelf de toetsen, tops en backs uitgekozen. Niet alleen de houtsoorten,maar ook echt de stukken hout die mn gitaren zouden worden.

YannickH
16 juni 2011, 15:55
orpheo, kun je eigenlijk ook gitaar spelen?
en dit is niet slecht bedoeld he:p
en waarom altijd 3 pickups?
een wijf met 3 tieten ziet er toch ook niet uit:p

Sinner1980
16 juni 2011, 15:59
Mijn God...daar gaan we weer...:soinnocent:

macwilliams
16 juni 2011, 17:01
orpheo, kun je eigenlijk ook gitaar spelen?
en dit is niet slecht bedoeld he:p
en waarom altijd 3 pickups?
een wijf met 3 tieten ziet er toch ook niet uit:p
Dat heet nou persoonlijke keuzes. Dat leer je nog wel als je volwassen word

Orpheo
16 juni 2011, 17:47
orpheo, kun je eigenlijk ook gitaar spelen?
en dit is niet slecht bedoeld he:p
en waarom altijd 3 pickups?
een wijf met 3 tieten ziet er toch ook niet uit:p
ik kan spelen. ja. of ik GOED kan spelen, is een ander verhaal. ik vind dat ik aaridg kan spelen, en met vlagen behoorlijk aardig, en bij vlagen ronduit klote. en NEE ik ga geen clips maken.

maar wat ik vooral doe, en leuk vind, is het klooien aan gitaren en het verzamelen. er zijn nu 2 gitaren die ik for ever and ever zou kunnen houden als 't gaat om 'muzikale expressie'. en straks zijn 't er 5 (m'n 3 crimsons en deze 2).

en waarom 3 pickups. heel simpel. smaak. Ik heb ooit een 2 pup LP custom 1976 gekocht, en ik vond 't toen al een blotebillengezicht. Ik ruilde 'm in voor een 3 pup custom, en sindsdien wist ik. dit is 't m voor mij. Die derde pup is niet alleen voor de looks, maar ook als 'anker'. ik kan blindelings door middel van dat element 'voelen' waar mijn rechterhand precies zit, boven welke knoop voor welke harmonic, en met een 2 pupper gaat dat een stuk lastiger... En die derde pup kan je soms gebruiken voor leuke dingen, electronisch gezien. Ik ben van mening dat de 'strat' tone komt uit 3 elementen (singlecoils, en dan standje 2 of 4, dus pickups redelijk ver uit elkaar, verder dan n humbucker!) en de trem, dus m'n gitaren met tremolo hebben een middenelement dat werkt, omdat ik daarmee die 'quack' kan maken. en dat werkt ook echt. voor mij dan.

RS-Rik
16 juni 2011, 17:51
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdiNjBHwJS_ew3dyeU1o1bK-qH8UR7456NNM3hiljYkQvn8Hky&t=1

Het gaat niet om de hoeveelheid tieten maar om de vorm.


Wil je zeggen dat een dano met 2 lipstickjes gelijkstaat aan een magere cup aa?

Hendriks
16 juni 2011, 17:53
Dit is Macassar Ebben als ik me niet vergis toch?

Mooie toets , ik heb een tele gehad met zo'n toets.

budje
16 juni 2011, 18:22
Wil je zeggen dat een dano met 2 lipstickjes gelijkstaat aan een magere cup aa?

ik ben het er wel mee eens. Eerst lijkt het niets, maar toch blijf je er mee spelen!!!

YannickH
16 juni 2011, 20:23
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdiNjBHwJS_ew3dyeU1o1bK-qH8UR7456NNM3hiljYkQvn8Hky&t=1

Het gaat niet om de hoeveelheid tieten maar om de vorm.


Wil je zeggen dat een dano met 2 lipstickjes gelijkstaat aan een magere cup aa?

is dat niet die film met arnold?
en orpheo, vind je het niet lastig dat je met je plectrum tegen de midden humb zit als je speelt?
of heb jij daar geen last van?

Orpheo
16 juni 2011, 20:30
is dat niet die film met arnold?
en orpheo, vind je het niet lastig dat je met je plectrum tegen de midden humb zit als je speelt?
of heb jij daar geen last van?

Heb ik nooit last van. Ik raak wel de halspickup vaak.daarom wil ik n hot halselement,en staat ie bij mij altijd laag.

espike
17 juni 2011, 22:24
Orpheo, eens heel lang geleden volgde ik een topic van je, als ik me goed herinner de hollowbody crimson, waarin je toen ook redelijk experimenteel met pickups bezig was.
Omdat je t al erg hebt over sublieme tone verschillen op basis van hout, vraag ik me af, of je ooit gekeken hebt naar q-tuners neodymium pickups?
http://www.q-tuner.com/gallery/images/BL-6_Q-tuner.jpg
volgens t promo praatje zou het geluid sprankelender, gedetailleerder etc. etc. moeten zijn, maar ik heb er verder nog weinig mensen over gehoord.
De vraag die bij mij dan ook wat blijft knagen, is of de neodymium de klank van de gitaar weg zal drukken, ala EMG waarbij je eigenlijk alleen maar de elementen hoort,of juist naar voren brengt.
Verder complimenten voor deze mooie plankjes, ik zie graag de uiteindelijke foto's in gitaarvorm ;)

Orpheo
17 juni 2011, 23:30
Ik heb qtuners geprobeerd, zeker. maar ik vond ze echt niet fijn. Enorm helder, hifi, bijna schel. echt transparant... denk ik. ik vind een JB al helder en 'transparant' en precies, maar deze is nog een tikkie erger. kan me voorstellen dat het voor die keiharde metal met 7 of 8 snarige gitaren te gek is, maar voor 80ies rock, wat ik speel, op les pauls?! neen, daarvoor is 't too much.

tis niet alleen de neodymium magneet die 't m doet. ik heb een neodymium magneet in een JB gehad, en dat was weer te gek! het is echt het hele ontwerp dat bijzonder is. zwevende spoelen, geen baseplate, kleine(re) polepieces, zilveren leads...

nee, ik vind mijn eigen pickups lekkerder :)

Orpheo
23 juni 2011, 12:17
een dag voor m'n verjaardag is UPS aan de deur gekomen. hiephoi!

uitpakken die handel, en mijn god, wat een prachtige stukken natuur heeft warmoth toch weer omgetoverd tot prachtige gitaren (parts).

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0528.jpg die toetsen zijn zo zwaar gestreept! echt super.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0529.jpg flamey purperhart, waterback bubinga?! cadeautje! (maar ik wist 't eigenlijk al, Eric Wylie had me gewaarschuwd)

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0533.jpg
figured koa (lastig te zien op de foto)
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0539.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0538.jpg figured walnut

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0542.jpg beetje een hippie sandwich, but I like! haha

De V
23 juni 2011, 12:23
Orpheo, ik word echt chagrijnig van jou met al je mooie hout.

Stop nou eens met het maken van die prachtige gitaren!

GAS!

Orpheo
23 juni 2011, 12:33
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0549.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0550.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0545.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0546.jpg

En de piece du resistance:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0544.jpg

die schitterende quilt maple top. WOW.

voor de meesten is het 'kerstboomhoerenmadamineenzigeunercaravan' maar voor mij is dit ultiem.

De back is dus korina, met nog een flamed black korina rear back erachter.

er komt nog custom inleg op/in,en nog custom finish

Sinner1980
23 juni 2011, 12:57
Leuk hoor,mooi spul.

Wat is die gele hars/lijmachtige substantie bij die neckpocket?

JeroenSchaaf
23 juni 2011, 13:07
Nice ziet er weer goed uit!

Orpheo
23 juni 2011, 15:02
Leuk hoor,mooi spul.

Wat is die gele hars/lijmachtige substantie bij die neckpocket?

dat lijkt meer dan dat het is hoor. tis water (waarmee ik de tops heb bevochtigd om de nerf te laten zien) wat in de neckpocket zit, en alleen in 't midden. dat is dus de kleur van 't hout, niks bijzonders.

of bedoel je op de tweede foto van boven, aan de zijkant? dat is het hout zelf :D dat is wat black korina nu 'black' maakt. het is puur het hout.

Orpheo
23 juni 2011, 15:05
Orpheo, ik word echt chagrijnig van jou met al je mooie hout.

Stop nou eens met het maken van de prachtige gitaren!

GAS!
hoe vind je die andere dan? ;)

ik heb ze gewogen, en ze wegen nagenoeg hetzelfde. een krappe 3.3 kilo (3.29 en 3.26 om precies te zijn), zonder hardware.

ik ga alumitones erin zetten, dus dat is dan 300 gram, en een flinke floyd komt erop, dus zo'n 450 gram, en dan nog wat pots en tuners en dergelijke, dus ik zit nog onder de 4,3 kilo! dat is dus echt een lichte les paul.

bass blom
23 juni 2011, 15:08
vette shit man, idioot :seriousf:
dat met die spaceships dat wordt weer een nieuwe? nummer 26 als ik het goed heb?

Orpheo
23 juni 2011, 15:14
vette shit man, idioot :seriousf:
dat met die spaceships dat wordt weer een nieuwe? nummer 26 als ik het goed heb?

nee, ik krijg dat er niet doorheen bij het thuisfront. op de hals die op de quilt-top gaat (met quilt headstock fineer) komen de starships, en op de andere komen logo's; klingon, starfleet, ferengi, vulcan, cardassian, borg, romulan, dominion, bajoran en federation.

nerdy? yes! maar wel hoe ik 't wil :) de logo's zijn ook wat minder 'spacy' dan de starships, dus dat past wat beter bij de koa-top.

Orpheo
23 juni 2011, 15:31
Oh ja, het liefst heb ik als koplogo 'ex astris scientia'.

Sinner1980
23 juni 2011, 15:34
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0545.jpg



Deze bedoel ik. Maar dat zal dan wel dat water zijn waar je het over hebt.

Anyway,mooi hout allemaal.

En een fijne verjaardag morgen natuurlijk man:ok:

Tunes
23 juni 2011, 15:36
Oh ja, het liefst heb ik als koplogo 'ex astris scientia'.

Geld moet rollen ?















Geld moet ook rollen trouwens, geld op de bank wordt niemand rijker van.

Sinner1980
23 juni 2011, 15:37
nee, ik krijg dat er niet doorheen bij het thuisfront. op de hals die op de quilt-top gaat (met quilt headstock fineer) komen de starships, en op de andere komen logo's; klingon, starfleet, ferengi, vulcan, cardassian, borg, romulan, dominion, bajoran en federation.

nerdy? yes! maar wel hoe ik 't wil :) de logo's zijn ook wat minder 'spacy' dan de starships, dus dat past wat beter bij de koa-top.

Geniaal idee man...enne nerdy is helemaal 'hot' nu dus lekker belangrijk.

Het leukste vind ik dat het 'jouw' ding is wat je in de gitaar integreert; cool:rockon:

Orpheo
23 juni 2011, 16:14
ex astris scientia: kennis/wetenschap uit de sterren. het motto van trekkies en star trek in het algemeen :)

@sinner: nee, die plek is echt het hout. ik dacht eerst dat je bedoelde in de neckpocket (kijk maar naar de frontale shot van de quilttop LP, dan zie je ook iets lichtgeels IN de neckpocket). die plek zit echt in het hout, je ziet 't ook in de shots van de zijkant :)

@tunes: banken worden rijk van (mijn, neen ONS!) geld op de bank. ik gun iedereen z'n brood, behalve banken, verzekeraars en regeringen ;)

ik ga de tops nog wel verder uitdiepen, zodat ie nog eens 100 gram lichter word, en de dish nog wat 'dieper' is, EN de heel nog wat smoother is.

het lastigste werkje gaat niet eens de inleg worden, maar de clearcoat binding op de top en back van beide gitaren. de stain moet precies tussen de maple strips zitten.

en m';n verjaardag, dat gaat wel goed komen. m'n ma is net terug uit New York met een vrachtlading te gekke shit, en morgen komt m'n nieuwe kat! :D

RS-Rik
23 juni 2011, 16:59
Heeft je kat ook een quilt top?



Tering de bering, vooral die spalted-achtige body vind ik erg mooi.

Orpheo
23 juni 2011, 17:12
Heeft je kat ook een quilt top?



Tering de bering, vooral die spalted-achtige body vind ik erg mooi.

Haha nee, maar hij komt wel uit n nest waarbij iedereen vernoemd is naar n star trek personage.no kiddin!
Dat spalty hout is korina :)

langun
23 juni 2011, 17:55
Die eerste vind ik zeer mooi, de tweede is minder mijn smaak, maar dat is waarschijnlijk omdat de top nu nog te overheersend is. Met alle hardware erop zal het ook al een totaal ander zicht zijn :D

Proficiat alleszins!

Orpheo
23 juni 2011, 22:22
ik heb ook maar gelijk nu hardware gekocht om 2 andere projecten af te maken. een strat en les paul, beiden met floyd.

ik ga ze dimarzio, duncan en kent armstrong pickups geven, cts potjes (voor cheap gekocht), grover tuners (voor 20E per setje), en gotoh floyds (helaas met zink blok, ooit upgrade ik nog wel voor brass, maar ik heb liever een keihard blad en een minder goed block dan andersom, het blad is de directe coupling met de body, en levert de stemstabiliteit op.

het spijtigste is dat het zwarte bruggen zijn, en de strat krijgt zwarte tuners en de LP krijgt chromen tuners, en ze krijgen mix-match zebra en zwart/zwart humbuckers, en van alles en nogwat andere kleurtjes, zoals chroom jackplate. maar ach, alles is cheap en ik zit nu onder de 150E aan hardware, en onder de 200e aan hardware+pickups, ghehe. heb 65 euro betaald voor een vintage superdistortion en 32 euro voor een x2n.

kortom, dit is knutselvoer voor de tijd dat ik moet wachten op dit nieuwe warmoth-avontuur (en het werd eens tijd, die strat ligt al VIER JAAR te verstoffen!)

Sinner1980
23 juni 2011, 23:32
ik heb ook maar gelijk nu hardware gekocht om 2 andere projecten af te maken. een strat en les paul, beiden met floyd.

ik ga ze dimarzio, duncan en kent armstrong pickups geven, cts potjes (voor cheap gekocht), grover tuners (voor 20E per setje), en gotoh floyds (helaas met zink blok, ooit upgrade ik nog wel voor brass, maar ik heb liever een keihard blad en een minder goed block dan andersom, het blad is de directe coupling met de body, en levert de stemstabiliteit op.

het spijtigste is dat het zwarte bruggen zijn, en de strat krijgt zwarte tuners en de LP krijgt chromen tuners, en ze krijgen mix-match zebra en zwart/zwart humbuckers, en van alles en nogwat andere kleurtjes, zoals chroom jackplate. maar ach, alles is cheap en ik zit nu onder de 150E aan hardware, en onder de 200e aan hardware+pickups, ghehe. heb 65 euro betaald voor een vintage superdistortion en 32 euro voor een x2n.

kortom, dit is knutselvoer voor de tijd dat ik moet wachten op dit nieuwe warmoth-avontuur (en het werd eens tijd, die strat ligt al VIER JAAR te verstoffen!)

Benieuwd naar die strat!:strat:

Lexvandoef
23 juni 2011, 23:39
Het kopen houdt echt nooit op he? :soinnocent:

Oranjeaap
24 juni 2011, 00:32
Volgens Nietzsche zijn onze opvattingen over de waarheid gebaseerd op wat we zelf het liefst zien.
Wat we graag willen maar niet kunnen bereiken halen we omlaag, terwijl we wat we hebben omhoog prijzen. Zo maken we onze eigen waarheid:
Als je denkt dat Orpheo een goede gitarist moet zijn om te rechtvaardigen dat hij zoveel gitaren heeft, betekend eigenlijk gewoon dat je jaloers bent. Niet op zijn gitaren, maar op het feit dat hij ze heeft.

On topic: Bizarre collectie Orpheo. Ik vind er schitterende, en walgelijke gitaren bij zitten. Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar hoeveel gitaren heb jij eigenlijk?
En wat ik me altijd afvraag, stel dat je plotseling geld nodig hebt en je gitaren moet verkopen? Hoeveel krijg je er dan voor terug?

minoin
24 juni 2011, 00:38
Het kopen houdt echt nooit op he? :soinnocent:

Lex, je vriendin zit op je account volgens mij. En ze zou toch moeten weten dat dit een gitaarforum is? Ze moet geen retorische vragen stellen ;)

OT: Mooie vormen in dat hout, damn.. Zal met een mooie finish wel tot leven komen!

Orpheo
24 juni 2011, 07:47
Het kopen houdt echt nooit op he? :soinnocent:

helaas wel. ik mag niet meer dan wat ik nu heb. zal dat nog wel proberen te omzeilen, maar eigenlijk is het nu vol. er gaan 8 gitaren aan de muur, en de rest op de grond in een rek.

ik heb

1 (super)strat, alder body, flamed maple neck, rio pallisander toets, floyd, h/s/h setup, custom inleg (koikarpers)

1 thinline tele, ebbben hals en toets, custom inleg (parkieten), walnut body flamed maple top.

16 warmoth les pauls waarvan 1 flattop met floyd

2 gibson les pauls, 1 '76 3pup custom en 1 '94 centennial studio

1 ghostbuild LP door n duitse bouwer; quilttop, 1piece honduras mahonie, rio pallisander toets, MoP block inleg

1 crappycaster asian build LP (als project en testbed voor wiring en shit)

3 crimson les pauls waarvan 1 hollowbody.

totaal: 25 gitaren waarvan 23 les paul waarvan 22 werkelijk 'kwaliteit' hebben. die fender-gitaren zijn ook te gek hoor, maar moet ik nog eens afmaken. die thinline moet ik ECHT eens weer vlakken en crownen, maar 't komt er niet van.

bass blom
24 juni 2011, 10:28
een ebben hals? :crazyhappy:

Orpheo
24 juni 2011, 10:32
een ebben hals? :crazyhappy:

Jep, een macassar ebben shaft.mooi spul hoor.wil graag t op een lp hebben.oooit...

bass blom
24 juni 2011, 10:40
gaaf man.
is die niet top/kopzwaar?

munkie
24 juni 2011, 11:24
Net even op de Warmoth site geweest, de body en neck builder. Stel ik wil een Tele met een:

Neck: maple/ebony 12" of compound radius, lefthand, dik en rond, finished, Sperzel holes, medium jumbo frets, 4 bolt, Graphtec nut

Body: mahogany/tigerstripe maple, HH, binding, sunburst/winered finish

Hardware en electronica koop ik zelf in en ik monteer hem zelf af. Dan komen neck en body op pakweg 900 euro als ik 1 US$ = 1 euro reken.

Alternatieven zijn er dan eigenlijk niet zoveel, Vox Humana Custom en die prijzen liggen op hetzelfde nivo. Gitaarbouwers in NL zullen nog wel wat duurder zijn denk ik.

Lexvandoef
24 juni 2011, 11:56
Lex, je vriendin zit op je account volgens mij. En ze zou toch moeten weten dat dit een gitaarforum is? Ze moet geen retorische vragen stellen ;)

OT: Mooie vormen in dat hout, damn.. Zal met een mooie finish wel tot leven komen!

Hahaha, ach ik ben er zelf laatst achter gekomen dat ik nu al vind dat ik veel gitaren heb, en de 25 haal ik echt niet zeg maar.... :soinnocent:


helaas wel. ik mag niet meer dan wat ik nu heb. zal dat nog wel proberen te omzeilen, maar eigenlijk is het nu vol.

Het mag niet? Van jezelf niet of zit je onder de plak...? :soinnocent::soinnocent:

JohnLord
24 juni 2011, 12:46
Hij wil waarschijnlijk niet met z'n hoofd op tv...

Orpheo
24 juni 2011, 12:47
@lex het kan echt niet meer.geen ruimte.

@bass nee, deze hals is ongeveer even zwaar als esdoorn.

@munkie ok....en je punt is? Warmoth is duur? En?
Daarnaast, de euro dollarkoers is voordeliger dan hoe jij t schetst.

Met de huidige koers zou je uitkomen op 790 euro. Monteren doen Ze sowieso niet, en hardware is bij hen goedkoop.ken geen goedkopere zaak voor gotoh hardware.en ik wil niks anders dan gotoh, omdat ik niks beters ken.

Ronald.ZaZ
24 juni 2011, 12:49
Hij wil waarschijnlijk niet met z'n hoofd op tv...

Help! Mijn man spaart gitaren :seriousf:

Sinner1980
24 juni 2011, 14:01
Jij en geen gitaren meer kopen? Gaat m niet worden man:seriousf:

Ik beloof mijn vriendin ook telkens dat het nu klaar is met het verkopen/kopen van gitaren maar het gaat steeds weer mis. Zo heb ik morgen een stiekeme ruil gepland staan van mijn SG die ik net een maand of anderhalf in huis heb...vreselijk,ik weet het maar goed...guess I'm an addict. Wordt in ieder geval gitaar nummer 27 in zo'n 4,5 jaar tijd; gaat echt nergens over maar ik kick er op één of andere manier op.

Ik heb toevallig vd week ook een body in elkaar geknutseld bij Warmoth. Ik heb de stille wens van een mooie superstrat:

-ash met flame maple top
-1/4 sawn maple hals met compound radius en jumbo frets
-Floyd rose
-BKP VHII in de brug,één volumeknop en verders niks.

Enkel de body kost me,zonder verzenden en F*CKING invoerrechten al $700,-... Kan te gek ook natuurlijk,dan laat ik er wel één bouwen zeg maar.

Ach,die stille wens zal wel een stille wens blijven voorlopig gezien er hoogstwaarschijnlijk een emigratie plaatsvindt eind dit jaar...

Orpheo
24 juni 2011, 23:28
Jij en geen gitaren meer kopen? Gaat m niet worden man:seriousf:

Ik beloof mijn vriendin ook telkens dat het nu klaar is met het verkopen/kopen van gitaren maar het gaat steeds weer mis. Zo heb ik morgen een stiekeme ruil gepland staan van mijn SG die ik net een maand of anderhalf in huis heb...vreselijk,ik weet het maar goed...guess I'm an addict. Wordt in ieder geval gitaar nummer 27 in zo'n 4,5 jaar tijd; gaat echt nergens over maar ik kick er op één of andere manier op.

Ik heb toevallig vd week ook een body in elkaar geknutseld bij Warmoth. Ik heb de stille wens van een mooie superstrat:

-ash met flame maple top
-1/4 sawn maple hals met compound radius en jumbo frets
-Floyd rose
-BKP VHII in de brug,één volumeknop en verders niks.

Enkel de body kost me,zonder verzenden en F*CKING invoerrechten al $700,-... Kan te gek ook natuurlijk,dan laat ik er wel één bouwen zeg maar.

Ach,die stille wens zal wel een stille wens blijven voorlopig gezien er hoogstwaarschijnlijk een emigratie plaatsvindt eind dit jaar...


700$... zoveel kostte mijn body niet, helaas. ik heb dan een LP body, 560$. handpicked top, 300$, pinstripes: 40$. kassaaaaa.

en dan ook nog inleg wat ik er op ga laten doen, dus het tikt aardig aan. maar goed, mag ook wel eens voor een keer, helemaal los gaan.

Orpheo
21 juli 2011, 14:24
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0678.jpg

Huidige staat van dit project.er zitten 12 laagjes op de bodies.ga door TOT de 20.daarna uitharden voor een week of 8 en dan pas polijsten. Ben behoorlijk tevreden hoe de.paarse lp uitgepakt heeft.de gitaar heeft imho een 'badass' uitstraling. Take no prisoners haha.

rijsberman
21 juli 2011, 21:28
Ja, vet! En net zo badass als deze heren:
http://www.metalkingdom.net/band/photo/0707/828.jpg

Orpheo
21 juli 2011, 22:36
Ja, vet! En net zo badass als deze heren:
http://www.metalkingdom.net/band/photo/0707/828.jpg

wat jij wilt.