PDA

View Full Version : Fender CS huidige modelen



stratestic
24 april 2011, 20:36
Ik keek net op de internetsite voor de Fender Custom Shop modelen en er zijn tegenwoordig maar heel erg weinig gitaren te krijgen zeg...

Er staan bijvoorbeeld nog maar 2 stratocaster op dat was vorig jaar wel anders. Iemand enig idee of ze soms nog andere modelen ook maken?
Bijvoorbeeld de 69 stratocaster modelen?

Eko
25 april 2011, 08:43
Als je naar de Customshop gaat en even de catalogus doorbladert zul je zien dat ze wel degelijk nog steeds meerdere modellen leveren. Het aantal modellen is wel teruggeschroefd maar dat heeft een reden.
Fender levert limited editions aan grotere klanten. Die moeten per jaar een bepaalde omzet halen. Ook in de Customshop anders ben je Customshop dealer af. De limted editions zorgen er voor dat die alleen maar bij bv Pro Guitar te krijgen zijn. Pro Guitar kan dan bv 25 gitaren kopen die je nergens anders kunt kopen. Die 25 stuks leveren Fender iets meer op en de dealer heeft iets wat een ander niet heeft.
Voor de gebruiker heeft het een kant die niet heel erg leuk wordt. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Je kunt niet zo makkelijk meer zien wat , wanneer gebouwd is. Iedere gitaar wordt straks een limited edition , het ideaal van Fender.
Een standard Customshop wordt , als dit zo door gaat , een American Deluxe extra.

Brewskie
25 april 2011, 09:00
Een standard Customshop wordt , als dit zo door gaat , een American Deluxe extra.

Een 'standard custom' is natuurlijk ook een contradicto in terminus. Het zou pas een echte 'custom' worden, als de customshop jouw gewenste specificaties verneemt en vervolgens de gitaar naar jouw wensen 'customised'.

Pepe
25 april 2011, 09:55
Nee, die gaat Custom Standard Custom heeten. Niet te verwarren met de Custom Custom want dat is een pickupje van Duncan.

munkie
25 april 2011, 10:20
Dan kunnen we het in ons kleine kikkerlandje wel schudden denk ik. Wie verkoopt er nou meer dan 25 Fender CS gitaren per jaar?

Sinner1980
25 april 2011, 12:40
Een 'standard custom' is natuurlijk ook een contradicto in terminus. Het zou pas een echte 'custom' worden, als de customshop jouw gewenste specificaties verneemt en vervolgens de gitaar naar jouw wensen 'customised'.

En las je de Fender CS site even goed doorspit dan zie je dus ook dat dat mogelijk is;kost een beetje maar wel een Fender custom (dus naar jouw specs) CS...lijkt me geweldig

muziekschuur
25 april 2011, 14:30
Ze laten enkele voorbeelden zien. Het is natuurlijk onzinnig om te veel plaatjes te tonen. Dus dit jaar een beetje bezuinigen op je website plaatjes. Ze kunnen vast precies fabriceren wat jij zoekt.

En natuurlijk als gevolg van de CNC machines van vandaag de dag zijn er makkelijk gelimiteerde oplages te fabriceren. En dat zie je in het Squier segment, maar ook vlak onder de Custom shop. En in de Custom Shop zelf.

Ik heb bijvoorbeeld de Polka Dot Stratocaster (Buddy Guy) al in diverse uitvoeringen voorbij zien komen. Van American Standard tot limited edition via de Custom Shop.

Affijn..... Ik vind het leuk dat er variatie is.

stratestic
25 april 2011, 15:15
Even het hele verhaal vertellen.

Ik zit/zat te gassen op een Fender CS 1969 linkshandige gitaar. Linkshandige gitaren zijn in het algemeen moeilijk te vinden laat staan Custom Shop modelen. Nu zag ik een tijd geleden dat Thomann er twee heeft binnengekregen en ik vond ze steeds mooier. Ik ging wennen aan het idee van een grotere headstock en ze zouden kwalitatief beter zijn dan mijn huidige Fender Mex. Ik moest vorige maand toch in Duitsland zijn dus ben ik doorgereden naar Thomann om ze te bespelen. Na een lange autorit en kwam ik in het boerendorp waar ze gevestigd zijn aan en ben gaan spelen. Jullie raden het al het viel een beetje tegen. Ik moest moeite doen om erop te mogen spelen. Kon alleen over een Fender Blues Junior en moest een hijgerige verkoper van me afduwen. De gitaren klonken vrij dun, vond de relic iets teveel en begon te twijfelen. Ik had in Nederland €3000 gepint en vond het opeens heel veel geld om aan een gitaar uit te geven. Besloten na lang nadenken om het niet te doen en gewoon weer naar Nederland terug te rijden zonder gitaar.
Nu heb ik een beetje spijt dat ik het niet gedaan (hoewel het natuurlijk nogsteeds veel geld is) maar realiseerde me dat je een gitaar niet na een dag autorijden en 3 uurtjes spelen kunt beoordelen. Ik kwam er gisteren achter dat de gitaar verkocht is, behoorlijk kut natuurlijk want daar vind ik niet direct een vervanger voor. Ik meteen op de Fender customshop site gekeken en zag bij de Fender timemachine modelen geen 1969 stratocaster modelen meer staan. Daarom dacht ik dat ze helemaal niet meer gemaakt zouden worden. Ik zie trouwens wel dat je ze nogsteeds custom build kunt laten bouwen maar dat blijft natuurlijk altijd een beetje gokken wat je krijgt.

Eko
26 april 2011, 08:58
Er zijn in Nederland wel dealers die Customshop kunnen leveren. Denk bv aan Kees Dee in Amersfoort. Vraag aan hem eens of hij een linkshandige kan leveren. Hij heeft regelmatig contact met Duesseldorf waar de Customshop winkel zit. Hij zou er zo een kunnen regelen voor je.

SaferSephy
26 april 2011, 12:37
Ik heb mijn CS bij Guitars & Amps in Nijmegen gekocht (tegenwoordig MaxGuitarStore Nijmegen). Hebben altijd een leuke collectie hangen, en hebben in Den Haag nog veel meer. Vooral eens op de website kijken want sommige gitaren hangen in Den Haag en mocht je serieus geinteresseerd zijn, zorgen ze dat ze, als je ze wilt proberen, gewoon in Nijmegen hangen.

http://www.maxguitarstore.com/