PDA

View Full Version : een nieuwe versterker help :(



Sanderman1995
24 april 2011, 13:19
Hallo forum.
Ik heb op dit moment een Line 6 spider IV versterker. Mijn gitaar is nu een Tokai Les Paul Ls48 MIC. Ik denk dat die Spider 4 niet het maximale uit mijn gitaar haalt. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel graag Led zeppelin, AcDc, Guns n Roses enz Ik speel thuis maar met oog op eventueel een schoolband. Ik heb op internet al veel kleine buizenversterkers gezien 5 watters: Marshall Class 5, Fender Superchamp. VHT special 6, Blackheart little Giant, Blacstar Ht5, maar ook de Laney Cub12r 15 watt die je naar minder dan 1 watt output kan zetten.
oowja en mijn budget is 200-400 euro
Wat denken jullie?
Alvast Bedankt :)

Sanderman1995
24 april 2011, 13:21
oowja en ik ben nieuw op dit forum
heb ik deze discussie op de goede plaats gezet??
want zo vaak zit ik niet op forums ;)
gr Sander

geert1976
24 april 2011, 13:25
Welkom op het forum Sander:ok:

Wil je de versterker alleen maar thuis gaan gebruiken, of ook in bandverband en heb je zelf al wat effectpedalen?

PS, je hebt je post pricies op de goede plaats gezet.

Exi
24 april 2011, 14:12
Welkom!

Nou zo wanhopig als de topictitel luidt valt het op zich wel mee als ik het bericht lees. De versterkers die je al hebt uitgekozen zijn op zich goed en ik zou ze gewoon gaan uitproberen in de winkel. Zelf vind ik de Hayden Mofo serie of Petite 5 ook wel heel lekker voor die muziek.

Sanderman1995
24 april 2011, 14:24
bedankt voor de snelle reacties.
ik heb een pedaal Boss Ds-1. dat oranje ding :P
en voorlopig gebruik ik het alleen thuis. maar in een band is een hoger wattage toch gewenst? of kan ik het ook met een microfoon doen ofzo weet nie hoe dat werkt. PA? ofzo :P

Sanderman1995
24 april 2011, 14:25
ik zal die mofo serie en petite 5 is opzoeke :P

Sanderman1995
24 april 2011, 14:28
oowja misschien is dit ook handig om te vermelden.
ik woon in een rijtjes huis. Dus ik kan niet te hard gaan
voor de buren die ook een baby hebben

gr Sander

Exi
24 april 2011, 14:29
Als er PA aanwezig is lukt het wel aardig met die kleine ampjes. Het probleem kan zijn dat je jezelf niet altijd goed kan horen met zo'n kleine amp achter je.

edit: Als het echt heel zacht moet dan heb je misschien meer aan een goede transistorversterker evt. met een hoofdtelefoon input. Dichtgeknepen buizenversterkers klinken niet veel beter. Ik hoor de Tech21 Trademark 30 hier wel eens genoemd worden. of anders een Fender Mustang III of IV.

Candiru
24 april 2011, 15:11
Hi Sander,

Ik ben ook opzoek geweest naar een leuk thuis versterkertje.
Ben toen naar feedback geweest heb het een en ander geprobeert.
ik heb een aantal 5w buizen versterkertjes en 15w laney en een fender champion geprobeert.

ben toen met lege handen naar huis gegaan.
er was maar een versterker die me aansprak, maar ik vertrouwde het merk niet ;-) omdat het zo'n goedkoop ding was.(je kan het er niet vanaf zien)

namelijk de Bugera V5, ik heb toen een weekendje over nagedacht.
en wat reviews gelezen.
Na enige twijfel toch maar een gekocht (online).
Ik dacht voor 140,- kan ik niet arm worden ;-)
Maar wat een ding man! echt mooie buizen sound, plus een reverb (is digitaal) wat op al die ander kleinjes niet zit.
Het ding heeft echt veel power voor 5W.
Ik zou zeggen, probeer em.

Zelf speel ik ook GNR en Zepplin.
ik heb een JCM2000 TSL602 gehad, maar dat ding ging veel te hard in repetities en thuis niet bruikbaar (deze versterkers moeten echt half open voor een mooie "sweet spot")
Ik heb nu nog Marschall vs100 valvestate combo die me goede dienst doet in repetities.
Maar toch mis ik die buizen sound, dus ben ik nu aan het overwegen om de Bugera V22 te checken.
deze is 22W is een mooie tussenmaat voor thius en repetities (v55 gaat weer veel te hard)
En kost slechts 255.-


Maar goed dat is mijn ervaaring (waarschijnlijk zijn er veel mensen die Bugera afraden)

Gr,
Marc.

LesPaul1612
24 april 2011, 18:37
Hi Sander,

Ik ben ook opzoek geweest naar een leuk thuis versterkertje.
Ben toen naar feedback geweest heb het een en ander geprobeert.
ik heb een aantal 5w buizen versterkertjes en 15w laney en een fender champion geprobeert.

ben toen met lege handen naar huis gegaan.
er was maar een versterker die me aansprak, maar ik vertrouwde het merk niet ;-) omdat het zo'n goedkoop ding was.(je kan het er niet vanaf zien)

namelijk de Bugera V5, ik heb toen een weekendje over nagedacht.
en wat reviews gelezen.
Na enige twijfel toch maar een gekocht (online).
Ik dacht voor 140,- kan ik niet arm worden ;-)
Maar wat een ding man! echt mooie buizen sound, plus een reverb (is digitaal) wat op al die ander kleinjes niet zit.
Het ding heeft echt veel power voor 5W.
Ik zou zeggen, probeer em.

Zelf speel ik ook GNR en Zepplin.
ik heb een JCM2000 TSL602 gehad, maar dat ding ging veel te hard in repetities en thuis niet bruikbaar (deze versterkers moeten echt half open voor een mooie "sweet spot")
Ik heb nu nog Marschall vs100 valvestate combo die me goede dienst doet in repetities.
Maar toch mis ik die buizen sound, dus ben ik nu aan het overwegen om de Bugera V22 te checken.
deze is 22W is een mooie tussenmaat voor thius en repetities (v55 gaat weer veel te hard)
En kost slechts 255.-


Maar goed dat is mijn ervaaring (waarschijnlijk zijn er veel mensen die Bugera afraden)

Gr,
Marc.

Hiermee ben ik het dik eens. Het lijkt mij voor jou wel handig om gewoon een bak te kopen met redelijk wat(t) vermogen. Het is namelijk best lullig om na een paar maanden weer een nieuwe versterker te kopen omdat je oude niet hard genoeg kan.

Die Bugera vintage serie is wel geschikt voor jouw genre, ik zou er als ik jou was daar één van uittesten!

(ik heb laatst nog een paar metalversterkers uitgetest, en de bugera 333 was veruit de beste:))

Exi
24 april 2011, 20:52
oowja misschien is dit ook handig om te vermelden.
ik woon in een rijtjes huis. Dus ik kan niet te hard gaan
voor de buren die ook een baby hebben

gr Sander
:soinnocent:

Buzzel
25 april 2011, 11:20
oowja misschien is dit ook handig om te vermelden.
ik woon in een rijtjes huis. Dus ik kan niet te hard gaan
voor de buren die ook een baby hebben

gr Sander

Volume knop ;) Ik zou gewoon veel proberen. Zo krijg je een beetje een idee wat verschillende merken doen.

Sanderman1995
25 april 2011, 11:32
dag allemaal,
ik kon gisteren opeens niet meer op het forum :???:
maarja bedankt voor jullie reacties
ik zal binnekort nog naar feedback gaan om daar zoveel mogelijk te proberen.
maar eerst maar NYC :rockon:

gr Sander

Sanderman1995
25 april 2011, 11:36
oowja :P
ik vind het ook niet erg om tweedehands te kopen.
dus ik zal ook marktplaats en hier gitaarmarkt in de gaten houden ;)

Bolder
25 april 2011, 12:58
Zo'n middagje feedback (niet zaterdag) is super handig om erachter te komen wat je zoekt.

Leg je verhaal voor aan de verkoper en hij zal je zo een aantal goede merken met die specificaties laten zien die je kunt proberen.

In jouw geval zou ik voor zo'n 1 tot 5 watt buizencombo'tje gaan, de modellen die je zelf al hebt opgezocht kun je in Feedback gewoon proberen.

Sinner1980
25 april 2011, 13:14
+1 voor de Bugera V5

Ga ik zelf ook halen leuk ding en lekker cheapo:ok:

josan
25 april 2011, 23:35
Hier ook: +1 voor de Bugera V5. Goed geluid, veel instelmogelijkheden (0,1W, 1W, 5W, koptelefoonuitgang, 4ohm speakeruitgang, reverb, gain, volume, tone), goede constructie met aandacht voor detail. Zo is de constructie van de kast veel beter dan die van de Fender Superchamp XD.

Aandachtspuntjes:
De EL84 die erin zit is gevoelig voor resonantie/mechanische trilling en het buizenbeschermkooitje kan meeresoneren. Beide eenvoudig te verhelpen. Andere EL84 erin (JJ's zijn goed) en het buizenbeschermkooitje kun je gewoon weglaten.
Bugera-speaker is aan de donkere kant. Ik heb er een Jensen C8R in gezet. Het geluid wordt er echt beter van.

FruscianteFan
25 april 2011, 23:44
Hier ook: +1 voor de Bugera V5. Goed geluid, veel instelmogelijkheden (0,1W, 1W, 5W, koptelefoonuitgang, 4ohm speakeruitgang, reverb, gain, volume, tone), goede constructie met aandacht voor detail. Zo is de constructie van de kast veel beter dan die van de Fender Superchamp XD.

Aandachtspuntjes:
De EL84 die erin zit is gevoelig voor resonantie/mechanische trilling en het buizenbeschermkooitje kan meeresoneren. Beide eenvoudig te verhelpen. Andere EL84 erin (JJ's zijn goed) en het buizenbeschermkooitje kun je gewoon weglaten.
Bugera-speaker is aan de donkere kant. Ik heb er een Jensen C8R in gezet. Het geluid wordt er echt beter van.
Met alle respect, maar een versterker met zulke euvels is dus niet goed geconstrueerd met aandacht voor detail...

Sanderman1995
26 april 2011, 07:28
hallo bedankt voor jullie reacties
als ik een versterker koop wil ik het liefste dat ie al helemaal goed klinkt en niet hoef te modde. Ik ben ook niet zo technisch :soinnocent:
maar er is zo veel aanbod dus het zal moeilijk kiezen worden ;)

Bolder
26 april 2011, 08:35
Burgera V5 is een gaaf ding - clean. Op het overdrive kanaal vond ik hem schel en relatief weinig bas. Ongedefinieerd. (ik speelde op een Fender Custom Shop 69).

Reverb vond ik wel aardig voor een digitale reverb.

Candiru
26 april 2011, 10:20
Hi,

Ik heb de Bugera V5 nu 3 weken.
Ik ben helemaal tevreden, ik mod. graag maar vind het voor dit "kleintje" niet nodig.
Maar dat is een kwestie van smaak.
Ik speel met gibson LP's,fender strat's en Gretsch electromatic(hollow body) op de bugera v5.
Ik vind het een "eerlijk" versterkertje en het laat je gitaar sound intact.
Echt heerlijk voor thuis.
Dat je niet kunt scheuren met de gain die er opzit vind ik niet gek.
Daar heb je echt een 2de kanaal voor nodig.(anders gaat clean weer te "arm" klinken naar mijn mening)
Ik heb heerlijk zepplin zitten spelen dit weekend.
Mijn vrouw vroeg of het wat zachter kon.....want de buren hadden een feestje....hihi (iets klopt er niet, lachen man)

Ik denk dat Sander een Marshall sound zoekt.
De kleiner Marshall's vind ik persoonlijk niets, plus clean is het altijd net niet.
Scheuren daarintegen weer heerlijk.
Maar goed ik heb niet zo'n goede ervaringen met marshall.

Vandaar dat ik de Bugera V22 ga checken.
22W goed voor thuis en repetities (eventueel een cabinet erbij), 2 kanalen.
Niet veel poespas, ik houd van simpel en wil niet teveel pedalen gaan gebruiken.

Ik zou zeggen check youtube eens, daar staan een aantal reviews.
Mzl, Marc.

josan
26 april 2011, 13:11
Met alle respect, maar een versterker met zulke euvels is dus niet goed geconstrueerd met aandacht voor detail...
De eindcontrole is bij de goedkope chinese producten beperkt of afwezig, dat is bekend. Om de rammeltjes te constateren zouden ze erop moeten spelen. Daar ontbreekt uiteraard de tijd voor. Een rammeltje is meestal een assemblagekwestie en niet een constructiefout. Bijvoorbeeld te vast aangedraaide of te los aangedraaide schroeven. Een kabeltje dat ergens langs loopt en bij een bepaalde frekwentie ergens tegenaan trilt. Zelfs voor onhandige harrie's (sorry Harrie) met 2 linkerhanden makkelijk te verhelpen. Het ontwerp is goed en doordacht. Zoals ik al zei heb ik duurdere versterkers gehad die qua constructie slechter in elkaar zaten.

Sinner1980
26 april 2011, 17:04
maar eerst maar NYC :rockon:

gr Sander

Man! In NYC kun je geweldig ontspannen versterkers checken bij Guitar Center (en wellicht een kleintje meenemen voor een prikkie).

De $ staat gunstig, good luck!

Oh ja;zeker naar Café Wha gaan in Greenwich! Is oa Jimi Hendrix ontdekt en die huisband is echt té gek:crazyhappy:

Fiendish
26 april 2011, 20:01
Ik hoor de Tech21 Trademark 30 hier wel eens genoemd worden

U riep ? :D
Inderdaad een prima thuis en studio versterker, en op het podium goed te doen mits er een PA is.
Voordeel is dat hij op elk volume vrijwel hetzelfde klinkt, dus niet het gezeur dat je met buizen hebt, én hij is qua tone erg veelzijdig.

Ik heb hem zelf als thuis versterker, omdat m'n 6505+ en DSL 401 een beetje te hard gaan thuis.
En om nou met een Attenuator of powersoak te gaan werken leek me geen geweldig idee, dus daar verscheen de Tech 21.
Heb er nu al een jaar veel plezier van, dus...

Sanderman1995
26 april 2011, 21:39
Hey
Ik ga ook in NYC:rockon:
naar Apollo waar `amateur` artiesten optreden, daar zijn ook grote namen ontdekt
Ik ga er met school naartoe heb daar een budget van ong 500 euro
Maar ik denk dat ik versterker toch lekker in nederland koop :)
Tech 21 ga ik zeker checken en natuurlijk bugera v22

Sinner1980
27 april 2011, 16:27
Hey
Ik ga ook in NYC:rockon:
naar Apollo waar `amateur` artiesten optreden, daar zijn ook grote namen ontdekt
Ik ga er met school naartoe heb daar een budget van ong 500 euro
Maar ik denk dat ik versterker toch lekker in nederland koop :)
Tech 21 ga ik zeker checken en natuurlijk bugera v22

Naar Apollo? Idd veel grote namen ontdekt (J.Brown,Jackson 5,A.Franklin oa).
Wel spannend buurtje,dat Harlem,ziet er 'zwart' van de mensen.
Niks mis mee maar ik viel wel op zeg maar...;)