PDA

View Full Version : vraagje mbt de gforce in combi met marshall dsl50



koen1978
25 april 2011, 10:28
Hallo,

ik heb een vraagje. Op dit moment heb ik een gmajor in combi met een marshall dsl50 top en kast.

Nu is mijn gmajor aan vervanging toe en denk ik eraan om een gforce aan te schaffen.

Mijn eisen qua effecten zijn eigenlijk dat ze geen invloed mogen hebben op mijn ampsound (geen kleuring) Ik wil echt puur het effect toegevoegd hebben aan mijn sound.
Ik wil mijn kanalen van de marshall kunnen schakelen. (kan gforce dit ook? aangezien de marshall geen midi heeft)
En aangezien de dsl 50 maar 2 kanalen heeft om te schakelen, moet ik een volumeverschil kunnen aanbrenegen in mijn slkag en solokanaal.


Ik hoop dat iemand me kan vertellen of de kanalen van mijn amp te schgakelen zijn met de gforce of dat iemand nog andere goede suggesties heeft.

\alvast bedankt
gr,
Koen

groovieguitarguus
25 april 2011, 10:39
Hoi Koen,

Je kan met de G-force GEEN kanalen schakelen.
Wel kan je per sound 'Levels' / instellen / mixen, zodat je verschil tussen lead en slag kan aanbrengen.
Je zou evt. kunnen denken aan een eenvoudige midi-interface om je kanalen te kunnen schakelen... of... zoals ik dat sinds kort heb, gaan werken met een GCX switcher en Groundcontrol... (kanalen schakelen, maar ook midi controller etc.
Ben er heel tevreden over... kan je ook nog pedalen in je keten toevoegen die je per sound wel of niet kan toevoegen.
In mijn optiek werkt het beter om voor je Lead sound een Drive pedaal toe te voegen (b.v. Tube screamer / Fulldrive o.i.d.) dan te gaan werken met de levels van je G-force.

Liquid_Metal
25 april 2011, 19:46
Vind je dat de G-Major kleurt? Als je antwoord nee is, dan vind je dat bij de G-Force zeker niet.
Verder zou ik geen toestel kopen OMDAT het je versterker kan schakelen. Er zijn legio extra mogelijkheden/toestellen om dat te doen, dus ik zou voor het toestel gaan waarvan het geluid en de mogelijkheden je aanspreken.

Nocki
25 april 2011, 22:29
Misschien een Lexicon MPX G2 met R1 controller? Dan het je ook nog pre preamp fx zoals wah en overdrive/ts om je amp op zn lazer te geven.

G-force heeft inderdaad geen relay switch maar een goedkoop kastje kan dat voor je regelen....