PDA

View Full Version : Gitaar afstellen Lisse/Haarlem



Rizz
25 april 2011, 20:13
Hallo daar,

Mijn gitaar moet nodig afgesteld worden! Ik ben net hier in de omgeving komen wonen, dus heeft er iemand een goed adresje in de buurt van Lisse of Haarlem?

Bedankt alvast!

jerome
28 april 2011, 22:07
Musicmaniacs in Haarlem
Fern's Guitars And Parts Tappersweg 59 2031 ET Haarlem
Frans Elferink, gitaarbouwer, Akelei 2; 2211 MR Noorwijkerhout; tel.: 0252 377248.
Gerrit van Bergeijk, gitaarbouwer, handmade quitars, Absveen 72; 12211 EW Noorwijkerhout; tel.: 0252 377603.
Rob Mossinkoff Velserbroek contact: info@stratocaster.name

Ik heb alleen met Musicmaniacs ervaring, met de rest niet.
Wel gedreven mensen daar.
En ik heb zelf hele goeie ervaringen met Arie de Vocht (fretjes vlakken en afstellen)
Vreselijk goed maar ook behoorlijk duur en hij zit in Bakel, niet naast de deur.
Maar voor echte goeie vakmensen heb ik wel wat meer geld voor over en ik vind ook niet erg om er een stukkie voor te rijden...
Overigens, het afstelwerk doe ik zelf, zo moeilijk is het niet...

northernlake
29 april 2011, 13:20
Fern zit niet meer in Haarlem maar in Amsterdam.

Alphenaar in Haarlem (tegenover Music Maniacs, 100m van het station) heeft volgens hun site iemand die zelf akoustische gitaren bouwt in dienst voor raparaties. Dat is op zich wel prettig en geeft aan dat het iemand is die weet hoe zo'n instrument in elkaar zit. Zelf geen ervaring.

Rizz
29 april 2011, 18:34
hé, bedankt voor de reacties..

De alphenaar had ik ook al gevonden, wilde echt wat ervaringen weten van mensen.. Heb vroeger 's een gitaar af laten stellen door na wat later bleek een prutser, dus vandaar.. Zal mijn geluk 's beproeven bij musicmaniacs..

Ik weet niet zo goed wat er aan de hand is, de 12e, 13e en 14e fret op alle snaren klinken gaar en allemaal hetzelfde, dus ik denk dattie gewoon een beetje krom is. Als ik daar zelf aan gaan zitten prutsen met mijn beperkte kennis en
vervelende eigenschap eerst doen, dan pas na gaan denken, weet ik zeker dat de headstock achter op mijn gitaar zit!:soinnocent:,dus dat laat ik liever doen!

Nou moet mijn fretboard ook nodig schoongemaakt en geolied worden, zal ik dat voor of na het afstellen doen? De snaren moeten ook vervangen worden, dus ik dacht: alles maar in 1 keer....

Gilmour is my hero
16 juli 2012, 01:05
Hi Rizz

Bij Alphenaar werkt 4 dagen in de week Marcel Hustings en dat is op dit moment één van de allerbeste gitaarbouwers van Nederland en is bijvoorbeeld de reparateur en afstellen van Harry Sacksioni

barno
16 juli 2012, 01:14
hey Gilmourmans, ff kijken naar de datum van het topic, ik schat dat Rizz ondertussen al geholpen is... ;)

en wat betreft Haarlem, ik zou blind gaan voor Gun Guitars.

Rizz
16 juli 2012, 06:06
Hi Rizz

Bij Alphenaar werkt 4 dagen in de week Marcel Hustings en dat is op dit moment één van de allerbeste gitaarbouwers van Nederland en is bijvoorbeeld de reparateur en afstellen van Harry Sacksioni

Hé bedankt iig, heb er intussen een paar gitaren bij, die zijn ook reeds afgesteld.. Maar bedankt en welkom!


hey Gilmourmans, ff kijken naar de datum van het topic, ik schat dat Rizz ondertussen al geholpen is... ;)

en wat betreft Haarlem, ik zou blind gaan voor Gun Guitars.

Had ik dat toen geweten... :D

oehoe
18 februari 2013, 01:40
Arie is the best. Negen van tien (elfde onderweg) zijn door hem afgesteld. Prijzig maar absolute waar voor je geld. Voor mij mij geen gitaar zonder Arie's "behandeling". Al mijn afgestelde gitaren waren, zijn en blijven perfect. Bakel is gelukkig net naast de deur hier.

Heynis
18 februari 2013, 12:46
Stuur Oigun hier op het forum eens een PM. Die heeft mijn strat laatst zo verschrikkelijk goed gevlakt dat ik betwijfel of je ooit een betere tegen gaat komen. Hij zit ook in Haarlem.

Edit: Zoals hierboven al vermeld werd, Gun Guitars. Dat is dezelfde vent :-).

Rizz
18 februari 2013, 12:56
Stuur Oigun hier op het forum eens een PM. Die heeft mijn strat laatst zo verschrikkelijk goed gevlakt dat ik betwijfel of je ooit een betere tegen gaat komen. Hij zit ook in Haarlem.

Edit: Zoals hierboven al vermeld werd, Gun Guitars. Dat is dezelfde vent :-).

Kijkt er dan niemand naar datums? Heb die gitaar niet eens meer! :)

Maar bedankt iig

GoReTeX
19 februari 2013, 14:54
Potverdikkie Rizz, wel bouwen, maar te lui om af te stellen? :p

Rizz
19 februari 2013, 15:01
Ach ja, ben en blijf een prutser, misschien leer ik 't nog eens een keer! :D

Doefke
26 februari 2013, 15:05
Ik ben zelf erg tevreden over Gun Guitars. Eerlijke service ook. Ik kwam daar een keer om een nieuwe gitaar af te laten stellen. Hij heeft toen alleen de brug wat hoger gezet en gezegd dat ik er eerst maar een tijdje op moest gaan spelen. Zei vervolgens 'voor een paar schroefjes aandraaien ga ik geen geld vragen.' Heeft drie weken later alles alsnog nauwkeurig afgesteld.

Bij musicmaniacs zeiden ze dat er 'waarschijnlijk hèèl veel aan moet gebeuren' zonder die gitaar ooit gezien te hebben.

Napoje
26 februari 2013, 16:22
Die laten het misschien ook wel door gun doen ;)

Rizz
26 februari 2013, 17:37
Die laten het misschien ook wel door gun doen ;)

Misschien wel, wie heeft er dan aan mijn gitaar zitten prutsen daar? Was toch echt niet Oigun..

Napoje
27 februari 2013, 10:11
Alles wat daar een bril draagt is een beetje vaag. Kom je overigens wel vaker tegen in muziekwinkels...

Rizz
27 februari 2013, 10:20
Alles wat daar een bril draagt is een beetje vaag. Kom je overigens wel vaker tegen in muziekwinkels...

:seriousf:

Ik ben geholpen toen door dat lulijzer, goeie gast, maar moet iedere keer wel ff bijkomen als ik een kwartier met hem heb staan praten! :D

Napoje
27 februari 2013, 10:28
Steef? Die draagt geen bril maar is wereldkampioen o.h- en. Overigens wel degene die echt wat van gitaren begrijpt en niet alleen verkoper is m.i.

Rizz
27 februari 2013, 10:31
Steef? Die draagt geen bril maar is wereldkampioen o.h- en. Overigens wel degene die echt wat van gitaren begrijpt en niet alleen verkoper is m.i.

Klopt idd, was even z'n naam kwijt.. Altijd prettige gesprekken en met wat filtering haal ik er ook nog wat interessants voor mezelf uit. Neemt ook wel echt de tijd voor je. Ik moest ook op fb vriendjes worden, maar dat heb ik niet...